Cum a fost la ediția din acest an a GoTech World 2021

Niciun comentariu

joi, noiembrie 18, 2021



Cea de-a 10-a ediție a celui mai mare eveniment de business din domeniul IT&Digital, din Europa Centrală și de Est, GoTech World, a avut loc săptămâna trecută, pe 10 și 11 noiembrie, online, pe platforma MyConnector.ro.

Pe cele 9 scene virtuale (IT Ops, Java, DevOps, Cybersecurity, Smart City, E-Business & Digital Marketing, Business Transformation, Retail și Main Stage), 134 dintre cei mai cunoscuți speakeri și experți internaționali în diverse domenii de business au susținut 116 prezentări online, dezbateri și workshop-uri.

La aceste sesiuni au participat 15.147 de profesioniști din 5848 de companii aparținând de domenii precum IT, Marketing, E-Commerce, Banking și Servicii Financiare, Telecomunicații, Auto, Retail, Comerț, FMCG, Producție, Energie, Administrație, Servicii, etc. și din toate verticalele de business.

La deschiderea evenimentului au participat alături de Alexandru Măxineanu, Project Manager GoTech World, Octavian Oprea, Președintele Autorității pentru Digitalizarea României, Sabin Sărmaș, Președinte al Comisiei de IT și Comunicații din Camera Deputaților și Răzvan Sighinaș, CIO ING Bank România.

Aceștia au discutat, printre altele, despre prioritățile pe care le au autoritățile statului pentru mediul românesc de business, precum menținerea facilităților pentru companiile IT, creșterea numărului de specialiști în domeniu sau crearea unui cadru legislativ care să sprijine start-up-urile și inovația.

„Anul 2021 a marcat o dublă aniversare: zece ani de la primul eveniment GoTech World și zece ani de la lansarea aplicației mobile ING Home’Bank, după ce platforma a fost lansată pentru prima dată acum 15 ani. Astăzi, avem 26 milioane de autentificări în Home’Bank pe lună, iar 95% dintre acestea provin de pe telefonul mobil. Peste 80% dintre clienții ING persoane fizice folosesc exclusiv aplicația mobilă pentru operațiunile lor bancare. Aplicația de internet banking a fost unul dintre subiectele principale ale vorbitorilor noștri pe scenele GoTech din acest an.

După cum spuneam în prezentarea mea de la începutul evenimentului, cea mai importantă monedă a noastră este încrederea clienților și lucrăm într-o industrie unde digitalizăm această încredere. Așa că, în paralel cu promovarea strategiei noastre digitale, anul acesta am continuat să vorbim despre securitatea cibernetică și la eveniment, în completarea campaniilor de informare și educare realizate pe toate canelele băncii, dar și pe cele ale partenerilor noștri.”, a explicat Răzvan Sighinaș, Chief Information Officer ING Bank România.

Secretarul General Adjunct NATO, Mircea Geoană, a subliniat importanța securității cibernetice într-un moment în care noile tehnologii transformă lumea cu o viteză foarte mare, subliniind totodată și importanța deosebită pe care o are strategia de inteligență artificială a Alianței.

 “Doresc să subliniez importanță standardului ridicat al Alianței, atunci când vine vorba despre utilizarea responsabilă și în siguranță a datelor și a inteligenței artificiale. Spre deosebire de alți actori care dezvoltă și implementează noile tehnologii, însă iau în calcul foarte puțin, sau deloc drepturile omului și drepturile internaționale, NATO se preocupă, de asemenea, de stabilirea unor norme clare de utilizare responsabilă a inteligenței artificiale”, a declarat Mircea Geoană, în deschiderea sesiunilor de pe Scena Cybersecurity.



Noutatea acestei ediții a fost Scena Smart City.

Aici, moderatorul Eduard Dumitrașcu, Președintele Asociației Române pentru Smart City, a dezbătut, împreună cu invitații săi internaționali și locali, subiecte de actualitate în domeniul orașelor inteligente, precum: situația orașelor inteligente din România; automatizarea operațiunilor civice; automatizarea serviciilor publice private și de Stat; mijloacele și sistemele inteligente de transport public și privat din cadrul marilor orașe; energia regenerabilă din cadrul orașelor.

Printre cele mai interesante sesiuni susținute de către invitații internaționali ai GoTech World 2021 se numără:

    • Wieger Wamelink, Ecologist și Fermier Spațial la Wageningen University & Research (WUR)

Wiegner a explicat în detaliu cum vom putea supraviețui în viitor în spațiu, făcând agricultură pe alte planete. Studiile sale de caz prezentate au fost despre creșterea plantelor pe Marte și Lună, unde, știm cu toții, mediul natural nu permite supraviețuirea organismelor cunoscute pe Pământ. Rezultatele studiilor au arătat că, în anumite condiții și cu ajutorul tehnologiilor de ultimă generație, pe Marte sau Lună, se poate crește porumb, fasole sau roșii cherry.

