vodafone

Inflația a ajuns și la Vodafone România care se vede nevoită să scumpească abonamentele de la 1 ianuarie pentru restul de clienți care încă nu au fost vizați de scumpiri în 2022.

Operatorul de telefonie mobilă și servicii de comunicații transmite printr-un simplu SMS că, pentru a putea oferi servicii de calitate trebuie să crească prețul abonamentelor cu 1,2 euro/lună.

La această majorare, se mai adaugă 1 euro pe lună dacă vrei să primești factura în plic, prin poștă.

Pe lângă prețul abonamentului, Vodafone spune că va scumpi prețul serviciilor:

  • costul apelurilor naționale devine 0,2 euro/minut
  • costul unui SMS nașional devine 0,05 euro
  • 50 GB de internet vor costa 5 euro
CE POȚI FACE DACĂ NU EȘTI DE ACORD CU CREȘTEREA PREȚURILOR

Orice client care nu este de acord cu această modificare de preț poate denunța și solicita rezilierea contractului în termen de 30 de zile. Nu se aplică nici un fel de penalizări sau despăgubiri în această situație.

Cei care au un terminal pentru care plătesc rate pe factură, vor plăti în continuare ratele pentru acel terminal până la achitarea integrală a terminalului, conform clauzelor contractuale.

SCUMPIRI ÎN LANȚ LA VODAFONE ÎN ULTIMUL AN

Aceasta este ce-a de a doua scumpire pe care operatorul o anunță în ultima perioadă, după ce în luna septembrie și-a notificat clienții că le va majora abonamentul lunar cu un euro. Potrivit reprezentanților Vodafone, abonaților cărora li s-au scumpit abonamentele în luna septembrie vor fi acum scutiți de noua majorare a tarifelor.

Actuala scumpire va fi mai mare, respectiv de 1,2 euro, TVA inclus, după cum se poate vedea în notificarea trimisă unora dintre abonați.




ANCOM asistă pasiv la valul de scumpiri

Autoritatea care se presupune că verifică respectarea calității serviciilor pretinsă de operatori, nu prea poate să facă de fapt  mai nimic.

În discuțiile cu reprezentanții operatorilor, aceștia au susținut că majorarea prețurilor la energia electrică a contribuit la sporirea semnificativă a ponderii acestui tip de cheltuială în totalul cheltuielilor operaționale și că vor fi nevoiți, cel mai probabil, să aplice în perioada următoare majorări tarifelor practicate la abonamente, cuantumul majorării urmând să fie decis în funcție de rezultatele unor analize interne. Ei mai susțin că au luat măsuri de reducere a impactului acestor creșteri prin diminuarea altor categorii de cheltuieli, dar că spațiul de manevră este limitat”, a declarat pentru Profit.ro o sursă din cadrul autorității de reglementare în domeniu (ANCOM).

În plus, legea prevede că operatorii nu sunt obligați să notifice ANCOM în privința majorărilor de tarife, piața de retail fiind complet liberalizată. Cu toate astea, ei au obligația să transmită autorității informațiile privind noile tarife practicate.