CNA a amendat, marti, OTV cu 20.000 de lei si Realitatea TV cu 10.000 de lei pentru depasirea timpului legal alocat publicitatii. Consiliul a luat aceasta decizie pe baza unei monitorizari a publicitatii difuzate la principalele posturi de televiziune, in perioada 17-23 martie 2010.

Monitorizarea CNA a vizat posturile Antena 1, Antena 3, B1TV, Kanal D, National TV, OTV, Prima TV, Pro TV, Realitatea TV si TVR1.

Potrivit acesteia, postul OTV s-a evidentiat cu 11 depasiri peste cele 12 minute de publicitate permise de legislatia audiovizuala intr-o ora, reprezentand in total 55 minute de depasiri. In decizia de sanctionare a postului cu 20.000 de lei, forul a tinut cont de faptul ca OTV a inregistrat depasiri de 44 de minute si in cadrul unei monitorizari precedente a CNA pe tema publicitatii, cand a fost amendat tot cu 20.000 de lei.

Cat priveste Realitatea TV, postul a primit o amenda de 10.000 de lei pentru publicitate pe crawl. Este vorba de 33 de minute de depasiri peste timpul legal alocat publicitatii, conform monitorizarii CNA. Desi legislatia audiovizuala nu prevede reglementari clare pentru publicitatea difuzata pe crawl, membrii CNA au considerat totusi ca anunturile pe care postul le-a prezentat pe crawl marcate ca fiind publicitate pot fi contorizate la cele 12 minute legale de publicitate dintr-o ora de emisie. Forul lucreaza, in prezent, la introducerea unor reglementari pentru acest tip de publicitate in noul Cod al Audiovizualului, care trebuie armonizat cu legislatia audiovizuala europeana.

Antena 1, Kanal D si National TV au scapat fara sanctiuni, avand depasiri in medie de 4, 11 si, respectiv, 29 de secunde peste cele 12 minute de publicitate permise de legislatia audiovizuala.

Hotnews