ANAF a publicat informațiile care trebuie declarate, procedura și termenele de trimitere

Niciun comentariu

vineri, noiembrie 12, 2021

anaf

Fișierul standard de control fiscal (SAF-T) devine obligatoriu de anul viitor, însă etapizat și diferit în funcție de categoria din care contribuabilii fac parte. Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a publicat ordinul 1783/2021 pentru implementarea SAF-T care conține: natura informațiilor care trebuie declarate, modelul de raportare, procedura, condiţiile, termenele şi datele de transmitere.

Astfel, pentru contribuabilii mari care au făcut parte din această categorie È™i în anul 2021, obligaÈ›ia de raportare începe cu data de 1 ianuarie 2022; pentru contribuabilii mari care nu au făcut parte din această categorie în anul 2021 obligaÈ›ia începe din iulie 2022; contribuabilii mijlocii È™i instituÈ›iile de credit, instituÈ›iile financiare nebancare È™i societățile de asigurare/ reasigurare sunt obligate să raporteze din anul 2023, iar contribuabilii mici - începând cu anul 2025: 

Contribuabilii mari încadrați în această categorie la data de 1 ianuarie 2022, care au făcut parte din această categorie și în anul 2021, au obligația de depunere a Declarației informative D406 de la data de 1 ianuarie 2022 (data de referință);

Contribuabilii mari încadrați în această categorie la data de 1 ianuarie 2022, care nu au făcut parte din această categorie în anul 2021, au obligația de depunere a Declarației informative D406 de la data de 1 iulie 2022 (data de referință);

Contribuabilii mijlocii încadrați în această categorie la data de 31 decembrie 2021 au obligația de depunere a Declarației informative D406 de la data de 1 ianuarie 2023 (data de referință);

Contribuabili mici încadrați în această categorie la data de 31 decembrie 2021 au obligația de depunere a Declarației informative D406 de la data de 1 ianuarie 2025 (data de referință);

Prin excepție, instituțiile de credit, instituțiile financiare nebancare, instituțiile financiare și societățile de asigurare/reasigurare (inclusiv societățile de administrare a investițiilor și administratorii de fonduri de investiții alternative/fonduri de investiții alternative, precum și administratorii de fonduri de pensii administrate privat și/sau fonduri de pensii ocupaționale, entități care sunt autorizate, reglementate și supravegheate de Autoritatea de Supraveghere Financiară), încadrate la data de 31 decembrie 2021 în categoria marilor contribuabili, au obligația de depunere a Declarației informative D406 de la data de 1 ianuarie 2023 (data de referință).

Contribuabilii care aveau obligația depunerii Declarației informative D406 conform datelor de referință, iar ulterior sunt încadrați într-o categorie pentru care nu s-a împlinit data de referință pentru depunerea declarației, vor continua să raporteze fișierul standard de control prin depunerea de Declarații informative D406.

În categoria contribuabililor care vor avea obligația de a depune la organul fiscal fișierul SAF-T sunt incluse și societățile nerezidente care au în România un cod de înregistrare în scopuri de TVA (contribuabilii înregistrați prin înregistrare directă, contribuabilii înregistrați prin reprezentant fiscal, sediile fixe).

Important de menționat este că toți contribuabilii care au obligația de transmitere lunară a fișierului SAF-T vor beneficia de o perioadă de grație de șase luni pentru prima raportare, astfel:

6 luni pentru prima raportare, respectiv 5 (cinci) luni pentru a doua raportare, 4 (patru) luni pentru a treia raportare, 3 (trei) luni pentru a patra raportare, 2 (două) luni pentru a cincea raportare, pentru contribuabilii care au obligația de transmitere lunară a fișierului SAF-T;

3 luni pentru prima raportare, pentru contribuabilii care au obligația de transmitere trimestrială a fișierului SAF-T.

Perioada de grație se calculează pornind de la ultima zi a perioadei de raportare pentru care aceasta se acordă, când obligația de transmitere devine efectivă pentru respectivul contribuabil.

Modalitatea de raportare și termene

Contribuabilii vor avea obligaÈ›ia să transmită fiÈ™ierul SAF-T sub forma DeclaraÈ›iei informative D406, lunar sau trimestrial, urmând perioada fiscală aplicabilă pentru taxa pe valoarea adăugată (TVA). Contribuabilii care nu sunt înregistraÈ›i în scopuri de TVA È™i cei care au ca perioadă fiscală aplicabilă pentru TVA semestrul sau anul vor depune fiÈ™ierul SAF-T trimestrial. 

Fișierul SAF-T se va depune în format electronic, termenul-limită de depunere fiind:

până în ultima zi calendaristică a lunii următoare perioadei de raportare (luna/trimestrul calendaristic), după caz, pentru alte informaÈ›ii decât cele privind „Stocurile” È™i „Activele”;

până la termenul de depunere a situaÈ›iilor financiare aferente exerciÈ›iului financiar, în cazul DeclaraÈ›iei informative D406 „Active”;

în termenul stabilit de organul fiscal, care nu poate fi mai mic de 30 de zile calendaristice de la data solicitării, în cazul DeclaraÈ›iei informative D406 „Stocuri”.

Pe portalul ANAF au fost publicate prezentarea detaliată a tuturor informațiilor raportabile prin SAF-T, ghidul contribuabilului pentru pregătirea și transmiterea Declarației informative D406 Fișierul standard de control fiscal (SAF-T), informații detaliate referitoare la procedura de depunere a Declarației informative D406, informații detaliate referitoare la data/datele de la care categoriile de contribuabili/plătitori sunt obligate să depună fișierul standard de control fiscal (SAF-T), precum și categoriile de contribuabili/plătitori exceptați de la depunerea fișierului standard de control (care completează aspectele cuprinse în OPANAF 1783/2021).

Un articol de de Anca Macovei, Director PwC România.

Restart Energy renunță la furnizarea de gaze naturale

Niciun comentariu


Restart Energy, unul dintre cei mai mari furnizori independenÈ›i de energie electrică de pe piaÈ›a locală, cu un portofoliu de aproximativ 50.000 de clienÈ›i, anunță decizia strategică de a renunÈ›a la furnizarea de gaze naturale pentru a se concentra pe energie verde, începând cu 2022. 

“PiaÈ›a de gaze naturale din România, dar È™i de la nivel european, traversează o perioadă extrem de dificilă, caracterizată de o volatilitate ridicată a preÈ›ului, lipsă de predictibilitate în zona de aprovizionare È™i schimbări majore într-un orizont de timp foarte scurt, ceea ce creează o stare de disconfort real, atât în rândul furnizorilor din domeniul gazelor naturale, cât È™i al clienÈ›ilor finali. Acestor condiÈ›ii speciale li se adaugă modificările legislative recent adoptate în România, care, conform proiecÈ›iilor noastre, vor avea un impact negativ important asupra activității de furnizare a gazelor naturale. Drept urmare, după o analiză atentă, am decis renunÈ›area la activitatea de furnizare de gaze naturale începând cu anul 2022 È™i concentrarea pe energie electrică È™i soluÈ›ii de energie regenerabilă, pentru a putea să oferim investitorilor noÈ™tri valoare adăugată într-un cadru predictibil È™i stabil”, spune Armand DomuÈ›a, General Manager Restart Energy. 



