In cautarea unor planete asemanatoare cu a noastra, oamenii de stiinta au descoperit marti doua planete care se aseamana foarte mult cu Terra.

Una este aproape de marimea potrivita. Cealaltă este în locul potrivit. Cercetatorii europeni spun ca nu numai ca au descoperit cele mai mici exoplanete, denumite Gliese 581 e, dar au realizat ca o planeta vecina, Gliese 581d, se afla intr-o pozitie care ar putea sustine habitatul si viata.

Un expert american a calificat descoperirea ca fiind una extraordinara.

Gliese 581 e este de doar 1.9 ori mai mare decat Pământ - în timp ce planetele găsite anterior în afara sistemului nostru solar sunt mai aproape de dimensiunea masiva a planetei Jupiter, care, dupa cum spun cei de la NASA, ar putea înghiţi mai mult de 1000 de pământuri.

Gliese 581 e este foarte aproape de cea mai apropiata stea, ceea ce o face prea calda pentru a putea fi locuibila. Totusi, Michael Mayor, astrofizian la Universitatea din Geneva, spune ca descoperirea sa , o planeta aflata intr-un sistem la o departare de 20 de ani lumina fata de noi, este un progres in cautarile planetelor asemanatoare cu a noastra.

Cercetatorii au mai descoperit insa ca orbita planetei Gliese 581 d este aflata in zona locuibila, o regiune în jurul unei stele, ca la soare, care ar permite apei să fie lichide la suprafaţă.

Gliese 581 este prea mare ca sa fie formata numai din piatra, a mai declarat un om de stiinta, spunand ca e posibil ca planeta sa ascunda si un ocean mare si adanc.

In timp ce Gliese 581 e "este prea cald pentru a sustine viata, acest lucru arata ca natura poate crea foarte multe astfel de planete, probabil intr-un numar mare", Geoff Marcy de la Universitatea din California spune ca in galaxie exista milioane de astfel de planete.

Numai putin de 350 de planete au fost descoperite pana acum in afara sistemului nostru solar, dar pana acum nici una din aceste planete nu a prezentat similaritati cu a noastra.