takeaway

Chiar dacă e într-o continuă dezvoltare, piața de servicii de livrare comenzi la domiciliu a mai făcut o victimă în România.

Aplicația Takeaway.com și întregul său serviciu de livrări se retrage din România începând cu data de 1 iunie 2022.

Pentru a se concentra asupra pozițiilor de conducere și a fondurilor de profit, Just Eat Takeaway.com N.V. intenționează să întrerupă operațiunile de platformă și livrare în România, care urmează să intre în vigoare de la 1 iunie 2022. Detaliile financiare nu au fost dezvăluite. Impactul asupra comenzilor, valorii brute a tranzacțiilor și veniturilor pentru companie și segmentul Europa de Sud și ANZ va fi nesemnificativ, se arată în anunțul companiei.

În perioada de existență pe această piață, presiunea competitivă, amploarea noastră relativă și penetrarea globală pe piața livrării de alimente în România au fost insuficiente pentru a susține o afacere sănătoasă. Având în vedere acest lucru, am luat decizia dificilă de a ne opri operațiunile în România. Închiderea acestei piețe ne permite să ne concentrăm pe poziții sustenabile profitabile și de lider pe piață.

Takeaway nu este prima victimă a acestei piețe... Uber Eats, s-a retras și ea de pe piață. Un alt nume important, Food Panda a fost cumpărat de cei de la Glovo. Competiția acerbă include nume precum Tazz sau Bolt Food, printre altele.  

În România, Takeaway.com a pătruns începând cu februarie 2018 iar gigantul Just Eat Takeaway s-a format în urma tranzacției din anul 2019, când platforma olandeză Takeaway.com a cumpărat serviciul britanic de livrări Just Eat, entitatea rezultată în urma fuziunii fiind evaluată atunci la 10 miliarde de dolari. În 2020, Just Eat Takeaway a preluat și Grubhub, un serviciu american de livrări, pentru suma de 7,3 miliarde de dolari.

Just Eat Takeaway s-a confruntat cu pierderi de 190 de milioane de euro în prima jumătate a anului 2021. Compania a mai renunțat și la operațiunile din Portugalia și Norvegia ca urmare a pierderilor suferite.