Connections, lider pe piața de digital transformation din România, Bulgaria și Serbia a semnat un parteneriat cu UiPath, platforma de Enterprise Robotic Process Automation (RPA) cu cel mai rapid grad de adopție la nivel mondial, prin care va ajuta companiile din România și clienții globali să implementeze și să beneficieze de avantajele tehnologiei RPA. 

Automatizarea proceselor de business repetitive și bazate pe reguli, sau conectarea sistemelor existente la tehnologiile digitale bazate pe roboți software, aduc numeroase beneficii organizațiilor, cele mai notabile fiind creșterea vitezei de lucru, a eficienței operaționale, îmbunătățirea serviciilor pentru clienți și reducerea costurilor.

Din anul 2017, Connections s-a concentrat pe extinderea, consolidarea și certificarea echipei de specialiști și a capabilităților de RPA ale companiei, exclusiv pe soluțiile UiPath.

“Parteneriatul cu echipa Connections este o garanție pentru clienții acestora că pornesc la timp pe drumul transformării digitale. Automatizarea proceselor administrative repetitive, fie că sunt procese financiare, de resurse umane sau din zona de contact centers, le va îmbunătăți semnificativ productivitatea, nivelul de satisfacție al angajaților care vor fi promovați pentru activități strategice, precum și gradul de conformitate”, a declarat Daniel Dines, co-founder și CEO UiPath.

Connections a implementat deja cu succes procese de automatizare robotizată în industrii variate, de la companii din zona FMCG și banking până la firme de contabilitate, companii de BPO, companii de servicii medicale și analize de laborator. Procesele robotizate au vizat departamente din zona financiar-contabilă și din zona operațională unde au fost automatizate operațiuni legate de raportări lunare, managementul concediilor, introducerea de facturi în softuri de contabilitate, dar și procese de back-office din industria bancară.

“Anul acesta dorim să ne asigurăm vizibilitate în poziția de ‘trusted UiPath implementation partner’ în România și estimăm un potențial de câteva sute de mii de euro. Ne concentrăm pe implementare de roboți software și de centre de excelență în diverse industrii, cu precădere în zona de banking și oil&gas unde procesele sunt standardizate și repetitive. Începând cu anul următor, țintim extinderea capabilităților către EMEA și SUA și estimăm venituri între 2 și 5 milioane de euro. La nivel de servicii, target-ul este să lansăm anul viitor și o platformă proprie de Software as a service (SaaS) pentru zona de IMM-uri”, declară Bogdan Florea, fondator și CEO Connections.

Tehnologia RPA poate fi implementată în orice tip de industrie, pentru că roboții software automatizează acțiunile pe care un om le-ar întreprinde în timp ce lucrează la un computer. În momentul de față, numeroase companii mari din România au fie un proiect de RPA în derulare, fie intenționează să implementeze un astfel de proiect. Pe piață se observă o creștere a interesului pentru RPA, un indiciu fiind numărul în creștere de poziții disponibile în domeniu. Cele mai multe companii care își doresc să adopte această tehnologie sunt din sectoarele financiar-bancar, asigurări, telecomm și retail. O parte dintre băncile și companiile de asigurări importante din piaţa locală au început deja implementarea tehnologiei RPA pentru automatizarea anumitor procese.

“Roboții pot lucra 24 de ore pe zi, 365 de zile pe an și ating o acuratețe de aproape 100%, iar companiile pot observa rapid efectele unui proiect de automatizare. De exemplu, în urma automatizării unor procese, se remarcă o scădere cu până la 80% a timpului lor de execuție și o amortizare a investiției în mai puțin de un an”, mai adaugă Bogdan Florea, fondator și CEO Connections.

RPA devine un facilitator semnificativ în creșterea eficienței și eficacității, atât în aria livrării de servicii, cât și în cea a operațiunilor de back-office. Robotul preia și execută sarcini laborioase, pentru a spori acuratețea proceselor, asigură cerințele de securitate, protejează datele sensibile și asigură vizibilitate și control complet. Totodată, ajută la eliberarea capitalului uman de activități repetitive, permițând ca acesta să fie implicat în livrarea de servicii cu valoare adăugată mai mare.