Target 2022: proiecte solare fotovoltaice în valoare de 20 milioane de euro

ÃŽn 2022 Restart Energy È›inteÈ™te finalizarea lucrărilor la proiectul de 45 MW în valoare de 40 milioane de euro, obÈ›inerea autorizaÈ›iei de construire pentru încă 500 MW È™i realizarea de proiecte solare fotovoltaice pentru clienÈ›ii industriali în valoare de 20 milioane de euro. 

Începând cu trimestrul 4 al acestui an, compania a început implementarea strategiei de extindere în zona soluțiilor de producție dedicate companiilor mici și mijlocii, dar și prosumatorilor. În linie cu strategia adoptată la începutul acestui an, Restart Energy explorează noi segmente ale pieței de energie locală și regională care pot oferi în următorii ani o perspectivă de creștere constantă, cu valoare adăugată mare și care creează sinergii în interiorul liniilor de business existente, cum sunt dezvoltarea de capacități fotovoltaice de tip rooftop. Astfel, până la finalul acestui an, Restart Energy își propune să genereze venituri de aproximativ 2 milioane de EUR exclusiv din segmentul dezvoltării de capacități rooftop pentru clienți industriali.

Restart Energy asigură portarea automată și în siguranță a celor aproximativ 18.000 de clienți

Decizia Restart Energy nu va avea niciun impact asupra furnizării de gaze naturale către cei aproximativ 18.000 de clienți ai companiei, aceștia fiind alocați automat și în siguranță către Furnizorii de Ultimă Instanță alocați de ANRE. Clienții vor avea la dispoziție o perioadă de timp suficientă în care să-și aleagă alt furnizor sau să decidă să rămână la furnizorul de ultimă instanță.

Indiferent de furnizorul ales, în perioada 1 Noiembrie 2021 - 31 Martie 2022, conform legii recent adoptate privind plafonarea și compensare prețurilor la energie și gaze naturale, prețul final facturat al gazelor naturale se plafonează la cel mult 0,37 lei/kWh, din care componenta de preț a gazelor naturale va fi în valoare de maxim 0,250 lei/kWh. Suplimentar, pentru anumiți consumatori al căror consum de gaze naturale este în limita a 1100 metri cubi, în aceeași perioadă se aplică și o compensație de 33% din prețul gazului marfă, direct pe factură, de către furnizori.

Restart Energy mulÈ›umeÈ™te clienÈ›ilor È™i partenerilor din sfera gazelor naturale cu care compania a avut o colaborare excelentă în ultimii 7 ani È™i îi asigură că vor primi în continuare servicii de cea mai înaltă calitate în domeniul furnizării de energie electrică È™i soluÈ›ii de energie verde regenerabilă, astfel încât costul cu energia să fie unul cât mai redus, la fel È™i amprenta de carbon ce rezultă din activitatea curentă.  

Actuala criză a energiei va produce schimbări importante în perioada imediat următoare, inclusiv insolvenÈ›e È™i dispariÈ›ia de pe piață a unor producători È™i furnizori, apreciază managementul Restart Energy. 


79% dintre oameni și-ar renova locuințele pentru a fi mai eficiente din punct de vedere energetic

Niciun comentariu
eficienta energetica


Opt din zece persoane (79%) È™i-ar renova locuinÈ›a, dacă ar beneficia de asistență adecvată, arată raportul „Unlocking the Benefits of Building Renovation”, realizat de OnePoll pentru ROCKWOOL Group È™i Cambridge Econometrics. Ca o dovadă È™i mai puternică de sprijin în ceea ce priveÈ™te ecologizarea clădirilor, 73% dintre respondenÈ›i consideră că îmbunătățirile în materie de eficiență energetică ar trebui să fie obligatorii, cu condiÈ›ia să existe o schemă de sprijin financiar. Mai mult, 62% dintre respondenÈ›i consideră că ar fi responsabilitatea lor socială să își facă locuinÈ›ele mai ecologice, dacă ar beneficia de acelaÈ™i sprijin.

Sondajul global, la care au participat 14.000 de persoane din Danemarca, FranÈ›a, Germania, Italia, Polonia, Regatul Unit È™i Statele Unite, confirmă dorinÈ›a oamenilor de a avea clădiri eficiente din punct de vedere energetic, arătând totodată necesitatea dezvoltării unor programe de renovare adecvate de către guverne. Acesta prezintă o soluÈ›ie clară pentru clădiri mai ecologice È™i arată un sprijin puternic din partea respondenÈ›ilor pentru a-È™i renova locuinÈ›ele, dacă ar fi disponibil un sprijin financiar È™i administrativ adecvat. 

„Poate părea un cliÈ™eu, dar este adevărat - cea mai ieftină, mai curată È™i mai sigură energie este cea pe care nu o folosim. Liderii globali trebuie să își amintească că ideile sunt ieftine, dar energia este scumpă. Dacă acordăm prioritate renovării, transmitem un mesaj clar că investim în viitorul oamenilor È™i al planetei noastre. Iar aceasta este o formulă câștigătoare pe care o putem implementa acum”, a declarat Jens Birgersson, CEO al ROCKWOOL Group.

Noile date fac parte dintr-un raport realizat de Cambridge Econometrics în numele ROCKWOOL Group, care detaliază provocările legate de finanțarea programelor de renovare și explorează soluțiile care pot ajuta la depășirea acestora.

ÃŽn raportul „Unlocking the Benefits of Building Renovation” [n. tr. Beneficiile renovării clădirilor], ROCKWOOL Group È™i Cambridge Econometrics îndeamnă factorii de decizie politică să elaboreze programe de renovare pe termen lung de care producătorii au nevoie pentru planificarea capacității de producÈ›ie È™i instruirea corespunzătoare a mai multor instalatori, colaborarea cu băncile pentru a combina finanţările publice acordate cu împrumuturile cu dobândă redusă, facilitarea procedurilor prin care proprietarii de locuinÅ£e pot obÅ£ine o astfel de finanÅ£are ÅŸi care să îi ajute să îşi găsească lucrători calificaÅ£i. 

„Renovarea clădirilor reprezintă o provocare-cheie în calea către decarbonizarea economiilor noastre. Sondajul realizat în cadrul acestui raport arată că există o dorinţă puternică a consumatorilor pentru renovare, însă este nevoie de eforturi mai mari pentru a corela finanÈ›area cu proiectele de renovare. O politică bine concepută poate juca un rol important în reîntregirea întregului lanÈ› valoric, asigurându-ne astfel că resursele sunt bine direcÈ›ionate È™i contribuie la dezvoltarea capacității È™i a interesului la nivel local, pentru a ne asigura că beneficiile renovării energetice pot fi realizate”, a declarat Jon Stenning, Associate Director în cadrul Cambridge Econometrics.

