Evolutia numarului de ziare vandute in Romania a scazut constant de la an la an, iar ultimul trimestru al anului trecut nu face exceptie de la trendul descendent.

Astfel, conform unui raport al companie de auditare BRAT, principalele ziare centrale au inregistrat scaderi ale vanzarilor in ultimul trimestru din 2016, comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent, cea mai pronuntata pierdere inregistrand-o tabloidele Click si Libertatea.

Cu toate astea, ziarul Click ramane lider detasat de vanzari, potrivit ultimelor cifre BRAT referitoare la difuzarea de presa scrisa. Doua ziare, Romania libera si Jurnalul National, nu au declarat datele de vanzari aferente perioadei octombrie-decembrie.

La mare distanta de Libertatea se mentine Ziarul Lumina, apartinand BOR, ziar care are vanzari medii pe aparitie usor mai mari decat Gazeta Sporturilor si aproape duble fata de urmatorul cotidian, Evenimentul Zilei. Ziarul Lumina si Adevarul sunt singurele, dintre titlurile centrale, care au inregistrat diferente foarte mici fata de T4 2015.

Mai jos evolutia numarului de vanzari de ziare. Cifrele din paranteza reprezinta numarul de exemplare din ultimul trimestrul al anului 2015.

Click - 81.613 (in scadere fata de 91.423)
Libertatea - 46.185 (in scadere fata de 53.633
Ziarul Lumina - 22.402 (in urcare fata de 22.136)
Gazeta Sporturilor - 20.890 (in scadere fata de 23.142)
Evenimentul Zilei - 10.900 (in scadere fata de 11.878)
Romania libera - nedeclarat (10.630 anul trecut)
Adevarul - 8.353 (in scadere fata de 8.774)
Ziarul Financiar - 3.963 (in scadere fata de 6.282)
Jurnalul National - nedeclarat (4.005 anul trecut)