Cu mai nimic, ar fi raspunsul simplu la aceasta intrebare. Desi se zbate in agonie, Compania Nationala Posta Romana are in continuare directori platiti generos, in timp ce angajatii simpli, precum postasul, operatorii de la ghisee sau chiar soferii se gandesc daca pe viitor vor avea un loc de munca.

Cand a fost ultima data cand ati intrati intr-un oficiu postal ? Daca au trecut cativa ani de la ultima vizita si la urmatoarea nu sesizati absolut nici o modificare, atunci veti afla raspunsurile la intrebarile legate de decaderea acestui gigant.

Operatiunile de trimiteri de plicuri, scrisori sau colete au scazut considerabil pe masura ce durata de trimitere si transmitere a trecut de la 2-3 zile la peste o saptamana. Proportional cu cu cresterea timpilor au crescut si tarifele. Dar din pacate pentru Posta Romana, incapacitatea si incompetenta directorilor de a gasi solutii au adus la aparitia companiilor de curierat, care transporta mai orice, intr-un timp mai rapid si la costuri care au devenit accesibile mai tuturor.

Trebuie sa recunosc ca pentru mine e o imagine dezolanta sa intru in oficiul postal din localitatea de domiciliu, insa nici cu conditiile din orasele mari, precum Constanta, nu ma pot lauda. Posta Romana reuseste o performanta de neegalat, sa foloseasca aceleasi echipamente precum imprimante sau calculatoare, de acum zece ani. Despre conexiunile la internet, nici nu ma mai gandesc iar dotarile sunt si ele dintre cele mai rezistente piese din anii 90...

Ca si multi dintre voi, recunosc ca am intrat intr-un oficiu postal mai degraba ca sa achit o factura decat sa trimit ceva. Am renuntat si la obiceiul acesta, optand pentru platile online, fara cozi si batai de cap. Dar cu toate astea sunt printre cazurile fericite care s-a adaptat la tehnologiile de azi. Ca si mine, sunt poate mult prea putine persoane, majoitatea asteptand in continuare celebrul plic cu factura si efectuand o vizita la posta ca sa achite factura,

Posta Romana reuseste inca odata performanta de a capitula si la capitolul de unde obtinea venituri in baza unor acorduri. Cea ma recenta informatie vine din zona facturi la curentul electric, care de acum nu mai pot fi platite la ghiseele postei. Este vorba despre facturile furnizorului ENEL care a ales sa nu mai semneze un contract cu Posta Romana. Motivele pot fi diverse, dar cele clasice sunt legate de intarzierea incasarilor facturilor achitate de clienti la ghiseele postei. Pe acelasi sistem si cei de la RCS-RDS, cel mai mare furnizor de servicii de telecomunicatii din Romania, au renuntat la colaborare.

Asadar daca esti client ENEL, cel mai probabil veti vizita si mai rar un oficiu postal, pentru ca de acum vei putea achita factura la un punct PayPoint sau Payzone. Adica plati se pot face acum la magazine care sunt partenerii unor servicii noi lansate, care fac fata cu succes competitiei pe sectorul plati facturi.

Ce va face pe viitor Posta Romana ramane de vazut, insa daca directorii acestei companii nu vor reusi sa gaseasca solutii reale menite sa transforme compania intr-o institutie adaptata vremurilor de azi, ma gandesc ca in curand aceasta va ramane fara obiectele de activitate iar declinul va deveni si mai acut.