streaming disney

Afacerea de streaming a Disney a continuat să crească - dar și pierderile sale sunt în creștere. Gigantul media a declarat că a adăugat peste 12 milioane de abonați la platforma sa de streaming Disney+ în trimestrul încheiat în septembrie.

Dar unitatea a pierdut aproape 1,5 miliarde de dolari - o lovitură care a cântărit rezultatul general al companiei.

Directorul executiv Bob Chapek a declarat că Disney+ a atins un „punct de cotitură” și va deveni profitabilă până în 2024.

„Credem că suntem pe calea către o afacere de streaming profitabilă, presupunând că nu vedem o schimbare semnificativă în climatul economic”, a spus el la o conferință telefonică în care s-au discutat rezultatele companiei.

Disney a investit miliarde de dolari în platformele sale de streaming în ultimii ani, transformându-se dintr-o companie înrădăcinată în televiziunea și filmele tradiționale într-unul dintre principalii jucători ai industriei de streaming.

Compania numără acum peste 235 de milioane de abonamente pe cele trei platforme de streaming, care includ, de asemenea, ESPN+ axat pe sport și site-ul mai larg de divertisment Hulu.

Netflix, prin comparație, are aproximativ 223 de milioane de abonați.

Pe măsură ce își îndreaptă atenția către profitabilitate, Disney a anunțat planuri de a crește prețurile și de a introduce o versiune Disney+ cu reclame, cel puțin în SUA.

În general, compania a declarat că veniturile au crescut cu 9% în cele trei luni încheiate în septembrie și au crescut cu 23% pentru exercițiul său financiar.

A raportat profituri de 162 de milioane de dolari, în creștere față de 159 de milioane de dolari anul trecut.

Aceasta a fost mai mică decât se așteptau analiștii, ducând acțiunile în scădere cu peste 5% în tranzacțiile în afara orelor de program.

Gigantul a fost, de asemenea, afectat de slăbiciunea afacerii sale tradiționale de film și televiziune, care a înregistrat scăderi în publicitate și costuri în creștere reduse în profituri.

Paolo Pescatore, analist la PP Foresight, a declarat că a fost un „trimestru dezamăgitor” care „subliniază provocările cu care se confruntă un gigant media pentru a se orienta către un viitor de streaming”.

„Căutarea abonaților are un cost și succesul nu este garantat”, a spus el.