MB MUSIC RADIO

ACUM:



ASCULTA:
tunein  

RECENT

Navigation

Insomniac


Nu vorbim despre albumul lui Enrique Iglesias ci despre unele stari pe care le avem unii de la o vreme atunci cand incercam sa dormim. Deregula lumea spune ca atunci cand nu putem dormi, cand stam pana tarziu in noapte in fata monitorului sau uitandu-ne la televizor ca avem insomnie.

Mi se intampla in ultima perioada sa nu pot sa adorm de fel... poate si din cauza faptului ca sunt inca in concediu fara plata. Dar mai mult ... nu pot adormi din simplul motiv ca ale mele ganduri nu imi dau pace. Nu vi s-a intamplat sa faceti griji din cauza unei persoane ? Sau daca tii mult la o persoana, aceasta sa iti fie prezenta in gandurile tale .. facandu-te sa te rostogolesti de o parte a alta a patului... sa iei perna in brate sau sa dai drumul la televizor sau la muzica.. poate, poate iti limpezesti gandurile si uiti pe moment de ce ar mai trebui tu sa faci ca totul sa fie ok cu acea persoana?

Cu toate astea Insomnia este, din punct de vedere medical, o tulburare a somnului, caracterizata fie prin imposibilitatea de a adormi, fie prin trezirea dupa o scurta perioada de somn (1-2 ore de la adormire).

Se spune ca un adult sanatos trebuie sa doarma in general 6-8 ore din 24, iar copiii ceva mai mult. Este adevarat insa ca exista persoane care au nevoie de mai putine ore de somn, dar astfel de cazuri sint exceptii.

Circumstantele in care pot aparea insomniile sint: mesele prea copioase seara, surmenajul fizic si intelectual, sedentarismul, bolile acute in curs de evolutie (cardiopatie, astm, ulcer, dischinezie, migrena) sau anumite etape din viata, cum ar fi adolescenta si climacteriul etc.

Exista insa si alte circumstante ce pot fi insotite de insomnie: nevrozele, toxicomaniile minore (cafea, cacao, pepsi) sau medicamentoase, ori profesiile ce presupun dereglarea cronica a ritmului somn-veghe.

Exista, desigur, o serie de masuri ce se impun pentru prevenirea insomniei: mentinerea unui program de viata cit mai ordonat, evitarea suprasolicitarilor de tot felul, a sedentarismului, relaxarea inainte de culcare etc. In acelasi timp, nu se va recurge la somnifere din proprie initiativa, mai ales ca fiecare insomnie isi are particularitatile ei si doar medicul este in masura sa stabileasca medicamentatia.

Eh.. dupa ce am citit astea parca sa zic ca unele din cauze mi se aplica si mie. Dar sa vedem ce ni se recomanda daca vrem sa scapam de astfel de probleme.

Recomandari generale

Evitarea la masa de seara a unor alimente cum ar fi: mezelurile, conservele, carnea de vinat, mazarea, fasolea, orezul, ouale, brinzeturile fermentate.

Cina nu trebuie sa fie nici prea usoara (foamea ne trezeste), nici prea grea.

Ea trebuie sa contina proteine (carne de peste sau de pasare) si calciu (lactate), care au proprietati sedative.

Seara trebuie sa ne ferim de alimente diuretice si de excitante cum sint alcoolul, tutunul, cafeaua, ceaiul tare si coca-cola.

Foarte indicat este sa bem un pahar de lapte cald (daca este posibil, de capra)

Este bine de asemenea ca seara sa ne destindem cu o muzica placuta, cu o lectura usoara sau cu o plimbare lunga de 40-60 de minute.

Seara, inainte de culcare, se vor face timp de citeva minute bai de aer in fata ferestrei deschise. Se va face un dus caldut sau rece cu 20-30 de minute inainte de culcare, dar in nici un caz fierbinte (in cazul in care va treziti in timpul noptii, puteti sa va frecati energic pe tot corpul cu un prosop inmuiat in apa rece).

Imbracamintea pentru dormit va trebui sa fie cit mai lejera, iar camera bine aerisita inainte de culcare.

Se vor respecta cu strictete orele de culcare si de trezire, aceleasi in fiecare zi.

Hmm, ce sa zic succes !
Share

loading...

Chirea Bogdan

Posteaza comentariu:

0 comments:

Comentariul va fi postat dupa aprobare