De mai bine de o luna de zile, italienii de la ENEL Distributie au incheiat un contract cu o alta firma, ce a inceput sa trimita oameni prin localitatile din judetul Constanta.

Cu o legitimatie vizata de ENEL si o adresa, acestia se prezinta la sediul primariilor pentru a solicita suport in oferirea unor spatii unde sa cheme abonatii in vederea reinnoirii contractelor de furnizare a energiei electrice.

Compania ENEL sustine ca "toti consumatorii casnici au obligatia actualizarii contractelor de furnizare a energiei electrice, in conformitate cu prevederile Ordinului ANRE nr.88 din data de 10.06.2015."

Si cu toate astea, din 2015 si pana in prezent, ENEL nu a luat nici o masura de a isi informa utilizatorii casnici de aceasta obligatie.

In mod surprinzator, din luna februarie compania a tinut mortis sa se prezinte in localitati pentru a tine la cozi oameni, in varsta in special, pentru a reinnoi contracte.

Apare intrebarea logica, de ce dupa 2 ani cei de la ENEL au devenit asa de constinciosi ?

Pai sa vedem.... cumva pentru ca piata distributiei de energie electrica s-a liberalizat si de mai bine de sase luni exista posibilitatea de a contracta servicii de distributie de energie electrica si cu alti operatori ?

Pentru ENEL, aparitia operatorului DIGI ENERGY (companie aflata in portofoliul RCS-RDS, cel mai mare operator de servicii de telecomunicatii din tara), inseamna competitie.

Ce promite, competitorul DIGI ENERGY pentru a atrage noi clienti de la furnizorul actual de energie:
- preturi mai mici
- stabilitate
- notorietea si increderea data de popularitatea companiei RCS-RDS;

Ce promite acum si ENEL:
- beneficii suplimentare pentru a economisi bani si Energie; - Toate costurile de procesare a documentatiei sunt suportate de catre Enel Energie (FALS, din spusele celor care s-au prezentat deja sa isi reinnoiasca contractele, in localitatile unde reprezentantii ENEL s-au prezentat, a reiesit ca toate costurile legate de copierea documentelor si eliberarea unor adeverinte de atestare a proprietatii i-au costat pe oameni cativa lei ; )

Ce este si mai interesant este ca pe propria pagina de internet a celor de la ENEL nu exista nici un anunt prin care abonatii sunt instiintati de obligativitatea reinnoiri contractelor de furnizare a energiei electrice.

In acelasi timp, din 2015 si pana in momentul de fata, cei de la ENEL nu au trimis, nici macar prin plicul ce insoteste factura de energie, o notificare in acest sens.

Imbracata sub forma unei obligatii, noua campanie este de fapt una comerciala, prin intermediul careia cei de la ENEL isi asigura pastrarea bazei de date de abonati.