Nu e vorba decat de serviciul de monitorizare al site-urilor, Trafic.ro. Cu o istorie destul de importanta in spate, site-ul Trafic.ro si-a dezvoltat destul de mult imaginea pe parcursul anilor, devenind oarecum obligatoriu pentru un webmaster sa isi inscrie site-ul pe trafic.ro.

Ideea initiala a site-ului, aceea de a monitoriza si oferi statistici detaliate despre site-urile inscrise, precum numarul de vizitatori, numarul de cautari, ce continut a fost vizitat etc... s-a transformat in aceea de a fi arbitrul in batalia marilor publisheri pentru vizitatori. Nu de putine ori citeam pe crawl-ul Realitatii ca site-ul lor a avut x vizitatori conform statisticilor trafic.ro etc...

Mai adaugam inca un motiv pentru ca un webmaster sa isi inscrie site-ul pe trafic.ro, publicitatea.

Daca pana acum toate aceste facilitati au fost gratuite, poate si pentru ca Trafic.ro era lider incontestabil, lucrurile par sa inceapa sa se schimbe. Anul trecut, Trafic.ro a primit o lovitura sub centura, cand marii publisheri au luat decizia de a isi monitoriza site-urile pe un nou serviciu, SATI de la BRAT.

Se pare ca banii obtinuti din reclamele de pe site nu mai ajung iar criza economica afecteaza si acest serviciu, care de cateva zile a introdus conceptul de "Taxa anuala de membru", care este de 10 Euro si trebuie platita la inscrierea unui site nou pe Trafic.ro. Plata se face prin SMS, asa ca cel putin la acest capitol al flexibilitatii stam bine.