televiziune clasica

Deloitte prezice că așa-numita epocă de aur a televiziunii clasice ar putea fi la sfârșit iar primele semne sunt date de evolutia pietei din Marea Britanie.

În previziunile sale pentru 2022, Deloitte Global anticipează că combinația de vizionare live, decalată sau la cerere, care a fost de 73% până în 2017, va scădea la 53% în 2022 și apoi la 49% în 2023.

Compania spune că poziționarea pieței din Marea Britanie, cu mixul său de radiodifuzori de servicii publice și comerciale, companii de televiziune cu plată (satelit, cablu și IPTV); furnizori de video la cerere (abonamente, difuzare gratuita finanțata prin anunțuri); social media si consolele de jocuri va fi probabil replicata pe piețe similare în anii următori.

Deloitte identifică că variațiile în funcție de vârstă se adâncesc în timp. Astfel vizionarea de conținut la televiziunea clasica a reprezentat 61% din totalul vizionărilor în 2020, dar în rândul tinerilor cu vârste între 16 și 34 de ani, această cifră a fost puțin peste jumătate față de aceasta, la 32%,4 iar pentru grupa de varsta intre 16–24 de ani, a fost 26%.

Platformele SVOD, rețelele de socializare (care nu au fost vizionate la televizor) și consolele de jocuri au avut o cotă mult mai mare de vizionare în rândul tinerilor cu vârsta între 16 și 34 de ani. Servciile de video streaming de continut la cerere au o cota de piata de 29%, rețelele sociale 23% și consolele de jocuri 10% pentru acest target demografic.

Până în 2027, Deloitte anticipează că conținutul din rețelele de socializare va domina în rândul persoanelor sub 34 de ani, restul fiind deținut de conținutul de la radiodifuzori. Se spune că acest lucru are ramificații largi pentru sectorul publicității, deoarece publicul mai tânăr devine mai greu de atins.