„Nu banii sunt problema. DeÅŸi vor exista întotdeauna dezbateri cu privire la costurile pentru combaterea schimbărilor climatice È™i, să sperăm, È™i cu privire la costurile lipsei de acÈ›iune. Realitatea este că există foarte multe fonduri disponibile pentru renovarea clădirilor È™i pentru alte investiÈ›ii ecologice. Iar renovarea în sine nu este atât de complicată. Necesită utilizarea unor materiale È™i practici de construcÈ›ie bine cunoscute, iar acesta este un mare avantaj. Problema este corelarea surselor de finanÈ›are cu proiectele de pe teren È™i disponibilitatea forÅ£ei de muncă calificată”, a mai adăugat Jens Birgersson.

Raportul subliniază nevoia unor eforturi mai mari din partea guvernelor, astfel încât finanţările deja disponibile să poată fi accesate de către proprietarii de clădiri. Aceasta este o prioritate în opinia proprietarilor de locuințe, dintre care 51% au menţionat costurile drept principala barieră în calea renovării, iar 53% consideră că guvernele trebuie să sprijine renovarea locuințelor prin acordarea de finanţare sau împrumuturi.

Dacă aţi beneficia de suport financiar şi de alte resurse necesare, în ce măsură aţi fi dispus să vă faceți locuința actuală mai eficientă din punct de vedere energetic ?


DDS Diagnostic lansează kitul de testare RT-PCR

Niciun comentariu


DDS Diagnostic face un nou pas important în combaterea pandemiei prin lansarea pe piață a unui kit de testare RT-PCR, produs 100% românesc. Echipa de cercetare a companiei specializată în inovarea, dezvoltarea È™i producerea de soluÈ›ii de diagnostic rapid, condusă de doctorul în chimie, Dana Stan, pune la dispoziÈ›ia clienÈ›ilor săi un nou produs în scopul diagnosticării infecÈ›iei cu Covid-19 È™i anume, KITUL MULTIPLEX RT-PCR SARS-CoV-2.  

Trusa multiplex RT-PCR dezvoltată, testată È™i produsă de către compania românească este special concepută  pentru detecÈ›ia calitativă È™i/sau cantitativă a virusului SARS-COV-2, în conformitate cu toate cerinÈ›ele la nivel european. Toate componentele necesare sunt incluse, cu scopul de a genera rezultate de înaltă performanță È™i precizie.Trusa RT-PCR produsă de DDS are marcaj CE È™i caracteristici tehnice specifice extrem de relevante comparativ cu cele mai bune produse similare de pe piaÈ›a de profil.  

Astfel, KITUL MULTIPLEX RT-PCR SARS-CoV-2 marca DDS Diagnostic oferă o specificitate foarte înaltă, secvențele genomice virale detectate, două la număr, fiind alese în concordanță cu toate recomandările UE ale forurilor avizate cât și o sensibilitate mare, sub 100 copii virale pe reacție. În plus, este conceput cu posibilitate de personalizare pentru majoritatea tipurilor de echipamente RT-PCR. Kitul DDS include variante de detecție cantitativă qRT-PCR, care permit calcularea cantității de virus și urmărirea evoluției bolii, ceea ce favorizează ajustarea personalizată a schemelor de tratament.



Trusa de diagnostic recent lansată de producătorul român identifică toate variantele de virus, inclusiv cele emergente în anul 2021, ceea ce limitează semnificativ riscul de rezultat fals negativ și, ceea ce este foarte important, detectează simultan 3 gene: 2 gene înalt conservate ale virusului SARS CoV-2 și o genă control intern, pentru verificarea calității probei și a metodei de prelevare. Mai mult decât atât, noul KIT MULTIPLEX RT-PCR SARS-CoV-2 include controale pozitive și negative, pentru îndeplinirea parametrilor analitici de testare și o schema de interpretare a rezultatelor.

"KITUL MULTIPLEX RT-PCR SARS-CoV-2 pe care îl lansăm pe piață este rezultatul muncii susÈ›inute È™i dedicării echipei noastre, dar È™i al partenerilor È™i colaboratorilor noÈ™tri în procesul global de combatere a pandemiei de Covid-19. Este o reuÈ™ită a eforturilor noastre depuse în scopul îndeplinirii misiunii pe care ne-am propus-o. Este un kit robust, testat pe o gamă largă de echipamente de RT-PCR aflate pe piață, un produs competitiv cu cele mai bune È™i eficiente produse similare de pe piaÈ›a internaÈ›ională. Avantajul în faÈ›a acestora este faptul că este un produs 100% românesc". este de părere Dana Stan, cercetător, doctor în chimie È™i fondator al companiei DDS Diagnostic.  

DDS Diagnostic participă în perioada 15-18 noiembrie la cel mai mare târg internaţional medical cu desfăşurare anuală, în Düsseldorf, Germania. În acest context, KITUL MULTIPLEX RT-PCR SARS-CoV-2 va fi prezentat și la târgul internațional de dispozitive medicale, în cadrul standului producătorului român de produse și soluții de diagnostic, Hall 3 stand E90. MEDICA este locul în care se lansează şi comercializează produse ce ţin de tehnologia medicală de vârf, echipamente de laborator şi de diagnostic, tehnologie ortopedică şi pentru fizioterapie, consumabile medicale, tehnologie de comunicare, servicii şi publicaţii medicale.

"Acest produs - KITUL MULTIPLEX RT-PCR SARS-CoV-2, pe care DDS îl scoate pe piață este rezultatul unei munci susținute și al unei colaborări reușite. Este vorba despre o întreagă echipă de profesioniști, cercetători și specialiști de prestigiu din România care a făcut posibil acest succes. Este un rezultat parțial în cadrul proiectului "Abordări inovative în tratamentul și controlul pacienților infectați cu virusului SARS-CoV-2" și suntem mulțumiți că am reușit să punem pe piață un test foarte bun, la prețuri accesibile. Misiunea DDS este să găsească cele mai eficiente metode de diagnosticare fiind devotați sănătății oamenilor și preocuparea continuă încă de la începerea pandemiei pentru micșorarea impactului Covid este unul dintre obiectivele echipei noastre", a adăugat Dana Stan, coordonatorul DDS Diagnostic.

KITUL MULTIPLEX RT-PCR SARS-CoV-2 a fost dezvoltat È™i produs în cadrul proiectului "Abordări inovative în tratamentul È™i controlul pacienÈ›ilor infectaÈ›i cu virusului SARS-CoV-2", proiect finanÈ›at de UEFISCDI È™i cofinanÈ›at de DDS Diagnostic. Coordonatorul proiectului este Institutul NaÈ›ional de Cercetare-Dezvoltare pentru Microtehnologie – IMT Bucuresti, prin Dr. Marioara Avram È™i are ca parteneri: Spitalul Clinic de Boli InfecÅ£ioase "Sfânta Parascheva" IaÅŸi, Universitatea de Medicina si Farmacie „Grigore T. Popa" din IaÈ™i, Spitalul Clinic de Pneumoftziologie IaÈ™i, alături de DDS DIAGNOSTIC prin Dr. Dana Stan. 

"Testarea este unul dintre instrumentele de bază în scopul ajustării adecvate a deciziilor legate de sănătatea publică și mai ales a limitării infectării de masă cu virusul SARS-CoV-2. Încă de la începutul pandemiei, echipa noastră și-a făcut un scop din a demonstra calitatea și nivelul înalt de competență al cercetării aplicative românești și în acest domeniu foarte actual, și, prin aceasta, să își aducă contribuția semnificativ la rezolvarea problemelor majore cu care se confruntă actualmente sistemul de sănătate din România", a concluzionat Dr. Dana Stan.