    • Dr. Newton Howard, Profesor de Neuroștiință Computațională la Universitatea Oxford

Dr. Newton a prezentat puterile neexploatate ale creierului uman și ultimele cercetări din domeniul neurotehnologiei, explicând cum, în viitorul nu foarte îndepărtat vom putea controla aparatele din viața noastră cu numai propriul nostru gând.

    • Haiyan Zhang, Chief of Staff la Xbox (Microsoft Gaming)

Haiyan este designer de produs și folosește abilitățile sale, concepte din Gaming și tehnologia pentru a îmbunătății viața persoanelor ce suferă de anumite dizabilități sau boli incurabile, precum parkinson. Ea creează dispozitive medicale ce transformă anumite practici zilnice în cazul bolnavilor incurabili, dintr-un chin, într-o activitate plăcută. Un astfel de exemplu este un aparat ce ajută la respirație și, cu fiecare utilizare, pacientul câștigă puncte, depășește niveluri, primește bonificații la jocul video preferat, sau participă la adevărate curse cu mașini de jucărie.

Un alt exemplu, care, cu siguranță se va putea folosi în curând la scară largă, este un smartwatch ce controlează tremurul mâinii la bolnavul de parkinson. În exemplul său, Haiyan a prezentat o pacientă aflată într-un stadiu avansat al bolii care, cu ajutorul acestui dispozitiv, își trăiește visul, acela de a desena de mână.

Haiyan are și o emisiune difuzată la BBC, Big Life Fix, emisiune unde prezintă cu lux de amănunte aceste inovații.

    • Dan Kaufman, Senior Director of Engineering Head of ATAP & Chief Privacy Officer for Hardware Products la ATAP Google

Dan a prezentat la GoTech World care este viitorul nu foarte îndepărtat al fashion-ului internațional, reprezentat de hainele inteligente. Tehnologia a depășit barierele informației și a intrat în viața noastră de zi cu zi. Acum este deja un lucru firesc să știm permanent care ne este pulsul sau saturația de oxigen din sânge, atunci când alergăm, ori să primim permanent pe e-mail rapoarte legate de starea noastră de sănătate. Dispozitivele tech nu mai sunt ascunse doar în telefoane sau computere ci, acum, ele fac parte din pantofii, jacheta sau geanta pe care o purtăm.

Pe lângă cele 9 scene, la GoTech World 2021, participanții au putut vizita Zona Expozițională, interacționând cu 64 dintre cele mai importante companii IT&Digital, Digital Marketing, Gaming, Retail sau Auto din România, companii care și-au prezentat cele mai noi soluții și programe ce contribuie semnificativ la digitalizarea și automatizarea afacerilor, indiferent de domeniul de activitate.

Zyxel integrează Avira OEM pentru a ajuta IMM-urile să se apere împotriva amenințărilor zero-day și necunoscute

Niciun comentariu


Zyxel  Networks, lider în furnizarea de soluții de afaceri și SOHO sigure, bazate pe AI și cloud, a anunțat astăzi disponibilitatea API-ului  Cloudbox de la Avira OEM, parte a ofertelor NortonLifeLock.  Serviciul Cloud Sandbox de la Avira se integrează cu firewall-urile Zyxel  Advanced Threat Protection (ATP). Disponibilă acum, această integrare oferă IMM-urilor rate și mai mari de detectare a amenințărilor Zero Day și pentru a contracara amenințările necunoscute.

 Potrivit informațiilor de securitate analizate de ZyXEL, aproximativ 100 de milioane de amenințări necunoscute au fost detectate în fiecare an și 70% dintre acestea au fost ascunse în fișiere PDF sau ZIP care pot surprinde cu ușurință angajații sau utilizatorii rețelei. Riscurile tot mai mari fac mai importantă ca niciodată implementarea unei soluții care ajută la protejarea companiilor împotriva atacurilor zero-day și necunoscute, iar asta oferă integrarea serviciilor Zyxel și Avira Cloud Sandbox.  Cu tehnologia sandboxing, firewall-urile ZyXEL pot limita automat fișierele rău intenționate într-un mediu sigur și  pe baza soluției sandbox, unde pot fi testate pentru a determina dacă sunt sigure înainte de a fi lăsate să treacă prin firewall.

