cnn+

S-ar părea că lumea nu e chiar atât de dispusă să plătească bani pentru știri și politică. CNN renunță la serviciul său de streaming din 28 aprilie, în loc de 30 aprilie, așa cum anunțase anterior. 

Compania a trimis e-mailuri către abonați și afirmă clar că streamingul CNN+ „se va încheia pe 28 aprilie”. 

Serviciul a fost lansat cu doar o lună în urmă, pe 29 martie, dar a atras doar 10.000 de utilizatori zilnici care erau dispuși să plătească 6 dolari pe lună pentru programe de știri live și la cerere, potrivit CNBC. 

Noul președinte al CNN, Chris Licht, a fost cel care a recomandat închiderea acestuia, decizie care ar putea veni cu sute de concedieri.

Ce este și mai uluitor este că CNN a investit sute de milioane de dolari în proiect și a recrutat talente din alte rețele pentru a găzdui show-uri pentru platformă. În timp ce serviciul a avut o existență de scurtă durată, CNN însuși a raportat că rețeaua se angajează să găsească noi roluri pentru gazdele emisiunilor sale.

Se pare că unele programe CNN+ ar putea fi transferagte către HBO Max. CNN însăși a remarcat că CEO-ul Warner Bros. Discovery, David Zaslav, dorește să combine conținutul companiei într-un singur serviciu de streaming. Acest lucru corespunde planului de a fuziona în cele din urmă HBO Max și Discovery+.


CEO-ul Discovery, Jean-Briac Perrette, a informat angajații despre închidere într-o întâlnire în care a spus că situația este evitabilă, dar că „conducerea anterioară a decis să continue” cu debutul planificat pentru martie, în ciuda fuziunii iminente dintre compania sa și proprietarul CNN, WarnerMedia. Compania fuzionată, Warner Bros. Discovery, a avut o strategie diferită în minte.

Pe lângă informarea abonaților într-un e-mail despre închiderea mai devreme decât se aștepta, CNN a actualizat și pagina de ajutor a serviciului. Compania a declarat în pagină că toți abonații vor primi o rambursare completă. Nu a spus de ce CNN+ se închide cu câteva zile mai devreme decât a anunțat, dar Digital Trends observă că s-ar putea să se datoreze faptului că abonamentele sunt pe cale să se reînnoiască. Unii abonați s-au putut înscrie pe 28 martie, cu o zi înainte de data oficială de lansare a serviciului. Oricare ar fi motivul, abonații își pot lua rămas bun de la CNN+ astăzi și se pot aștepta să primească rambursarea pe 28 mai.

Prăbușirea aproape instantanee a CNN+ a fost unul dintre cele mai spectaculoase eșecuri media din ultimii ani, un experiment de 300 de milioane de dolari care s-a încheiat brusc cu disponibilizări și cariere în dezordine. Remorcherul corporativ asupra soartei sale a scos la iveală divergențe filozofice profunde cu privire la viitorul pentru media digitală, în timp ce directorii se luptă să navigheze pe o piață în schimbare rapidă, unde tehnologia și obiceiurile consumatorilor se schimbă de la o zi la alta.

Și a reflectat dansul ciudat de reglementare a doi giganți media care fuzionează chiar și în timp ce un proiect de mare profil se grăbea spre finalizare. Discovery a avut unele îngrijorări cu privire la CNN+, dar a fost constrâns să-și ghideze direct unul dintre concurenții săi de streaming până la încheierea tranzacției.

CNN a dezvăluit planurile pentru CNN+ în iulie 2021, prezentând-o drept cea mai importantă afacere a rețelei de la înființarea sa în 1980. Jeff Zucker, președintele CNN de lungă durată, a numit-o o incursiune îndrăzneață și necesară în știrile digitale bazate pe abonament într-un moment în care consumatorii abandonau televiziunea tradițională prin cablu. Sute de noi angajați urmau să producă între opt până la 12 ore de programare live pe zi.

În mod esențial, AT&T – care la acea vreme controla WarnerMedia și CNN – era la bord.

Dar AT&T fusese deja de acord să vândă WarnerMedia celor de la Discovery și să părăsească afacerile de divertisment și știri. Dar în iunie 2021, liderii gigantului de telecomunicații s-au întâlnit cu domnul Zucker la Dallas și au aprobat un buget de 1 miliard de dolari pe patru ani pentru CNN+. 

Imediat după încheierea fuziunii dintre WarnerMedia și Discovery, pe 8 aprilie, oficialii au început să ceară date despre progresul CNN+. Nu le-a plăcut ce au văzut. Într-un semn îngrijorător, descărcările pentru serviciu erau în scădere, în ciuda impulsului mare de marketing.

Pe 11 aprilie, când simbolul ticker „WBD” a fost difuzat pe Nasdaq, oficialii CNN+ s-au întâlnit cu noua conducere a Warner Bros. Discovery și și-au prezentat cazul, o oportunitate pe care o ceruseră încă din februarie.

Oficialii au spus că CNN+ și-a asigurat 150.000 de abonați plătitori în primele două săptămâni și era pe punctul de a-și atinge obiectivele pentru primul an. El a susținut că consumatorii sunt dispuși să plătească pentru știri digitale de înaltă calitate (CNN+ costa 6 dolari pe lună), invocând succesul The New York Times. Noul președinte al CNN și JB Perrette, șeful de lungă durată de streaming al Discovery, nu erau convinși. Ei au spus că suspendă marketingul extern pentru CNN+ timp de două săptămâni, în așteptarea unei revizuiri oficiale.

După câteva zile, au fost de acord că CNN+ consumă prea multe resurse și că potențialul său ca destinație digitală nu ar putea justifica audiența sa mică și costul enorm. Conducerea gigantului a fost de acord ca serviciul să fie închis.