Hubble

Arp-Madore 417-391 se află la aproximativ 670 de milioane de ani lumină distanță, în constelația Eridanus din emisfera cerească sudică. Cunoscute și sub numele de AM 417-391, cele două galaxii au fost distorsionate de gravitație și răsucite într-un inel colosal, lăsând nucleele celor două galaxii cuibărite una lângă alta.

„Catalogul Arp-Madore este o colecție de galaxii deosebit de deosebite răspândite pe cerul sudic”, au explicat astronomii Hubble. „Include o colecție de galaxii care interacționează subtil, precum și galaxii mai spectaculoase care se ciocnesc. ”

Cercetătorii au folosit camera avansată pentru sondaje (ACS) de la bordul telescopului spațial Hubble NASA/ESA pentru a observa Arp-Madore 417-391.

„Instrumentul ACS este optimizat pentru a căuta galaxii și grupuri de galaxii din Universul antic”, au spus ei. „Camera a contribuit la descoperirea științifică timp de 20 de ani și de-a lungul vieții sale a fost implicată în orice, de la cartografierea distribuției materiei întunecate până la studiul evoluției clusterelor de galaxii.”

Imaginea color a lui Arp-Madore 417-391 a fost realizată din expuneri separate realizate în regiunile vizibile și în infraroșu apropiat ale spectrului.

Au fost folosite patru filtre pentru a preleva diferite lungimi de undă. Culoarea rezultă din alocarea de nuanțe diferite fiecărei imagini monocromatice asociate cu un filtru individual.

„Această imagine provine dintr-o selecție de observații Hubble concepute pentru a crea o listă de ținte interesante pentru observații ulterioare cu telescopul spațial James Webb NASA/ESA/CSA, precum și cu alte telescoape de la sol”, au spus oamenii de știință.

„Astronomii au ales o listă de galaxii neobservate anterior pentru ca Hubble să le inspecteze între alte observații programate. De-a lungul timpului, acest lucru le permite astronomilor să construiască o menajerie de galaxii interesante în timp ce folosesc timpul de observare limitat al Hubble cât mai deplin posibil.”

Pe lângă datele ACS, imaginea include observații de la Camera Dark Energy (DECam) de pe telescopul Víctor M. Blanco de 4 m de la Observatorul Inter-American Cerro Tololo.