Prin această integrare a produselor, Zyxel își continuă angajamentul față de clienți prin furnizarea de soluții de securitate all-in-one care sunt concepute special pentru IMM-uri. Utilizatorii vor beneficia de o arhitectură revoluționară de sandboxing cu performanțe deosebite, care permite rate de detecție mai bune și timpi de răspuns mai rapizi la atacurile de tip zero-day. Aceasta înseamnă că administratorii de rețea sunt dotați cu instrumentele potrivite pentru a opri amenințările potențiale rapid și eficient, protejând astfel activele valoroase ale afacerii. 

Pe lângă îmbunătățirile sandbox, utilizatorii firewall-urilor ATP de la Zyxel vor putea profita de un flux continuu de informații despre amenințări de ultimă oră, identificate de alte firewall-uri ATP din întreaga lume. În plus față de primirea actualizărilor periodice ale semnăturilor nou semnalizate din surse de încredere, o prezentare a acestei baze de date extinse privind amenințările se va asigura că utilizatorii au o soluție cuprinzătoare pentru a-și proteja activele de rețea și de afaceri împotriva amenințărilor în evoluție. 

"Companiile înțeleg că peisajul amenințărilor evoluează constant și că este important să avem măsuri care să poată ține pasul. Odată cu integrarea serviciului Cloud Sandbox al Avira, parte a  NortonLifeLock, suntem  capabili să  oferim o soluție cuprinzătoare îmbunătățită de sandboxing care vizează în mod specific piața IMM-urilor, pentru a le oferi  liniștea că sunt protejați atât de amenințări cunoscute, cât și de necunoscute", a declarat dl Nathan Yen, AVP al Unității de afaceri Gateway a Zyxel.  

Noul serviciu Zyxel  este disponibil pentru clienții ATP Firewall în pachetul de licențe Gold Security Pack. Utilizatorii care au achiziționat această licență vor fi actualizați automat la noul serviciu Zyxel,  fără a fi necesare acțiuni și cheltuieli suplimentare. 

82% dintre companii sunt familiarizate cu noua raportare SAF-T la ANAF

Niciun comentariu

miercuri, noiembrie 17, 2021



Majoritatea companiilor (82%) respondente la un sondaj realizat de PwC România sunt familiarizate cu noua raportare privind fișierul standard de control fiscal (SAF-T), deși au încă neclarități, și doar 8% au precizat că știu exact ce au de făcut conform noilor prevederi legale. 

Deși obligația va intra în vigoare de la 1 ianuarie 2022 pentru unii contribuabili, 42% dintre respondenți spun că nu au făcut niciun demers pentru noua raportare, în timp ce 22% au arătat că se află în proces de identificare a unei soluții IT, iar alți 22% că au discutat cu diverși consultanți.

”Principalul rol al fișierului SAF-T este de a standardiza transferul de informații între administrațiile fiscale și contribuabili, iar experiența altor state membre ne arată că adoptarea acestei raportări va aduce numeroase beneficii atât companiilor, cât și administrației fiscale, precum: reducerea timpului aferent efectuării inspecțiilor fiscale, inclusiv al rambursărilor de TVA, eliminarea inechităților privind abordarea în cadrul controalelor fiscale, prin adoptarea unor proceduri mai transparente sau descurajarea concurenței neloiale pe piață. Prin implementarea SAF-T, România va face un pas important în programul de modernizare și de digitalizare a ANAF, necesar pentru îmbunătățirea capacității de colectare a TVA și a celorlalte taxe și impozite”, a declarat Daniel Anghel, Partener și Lider al Departamentului de Consultanță Fiscală și Juridică, PwC Romania.



În ceea ce privește calendarul pregătirii pentru implementare, 14% dintre companiile respondente spun că vor fi gata să depună fișierul până pe 28 februarie 2022, în timp ce 39% îl vor putea depune până la 31 iulie 2022, 31% după 1 august anul viitor și 16% în 2023.

”Două treimi dintre respondenți au arătat că motivele pentru pregătirea insuficientă în vederea respectării termenului legal de depunere SAF-T este timpul necesar pentru adaptarea sistemelor ERP. Alte cauze ale întârzierii îl reprezintă faptul că informațiile cerute de SAF-T se află în diverse sisteme, nu doar în sistemele ERP, sau lipsa unor explicații clare privind structura fișierului de raportare. Pentru a putea demara noua raportare, companiile trebuie să identifice în sistemele proprii elemente obligatorii solicitate prin acest fișier, să-și alinieze datele la cerințele SAF-T și să pregătească fișierele pe structura și formatul solicitate de ANAF”, a arătat Anca Macovei, Director, Tax Technology, PwC România.