LecÈ›ia de viață care l-a învățat că „nu pot” înseamnă, de fapt, „pot”

Niciun comentariu

joi, noiembrie 11, 2021



Radu așa s-a născut, cu un picior mai scurt decât celalalt. O dizabilitate locomotoră - pe înțelesul tuturor- de la care îl dor articulațiile non-stop. A ajuns, însă, să se adapteze la durere, chiar daca nu există noapte în care să nu se trezească de 20-30 de ori de durere.

“Eu m-am născut aÈ™a, dar în urmă cu trei ani, m-am accidentat la spate. Și atunci au început durerile. Durerea de spate a trecut după vreo 2 săptămâni, dar s-a mutat durerea în picioare È™i atunci am pierdut mai toată flexibilitatea. Am continuat să fac sport, cât mai puteam. Anul trecut, când a început pandemia, nu am făcut deloc miÈ™care pentru că nu aveam unde. Și am crezut că odihna îmi va face bine. Dar nu, a agravat situaÈ›ia”, ne-a spus Radu Hojda.

Omul din scaunul cu rotile i-a schimbat viața

Când s-au deschis parcurile, s-a apucat de sport. Și, într-o zi era foarte obosit, dar și-a zis că mai stă 30 minute să se antreneze. Atunci a văzut un scăunel cu rotile și pe omul din el, care se apropia de zona unde era Radu. L-a văzut coborând din cărucior și aruncând-l peste cele 2 trepte mari. Apoi a coborât și el în 2 mâini, dar totul a fost foarte natural. L-a văzut că încearcă să urce un spalier în mâini. A urcat până sus. I s-a părut foarte periculos ce face omul din scaunul cu rotile. Radu, fiind cu un prieten la inele, l-a invitat să se antreneze cu ei și a început să-i coboare inelele la nivelul lui. După o săptămână, s-au întâlnit din nou și Radu a aflat de Climb Again, centrul de escaladă în care tinerii cu dizabilități se pot antrena.

Radu făcea oricum mult sport, sportul nu a lipsit niciodată din viața lui. În ultimiii ani s-a antrenat cu un grup în parc. La -20 grade, cu căciulă, 2 straturi de mănuși sau pe ploaie. Spune că motivația venea din dorință de a le demonstra altora că poate mai mult decât ei și atunci nici nu mai era luată în seamă dizabilitatea.

A mai auzit el că escalada ajută È™i s-a mai gândit să încerce, dar când a auzit că ai nevoie de ham, espadrile, instructor, i s-a părut complicat din cauza picioarelor lui. Știa că e un sport de picioare È™i având o dizabilitate, nu credea că vă găși pe cineva care să îl înveÈ›e. ObiÈ™nuia să se uite la filme, vedea cum se cățără alÈ›ii È™i apoi se uita la picioarele lui È™i cum își târÈ™ie el picioarele, È™i s-a gândit că nu are nimeni timp să îl înveÈ›e pe el. AÈ™a că din start a plecat cu “nu pot”.



Totul este doar o lecție pe care trebuie să o înveți

La centrul Climb Again, însă, a descoperit o altă lume. Sala de escaladă, deschisă atât celor cu dizabilități, dar și celor fară dizabilități, l-a învățat că, de fapt, poate. Văzându-i pe cei care au dizabilitate, continuând să facă ceea ce fac, să participe la competiții și să aibă realizări, l-a schimbat mai mult mental decât fizic. Povestește cum a văzut determinarea lui Răzvan, Cosmin sau Angelo și că nu se dau bătuți, în ciuda dizabilității lor de vedere. Vazandu-i pe ei cum își depășesc condiția, și-a spus că nu vrea să se plângă, chiar dacă are durerile pe care le are și că vrea să facă ceea ce fac și ei. De la ei și-a luat motivația și a început să ignore durerea fizică.

Acum, încearca să le insufle È™i copiilor care vin la escaladă la Climb Again că tot ce se întâmplă cu ei e doar o lecÈ›ie pe care trebuie să o înveÈ›e, că ei nu au dizabilitate. Pentru Radu e greÈ™it să facă comparaÈ›ie între tipici È™i cei cu dizabilități È™i îi tratează cu egalitate. “Asta pentru că nici mie când am fost mic nu mi s-a zis că am o problemă, am fost încurajat că sunt ok.”

Radu și-ar dori ca oamenii o să-și dea seama că viața nu e despre lucruri materiale, ci despre ceea ce oferi, contează mai mult să oferi decât să primești.

Escalada este puterea lui Radu. Și a altor zeci de copii cu diferite tipuri de dizabilități. Dacă vrei să ajuți, donează 2 euro prin SMS la numărul 8844 cu textul VEZI sau orice altă sumă pe site-ul https://www.climbagain.ro/cum-poți-ajuta-tu !

Asociatia Climb Again este o organizatie non-guvernamentala afiliata la Federatia Romana de Alpinism si Escalada (FRAE), fondata si condusa de Claudiu Miu, fost campion balcanic de escalada.

Deschis la initiativa lui Claudiu Miu, sportiv de performanta care a suferit un accident, centrul Climb Again organizeaza din 2014 sesiuni gratuite de terapie prin escalada, sprijin psiho-emotional si kinetoterapeutic pentru copii si tineri cu dizabilitati: deficiență de vedere, de auz, tulburari neuromotorii, deficiente asociate. Climb Again este si coordonatoarea Lotului Romaniei de Paraclimbing.

România - Islanda: Un meci capital pentru echipa națională

Niciun comentariu


Echipa națională a României se va duela cu Islanda, joi de la ora 21:45, într-un meci din preliminariile pentru Cupa Mondială din 2022. Cu o victorie, echipa noastră va fi calificată în mare măsură la barajul pentru turneul din Qatar.

Au rămas doar două meciuri pentru "tricolori" în preliminarii și misiunea este una clară: obținerea biletelor pentru baraj după confruntările cu Islanda (11 noiembrie) și Liechtenstein (14 noiembrie).

Înaintea acestor meciuri, clasamentul grupei J arată astfel: 1. Germania 21 puncte, 2. România 13 puncte, 3. Macedonia de Nord 12 puncte, 4. Armenia 12 puncte, 5. Islanda 8 puncte, 6. Liechtenstein 1 punct. Așadar, partida cu Islanda devine capitală pentru echipa noastră națională.

Pornim cu prima șansă în confruntarea cu Islanda

Conform cotelor din secțiunea pariuri preliminarii CM 2022 de la agenția Unibet, echipa noastră națională pornește cu prima șansă în confruntarea cu Islanda. Astfel, cota pentru un succes este 1.62, egalul are cota 4.10, iar victoria islandezilor are 5.60.

Sunt șanse destul de mari să vedem un meci cu puține goluri, astfel că 1.72 este cota pentru pariul sub 2.5 reușite. În schimb, cei care cred că se va marca de cel puțin trei ori pot miza pe cota 2.12. Pariul că ambele echipe marchează are cota 2.16, în timp ce pariul că o singură echipă va reuși are cota 1.66.

