copii

Printre numeroasele efecte devastatoare, pe termen lung, ale Covid-19, pandemia a mai adus si zeci de alte probleme, împiedicând mulți copii să-și dezvolte independența și să își asume mai multă responsabilitate.

Carantina sau izolarea la domiciliu, învățarea la distanță au pus limite oneroase asupra libertăților fizice ale copiilor, reducându-le oportunitățile de a face singuri tot felul de lucruri în afara casei. Au existat închideri de școli și tabere, precum și anulări de întâlniri la locuri de joacă, jocuri sportive și petreceri de naștere – lista a continuat la nesfârșit. Obținerea independenței este mult mai dificilă atunci când copiii nu scapă niciodată de părinți și îngrijitori.

În plus, mulți dintre acei părinți și îngrijitori epuizați și îngroziți – care știau că ar trebui să încurajeze copiii să-și lege pantofii, să-și facă singuri prânzurile, să-și spele singuri rufele sau să meargă la magazin să cumpere lapte – s-au chinuit să găsească timp și spațiu. să investească în predarea unor astfel de sarcini. Ne-am gândit cum să supraviețuim în prezent, nu ce este mai bine pe termen lung.

Acum, pe măsură ce începe avem un an școlar relativ revenit la normal, familiile pot avea mai multe oportunități și lățimea de bandă emoțională pentru a ajuta copiii să devină mai autosuficienți.

Piesa cheie a maturității este să înveți cum să „iei decizii independente și să navighezi singur în situații provocatoare atunci când este necesar”, a spus Karen VanAusdal, director senior de practică la Collaborative for Academic, Social and Emotional Learning din Chicago. 

Învățarea unui copil de grădiniță să-și pună rufele deoparte sau să-și ducă propria farfurie la bufet poate fi departe de genul de independență pe care va trebui să-l stăpânească în adolescență și maturitate, dar există o legătură. Ei învață să aibă încredere în instinctele lor și să se ocupe, la propriu și la figurat, de propriile lor lucruri.

De asemenea, ei văd cum autosuficiența îi ajută să facă parte dintr-o comunitate, familială sau de altă natură. Când un copil își pune rufele deoparte, părinții lor au un lucru mai puțin de făcut. Obținând mâncare la bufet, ei învață o nouă abilitate, astfel încât un părinte să-i poată trimite înapoi la o farfurie cu salată de fructe sau o ceașcă de cafea. Cu alte cuvinte, ei au grijă de sine și de ceilalți. „Independența permite, de asemenea, de a folosi abilitățile și conducerea la rezolvarea problemelor, atât individuale, cât și colective”, a spus VanAusdal.

Iată modalități de abordare a încurajării independenței care vizează satisfacerea nevoilor individuale ale fiecărui copil:

Încadrați noile abilități precum construirea de relații cu ceilalți

Învățarea cum să împachetați un rucsac sau să turnați cereale poate conta pentru ca cei mici să devină mai independenți, dar părinții ar trebui să-i ajute să vadă cum aceste acte aparent mici îi leagă de ceilalți, a spus Maurice J. Elias, profesor de psihologie la Universitatea Rutgers și coautor al cărții „Emotional. Parenting inteligent: cum să crești un copil autodisciplinat, responsabil și calificat social.”

„Noi, ființele umane, nu eram meniți să fim independenți. Este adevărat din punct de vedere biologic și este adevărat din punct de vedere social”, a spus el. „Tânjim și avem nevoie de atașament față de alți oameni și față de instituții – acasă, școală, serviciu, comunitate, religie – care dau vieții noastre sens și scop.”

Creați o nouă abilitate, astfel încât copiii să vadă că își asumă un rol mai important în familiile și comunitățile lor. De exemplu, cine a cumpărat mâncarea pe care o folosesc pentru a face prânzul? Cum să-și facă propriul patul sau să-și curețe camera. Sunt lucruri care ar putea face diminețile mai ușoare părinților și îngrijitorilor. Dacă copiii tăi merg singuri la supermarket, nu uita să-i pregătești să se implice și să interacționeze cu ceilalți, a spus Elias. Au ținut ușa deschisă pentru persoana din spatele lor? Au spus te rog și mulțumesc?

Învățarea unor astfel de abilități este despre politețe comună, a spus Elias, dar îi pregătește și pe copii pentru un viitor mai interdependent.

Linisteste-te

Nu vă grăbiți să recuperați timpul pierdut, spun experții. Mișcă-te încet și respectă starea emoțională și competența practică a copilului. „Copiii și-au pierdut sentimentul de încredere”, a spus Elias. „Încearcă să-i lași să înceapă cu ceva la care vor reuși, mai degrabă decât să-i arunci direct într-o provocare dificilă.”


Cu copiii mici, VanAusdal sugerează să începi cu ceva la fel de elementar precum să le ceri să facă alegeri simple. „Spune-i unui copil mic: „Iată doi pantofi pe care îi poți purta astăzi. Pe care vrei să-i porți?’” Luarea unor decizii mici îi va ajuta să se simtă mai încrezători și să-și asume mai multă responsabilitate.

Asocierea acestor responsabilități cu un nou privilegiu poate ajuta copiii să se simtă bine în privința schimbărilor, a adăugat ea. Poate că ei nu doar gătesc cina, de exemplu, ci ajung și să decidă ce mănâncă familia.

Fă un pas înapoi

Adulții ar trebui să ofere copiilor spațiu pentru a-și explora independența, a spus VanAusdal.

Cheia este ca părinții să ofere spațiu pentru încercările și erorile necesare. „Gândiți-vă: „Iată două sau trei locuri în care le pot permite copiilor mei să-și asume mai multă responsabilitate”, a spus ea. „Da, vor fi unele greșeli, dar în cele din urmă va merge mai repede.” Aceasta poate fi o experiență în creștere pentru toți cei implicați.

Adulții pot, de asemenea, să-și urmeze exemplul copilului, a spus Anya Kamenetz, un reporter educațional și autoarea cărții „The Stolen Year: How COVID Changed Children’s Lives, and Where We Go Now”.

Găsiți modalități prin care copiii să-și asume mai multă responsabilitate într-un domeniu de care sunt deja interesați sau care îi ajută să-și atingă obiectivele. „Filului meu de 10 ani îi place ideea de a câștiga bani suplimentari pentru cheltuieli, așa că zilele trecute a amenajat un stand de limonadă”, a spus ea, în timp ce copilul ei de 5 ani este „foarte încântat de toate întâlnirile pe care le-a ratat. , iar acesta este stimulentul ei pentru a începe să-și păstreze camera curată.”

Organizeaza-te

Nu subestima niciodată puterea calendarului familiei, a graficului sau a roții de sarcini, a spus Kamenetz. Ea sugerează să te bazezi pe programele copiilor pentru a crea un calendar pentru noile responsabilități. „Începe un nou an școlar”, a spus ea, „deci este un moment bun pentru o resetare”.

„Convocați o întâlnire de familie și spuneți: „Iată ce trebuie să facem prin casă? Care este sarcina ta?’”, a spus ea. Aceste conversii îi ajută pe copii să vadă toate sarcinile care ajută la menținerea casei în funcțiune.

Treburile sunt mai mult decât sarcini arbitrare; sunt acte de interdependență. Când fiii mei își pun rufele deoparte sau coc ceva cu asistență minimă, ei nu sunt doar mândri că stăpânesc o nouă sarcină. De asemenea, se simt bine pentru că au găsit o nouă modalitate de a contribui la bunăstarea colectivă a familiei.