Fișierul standard de control fiscal (SAF-T) devine obligatoriu de anul viitor, însă etapizat și diferit în funcție de categoria din care fac parte contribuabilii. ANAF a publicat ordinul 1783/2021 pentru implementarea SAF-T care conține: natura informațiilor care trebuie declarate, modelul de raportare, procedura, condiţiile, termenele şi datele de transmitere.


IoTSF plasează politica de securitate IoT a Xiaomi pe primele locuri din lume

Niciun comentariu

marți, noiembrie 16, 2021

xiaomi

Xiaomi Corporation, o companie de electronice de larg consum și producție inteligentă, a primit un calificativ de top pentru securitatea sa IoT din partea Internet of Things Security Foundation (IoTSF). 

Xiaomi a participat la Conferința Virtuală IoTSF 2021, eveniment global desfășurat pe 3 și 4 noiembrie, care s-a axat asupra securității cibernetice IoT. Xiaomi, care deține cea mai mare platformă AIoT pentru consumatori din lume, și-a împărtășit cunoștințele despre securitatea IoT. În timpul evenimentului, IoTSF a publicat un raport potrivit căruia Xiaomi se numără printre cele mai de succes companii care implementează politici de divulgare a vulnerabilităților. Raportul demonstrează încă o dată poziția de lider a Xiaomi în securitatea IoT. 

IoTSF s-a format în 2015 ca răspuns la pericolele tot mai mari la adresa aplicațiilor IoT. IoTSF are peste 100 de membri, printre care reprezentanți ARM, Cisco, BSI, Mastercard și Xiaomi, cu toții concentrați asupra descoperirii de noi metode de protejare a securității IoT. Conferința Virtuală IoTSF 2021 a ajuns la cea de-a șaptea ediție anuală. Delegați ai mai multor companii, instituții și organizații au discutat despre problemele de securitate IoT și au împărtășit ultimele cercetări și practici de pionierat pentru construirea unui ecosistem IoT sigur, fiabil și de încredere. 

Kevin Song, directorul Departamentului de Securitate și Conformitate cu Confidențialitatea din cadrul Xiaomi, a prezentat la conferință lucrarea intitulată "IoT Security Compliance Framework Adoption Practice". În prezentarea sa, Kevin a explicat cum Xiaomi și-a construit cadrul de conformitate cu securitatea IoT prin folosirea celor mai înalte standarde din industrie, precum IoTSF Compliance Framework și ETSI EN 303 645, care sunt unele dintre primele standarde de coeziune în privința securității cibernetice din lume. 

IoTSF a publicat Contemporary Use of Vulnerability Disclosure Report, prin care a detaliat politicile de divulgare ale diferitelor companii de tehnologie. Xiaomi s-a aflat pe “Lista Verde”, care conține companii care nu doar că întrunesc cerințele de bază, ci și testele extinse ale IoTSF. Potrivit raportului, există 20 de alte companii din întreaga lume care au fost incluse pe “Lista Verde” alături de Xiaomi, printre care Google, Microsoft, Siemens, Bosch, LG, Panasonic etc. 



John Moor, co-fondator și Managing Director al IoTSF, a spus: “Misiunea IoTSF a fost întotdeauna aceea de a ajuta produsele IoT să se conecteze în siguranță. Ca parte din această misiune, am crescut gradul de conștientizare și le-am solicitat furnizorilor IoT să pună pe primul loc securitatea și să acorde mai multă atenție numărului tot mai mare de amenințări la securitate IoT. Xiaomi este un bun exemplu de furnizor responsabil care a răspuns acestui apel și este un bun exemplu de companie care tratează la modul cel mai serios problemele de securitate. Xiaomi și-a demonstrat în mod activ angajamentele – de exemplu, prin publicarea Vulnerability Disclosure Policy din 2019 încoace, dar și datorită transparenței prin care echipele aderă la principiul securității în toate stadiile de producție. Suntem mândri că avem un astfel de membru în IoTSF”

Xiaomi este unul dintre cele mai mari branduri de telefoane inteligente din lume. De asemenea, a dezvoltat cea mai mare platformă AIoT pentru utilizatori din lume. Xiaomi oferă sute de produse în calitatea sa de companie de produse inteligente și electronice de larg consum și are peste 374.5 milioane de dispozitive inteligente (în afară de smartphone-uri și laptopuri) conectate la platforma sa, până la data de 30 iunie 2021. Xiaomi se angajează să sporească protecția securității produselor sale IoT și să îmbunătățească experiența utilizatorilor.    

