Am vrut sa scriu articolul asta inca de luni, dar parca nu am avut inspiratia necesara si nici timp, de sunt o persoana ocupata, zic eu . Sambata si duminica asta pot spune ca au fost mai mult decat pline si relaxante, ar fi fost si foarte distractiv daca cineva nu ar fi avut grija sa taie cheful de distractie.

Anyway,  ziua de sambata a inceput cam pe la 11 asa, cand fara sa fi avut vre-un plan bine pus la punct, am primit un telefon in care eram intrebat daca merg la Liberty Parade, eveniment la care as fi vrut sa ajung si in anii trecuti. Eh, dar pana la Liberty, am zis sa impuscam si alt iepure, si anume concertul lui Mika din Mamaia de la plaja H2O.

Dupa ce am apelat la resurse extrabugetare, :), am incercat sa dorm vreo 2 ore ca sa resist la ceea ce ma astepta seara. Ajuns pe plaja in Mamaia, am intins prosopul si am zis sa dau o fuga in apa, pana una alta, conditionat de un cronometru de juma de ora la ceas, sau mai bine zis de sunat o anumita persoana care imi spunea de vreo 2 ore ca ajunge in juma de ora :). Dupa o indelungata aventura , la 7,30 a venit si domnul cu pricina care ne asigura ca avem tren si la 11 fara 15, tren care urma sa ne duca spre Neptun. Linistiti, ne-am asezat  si noi in arena, in asteptarea lui Mika, timp in care un DJ a incalzit atmosfera iar noi am zis sa dansam.  Pe langa asta ne-am ales si cu niste cartele  Orange, incarcate cu 4 euro credit care ne-a oferit o extraoptiune de 1000 de minute in retea.

Si am stat, si am asteptat, pana au intrat pe scena Cut Copy, daca am retinut bine, care au intretinut atmosfera pana la 9 si ceva. Sperand ca voi prinde putin din concertul MIKA, nu am putut sa ma multumesc decat cu piesa de deschidere si sa il aud pe britanic salutand in romaneste. Asta in timp ce incercam sa ma calmez, insa nici nu stiam ca ceea urma era si mai si. Ajunsi, cu bine, in 40 de minute la gara, nu mare ne-a fost surpriza sa aflam ca numai e nici un tren spre Mangalia. Dar ghiciti ce, mai era un autocar spre Mangalia, care la tariful unic de 10 lei ne-a adus la destinatie. Asta in timp ce ne-am amuzat  pe seama unor galateni care au venit la Liberty si au ajuns la Mika si apoi spre Navodari :)), desi luasera un maxi taxi care cica ii ducea la Venus.

Odata ajunsi in Saturn, a inceput nebunia: fluiere si vuvuzele, care spre bucuria mea, enervau pe cineva, iar altcineva atenta la sandwich-ul meu, facut de mama acasa :(. Eh, si ne-am apropiat, si am ajuns la o coada la care am stat  10 minute sa intram, dupa care alta coada. Cam cum  credeti ca am reusit sa gasim niste persoane care erau déjà la eveniment, intr-o mare de 60 de mii de oameni si fara sa putem suna sau trimite sms, pentru ca da, erau si vreo 60 de mii de telefoane in zona, iar toate retelele erau cazute. Dupa o ora si ceva, in care ne-am enervat si mai mult, iar cineva era si mai iritat si a tinut sa ma scoata din sarite vorbind aiurea, ne-am gasit cu fetele, ca in filmele alea romantice. Dupa regasire, am zis sa ne calmam stomacul, fiecare pe al lui, dar evident ca nu am putut sa mai mananc nimic, iar in cateva zeci de minute, dupa ce incepusera sa ma isterizeze sunetul de taste de telefon, am decis sa ma arunc in mare. Stati linistiti, nu  am vrut sa ma sinucid, ci doar sa ma balacesc, si culmea sa ma incalzesc in apa, care era mai calda decat temperatura de afara. Dupa ce unii au dardait de frig, iar eu de draci nu mai simteam nimic, s-a hotarat la unison: “hai sa dam si noi din poponete, sa ne incalzim”. S-a dansat evident dupa chef, unii s-au miscat,altii au stat cu manile in san, in forma de protest cel mai probabil. Intr-o ora am reusit in sfarsit sa simt ca ma aflu la Liberty Parade, unde din 60 de mii, muuulti erau ametiti sau chiar beti, altii erau déjà high, altii erau si ei nervosi din cauza retelelor de telefonie. Insa majoritatea se distrau, si dansau, ca de, doar de-aia se aflau acolo. Eh, si ca sa protestez si eu, m-am asezat in fund dupa cateva zeci de minute, si am inceput sa compun un sms, lung de vreo 9 mesaje, recunosc ca incetul cu incetul m-a relaxat. Pe la 4 si ceva, am decis sa mergem si noi pe jos spre gara, care era in Neptun. Si ca sa vedeti, dupa ce a dormit cateva minute, protestatarul a deschis gura, dar de fapt era ca un pui de gaina care vroia papita. Si dupa alte cateva minute,  puiul nostru din poveste a prins curaj si glas, spre bucuria mea.

Intocmai ca spiritul de turma, ne-am dus si noi unde se duceau si ceilalti… acompaniati de toate trasurile cu cai din tara am ajuns in venus, unde am aflat in ce directie e Neptunul, adica drept inainte. Si inainte am luat-o, peste drum si prin padure, pana in Neptun, unde cam dupa o ora de mers pe jos, am dat de un non stop, de unde am luat apa, covrigi si cafea. Si am stat noi si am mers, intreband unde e gara,  pana am aflat ca tot inainte :)) ). Dupa o aventura, bilea (ca numele hotelului de mai jos), am ajuns in cele din urma la celebra Halta Neptun, unde ne asteptau si alti compatrioti si magazinul de tigari :)), pentru suferinzi.

Spre deosebire de tariful unic de autocar aici un bilet a costat 4,1 lei, adica o cursa de la mine de acasa pana la gara din Constanta, cu microbuzul. Odata urcati in tren, am stat in picioare vreo 2 ore, cat s-a moscait trenul pana in Constanta. Odata ajunsi in Constanta, ca doar ne odihnisem (a se vedea mai jos) am luat unanima hotarare sa mergem in Mamaia, la plaja, lucru care l-am si facut. Dupa ce ne-am racorit cu cafea la terasa si o baie in mare, am atipit vreo o ora pe nisip, timp in care paznicul de serviciu ne cronometra si ne spunea cand sa ne intoarcem, asta ca sa nu ne ardem prea tare.

Dupa ce am rezistat eroic soarelui care era enervant de calduros, am decis, ca pentru a evita problemele de sanatate, e bine sa ma indrept spre casa, unde am ajuns pe la ora 13. Casa, care m-a asteptat cu invitatia de a imi face ceva de mancare si a bea  nitel iaurt iar apoi un somn de voie pana la ora 21, ora dupa care am avut parte de mici surprize.
Si uite asa, am simtit cum e sa fi turist la mare si sa te aflii in concediu.

PS: A se evita starile de stress, eventual luati o sabie cu voi :) pentru persoanele atat de dragi incat uneori vreti sa le strangeti de gat :))