Tot din oferta Unibet am ales și un pont pentru meciul România - Islanda, disponibil prin funcția Creare Pariu. Avem o cotă atractivă de 2.10 pentru pariul că România se va impune și se vor marca sub 3.5 goluri.

Cum ne calificăm la baraj

1. În cazul în care învingem Islanda și Liechtenstein, suntem calificați indiferent de rezultatele din celelalte meciuri.

2. Dacă obținem patru puncte, ne calificăm la baraj în cazul în care Armenia și Macedonia de Nord nu obțin mai mult de 4 puncte. Pentru noi cel mai bun scenariu ar fi o remiză în meciul dintre Armenia și Macedonia de Nord.

3. Dacă obținem trei puncte ajungem la baraj în cazul în care Armenia și Macedonia de Nord nu obțin mai mult de trei puncte. În cazul în care obțin 4 puncte fiecare încă mai avem o șansă deoarece se va face un clasament în 3, dar avem nevoie de un golaveraj mai bun.

La barajul programat în primăvara anului următor se vor califica ocupantele locurilor 2 din cele 10 grupe din preliminarii alături de două câștigătoare de grupe din Liga Națiunilor care nu au încheiat în primele 2 în preliminarii. Vor fi 6 meciuri de baraj (semifinale/finale), iar învingătoarele se vor duela între ele pentru a stabili ultimele 3 echipe calificate la Cupa Mondială.

România e considerată însă favorită în confruntarea cu Islanda, mai ales că i-am învins pe nordici și în meciul tur, cu 2-0.

Evenimentul “Vreau să fiu antreprenor”: 4500 de tineri, în dialog cu oameni de afaceri de succes

Niciun comentariu


Peste 4.500 de tineri au venit să înveÈ›e de la antreprenori de succes cum să își deschidă propriul business. Oameni de afaceri precum DragoÈ™ Petrescu, Cristina Chiriac, DragoÈ™ Anastasiu È™i Felix Pătrășcanu au împărtășit cum rezolvă problemele în companii, care este cel mai important lucru la început de drum, care sunt fricile lor È™i cum trec peste ele. ÃŽn cadrul evenimentului a avut loc È™i o dezbatere dacă “Merită sau nu să fii antreprenor?” moderată de Cristian OneÈ›iu unde două echipe de tineri au venit cu argumente pro È™i contra iar audienÈ›a a votat, finalizându-se cu un scor strâns de trei la doi în favoarea deschiderii unui business. 

“A fi antreprenor în România îți dă libertate”, “Nimic nu este imposibil”, “Este foarte important să încerci, fără să te gândeÈ™ti că o să o dai de gard” au fost cuvintele de încurajare pe care antreprenorii le-au transmis tinerilor participanÈ›i la evenimentul O discuÈ›ie onestă despre antreprenoriat. 

Frica, cea mai mare piedică. Ce este important la început de drum?

Prima sesiune din cadrul evenimentului ÃŽn spatele cortinei de business a fost dedicată lucrurilor mai puÈ›in văzute È™i discutate în antreprenoriat, iar antreprenorii au atras atenÈ›ia că frica este cel mai mare impediment la început în business: frica de eÈ™ec È™i frica de a nu-i dezamăgit pe ceilalÈ›i. AceÈ™tia au menÈ›ionat că a avea frici este ceva normal È™i că mereu te vei confrunta cu ele, exemplificând È™i care sunt temerile lor în acest moment. Cel mai important este felul cum le gestionezi È™i cât de mult le laÈ™i să îți afecteze afacerea. 

„Frica nu face casă bună cu antreprenoriatul aÈ™a că îndrăzneÈ™te să îți trăieÈ™ti visul. Cât la sută contează ideea? De unde iau banii necesari să îmi implementez ideea de business? Cum să fac primul million de euro? - sunt întrebări normale la care dacă ai găsit raspunsul corect atunci ai stofa de antreprenor. Și dacă ai decis să fii antreprenor, atunci fii pregatit să înveÈ›i în permanență È™i încearcă să colaborezi cu oamenii potriviÈ›i. Succesul vine după multe nereuÈ™ite aÈ™a că nu te descuraja după primul eÈ™ec. EÈ™ecul nu este opusul succesului, ci face parte din el!” – a declarat Cristina Chiriac, preÅŸedintele ConfederaÅ£iei NaÅ£ionale pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF)

La întrebarea legată de cel mai important lucru la început de drum în business, fiecare dintre antreprenori a punctat curajul de a începe. Pe lângă acesta au fost alte câteva elemente importante adăugate de către fiecare, precum: sistemul de valori, curajul de a fi diferit È™i de a face un pas în față, capacitatea de a asculta È™i a integra feedbackul clientului, “De ce-ul” antreprenorului È™i al echipei, cunoaÈ™terea pieÈ›ei, a concurenÈ›ei È™i a avea informaÈ›ii corecte È™i concrete în timp real. 

Moderatorul evenimentului, Radu Constantin (actor, regizor È™i antreprenor), a abordat È™i subiectul încrederii în sine. Antreprenorii au menÈ›ionat valorile personale ca fiind un pilon central în jurul căruia tinerii își pot dezvolta încrederea ca È™i antreprenori È™i totodată comunicarea este un alt element care joacă un rol important. Un lucru pe care tinerii îl pot lua în considerare este faptul că sunt la o vârstă la care își permit să încerce fiindcă sunt sănătoÈ™i, cel mai probabil nu au copii iar o parte este posibil să fie încă susÈ›inuÈ›i de părinÈ›i, motiv pentru care este o perioadă propice să testeze lumea de business È™i să încerce să își dezvolte o idee de afacere. 



Merită să fii antreprenor?

Evenimentul i-a provocat pe participanți să-și antreneze și gândirea critică propunând o dezbatere pe cinci teme de discuție și două echipe, una pro și una contra. Cele 5 teme au fost:

  • Ca antreprenor cu studii superioare, nu mi-aÈ™ mai deschide o afacere după primul eÈ™ec;
  • Antreprenoriatul merită toate sacrificiile È™i stresul pe care le implică;
  • Ca antreprenor, aÈ™ deschide mai degrabă o afacere în străinătate decât în România;
  • Ca persoană care își doreÈ™te un viitor prosper, aÈ™ deveni antreprenor beneficiind rapid de independență financiară È™i program flexibil;
  • Este o decizie bună să îți deschizi o afacere în perioade de transformari economice (pandemie, crize financiare, catastrofe naturale etc.).

