Publicitatea in ziarele din SUA a atins cel mai scazut nivel din ultimii 25 de ani in 2010, potrivit ultimelor date furnizate de Newspaper Association of America (NAA) si citate de The Guardian. Companiile au cheltuit in total 25,8 miliarde de dolari pentru publicitate in versiunile tiparite si digitale ale ziarelor americane, in pofida unei cresteri de circa 11% a veniturilor inregistrate de acestea din publicitate online.

Publicitatea online reprezinta circa 12% din veniturile totale ale ziarelor din SUA, dar cresterea acestui segment nu reusese sa compenseze pierderile suferite pe segmentul print. Publicitatea in versiunile tiparite ale ziarelor a scazut constant in ultimii cinci ani.

Datele NAA apar la scurt timp dupa ce un studiu al Pew Research Center, "The State of the News Media", a estimat ca audienta online si veniturile din publicitate online le-au depasit pe cele ale ziarelor tiparite in 2010, conform Reuters. Acelasi studiu arata ca numarul americanilor care spun ca acceseaza informatii online de cel putin trei ori pe saptamana (46% din totalul participantilor la studiu) il depaseste pe cel care spun ca acceseaza informatii publicate in ziare sau in versiunile online ale acestora (40%).

Hotnews