Kiss FM şi Radio 21 au avut, în 2008, cele mai mari încasări din publicitate radio, de 32,7 milioane de euro, respectiv 23,6 milioane de euro, în condiţiile în care bugetele publicitare nete pentru radio au crescut cu 16% faţă de 2007, potrivit studiului Media Fact Book, lansat luni de Initiative.

Potrivit estimărilor Media Fact Book, în 2008, investiţiile nete în publicitatea radio au crescut cu 16% faţă de 2007 (ceea ce înseamnă 6% din totalul pieţei de publicitate media), ajungând la 35 milioane de euro, în timp ce investiţiile brute în publicitatea radio au crescut cu 21%, la 110 milioane de euro.

La fel ca în 2007, Kiss FM a continuat să fie şi anul trecut radioul care a atras cele mai mari bugete de publicitate (30%), urmat de Radio 21 (22%) şi Europa FM (20%).

Topul radiourilor care au atras cele mai mari bugete de publicitate în 2008 este format din: Kiss FM (32,7 milioane de euro), Radio 21 (23,6 milioane de euro), Europa FM (21,6 milioane de euro), Pro FM (11,04 milioane de euro), Guerrilla (6,3 milioane de euro), Radio România Actualităţi (5,2 milioane de euro), Magic FM (4,4 milioane de euro), Info Pro (3,5 milioane de euro), Radio ZU (546.000 euro) şi Gold FM (250.000 euro).

Cei care au investit cel mai mult în publicitate radio anul trecut au fost companiile auto, retailerii, operatorii de telefonie mobilă şi companiile din domeniul serviciilor bancare şi asigurărilor.

Mediafax