cannes 2022

Într-o ciocnire între nou și vechi, TikTok urmează să fie partener oficial al Cannes 2022. Parteneriatul va reuni aplicația, unde utilizatorii creză conținut video ultra-scurt și se implică în tendințe virale pe termen scurt, cu templul internațional al lungmetrajelor.

„TikTok va oferi acestui eveniment cultural major, lucrările prezentate și toate talentele sale, o vizibilitate largă în rândul a peste un miliard de utilizatori din întreaga lume”, a spus TikTok într-un comunicat.

Aplicația, care este o subsidiară a grupului chinez ByteDance, promite o acoperire exclusivă în culise și a lansat un concurs pentru utilizatori, câștigătorii urmând să-și primească premiile în timpul festivalului.

La rândul lor, organiztorii festivalului Cannes speră că înțelegerea îi va ajuta să depășească cultul cinefililor și să ajungă la publicul tânăr al lui TikTok, generația Z, care poate să nu aibă o relație puternică cu cinematograful. Mai ales după pandemie.

„[Parteneriatul] ne va permite să împărtășim magia festivalului cu un public mai larg și global”, spune Thierry Frémaux, delegat general la Cannes.

Tiktok se va alătura unei liste ilustre de parteneri care include nume tradiționale mari precum bijutierul Chopard, mașinile BMW sau gigantul de lux Kering.

Cannes a atras atenția la începutul acestei luni, când a interzis participarea delegaților ruși; o mișcare care este caracteristică sectorului cultural întorcând spatele țării din cauza războiului din Ucraina.

Evenimentul este cel mai mare festival de film din lume și punctul culminant al calendarului cinematografic pentru mulți.Anul trecut, „Titane” a câștigat premiul principal în cadrul unui juriu prezidat de Spike Lee. Premiul a făcut-o pe regizoarea Julia Ducournau să fie doar a doua regizoare care a obținut Palme d’Or după ce Jane Campion a câștigat în 1993 premiul pentru „Pianul”.