“Avem nevoie să îi sprijinim pe tineri să își dezvolte È™i gândirea critică, în primul rând ca abilitate È™i apoi corelată cu percepÈ›ia lor legată de antreprenoriat. Este un exerciÈ›iu care îi ajută să își întărească încrederea în sine È™i în drumul lor antreprenorial, înÈ›eleg mai bine la ce să se aÈ™tepte È™i le aduce o nouă perspectivă procesul acesta de reflecÈ›ie” – a declarat Alin Claudiu Apostu, Gazda È™i organizatorul evenimentului

După 992 voturi, echipa pro formată din cinci tineri antreprenori, participanți în programul de mentorat Tinerii, a câștigat dezbaterea. Finalul dezbaterii a atras și câteva sfaturi de la Cristian Onețiu, moderatorul dezbaterii:

  • Este important ca tinerii să gândească local la început pentru a-È™i valida ideea, însă apoi să gândească global È™i cum pot scala afacerea
  • Dacă au intenÈ›ii de a construi o afacere, atunci să se gândească cum vor construi un business de un miliard de euro. Efortul de a face o afacere există oricum È™i timpul pe care îl aloca pentru acea afacere este acelaÈ™i, indiferent de mărimea businessului. Curajul de visa până la un miliard de euro este cel care produce scânteia în minte. 
  • Este important pentru tineri să facă parte din comunități cu alÈ›i tineri care au aceleaÈ™i aspiraÈ›ii ca ei È™i să se înconjoare de antreprenori de la care pot să înveÈ›e. 

ÃŽn cadrul evenimentului, echipa “Vreau să fiu Antreprenor” a lansat È™i comunitatea HighFlyers dedicată pentru 100 de tineri la început de drum pe care să îi sprijine cu workshopuri, acces la mentori, informaÈ›ii despre finanÈ›are, întâlniri cu antreprenori È™i acces la diferite produse È™i servicii precum contabilitate, înfiinÈ›are de business, marketing, web development, cursuri, cărÈ›i de business È™i altele.



Carrefour își extinde amprenta locală printr-un nou parteneriat cu Cooperativa Grădinile Noastre din Zarand, Arad

Niciun comentariu
carrefour zarand

Carrefour România își suplimentează oferta de produse locale proaspete în magazinele sale din Centrul È™i Vestul țării, cu legume, verdeÈ›uri È™i fructe din zona Zarandului. 

Sortimentul local extins este disponibil ca urmare a semnării parteneriatului comercial pe termen lung cu Cooperativa Grădinile Noastre din Zarand, judeÈ›ul Arad, prin care Carrefour se angajează să preia producÈ›ia cooperativei. Totodată, retailerul oferă tuturor fermierilor membri suport pentru planificarea producÈ›iei, cât È™i pentru înÈ›elegerea È™i navigarea cadrului legal, pentru a oferi cooperativei resursele necesare pentru a-È™i desfășura activitatea în mod sustenabil. 

„Carrefour este un aliat pentru fermierii români. Am încercat să oferim un exemplu È™i să participăm activ la crearea unui noi model de lucru împreună cu producătorii, fiind primul retailer care a fondat o cooperativă agricolă, la Vărăști, Giurgiu. Iar experienÈ›a a fost cât se poate de pozitivă de ambele părÈ›i. SusÈ›inem în continuare asocierea fermierilor în cooperative, acestea putând avea un rol major în dezvoltarea economică È™i în garantarea securității alimentare. Suntem, în acelaÈ™i timp, un aliat pentru consumatori, cărora le oferim produse sănătoase, locale, curate. Nimic din acest demers nu este întâmplător - dimpotrivă, continuăm strategia noastră de susÈ›inere a fermierilor locali È™i a produselor sănătoase, ca parte din angajamentul nostru global Act for Food”, a declarat Julien Munch, CEO Carrefour România. 
Silviu Diaconu, Romeo Jurj, Julien Munch


Această cooperativă, prin infrastructura internă de ambalare, livrare și depozitare, asigură necesarul de legume proaspete de sezon din rețeaua Carrefour din regiunea Transilvaniei Centrale și de Vest și un model de distribuție rapidă, în maxim 24h de la culegere direct în magazine. Astfel, prin suportul oferit la nivel de organizare și planificare a producției la cote optime, se asigură un flux constant, susținut, prin care se elimină risipa, de cele mai multe ori cauzată de o lipsă de cerere sau a unei previziuni incorecte asupra pieței.



Cooperativa Grădinile Noastre din Zarand are È™apte membrii fondatori, mici producători din judeÈ›ul Arad (Jurj Romeo Marius, Varga Mihai Aurel, Trînc Beniamin, Șeran Paul, FlueraÈ™ Cătălin, Breaz Bianca, FarcaÈ™ Alexandru), familii de fermieri È™i legumiculturi cu tradiÈ›ie din regiune, administrând câteva hectare de pământ. Cooperativa din Zarand acoperă o zonă mai amplă legumicolă, incluzând câteva comune precum Zărand, Olari, SeleuÈ™, Pâncota, ChereluÈ™, Tomnatec, Teremia Mare, Ciocaia, Ghiorac. 



Aici se cultivă momentan o varietate de legume și verdețuri conform specificului zonei: vinete, ardei gras bianca, ardei California roșu, ardei iute, roșii roz rotunde, roșii monterosa, ardei kapia roșu, gogoșari, salată, castraveți cornișon, ceapă verde, leuștean, mărar, pătrunjel, dovleac plăcintar, dovlecel, gulii, rădăcinoase, cât și mere golden.

O parte dintre aceste produse, disponibile în sezon, se află de acum pe rafturile magazinelor Carrefour în toate cele trei formate - Hipermarket, Market și Market Express din orașe din zona Centrală și de Vest a țării. Pe viitor, cu sprijinul Carrefour, Cooperativa din Zarand va putea să își extindă atât sortimentul produs, cât și numărul de membri.

„Ne bucurăm să avem produsele de la cooperativă în magazinele Carrefour, astfel încât tot mai mulÈ›i români să poată savura gustul legumelor, verdeÈ›urilor È™i fructelor cultivate în mod tradiÈ›ional în zona Zarandului. Prin acest parteneriat, avem acces la o piață de desfacere mult mai largă È™i, la fel de important, primim sprijin pentru planificarea producÈ›iei astfel încât să o calibrăm la cerere È™i alte considerente. Suntem siguri că acesta este începutul unei colaborări foarte bune alături de Carrefour, din care câștigă nu doar părÈ›ile implicate, ci È™i consumatorii români”, a adăugat Jurj Romeo Marius, PreÈ™edintele Cooperativei Grădinile Noastre din Zarand.

Cooperativa din Zarand este a doua cooperativă sprijinită de Carrefour România în mod direct. Compania a fost primul retailer care a fondat în 2017 o cooperativă agricolă, la Vărăști, Giurgiu, iniÈ›iativă unică pe piaÈ›a locală. ÃŽn primii 3 ani de activitate, cooperativa a produs 16.050 de tone de legume È™i È™i-a mărit numărul de membri, de la 4 familii la peste 130. ÃŽn anumite părÈ›i de sezon, până la 100% din necesarul de legume È™i verdeÈ›uri din reÈ›eaua Carrefour este asigurat de partenerii din Vărăști, cu mici variaÈ›ii în funcÈ›ie de tipul de produs È™i regiune. ÃŽn plus, produsele furnizate de cooperativă ajung pe rafturile magazinelor Carrefour din BucureÈ™ti în cel mult 12 de ore È™i în restul țării în maximum 24 de ore, ceea ce le garantează prospeÈ›imea. 

