Deși este un scenariu puțin probabil la momentul actual, site-ul Capital scrie ca Deutsche Telekom, principalul acţionar în Telekom România, ar fi în discuții pentru vânzarea diviziei de telefonie mobilă și fixă.

Compania a lansat oferta încă de anul trecut și ar dori să vândă atât serviciile de telefonie fixă cât și ce cele de telefonie mobilă. De segmentul de telefonie fixă ar fi interesați cei de la Orange iar de divizia mobilă s-ar interesa cei de la RCS-RDS.

Grupul francez Orange este interesat să își diversifice portofoliul local de operațiuni în timp ce pentru RCS-RDS, care își dorește dezvoltarea segmentului de telefonie mobilă, aceasta ar fi ocazie foarte bună.

Telekom România s-a lansat în țara noastră din anul 2014, după rebranding-ul comun al Romtelecom şi Cosmote România. Telekom România este un brand care aparţine Deutsche Telekom, una dintre companiile de top la nivel mondial, cu peste 142 milioane de clienţi pentru servicii mobile, 31 milioane de linii fixe şi peste 17 millioane linii broadband (la 31 decembrie 2013). Grupul oferă produse şi servicii fixe, comunicare mobilă, Internet şi IPTV pentru consumatori şi soluţii ICT pentru clienţi din mediul de business, mai scriu cei de la Capital.

Discuțiile și parteneriatele între operatorii telecom din România nu sunt vechi, Orange și Telekom au deja un parteneriat prin intermediul caruia au acces la infrastructura ce permite extinderea acoperirii serviciilor 4G dar si acces la liniile fixe ce permit oferirea de conexiuni de internet si cablu TV.

Pe de altă parte RCS-RDS are încheiat un parteneriat cu Vodafone ce permite extinderea serviciului de telefonie mobilă DigiMobil în zonele fără acoperire proprie.

Telekom număra la 30 septembrie 2016 un număr de 5,87 milioane de abonați de telefonie mobilă în România, conform ultimului său raport trimestrial, ceea ce îi conferă a treia poziție la nivel local pe acest segment de afaceri.

Conform zvonurilor, tranzacția ar putea depăși 1 miliard de euro și ar permite companiei Telekom să achite parte din datoriile pe care le are.

Pe de altă parte, odată cu relansarea sub numele Telekom, compania a decis să scumpească prețurile individuale ale serviciilor oferite și a încercat să popularizeze ofertele integrate, ce includ serivicii de telefonie fixa, mobila, internet și telefonie fixa.

Dar, după cum spuneam, cei de la Telekom au refuzat să facă vre-un comentariu pe acest subiect.