MB MUSIC RADIO

ACUM:



ASCULTA:
tunein    tunein

RECENT

Navigation

Amenzi de la CNA pentru Antena 3 si RTV


Romania TV si Antena 3, televiziunile conduse de Sebastian Ghita si Dan Voiculescu, ce au acuzat permanent manifestantii impotriva Guvernului Romaniei, condus de Sorin Grindeanu, ca vor sa dea o lovitura de stat si sa rastoarne guvernul prin forta au fost amendate de Consiliul National al Audiovizualului.

CNA a stabilit ca Antena 3 si Romania TV au incalcat prevederi potrivit carora toti furnizorii de servicii media audiovizuale au obligatia sa asigure informarea obiectiva a publicului prin prezentarea corecta a faptelor si evenimentelor si sa favorizeze libera formare a opiniilor; in virtutea dreptului fundamental al publicului la informare, furnizorii de servicii media audiovizuale trebuie sa respecte o serie de principii, printre care cele privind asigurarea unei distinctii clare intre fapte si opinii, respectiv informarea cu privire la un fapt sau un eveniment sa fie corecta, verificata si prezentata in mod impartial si cu buna-credinta; in emisiunile de stiri si dezbateri, radiodifuzorii trebuie sa respecte mai multe reguli, printre care cea referitor la titlurile si textele afisate pe ecran care sa reflecte cat mai fidel esenta faptelor si datelor prezentate; in programele de stiri si dezbateri informarea in probleme de interes public, de natura politica, economica, sociala sau culturala, trebuie sa respecte si principiul despre asigurarea impartialitatii, echilibrului si favorizarea liberei formari a opiniilor, prin prezentarea principalelor puncte de vedere aflate in opozitie, in perioada in care problemele sunt in dezbatere publica.

Membrii Consiliului National al Audiovizualului (CNA) au decis astfel sa amendeze cu cate 50.000 de lei posturile de televiziune Antena 3 si Romania TV pe motiv ca acestea au incalcat informarea obiectiva in emisiuni privind protestele. Posturile de televiziune B1TV si Realitatea TV au primit si ele cate o somatie publica.



In aceeasi ordine de idei postul de televiziune Romania TV a mai fost amendat, marti, de Consiliul National al Audovizualului (CNA) cu 40.000 de lei pentru emisiunile in care au fost difuzate opt inregistrari cu Sebastian Ghita si cu 7.500 de lei pentru emisiunile "Romania de poveste", difuzata in 3 decembrie, si "Ultima ora", difuzata in 6 decembrie, analizate in urma unor reclamatii CSM si DNA, institutii pentru care forul a decis acordarea dreptului la replica.

Trebuie sa mai reamintim faptul ca zeci de mii de protestatari au scandat in strada in fata sediului CNA, nemultumiti de faptul ca forul nu isi indeplineste atributiile in mod corespunzator, neavand nici o reactie impotriva posturilor de televiziune ce nu informeaza corect telespectatorii.
Share

loading...

Chirea Bogdan

Posteaza comentariu:

0 comments:

Comentariul va fi postat dupa aprobare