SusÈ›inerea cooperativelor de către Carrefour România È™i parteneriatele cu producători locali sunt parte din strategia globală Act for Food, prin care Carrefour promovează tranziÈ›ia către o alimentaÈ›ie sănătoasă. ÃŽn acest sens, Carrefour România colaborează cu peste 1.000 de producători locali pe segmentul produselor proaspete È™i, în plus, derulează programe prin care susÈ›ine micii È™i marii producători români È™i oferă, în acelaÈ™i timp, clienÈ›ilor o ofertă variată de produse sănătoase - locale, bio sau cu origini curate în magazinele sale. 

Printre aceste programe se numără Creștem România BIO, prin care susține fermierii care se convertesc la agricultura bio și Deschidem Vinul Românesc, prin care promovează vinurile românești. În plus, anul trecut, Carrefour a eliminat 100 de aditivi controversați din produsele sale marcă proprie, marcând încă un pas către tranziția alimentară.


Vânzările de produse Smart Home vor creşte cu 100% anul viitor

Niciun comentariu
smart home


ABN Systems International, deţinătoarea singurului brand 100% românesc de accesorii telecom și produse Smart Home, Tellur, şi unul dintre liderii pieţei de distribuţie de produse şi accesorii IT&C din România, estimează că vânzările sale de produse Smart Home vor creşte cu 100% în 2022, comparativ cu 2021.

Compania a înregistrat o creÅŸtere a vânzărilor de produse din categoria Smart Home cu 46% în primul semestru al acestui an, față de aceeaÅŸi perioadă din 2020, ÅŸi estimează ca trendul ascendent să se menÈ›ină ÅŸi în următorii ani. Cel mai bine vândut produs în 2021 din această categorie este termostatul Tellur, pentru care ABN Systems apreciază o creÅŸtere cu 200% comparativ cu anul trecut.    

ÃŽncepând cu anul viitor, compania are în plan să abordeze noi pieÅ£e cu aceste produse, atât pe plan intern, prin intermediul reÅ£elelor de magazine Do-It-Yourself (DIY), cât ÅŸi pe plan extern, în special ţări din Europa de Vest ÅŸi Orientul Mijlociu, aceasta fiind deja prezentă cu produse în peste 25 de ţări. 

„ÃŽn România, piaÈ›a Smart Home este încă una foarte mică, estimată la cca 15 -20 de milioane de euro, sub 1% din întreaga piață europeană, de 23 de miliarde de euro, unde cererea cea mai mare este în UK, Germania, FranÈ›a È™i Italia. TotuÈ™i, o piață încă mică înseamnă un mare potenÈ›ial de creÈ™tere, de 30-40% în 2022. Noi am înregistrat rezultate foarte bune până acum, atât pe plan intern, cât ÅŸi extern, cu produsele noastre Smart Home ÅŸi suntem pregătiÅ£i să valorificăm această oportunitate de dezvoltare pe o piață în expansiune accelerată", a declarat George Barbu, CEO ABN Systems International.



Numărul tot mai mare de utilizatori de internet, creÈ™terea venitului disponibil al consumatorilor în economiile în curs de dezvoltare, importanÈ›a tot mai mare a monitorizării locuinÈ›elor în locaÈ›ii îndepărtate, nevoia tot mai mare de soluÈ›ii de economisire de energie È™i cu emisii reduse de carbon, proliferarea rapidă a smartphone-urilor È™i gadgeturilor inteligente, îngrijorarea tot mai mare cu privire la siguranță, securitate sunt doar câţiva dintre aceÅŸti factori determinanÅ£i ai creÈ™terii pieÈ›ei de profil. 

Dimensiunea pieÅ£ei globale pentru case inteligente a fost evaluată la 79,13 miliarde USD în 2020 È™i se aÈ™teaptă să ajungă la 313,95 miliarde USD până în 2026, având o rată anuală de creÈ™tere de 25,3% în perioada prognozată (2021-2026), conform unor analize efectuate la nivel global. De asemenea, piaÅ£a europeană de Smart Home se aÅŸteaptă să crească de la 23,2 miliarde de dolari în 2020 până la 39,6 miliarde de dolari până în 2025, cu o rată de creÅŸtere de 11,3%. 

ÃŽntre cele mai noi produse pe segmentul Smart Home din gama proprie a ABN Systems International, Tellur, se numără:  camerele solare; videointerfonul;  senzorii de fum ÅŸi gaz; robotul de curăţat geamuri ÅŸi prizele AC. Acestea se pot folosi atât în mod independent, cât ÅŸi integrate cu alte dispozitive, fiind realizate în colaborare cu Tuya, unul dintre liderii mondiali ai platformelor de dezvoltare IoT (Internet of Things). 

ABN Systems are un portofoliu diversificat de produse Tellur Smart Home, care au la bază tehnologii de ultimă oră, beneficiază de un bun raport calitate-preÅ£ ÅŸi pot fi gestionate de oriunde  prin aplicaÈ›ia Tellur Smart (accesibilă în AppStore È™i GooglePlay).   

Descopera Romania - Vizita la Cetatea Devei

Niciun comentariu
cetatea devei

Cetatea Devei este atestată documentar în 1269. Monument istoric, devenit simbol al Devei, cetatea, în forma pe care o are în prezent, este un punct important turistic, stârnind interesul vizitatorilor atât prin ruinele ei cât È™i prin poziÈ›ia sa care domină oraÈ™ul. 

Monument istoric și de arhitectură laică, Cetatea medievală a Devei a fost construită la mijlocul secolului al XIII-lea pe Dealul Cetății, un con vulcanic cu altitudinea de 378 m.

Prin poziția sa strategică deosebită, cetatea a păzit din înălțimea ce domina orașul Deva, secole de-a rândul, ieșirea și intrarea în Transilvania pe valea Mureșului. S-au descoperit aici urme de locuire din neolitic și din epoca bronzului iar prezența unor blocuri de piatră cioplită, cu caracteristicile tăieturi în formă de coadă de rândunică, îi face pe arheologi să intuiască rămășițele unei fortificații dacice.

De-a lungul existenţei sale, cetatea a avut rol de apărare împotriva tătarilor și a altor potențiali dușmani care urmăreau ocuparea regiunii, a fost refugiu pentru nobili în fața răscoalelor țărănești, reședință nobiliară, închisoare și garnizoană şi a asigurat protecția călătorilor și a comercianților care circulau în lungul Văii Mureșului.

Istoria Cetății Deva este însoțită de numeroase mituri şi legende, despre zâne, pitici, balauri și voinici, despre tunelurile subterane care ar duce spre Castelul Corvinilor din Hunedoara.

Poate cea mai interesantă legendă arată că un pietrar pe nume Kelemen încearcă să construiască Cetatea Devei împreună cu alÅ£i 12 meÅŸteri, însă absolut tot ce construia ziua se dărâma noaptea, asemănarea cu meÅŸterul Manole fiind evidentă. Pentru a duce la capat proiectul, ei au stabilit să o jertfească pe prima soÅ£ie care le aduce mâncarea în ziua următoare, iar cenuÅŸa ei sa fie amestecată cu tencuiala. SoÅ£ia lui Kelemen, numită tot Ana – ca în legenda lui Manole -, a fost sacrificată, iar construcÅ£ia s-a finalizat.

Dincolo de legende şi poveşti frumoase, conform unor cercetări arheologice recente, activitatea de pe Dealul Cetăţii începe în epoca neolitică, aici fiind descoperite terasele care atestă cultura Coţofeni, specifică triburilor de războinici şi crescătorilor de animale din epoca bronzului.



