Bucureștiul a fost supranumit ,,Micul Paris’’, în perioada interbelică, arhitectura, atracțiile turistice și dinamica economică asigurându-i un loc aparte în rândul capitalelor est-europene. Din păcate, mare parte din farmecul atmosferei acelor ani s-a pierdut, Capitala devenind, din păcate, un oraș dominat de haosul arhitectonic, de poluare și traficul infernal.

În condițiile în care investițiile în refacerea locurilor cu valoare istorică și turistică se lasă așteptate de ani de zile, tehnologia reprezintă o soluție prin intermediul căreia Bucureștiul poate redeveni, măcar virtual, Micul Paris. FACTORY 4.0 a lansat, în premieră, un proiect de transformare digitală a orașului, încercând să ofere turiștilor și nu numai lor, o adevărată reconstrucție digitală a transportului Bucureștiului de altădată, pe care oricine are un telefon smart să o poată vedea, cu ajutorul unei aplicații dedicate.

,,Primul pas în reconstrucția digitală a Bucureștiului vechi este unul simbolic. Într-un oraș plin de noxe, tot mai poluat de traficul auto, am decis să reconstruim digital experiența transportului public bucureștean, ca parte din identitatea acestui oraș considerat cândva Micul Paris. Cuvantul caree defiște acest proiect este “experiență”, experiența interacțiunii cu tehnologia realității augmentate și cea a trecutului adus în present.’’, a declarat Marius Hărătău, managerul FACTORY 4.0.

Cu ajutorul aplicației Index AR, oferită gratuit utilizatorilor de iPhone și telefoane Android, oricine se poate fotografia cu tramvaiul pe străzile orașului. Aplicația este ușor accesibilă prin scanarea unui QR Code.

București AR


Tramvaiele cu cai au fost primele mijloace de transport în comun din București, fiind introduse în 1871. Din 1894 a funcționat prima linie de tramvai electric, între Obor și Cotroceni.

Este vorba de un tramvai fabricat de firma belgiană Dyle et Bacalan, care a circulat, în premieră pe 9 decembrie 1894, pe traseul 14. Linia  avea o lungime de 6 kilometri, pleca din Cotroceni şi ajungea în zona Obor conform expertului Silviu Teodor Stanciu de la Asociația Tramclub.

,,De remarcat că în acea perioadă, tramvaiele erau ușor de deosebit. Acesta avea o bandă verde, după culoarea traseului pe care circula. A fost un tramvai extrem de fiabil, care a avut mare succes în ciuda reticenței multor bucureșteni.

La vremea respectivă, tramvaiul electric a adus un adevărat șoc tehnologic în condițiile în care de transportul în comun erau legate o mulțime de afaceri, de la cultivatorii de orz şi de ovăz pentru cai la potcovari și meșteșugarii specializați în ,,suport tehnic’’.

,,Este un prim pas în demersul nostru, iar următoarea țintă este să reconstruim celebra fântănă Sărindar, din zona Cercului Militar Național, așa cum a arătat ea la origine. Vrem să readucem astfel în realitatea hibridă a secolului în care trăim capitalul istoric al capitalei, într-o manieră inovativă, care poate să constituie baza pentru o viitoare campanie de promovare turistică a Bucureștiului’’, a mai spus Marius Hărătău managerul FACTORY 4.0.


Inițiativa ,,București AR’’ va fi detaliată în cadrul celei de-a doua ediții a Expo-Conferinței FACTORY 4.0, dedicată transformării digitale, care va avea loc pe 12-13 octombrie la București. Detalii pe factory40.ro