netflix

Netflix a avertizat că ar putea pierde mai mulți abonați în al doilea trimestru al acestui an decât în ​​primul, iar această predicție s-a adeverit – deși nu a fost atât de rău pe cât se temea. Serviciul de streaming a declarat că a pierdut aproape 1 milion de abonați (970.000 mai exact) în trimestrul al doilea din 2022.

Cifra este mult mai mare decât scăderea de 200.000 de membri din T1, dar nu la fel de sumbră pe cât era pregătită la începutul acestui an când estima că va pierde 2 milioane de abonați.

Compania a atribuit rezultatul puțin mai roz creșterii numărului de abonați, peste așteptări, în special în zone precum Asia-Pacific. Compania a înregistrat în continuare un profit net de 1,44 miliarde de dolari, în ciuda bazei de clienți în scădere și a valorilor valutare nefavorabile pentru dolarul american. Ratele de schimb neprietenoase sunt o problemă deosebit de dificilă atunci când aproape 60% din venituri provin din afara țării, a spus Netflix.

Gigantul media se așteaptă la o redresare pentru trimestrul al treilea, chiar dacă una lentă. Acum prezice că va adăuga un milion net de abonați. Deși este departe de cele 4,4 milioane de conturi Netflix adăugate cu un an mai devreme, este o îmbunătățire în ultimele șase luni. 

Succesul ar putea fi atribuit succesului puternic datorat seriei Stranger Things 4. Producția este acum cel mai vizionat sezon de la Netflix până în prezent, cu peste 1,3 miliarde de ore de vizionare.

Planul de recuperare al Netflix va suna familiar. Compania își pune în continuare speranțele într-un nivel susținut de reclame la prețuri mai mici, care va avea loc la începutul anului 2023 și se așteaptă să îl lanseze pe „o serie de piețe” în care există deja cheltuieli publicitare puternice. 

De asemenea, serviciul intenționează să lupte cu partajarea conturilor și experimentează idei care includ taxarea pentru locuințe suplimentare. Sistemul de partajare ar putea fi lansat și în 2023.