MB MUSIC RADIO

ACUM:



ASCULTA:
tunein  

RECENT

Navigation

S-a terminat !!! Decizia care lasa cu ochii in lacrimi mii de cititori

Libertatea anunta ca a renuntat la celebra rubrica Fata de la Pagina 5, acolo unde au aparut "despuiate", devenite vedete, precum Laura Cosoi, Andreea Mantea sau Roxana Ionescu.

Daca ai ajuns din greseala aici, te intrebi daca nu cumva ai accesat site-ul b1, Evenimentul Zilei si tot asa. Titlul este o ironie adresata maiestrilor, taticilor etc. clickbait-ului din Romania care declara ca au decis sa renunte la astfel de tactici, pentru ca isi doresc sa devina seriosi.

Libertatea anunta ca a renuntat la celebra rubrica Fata de la Pagina 5, acolo unde au aparut "despuiate", devenite vedete, precum Laura Cosoi, Andreea Mantea, Bianca Dragusanu sau Roxana Ionescu.

Directorul Ringier Romania, compania ce editeaza Libertatea spune ca decizia vine in contextul in care publicatia vrea sa renunte la titlul de tabloid si sa redevina ziar.

Ce m-a frapat cel mai mult in interviul acordat de directorul Mihnea Vasiliu pentru Pagina de media este constientizarea faptului ca "[...] conținutul așa-zis tabloid care vindea, de fapt, nu făcea decât să distrugă brandul. Noi am eliminat conținutul care era greșit perceput ca fiind un conținut vandabil. Era vandabil probabil doar pe termen scurt, cum a fost probabil și clickbait-ul într-o perioadă, pe site-urile românești. Pe termen scurt, obțineai click-uri, pe termen lung, distrugeai brandul."

Nu stiu daca in realitate decizia ziarului are legatura cu faptul ca intreaga industrie media este din ce in ce mai criticata pentru promovarea continutului clickbait sau fake news. Facebook a anuntat in repetate randuri implementarea unor solutii menite sa combata explozia de continut pe reteaua sa de socializare.

Nu stiu daca are legatura si cu faptul ca de-alungul ulimilor ani am dat dezabonare unor publicatii precum B1,Sport.ro, Libertatea, EVZ, Mediafax, Cuget Liber si asa mai departe pentru folosirea repetata a unor astfel de practici sau Facebook a reusit cumva sa micsoreze raspandirea lor, insa articolele de acest tip au inceput sa dispara incet incet din newsfeed-ul meu.

Ce-i drept, daca Facebok pare ca a facut ceva, Google are inca mult de lucru. Daca sunteti utilizator al unui smartphone si folositi Android, probabil ati observat ca gigantul si-a promovat cu succes noua sectiune de stiri, localizata acum pentru Romania. Cu ajutorul Google Stiri (atat din aplicatia de cautare cat si din aplicatia dedicata) am aflat, citind titlurile si descrierile succinte, cum Andra l-a inselat pe Maruta si ca ar fi fost agresata de acesta, ca sa dau un exemplu. In realitate, timp de doua saptamani, geniile jurnalismului bucurestean au luat un interviu dat la radio in care artista isi dadea cu pararea despre ce ar face daca ar fi inselata sau ce parare are despre violenta domestica. Evident ca in mare parte, continutul afisat este bazat pe algoritmi si ca utilizatorii pot controla ce li se afiseaza prin selectarea unor optiuni precum: "Nu ma intereseaza continutul de la, pe tema aceasta, acest subiect, aceasta publicatie..."




Recunosc ca m-am simtit din nou enervat si chiar frustrat de faptul ca Google nu a facut nimic din tot ceea ce se presupunea ca ar trebui sa faca pentru a contracara valul de oameni nemultumiti de continutul inselator promovat.

Totusi, daca cei de la Libertatea au ajuns la concluzia fericita ca fake news-ul si clickbat-ul nu a facut decat sa le distruga brandul, putem crede ca editorii de publicatii vor schimba ceva ?

Îmi aduc aminte de conținut de tipul: „mâine va fi cutremuri de gradul nouă în România. Vom muri cu toții”. Bineînțeles că „mâine”, din fericire, nu se întâmpla nimic. Poate că vindeai mai mult în ziua când puneai asta în ziare, dar apoi te înjura toată lumea. Stricai brandul insidios, încetul cu încetul, zi de zi, fără să-ți dai seama, chipurile, făcând ce face un tabloid. Nu, un tabloid nu face asta.


Pare amuzant, dar asta e declaratia directorului Mihnea Vasiliu care ne explica de fapt ca renuntarea la o astfel de atitudine vine  in contextul in care publicitarii nu mai sunt atat de atrasi de publicatii de proasta calitate care vand mult.

In alta ordine de idei, da, se poate, publicul comercial a reusit la un moment dat sa ii determine pe publicitari sa isi retraga reclamele de le Antena 3 sau Romania TV pentru cantitatea de stiri false pe care le promovau.

Si ca sa terminam intr-o nota amuzanta: Noi acum ce facem ? Libertatea nu mai are Fata de la Pagina 5, Capatos si Wowbiz sunt in concediu ...
Share

loading...

Chirea Bogdan

Posteaza comentariu:

0 comments:

Comentariul va fi postat dupa aprobare