Articolul asta ma chinui sa il scriu de ceva vreme insa aveam o indoiala daca merita sau nu efortul. Ce m-a convins sa il scriu a fost faptul ca firma Coca-Cola a inceput sa isi promoveze campania si pe la tv.

Trebuie sa recunosc din start ca nu sunt un bautor inrait de suc carbogazos marca Coca-Cola in fiecare zi, dar saptamanal apuc sa consum, cred, cate un pahar atunci cand impreuna cu familia mai cumparam cate 2 litri sau sticle "la jumate". Faptul ca periodic exista cate o campanie care promite mii de premii daca achizitionezi cate o sticla si te uiti sub capac, este deja un lucru bine cunoscut.

Inainte de continua, pentru a evita riscul de a fi considerat un vanator de premii sau vre-un angajat al concurentei, va spun din start ca nu cred in noroc, sau ca daca particip la mii de concursuri o voi tine din premii in premii si ca nu activez in domeniul industriei de bauturi racoritoare.

Oricine a cumparat in ultima vreme o sticla de Coca-Cola a observat ca pe eticheta sta scris mare "CASTIGA si imparte cu prietenii milioane de sticle si mii de premii x2 ". Avand in vedere numarul impresionant de premii puse in joc, e aproape imposibil pentru un cumparator sa nu castige ceva. Sunt numai putin 6.126.036 de premii, ce pot fi sticle de 0,5 liri, 5 premii a cate 2 cartele Vodafone pe minut, 1 premiu a cate o tableta Samsung Galaxy Tab pe zi si un mare premiu ce consta intr-o excursie de 2 persoane in jurul lumii.

Totul pare frumos, si pare si mai frumos atunci cand sub capac gasesti ba o cate o sticla, sau cand trimiti codul de sub capac si surprinzator primesti un mesaj ca ai castigat 2 cartele Vodafone. De ce pare frumos ? Pentru cineva care nu a castigat niciodata ceva la astfel de promotii , este un eveniment ! Si mai surprinzator este cand castigi de doua ori dupa ce trimiti codul de sub capac.

Experienta mea cu aceasta promotie de la Coca-Cola se rezuma simplu. Am trimis de curios codul de sub capace si la doua dintre ele s-a intamplat sa fiu declarat castigator a cate 2 cartele Vodafone. Exclamatia mea a fost, "mai sa fie ce noroc pe capul meu !". Am spus asta, pentru ca in paralel, Rompetrol are o campanie tot in asociere cu Vodafone, si tot cu un mare premiu drept calatorie. Doar ca la Rompetrol ar trebui sa cumperi benzina de minim 400 de lei ca sa primesti garantat o cartela, premiu ce se poate ridica din orice benzinarie.

Toate bune si frumoase pana la ridicarea premiului ! Ca sa  poti sa iti ridici cele 2 cartele Vodafone trebuie sa te prezinti cu capacul castigator la orice magazin Vodafone. Zis si facut !

Povestea incepe asa:
M-am prezentat in magazinul Vodafone din City Park Mall Constanta, pentru a finaliza o operatiune de portare a numarului meu de Cosmote in reteaua Vodafone, la abonament. Se intelege astfel ca nu sunt disperat dupa cele 2 cartele. Cu aceasta ocazie am intrebat si de cele doua cartele iar raspunsul m-a dat pe spate. NU existau in momentul acela cartele si oricum nu se prea gaseau. I-am cerut vanzatoarei sa imi spuna sincer daca am vreo sansa sa prind vreo cartela iar raspunsul a fost la fel de sincer. Cartelele de la Coca-Cola se primesc in zilele de miercuri si vineri pe la ora 11 si se termina foarte repede, deci daca nu veniti la ora respectiva nu le prindeti. In Constanta nu cunosc decat doua magazine Vodafone, unul in City Park Mall si altul pe Bd. Tomis, insa am considerat ca e o umilire prea mare sa bat atat drum pentru 2 cartele.

Si cu toate astea, intr-o alta zi, aflat in Hypermarketul Kaufland Navodari, am observat ca exista un magazin Vodafone. Fara sa am la mine capacul am zis totusi sa intreb daca au cartele. La fel de sincer, vanzatorul mi-a spus ca nu mai au de mult si ca nu stie cand vor primi, totul depinzand de cei de la depozitul central.

In atare conditii, am stat si m-am intrebat cate din cele peste 6 milioane de premii pot fi revendicate pana pe 15 septembrie daca ele de fapt nu se regasesc la centrele de unde se pot ridica ?

Uitandu-ma pe eticheta sticlei am mai descoperit si ceva neconcordante care pentru o firma precum Coca-Cola mi se par jenante:

1. Afirmatia conform careia codurile de sub capace se pot inscrie si pe site-ul www.coca-cola.ro este complet falsa. Nu exista nici cea mai mica trimitere spre acest concurs pe site-ul companiei, nici macar un formular sau un link catre un site special al promotiei.

ERATA:  Pentru cei folosesc software de blocare de reclame pe browsere, acesta este motivul pentru care nu se regaseste bannerul de reclama catre site-ul promotiei care ar fi fost mai util sa fie trecut pe eticheta, evitandu-se astfel inducerea in eroare a participantului la promotie care citeste pe eticheta linkul www.coca-cola.ro. Totodata, tin sa mentionez ca bannerul la site a aparut recent, in momentul in care am castigat cele 2 cartele, am dezactivat functia de blocare reclame si nu exista nici o mentionare a promotiei, nici bannerul de reclama. E bine totusi ca a aparut, chiar si cu intarziere.


Cu toate astea raman celalte probleme.


2. Tot pe eticheta sticlei se mentioneaza ca regiulamentul promotiei este obligatoriu si disponibil in mod gratuit oricarui solicitant pe www.coca-cola.ro. Daca vizitam site-ul putem descoperi o lista de regulamente in sectiunea Noutati, adica aici http://coca-cola.ro/noutati . Dupa indelungi cautari, sa fiu sincer nu am reusit sa gasesc absolut nici un regulament legat de aceasta promotie.



Ma gandesc ca o fi site-ul neactualizat, insa promotia inteleg ca a inceput pe 15 iulie si se termina pe 1 septembrie, iar din SMS-ul in care sunt notificat ca am castigat rezulta ca premiul poate fi revendicat pana pe 15 septembrie.

Revin cu intrebarile retorice catre Coca-Cola :
Daca sunt peste 6 milioane de premii ce constau in sticle gratuite ce pot fi revendicate in anumite centre de premiere (pe care nu stiu cati se vor chinui sa le caute) sau cartele castigatoare, care nu se gasesc decat extrem de greu, cum ar fi posibil pentru un castigator sa isi revendice premiul pana pe 15 septembrie  ?
Nu ar fi fost mai util sa gasiti o alta modalitate de acordare a acestor premii fara ca un castigator sa se simta umilit si pus pe drumuri ?

Cam ce parere are compania Coca-Cola despre miile de castigatori ai campaniei care devin frustrati si isi scimba total parerea despre firma in aceste conditii ?

Intrucat exista neconcordante evidente intre ce e scris pe eticheta si realitate, nu ar fi frumos sa reclam pe la diverse institutii cu atributii in domeniu ca un concurs nu respecta regulile scrise chiar de organizator pe eticheta ?

Cu riscul de a ma repeta, nu sunt genul de persoana care vaneaza premii, dar imi place sa cred ca pot face parte din acea categorie de romani care s-au saturat sa fie luati de fraieri sau care nu se umilesc pentru a ridica un premiu la o campanie care in general este lansata pentru a creste vanzarile si nu pentru a recompensa in vre-un fel clientul.