Atunci cand lucrezi la crearea de site-uri web multi clienti ajung sa te intrebe ce pot face ca site-ul lor sa apara cat mai sus si sa fie accesat de cat mai multi vizitatori. Sa iti creezi un site web nu este de ajuns daca iti doresti succesul sau cauti sa obtii o sursa de venit din asta.Asadar dupa ce ti-ai creat site-ul si i-ai dat o interfata care sa fie atractiva pentru vizitator, mai trebuie investit si in optimizarea si promovarea lui.

Optimizarea unui site sau SEO (adica search engine optimization), inseamna pe romaneste adaptarea unui site astfel incat acesta sa fie indexat cat mai bine de motoarele de cautare.
Aproximativ 80% din vizitatorii unui site normal apar in urma unor cautari efectuate pe motoarele de cautare, iar la noi in Romania majoritatea folosesc Google ca motor de cautare.

Este adevarat ca va puteti creste traficul si prin campanii platite gen Adwords sau alte tipuri de reclama, insa acestea sunt destul de scumpe si aduc vizitatori decat pe perioada campaniei.

Primii pasi in optimizarea unui site web ar consta in :


  1. Stabiliti cuvintele cheie pentru care vreti sa optimizati site-ul web in functie de domeniul de activitate.
  2. Gasiti cate un titlu diferit pentru fiecare pagina a site-ului pentru a putea optimiza fiecare pagina pentru alt cuvant cheie.
  3. Folositi des cuvintele cheie in pagina, atat in paragrafe obisnuite dar si in cele evidentiate.
  4. Adaugati cuvintele cheie in descrierea imaginilor (alt=” “).
  5. Creati fisierele sitemap si robots.txt.
  6. Inscrieti site-ul in diferite directoare web, dar incercati sa obtineti backlinkuri si de pe alte site-uri de profil.