În contextul desfășurării grevei generale a profesorilor, organizația Narada a decis să nu organizeze târgurilor „Împreună pentru școala noastră” pe data de 29 mai. „Motivul pentru care existăm sunt elevii și profesorii din România”, spune Raluca Jianu, CEO Narada. „Prin urmare, membrii organizației empatizează cu profesorii, înțeleg situația în care se află în acest moment și de aceea au luat decizia de a nu mai organiza târgurile.”

După ce la prima ediție organizată la finalul anului trecut, Narada a reușit să mobilizeze  25 de școli din țară pentru a organiza târguri cu strângere de fonduri pentru rezolvarea urgențelor de infrastructură, anul acesta Narada și-a propus organizarea unei noi ediții, „Împreună pentru școala noastră”, la care 30 de unități de învățământ au răspuns imediat „prezent”.

Dacă anul trecut s-au strâns mai bine de 100 de mii de euro în timpul acestor târguri, sumă care a fost dublată de partenerii Narada, anul acesta se preconizează un ajutor și mai consistent pentru îmbunătățirea condițiilor de siguranță în școli. Având în vedere, însă, greva generală a profesorilor și situația incertă din învățământ din aceste zile, organizația Narada a decis să nu le mai organizeze pe data de 29 mai.

Fiecare dintre cele 30 de școli care au decis să se alăture inițiativei Narada are probleme de infrastructură, probleme cu rețelele electrice învechite, clase nerenovate și insalubre, nu au terenuri de joacă și nici biblioteci.

În prezent, numai în 11 județe din România numărul școlilor care au rețele electrice mai vechi de 20 de ani se ridică la 1160, iar dintre acestea, peste 100 reprezintă un real pericol pentru siguranța elevilor. În plus, potrivit declarației fostului ministru al educației, Sorin Cîmpeanu, 1,2 milioane de elevi din România învață în școli cu o infrastructură inadecvată.

Școlile înscrise la târguri au fost selectate în urma alertelor înscrise pe HartaEdu, platforma creată de Narada pentru a semnala urgențele din școli și a le rezolva cu ajutorul comunității și al mediului de business.

Timp de aproape o lună atât profesorii, cât și părinții și elevii s-au mobilizat pentru a confecționa obiecte ce urmau să fie vândute la târg. Mai mult decât atât, sub îndrumarea departamentului de comunicare al organizației, directorii școlilor au învățat cum să comunice în plan local târgul, au atras nu numai interesul presei locale, pe care au convins-o să scrie și să promoveze acțiunile lor, ci și pe cel al autorităților, care s-au arătat interesate să participe la eveniment. Ca și anul trecut, banii adunați de fiecare școală în parte urmau să fie supuși unui mecanism de dublare, astfel încât, până la finalul vacanței de vară, elevii din 30 de școli din România să învețe în condiții de siguranță.

Partenerii care au susținut Narada în organizarea târgului „Împreună pentru școala  noastră” sunt Bergerat Monnoyeur, Ipso Agricultură și Societatea Națională Nuclearelectrica.

Narada a luat ființă în urmă cu mai bine de cinci ani, când Andra Munteanu (co -fondatoare a organizației) a citit un studiu despre motivele abandonului școlar în rândul copiilor. Primele pe listă erau durerile de dinți și lipsa încălțărilor potrivite. Motive absurde într-o Românie europeană, dar dureros de reale în comunitățile marginalizate și vulnerabile din România. Născută sub umbrela Romanian Business Leaders, Narada are viziunea de a construi o Românie în care fiecare copil are acces la o educație de calitate, care să-l pregăteasca pentru succesul în viață și în carieră.

Cu o echipa multi-disciplinară de profesioniști care abordează problema cu soluții integrate, utilizând tehnologia și transferul de know-how, dar și experiența profesională, cu un mod de lucru tehnocrat și planificat, Narada își propune misiunea de a mobiliza comunitățile pentru a găsi soluții de transformare a sistemului educațional.