Ericsson a lansat Connected Vehicle Marketplace, o solutie marca proprie  pentru a reduce complexitatea construirii ecosistemelor de servicii digitale dedicate vehiculelor conectate. Producatorii de echipamente originale, partenerii si soferii vor putea contribui la dezvoltarea conectivitatii si inovatiei in industria auto.

Odata cu lansarea Scania One, Scania devine primul client care foloseste noua solutie. Scania One este o platforma deschisa care ofera detinatorilor de flote, soferilor si clientilor detinatorilor de flote acces la servicii care asigura cresterea eficientei si productivitatii, contribuind, in acelasi timp, la reducerea emisiilor de carbon.

Construind pe succesul Ericsson Connected Vehicle Cloud, Connected Vehicle Marketplace este un mediu controlat si sigur pentru producatorii de echipamente originale si are scopul de a pune noile servicii digitale in mainile soferilor. Solutia este prima de acest gen si va permite producatorii sa controleze complet si eficient includerea serviciilor digitale externe, toate integrate intr-un singur ecosistem digital.

Borje Ekholm, Presedinte si CEO Ericsson, a anuntat Connected Vehicle Marketplace in cadrul Mobile World Congress, in Barcelona.

„Inovatia este cruciala pentru Ericsson si o parte esentiala a unui viitor de succes, nu doar pentru industria auto, dar si pentru multi altii”, a spus Ekholm. „Suntem dedicati lansarii celui mai bun mix de conectivitate, securitate si idei din toate industriile, iar lansarea Connected Vehicle Marketplace pentru industria auto este doar un exemplu.”

Cu ajutorul vehiculelor conectate, Scania va cunoaste fluxul logistic in operatiunile clientilor detinatorilor de flote, de la santiere mari si transport public pana la transport pe distante mari. Mai mult, Sania One va pune uneltele digitale in mainile detinatorilor de flote si soferilor, pentru a asigura castiguri in aceste fluxuri si eliminarea deseurilor.

„In comparatie cu alte industrii, industria de transport face progrese rapide in digitalizare. Totusi, nu putem face aceasta trece singuri, iar acesta este un bun exemplu de parteneriat care impinge ambele industrii spre inovatie”, a spus Henrik Henriksson, Presedinte si CEO Scania. „Acum, facem pasi importanti in transformarea parteneriatul nostru in oportunitati reale de business, cu un impact pentru clientii nostri.”

„Ericsson poate acum livra aproape orice fel de continut, servicii sau aplicatii catre orice dispozitiv sau caz de utilizare, indiferent daca este vorba de casa, masina sau dispozitive mobile”, a spus Roger Lanctot, Associate Director in Global Automotive Practive, Strategy Analytics. „Datorita capabilitatilor IoT orizontale, dovedite astazi catre vehiculul conectat, Ericsson aduce impreuna toate scenariile posibile.”

Numarul de vehicule conectate creste rapid – atat pentru vehicule comerciale, cat si masini pentru pasageri. Scania a anuntat ca exista 250.000 de vehicule conectate, ceea ce reprezinta doua treimi din toate vehiculele vandute de ei in ultimii cinci ani. Mai mult decat atat, Strategy Analytics estimeaza ca vor exista 382 de milioane de vehicule conectate pana in 2025.

Pana acum, nu exista o metoda buna pentru producatorii de echipamente originale sa impartaseasca date eficient, sigur si scalabil cu terti. Connected Vehicle Marketplace a Ericsson permite acestora sa creeze un ecosistem conectat pentru partenerii principali si inovatori ce doresc sa vina cu noi servicii inovatoare pentru industria auto, pentru a realiza intregul potential al vehiculelor conectate.