Digi Communications a înregistrat o creștere totală a abonaților din România la serviciile de TV cu plată cu 15,3% în prima jumatate a anului.

La sfârșitul semestrului, compania avea 4.960.000 RGU-uri, în creștere față de 4.300.000 fata de anul trecut. De asemenea, compania înregistrat o creștere puternică (18,9%) în totalul RGU fix de internet și date, care se ridica la 3.543.000 la sfârșitul lunii iunie.

În ultimele sale rezultate, compania spune că ambele au contribuit la creșterea veniturilor în țară, cu un total de 215,1 milioane EUR în T2, cu 14,5% mai mare decât în același trimestru al anului trecut. Creșterea veniturilor a fost, de asemenea, ajutată de un acord de rețea între RCS & RDS și Digital Cable Systems, AKTA, care a intrat în vigoare. Cu toate acestea, deprecierea valutară a dus la o reducere de 2% anual a ARPU la 4,9 EUR.

Între timp, în Ungaria, Digi a înregistrat o scădere totală a TVG-urilor cu plată cu 1,5%, până la 923.000, până la 30 iunie, în timp ce totalul RGU fix de internet și date a crescut cu 0,7%, până la 742.000. RAPU-ul său a scăzut cu 6,5%, până la 5,8 EUR. Veniturile din Ungaria în T2 s-au ridicat la 48,8 milioane EUR, sau cu 3,4% mai puțin decât în aceeași perioadă a anului trecut.

Datele anuntate de companie

La nivel de grup

Profil de creștere remarcabilă: veniturile au progresat cu 14,4% în T2 2021 față de T2 2020, până la 355 de milioane de Euro, în timp ce numărul unităților generatoare de venituri (RGU) a atins 19,3 milioane în T2 2021, în creștere cu 15% față de aceeași perioadă din 2020;

Performanță generală solidă, cu EBITDA ajustată de 129 milioane de Euro (inclusiv IFRS 16) și de 108 milioane de Euro (fără IFRS 16) în T2 2021, o majorare cu 11,8% față de T2 2020;

România – parcurs de creștere susținută

Creșterea excepțională a veniturilor cu 14,5% în T2 2021 (comparativ cu T2 2020), bazată pe evoluția RGU. Serviciile de pay-tv au progresat cu 15%, la 5 milioane, serviciile de internet fix cu 18,9%, la 3,5 milioane, serviciile de telecomunicații mobile cu 11%, la 3,9 milioane;

Spania - motor de creștere

Evoluție excelentă a veniturilor, în creștere cu 29% în T2 2021 față de T2 2020, pe fondul dinamicii RGU.

Serviciile de telefonie mobilă au crescut cu 27% până la 2,7 milioane, serviciile de internet fix cu 140% până la 327.000.

Grupul DIGI și-a menținut performanțele de creștere robustă în prima jumătate a anului 2021, operațiunile din România reconfirmând parcursul remarcabil al Grupului. 61% din veniturile consolidate au fost generate de activitățile de pe piața principală, România, care contribuie cu 70% din totalul unităților generatoare de venituri ale Grupului. În ceea ce privește performanța veniturilor, Spania este a doua piață, cu o dinamică extraordinară în primul semestru al anului, asigurând 24% din totalul veniturilor, urmată de Ungaria (14%) și Italia (2%).

Rezultatele sunt determinate în principal de creșterea bazei de RGU la nivelul Grupului pe toate piețele. Serviciile de telecomunicații mobile au atins 7,1 milioane RGU (+ 1,1 milioane RGU față de 30 iunie 2020), serviciile de pay-tv au ajuns la 5,9 milioane (+ 0,6 milioane RGU față de 30 iunie 2020) și serviciile de internet fix s-au situat la 4,6 milioane RGU (+ 0,8 milioane față de 30 iunie 2020).


„Suntem încântați să le prezentăm investitorilor și partenerilor rezultatele remarcabile financiare și operaționale din prima jumătate a anului 2021. Le suntem recunoscători clienților pentru că au ales DIGI ca furnizor de servicii de telecomunicații și pentru că beneficiază de ofertele noastre de servicii convergente. Obiectivul nostru este să continuăm să furnizăm servicii de calitate la prețuri accesibile și să investim în dezvoltarea infrastructurii de comunicații electronice fixe și mobile.

Apreciem profesionalismul echipelor noastre și perseverența lor în a asigura continuitatea serviciilor chiar și în perioade cu provocări", a declarat Serghei Bulgac, CEO al Digi Communications N.V.