O analiză pe anul 2016 reflectă faptul că femeile şi bărbaţii sunt în proporţii aproximativ egale interesaţi de siguranţa lor financiară, respectiv înţeleg utilitatea unei asigurări facultative şi o consideră o prioritate pentru bugetul lor.

În 2016, compania de asigurari Gothaer spune ca 62% dintre clienţii persoane fizice pe segmentul CASCO au fost bărbaţi şi 38% femei, păstrând proporţia observată la nivel naţional în numărul bărbaţilor şi femeilor care deţin carnet de conducere. Deoarece în România sunt aproximativ 7,14 milioane de şoferi, dintre care 4,84 milioane de bărbaţi, aşadar aproximativ 67%, putem spune că raportul şoferi – asiguraţi CASCO se păstrează (pornind de la premiza că mulţi dintre posesorii de permis auto sunt şi proprietari de autoturisme).

În ceea ce priveşte asigurările facultative de locuinţă, 56% dintre cei care au contractat o poliţă de asigurare de locuinţă în 2016 sunt bărbaţi, iar 44% femei. Astfel, avem şi aici un raport echilibrat.

Analizând comportamentul de cumpărare al asigurărilor facultative CASCO, specialiştii Gothaer au sesizat diferenţe între modul în care femeile şi bărbaţii se raportează la asigurarea maşinii lor:

-       În esenţă, femeile sunt mai pragmatice şi mai puţin pretenţioase când vine vorba de riscurile asigurate prin poliţa lor CASCO. In esenţă, vor să îşi ştie maşina protejată împotriva celor mai importante riscuri, neacordând atenţie la detalii, aspecte cosmetice sau zgârieturi ce pot afecta autoturismul.

-       Bărbaţii, pe de altă parte, investesc mai mult timp şi energie în alegerea asigurării potrivite maşinii lor. Este aproape proverbială relaţia specială pe care domnii o au cu autoturismul personal, aşa ca nu ne surprinde faptul că cei mai mulţi aleg produsul cu cele mai complexe acoperiri. Clienţii de acest tip adresează cele mai detaliate întrebări şi se asigură că au incluse în poliţă acoperiri chiar şi pentru riscurile cu cea mai mică probabilitate de a se produce.

Rezultatele de mai sus reies exclusiv din analiza portofoliului Gothaer Asigurări Reasigurări şi nu reflectă o imagine globală a pieţei de asigurări din România.