România va avea o creștere de doar 0,7% a vânzărilor de autoturisme și vehicule comerciale ușoare noi în acest an

Niciun comentariu
industria auto

România va înregistra în acest an o creștere de doar 0,7% a vânzărilor de autoturisme și vehicule comerciale ușoare noi, respectiv 142.000 de unități, dar pe termen mediu va putea depăși recordul înregistrat în 2019, reiese din raportul Autofacts realizat de PwC în Europa Centrală, pe baza datelor IHS Markit.

Astfel, se estimează că vânzările auto de pe piaÈ›a locală vor avansa cu circa 46% până în 2024, comparativ cu acest an, reprezentând cea mai mare creÈ™tere dintre cele cinci state analizate în raport: Slovacia (40%), Polonia (20%), Cehia (15,5%) È™i Ungaria (15%). 

”Criza semiconductorilor a afectat puternic întreaga industrie auto, iar asta se reflectă în lipsa maÈ™inilor din stoc È™i în termenele de livrare extinse chiar È™i de până la un an de la data comenzii. După câteva luni de creÈ™tere care promiteau un an 2021 bun pentru piaÈ›a auto, impulsionat È™i de programul Rabla, în septembrie înmatriculările s-au redus cu aproape 18%, iar în octombrie scăderea s-a adâncit la peste 23%. Astfel că, în cel mai bun caz, finalul de an se va încheia cu un mic avans față de nivelul din 2020”, a declarat Daniel Anghel, Partener, Liderul serviciilor pentru industria automotive, PwC România.
Daniel Anghel

 

Raportul Autofacts estimează că Polonia va încheia anul 2021 cu o creÈ™tere de 6,5% a vânzărilor auto noi, urmată de Cehia, cu 5,9%, È™i Ungaria, cu 1,06%. Singura piață pentru care se estimează scădere, de 2,4%, este Slovacia. 

Per total, perspectivele de vânzări din cele cinci state vor fi determinate în principal de disponibilitatea produselor și de modul în care evoluează pandemia. Analiza PwC Autofacts indică un plus de 5% față de 2020, la 1,1 milioane de mașini vândute.

Evoluția producției în România și previziuni

După un declin de 11% a producției auto în 2020, estimările Autofacts și IHS arată o creștere de aproximativ 5% în acest an, la 461.000 unități, un motor important al acestei majorări fiind modelul Duster al Dacia (+22.000 unități, un avans anual de 12%) și Ford Puma (+20.000 de unități, 15% creștere). Performanța va depinde totuși de asigurarea necesarului de semiconductori în următoarele luni.

România se plasează pe locul al treilea în Europa Centrală după nivelul producției auto din acest an, după Cehia și Slovacia și înaintea Poloniei și Ungariei.

Estimările până în 2028 arată o creÈ™tere a producÈ›iei auto din România cu 30%, față de nivelul din acest an, la 602.000 unități, o rată similară fiind preconizată È™i pentru Cehia È™i Ungaria. Cel mai mare avans, de 47%, este aÈ™teptat în Polonia, iar cel mai mic, de 10%, în Slovacia. 

În ceea ce privește producția de vehicule electrice și hibrid în Europa Centrală, IHS Markit estimează că 53% din producția auto totală din Ungaria va fi reprezentată de vehiculele electrice cu baterii - BEV până în 2028, aceasta fiind urmată de Cehia, cu o cotă de 45%, și Slovacia, cu 27%. În România accentul va fi pe autoturisme FHEV (full hybrid) și va fi dictat de Dacia.

Per total, IHS Markit a revizuit prognoza de producție pentru cele cinci state în acest an cu minus 8%, în comparație cu ultimul raport, la un total de 3,5 milioane de vehicule. Acest volum depășește cu 4% nivelul din 2020, dar este cu 15% sub volumul din 2019 (4,1 milioane).

ÃŽn primele trei trimestre ale anului 2021, întreaga producÈ›ie auto din Europa s-a redus cu  1,9 milioane de unități, din care 16% (309.000 unități) reprezintă pierderile Cehiei, Poloniei, Slovaciei, României È™i Ungariei.


Xerox primește sigiliul Terra Carta în semn de recunoaștere pentru crearea unui viitor sustenabil

Niciun comentariu

miercuri, noiembrie 10, 2021

xerox


 Xerox Holdings Corporation a anunÈ›at faptul că a primit sigiliul Terra Carta. Sigiliul inaugural Terra Carta 2021 răsplăteÈ™te companiile globale care pun accentul pe inovare È™i își demonstrează angajamentul în crearea pieÈ›elor cu adevărat sustenabile, aliniindu-se obiectivelor planului de redresare Terra Carta pentru Natură, Oameni È™i Planetă, care a fost lansat în ianuarie 2021.

„Sigiliul Terra Carta recunoaÈ™te acele organizaÈ›ii care È™i-au luat un angajament serios pentru crearea unui viitor care este mult mai sustenabil È™i plasează Natura, Oamenii È™i Planeta în centrul economiei. Cu toÈ›ii trebuie să facem schimbări dacă dorim să păstrăm planeta pentru copiii È™i nepoÈ›ii noÈ™tri, iar aceste companii s-au angajat să faciliteze acest lucru”, a spus AlteÈ›a Sa Regală PrinÈ›ul de Wales.

Sigiliul Terra Carta a fost acordat companiilor care dețin o poziție de lider în industria lor și care au strategii de tranziție credibile, susținute de date științifice recunoscute la nivel global, pentru atingerea obiectivelor net zero până în 2050 sau mai devreme.

„Am dori să mulÈ›umim AlteÈ›ei Sale Regale pentru că a condus lansarea inaugurală Terra Carta Seal È™i suntem onoraÈ›i să primim această recunoaÈ™tere. La Xerox, credem de multă vreme că business-urile, precum al nostru, joacă un rol esenÈ›ial în protejarea sănătății planetei, creând în acelaÈ™i timp un viitor mai bun pentru toÈ›i. Cu o strategie complexă pentru atingerea obiectivelor net zero până în 2040, angajamentele noastre depășesc cerinÈ›ele Terra Carta. Suntem mândri să deschidem calea în promovarea inovaÈ›iei sustenabile. Făcând acest lucru, ajutăm la rezolvarea unora dintre cele mai mari provocări ale lumii”, a declarat John Visentin, vicepreÈ™edinte È™i CEO, Xerox.

Schimbările climatice fiind una dintre problemele definitorii de astăzi, Xerox și-a accelerat anul acesta obiectivele net zero cu 10 ani, până în 2040, așa cum se menționează în 2021 Corporate Social Responsibility Report. Raportul marchează prima dată când Xerox și-a publicat strategia către net zero. Această strategie se concentrează, în special, pe îmbunătățirea proceselor și a eficienței energetice, precum și pe proiectarea de produse responsabile față de mediu și noi tehnologii. Xerox a pregătit raportul CSR 2021 în conformitate cu standardele Global Reporting Initiative (GRI) și United Nations Sustainable Development Goals (SDGs).


Nu pierde
© all rights reserved
made with by templateszoo