AKTA, brandul de telecomunicații operat de companiile AKTA Telecom și DCS (Digital Cable Systems), are planuri de dezvoltare mărețe în acest an.

Compania va investi 17 milioane de euro, banii urmând să fie alocaţi în principal pentru extinderea reţelei, dar şi pentru lansarea serviciilor de telefonie mobilă şi a unui post TV care va difuza exclusiv filme româneşti.

Grupul AKTA, format din DCS şi AKTA Telecom, a înregistrat în 2016 o creştere de aproximativ 16% a cifrei de afaceri în raport cu anul 2015, cand businessul a atins 199,48 mil. lei (44,9 mil. euro). "Cifra de afaceri a depăşit anul trecut 52 de milioane de euro pentru grupul DCS - AKTA Telecom", a declarat pentru ZF Dinu Malacopol, CEO şi unul dintre acţionarii minoritari ai grupului.

Compania de cablu este în plin proces de pregătire pentru lansarea serviciilor de telefonie mobilă, sub forma unui operator mobil virtual (MVNO), care vor fi disponibile exclusiv cu abonament, a declarat şeful AKTA.

"Urmează şi telefonia mobilă, pe care o vom oferi de la sfarşitul semestrului 1 la pachet cu restul serviciilor, doar sub forma unor abonamente. Vom fi un operator MVNO. Suntem în negocieri finale cu două companii de telefonie mobilă și vom semna contractul în acest trimestru, iar serviciile le vom lansa în al doilea trimestru, cel mai probabil în prima zi a lunii mai”, a afirmat Malacopol.

Un MVNO (Mobile Virtual Network Operator) este un operator care furnizează servicii de voce și date mobile prin intermediul rețelei unui operator clasic de telecomunicații mobile, de la care închiriază, în baza unui acord comercial, servicii de acces la rețeaua de antene și fibră optică a acestuia.

În ceea ce priveşte postul TV, acesta este proiect cu un buget anual de 1 mil. euro, AKTA va încerca să difuzeze programul şi în reţelele altor jucători de pe piaţă.

Potrivit proiectului aprobat de CNA, grila televiziunii, ce se numeste CineMaraton, va conţine exclusiv filme româneşti istorice, documentare şi ecranizări ale marilor romane din literatura română. În grila programului vor exista şi emisiuni în care se vor aborda teme cu trimitere la aceleaşi materiale cinematografice, cu invitaţi din domeniu.

Reprezentanţii postului au anunţat că estimează difuzarea a aproximativ de 600 de filme pe an.

Compania Digital Cable Systems a fost înființată în anul 2005 prin fuziunea mai multor operatori mai mici de pe piața de cablu TV. Doi ani mai târziu, fondul de investiții Pine­bridge a plătit 45 milioane de euro pentru pachetul ma­jo­ritar de acțiuni al operatorului. În prezent, fondul de investiții deține un pachet de acțiuni reprezentând 62,87% din capitalul social al operatorului, prin intermediul Polynifin BV (Olanda). Restul acțiunilor sunt deținute de mai multe persoane juridice și fizice din România.

Pine­bridge mai deține pe piața românească și AKTA Telecom, unde Polynifin BV controlează 71,88% din acțiunile operatorului. Cumulat, cei doi operatori au înregistrat anul trecut afaceri de 246 milioane de lei, de la 199,5 milioane de lei în 2014.

AKTA este brand-ul sub care Digital Cable Systems SA furnizeaza servicii de televiziune, internet si telefonie clientilor rezidentiali, cu preponderenta in mediul rural si in orasele mici, avand ca arie de acoperire peste 3000 de localitati din 35 de judete .