Fox va câştiga într-o singură noapte 160 de milioane de dolari, difuzând „Super Bowl“, finala campionatului de fotbal american.

Clasicul „Super Bowl“, finala anuală a campionatului de fotbal american din Statele Unite, va aduce televiziunii Fox venituri fabuloase din publicitate. Cel mai urmărit eveniment sportiv al lumii de pe un singur post, „Super Bowl“-ul de pe 3 februarie va înregistra aproape 160 de milioane de dolari din veniturile publicitare.

Astfel, televiziunea Fox va câştiga într-o singură noapte o sumă echivalentă cu jumătate din valoarea întregii pieţe mass-media din România într-un an întreg. Evident, diferenţa dintre pieţe este dată şi de alte elemente. O populaţie de 250 de milioane de oameni (de zece ori mai mare decât a României) şi o piaţă de publicitate de 290 de miliarde de dolari, de aproape 1.000 de ori mai mare.

Studiourile de film au impulsionat vânzarea reclamelor

Spaţiul de reclamă de la „Super Bowl“-ul cu numărul 42, care opune echipele New England Patriots şi New York Giants, s-a vândut cu mult mai repede decât în ultimii ani. Din cele 63 de sloturi (spaţii - n.r.) publicitare ale meciului, 62 s-au epuizat până la sfârşitul lui noiembrie.

Disney, Warner Bros., Universal, Paramount şi Fox sunt cele mai reprezentative dintre studiourile de film care au cumpărat reclame la „Super Bowl“, impulsionând cererea şi ajutând postul Fox să crească preţul unui slot de 30 de secunde pentru evenimentul din acest an. Anul trecut, studiourile au cumpărat doar câteva reclame pentru meciul transmis atunci de CBS; în acest an, au cumpărat împreună peste 10.

EVZ