Zvonurile conform carora grupul media francez Lagardère ar urma sa vanda divizia sa de posturi de radio au fost confirmate in cursul acestei zile. Compania anunță vânzarea operațiunilor radio din România, Cehia, Polonia și Slovacia către Czech Media Invest, printr-un comunicat publicat pe site-ul Europa Fm.

Aceasta tranzacție este prima dintr-o serie de cesiuni privind activele Lagardère Active, aflat în procesul de restructurare strategică anunțată de Arnaud Lagardère la 8 martie 2018.

Trustul media francez detine in Romania posturile de radio Europa Fm, Virgin Radio (fost Radio 21) si Vibe FM. Posturile detinute de companie au trecut in ultimele luni prin mai multe procese de modificare.

Cea mai importanta schimbare a fost renuntarea la Radio 21 si schimbarea postului in Virgin Radio la inceputul anului 2017. Trustul a motivat in fata CNA ca schimbarea era necesara in contextul scaderii audientelor si necesitatea relansarii pentru mentinerea profitabilitatii. Rezultatele din audiente nu au confirmat insa ca schimbarea a fost prielnica.

De asemenea, de la muzica dance postul de radio Vibe Fm si-a schimbat total stilul muzical, mergand pe genul soft music. Nu in ultimul rand, Europa Fm si-a schimbat recent logo-ul, folosit inca de la lansarea postului.

La inceputul anului, Europa FM se afla pe locul 4 in audiente la nivel national cu un total de 1.337.500 de ascultatori. Virgin Radio ocupa pozitia a noua cu 468.000 de ascultatori iar Vibe FM era prezent doar in clasamentul din Bucuresti cu un total de 28.300 de ascultatori.

Prețul de vânzare al activelor radio vandute de Legardere este de 73.000.000 de EURO pentru venituri consolidate de aproximativ 56.000.000 EUR în 2017.

Această achiziție de branduri de radio puternice va sprijini dezvoltarea grupului Czech Media Invest în segmentul mass-media. Czech Media Invest este operatorul de media numărul 1 în Republica Cehă, cu patru cotidiane, numeroase reviste și domenii online.

Societatea care îl are co-proprietar și este condusă de Daniel Křetínský deține de asemenea două tipografii și este lider în publishing și distribuție de presă cu peste 18.000 de puncte de livrare.

Închiderea tranzacției necesită obținerea autorizării autorităților locale de reglementare din țările implicate.