disney+

Walt Disney Co a trecut de Netflix Inc cu un total de 221 de milioane de clienți de streaming și a anunțat că va crește prețurile pentru clienții care doresc să vizioneze Disney+ sau Hulu fără reclame.

Gigantul media va crește costul lunar al Disney+ fără publicitate cu 38% la 10,99 USD în decembrie, când va începe să ofere o nouă opțiune care include reclame pentru prețul actual.

Acțiunile Disney au crescut cu 6,9% la tranzacționarea după program, la 120,15 USD miercuri.

În 2017, Disney și-a mizat viitorul pe construirea unui serviciu de streaming care să rivalizeze cu Netflix, pe măsură ce publicul a trecut la vizionarea online de la televiziunea tradițională prin cablu și satelit.

Cinci ani mai târziu, Disney a depășit Netflix în numărul total de clienți de streaming, în SUA. Serviciul a adăugat 14,4 milioane de clienți Disney+, depășind consensul de 10 milioane așteptat de analiștii chestionați de FactSet, deoarece a lansat seria „Star Wars” „Obi-Wan Kenobi” și „Ms. Marvel” de la Marvel.

În combinație cu Hulu și ESPN+, Disney a declarat că avea 221,1 milioane de abonați la streaming la sfârșitul trimestrului din iunie. Netflix a spus că are 220,7 milioane de abonați la streaming.

„Disney câștigă cotă de piață pe măsură ce Netflix se luptă să adauge mai mulți abonați”, a declarat Haris Anwar, analistul Investing.com. „Disney are încă mai mult spațiu de creștere pe piețele internaționale, unde își lansează rapid serviciile și adaugă noi clienți.”

Pentru a ajuta la atragerea de noi clienți, Disney va oferi o versiune susținută de reclame începând cu 8 decembrie pentru 7,99 USD pe lună pe piața din SUA, același preț pe care îl percepe acum pentru versiunea fără reclame, a spus compania.

Prețurile pentru Hulu vor crește cu 1 USD până la 2 USD pe lună în decembrie, în funcție de plan.

Compania și-a redus previziunile pe termen lung pentru clienții Disney+, dând vina pe pierderea drepturilor de cricket în India.

Disney proiectează acum între 215 milioane și 245 milioane de clienți Disney+ până la sfârșitul lunii septembrie 2024. Această prognoză este în scădere de la 230 de milioane la 260 de milioane pe care le prognozase Disney.

Ajustarea a venit din așteptările reduse pentru India, unde compania pierde drepturile de streaming pentru meciurile de cricket din Premier League din India. Pentru prima dată, Disney a dezvăluit estimări pentru clienții Disney+ Hotstar din India. Directorul financiar Christine McCarthy a spus că Disney se așteaptă să adauge până la 80 de milioane de clienți Disney+ Hotstar până în septembrie 2024 și între 135 de milioane și alți 165 de milioane.

Compania încă se așteaptă ca unitatea sa de streaming TV să obțină profit în anul fiscal 2024, a spus McCarthy. În cel mai recent trimestru, divizia a pierdut 1,1 miliarde de dolari.

Pentru al treilea trimestru fiscal încheiat la 2 iulie, Disney a afișat un câștig pe acțiune ajustat de 1,09 dolari, în creștere cu 36% față de un an mai devreme. Venitul operațional s-a dublat la divizia de parcuri, experiențe și produse la 3,6 miliarde de dolari.

Pierderile din streaming au afectat unitatea de media și divertisment, al cărei profit a scăzut cu 32% la aproape 1,4 miliarde de dolari.

Veniturile totale au crescut cu 26% față de anul precedent, până la 21,5 miliarde de dolari, înaintea consensului analiștilor de 20,96 miliarde de dolari.