MB MUSIC RADIO

ACUM:



ASCULTA:
tunein    tunein

RECENT

Navigation

Amenzi de la CNA pentru nereguli in campania electorala

CNA a amendat miercuri Realitatea TV cu 5000 lei, pentru că Kelemen Hunor, candidat la preşedinţie, a avut mai puţine prezenţe în emisiunile electorale decât alţi candidaţi, şi cu 7500 lei, pentru că în ziua alegerilor postul şi-a promovat site-ul pe care avea postate rezultate ale exit-poll-urilor.

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a analizat, în şedinţa de miercuri, modul în care Realitatea TV a difuzat informaţiile despre alegerile pentru preşedintele României, în campanie.

CNA a analizat şi o reclamaţie din partea lui Kelemen Hunor, candidatul UDMR la Preşedinţie, care a transmis Consiliului că a avut prezenţe la dezbaterile de la Realitatea TV sub nivelul celorlalţi candidaţi la prezidenţiale.

Potrivit CNA, Kelemen Hunor a avut trei prezenţe în emisiuni electorale, o prezenţă într-o emisiune neelectorală şi intervenţii telefonice la trei emisiuni electorale, în care şi-a exprimat nemulţumirea faţă de faptul că dezbaterea de la Palatul Parlamentului cuprindea doar trei dintre cei 12 candidaţi.

De cealaltă parte, Roxana Niculescu Costei, directorul de programe al Realitatea TV, a spus că Kelemen Hunor a fost invitat în mai multe rânduri la emisiunile electorale difuzate de Realitatea TV şi a refuzat să participe. "Realitatea TV nu are posibilitatea, din păcate, de a acoperi întreaga ţară. Campania domnului Kelemen Hunor s-a desfăşurat mai ales în ţară", a explicat Roxana Niculescu Costei.

Totodată, în şedinţa de miercuri, CNA a analizat şi două sesizări ale PNL şi ActiveWatch - Agenţia de Monitorizare a Presei (AMP), potrivit cărora duminică, în ziua alegerilor, pe site-ul postului Realitatea TV (realitatea.net) au fost plasate rezultate parţiale ale exit-poll-urilor, fapt care ar fi putut influenţa electoratul.

"În jurul orei 18.39 (duminică, 22 noiembrie, n.r.) postul Realitatea TV îşi îndeamnă telespectatorii să urmărească alegeri necenzurate pe portalul realitatea.net. Ediţia online a postului Realitatea TV a prezentat pe parcursul întregii zile o serie de rezultate şi estimări intermediare ce vizau repartizarea opţiunilor de vot pentru candidaţii Crin Antonescu, Traian Băsescu şi Mircea Geoană. În jurul orei 20.40 Realitatea TV a prezentat o listă a primilor şase candidaţi consideraţi cu şanse şi a demarat procesul de excludere a trei dintre aceştia în funcţie de estimările INSOMAR. Procesul de "eliminare" a candidaţilor a fost însoţit de comentarii în studio ce vizau dinamica electoratului în cel de-al doilea tur de scrutin. Practic, înainte de ora 21.00, postul Realitatea TV a comunicat prin excludere, numerele celor trei candidaţi rămaşi "cu şanse" pentru al doilea tur de scrutin", se arată în sesizarea transmisă CNA, semnată de Mircea Toma, preşedintele ActiveWatch - AMP.

În acest context, CNA a decis să mai acorde o amendă de 7.500 de lei pentru Realitatea TV, pentru încălcarea art. 7 din Decizia nr. 853 din 2009, potrivit căreia "Prezentarea de sondaje de opinie cu conţinut electoral este permisă în condiţiile precizate la art. 19 din Legea nr. 370/2004, cu modificările şi completările ulterioare".

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a analizat, în şedinţa de miercuri, modul în care Antena 3 a difuzat informaţiile despre alegerile pentru preşedintele României, în perioada 18 - 20 noiembrie.

În urma monitorizării, membrii CNA au constatat că în dezbaterile electorale, difuzate între 18 şi 20 noiembrie, de postul Antena 3 nu au fost prezenţi deloc reprezentanţii PDL.

Pe de altă parte, între 18 şi 20 noiembrie, pe Antena 3, au fost difuzate declaraţii ale membrilor PDL - Roberta Anastase, în direct de la Parlament, Sever Voinescu, o declaraţi de presă transmisă în direct şi două intervenţii prin telefon.

Totuşi, Ioan Onisei, vicepreşedinte al CNA, a propus amendarea postului Antena 3 cu 20.000 de lei pentru încălcarea art. 3 din Decizia CNA nr. 853 din 2009, potrivit căruia "(1) Radiodifuzorii sunt obligaţi să asigure, în cadrul emisiunilor prevăzute în prezenta decizie, reflectarea desfăşurării campaniei electorale, cu respectarea următoarelor principii: a) echitate - toţi candidaţii trebuie să aibă posibilitatea de a se face cunoscuţi electoratului; b) echilibru în prezentarea activităţilor de campanie ale candidaţilor; c) imparţialitate - tratarea tuturor candidaţilor în mod obiectiv şi echidistant" şi a art. 71 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual - "(1) În programele de ştiri şi dezbateri informarea în probleme de interes public, de natură politică, economică, socială şi culturală, trebuie să respecte următoarele principii: a) asigurarea imparţialităţii, echilibrului şi favorizarea liberei formări a opiniilor, prin prezentarea principalelor puncte de vedere aflate în opoziţie, în perioada în care problemele sunt în dezbatere publică; b) asigurarea unei distincţii clare între faptele şi opiniile prezentate".

Pe de altă parte, Răsvan Popescu, preşedintele CNA, a propus amendarea postului Antena 3 cu 7.500 de lei, iar Attila Szasz a propus o amendă de 10.000 de lei.

În urma mai multor rânduri de vot, propunerea lui Attila Szasz - de amendare a postului Antena 3 cu 10.000 de lei - a fost aplicată.

Totodată, CNA a decis miercuri să someze public postul Etno TV, care preluat televotul privind alegerile prezidenţiale, difuzat de postul B1 TV, vineri, 20 noiembrie. Postul B1 TV a fost somat, încă de duminică, 22 noiembrie, de CNA pentru difuzarea acestui televot, în intervalul de 48 de ore în care acest lucru era interzis.

În consecinţă, CNA a decis miercuri să someze public şi Etno TV, pentru nerespectarea Deciziei CNA nr. 853/2009, potrivit căreia "cu 48 de ore înainte de ziua votării (vineri şi sâmbătă) este interzisă prezentarea de sondaje de opinie, televoturi sau anchete făcute pe stradă".


Mediafax
Share

loading...

Chirea Bogdan

Posteaza comentariu:

0 comments:

Comentariul va fi postat dupa aprobare