Xiaomi este un membru care implementează alianța ioXt. În iulie 2021, Mi 360° Home Security Camera a obținut Certificarea Kitemark™ pentru Dispozitivele IoT Rezidențiale din partea British Standard Institution (BSI), în timp ce aplicația Xiaomi Home a obținut Certificarea Kitemark™ pentru Aplicații Digitale Sigure. De asemenea, compania a fost unul dintre liderii în dezvoltarea unui laborator specializat pe probleme de securitate IoT, pentru a cerceta tehnologiile de securitate emergente și pentru a oferi o protecție mai mare stilului de viață inteligent bazat pe tehnologie.    


Razboiul continuă: cine transmite boala mai departe, un vaccinat sau un nevaccinat ?

Niciun comentariu
vaccin


Cu siguranță ați trecut și voi prin asta ! Cu toții avem colegi sau cunoștiințe nevaccinate care îți aruncă în față cu nonșalanță că tu ești de vină că te-ai vaccinat și umbli pe străzi fără restricții putând da boala mai departe și infectând zeci de persoane.

Iar tu, ca om care a avut boala, s-a și vaccinat, nu ai altă reacție decât să îți vezi de treburile tale căci oricum te aflii în fața unei mori de vânt, ca Don Quijote. Școala doctorala Facebook a născut zeci de experți și doctori în imunologie care îți aruncă cu opinii și păreri de la experți precum Diana Șoșoacă și alții.

Următoarea victimă pe lista antivacciniștilor este Radu Ciornei, doctor în Imunologie, Microbiologie și Genetică Molecular, care a îndrăznit să lămurească câteva aspecte din acest război:

“Concentrația de virus activ care nu are anticorpi atașați, exprimată în atmosferă de persoanele nevaccinate, este mult mai mare decât la persoanele vaccinate , astfel că oamenii care s-au vaccinat nu transmit boala la fel de mult.

Vizavi de transmitere, "studiile nu sunt încă 100% clare, pentru că încă suntem în copilăria acestei boli și nu avem toate datele, dar din ceea ce s-a studiat până acum, este clar că vaccinații transmit boala mai puțin.

În actualul context, în care anumite lucruri nu sunt încă bătute în cuie și nu sunt încă studiate până în cel mai mic amănunt, luăm însă măsurile cele mai bune în momentul de față.

Dacă ești vaccinat, păstrezi normele de sănătate și normele de distanțare, eu cred că nu poate nimeni să spună că face rău cuiva", afirmă Radu Ciornei.

Medicul Radu Ciornei


Radu Tudor Ciornei este medic, doctor in Imunologie, Microbiologie și Genetică Moleculară, după studiile doctorale la University of Kentucky din Lexington, continuate cu un contract de cercetător postdoctoral la University of Missouri. În 2010, a câştigat un prestigios proiect european, Marie Curie International Incoming Fellow (IIF), acordat de Comisia Europeană, implementat în cadrul Universităţii de Medicină din Viena. Radu Tudor Ciornei este în prezent cercetător asociat la proiectul European microDIAB în cadrul Universității Ștefan cel Mare din Suceava, este deputat USR și membru al Comisiei de Sănătate din Camera Deputaților.

Tot medicul ne răspunde și la întrebarea de ce ai nevoie și de vaccin, chiar dacă ai trecut prin boală:

Trecând prin boală, anticorpii se dezvoltă și împotriva capsulei nucleare, anticorpi antinucleocapsidă, dar aceia nu au aceeași capacitate de neutralizare - de a împiedica intrarea virusului în celulă - precum cei post-vaccinare.

O altă problemă care este scoasă în față, amintește medicul Radu Ciornei, este aceea că vaccinul nu are o eficacitate de 100%, "dar gândiți-vă mai bine că în toate terapiile pe care le facem, operațiile, pastilele pe care le luăm, nimic nu are nicio eficiență de 100%. În plus, nicio manevră medicală nu este lipsită de riscuri".

"Dar vreau să întreb așa, retoric: fiecare dintre noi cunoaște multe persoane care au pierdut lupta cu virusul. Întrebând pe toți din jurul meu dacă cunosc pe cineva care a avut o complicație post-vaccinală severă, măcar o persoană, toată lumea ridică din umeri. Numai în România s-au vaccinat peste 7 milioane de persoane cu cel puțin o doză de vaccin. Dar nu ne putem uita în jur și nu putem spune: uitați, aceste 3 persoane pe care le cunosc au suferit niște reacții post-vaccinale extraordinar de severe. Pe când, uitându-ne în jur, vedem cazuri de oameni care nu mai sunt din cauza infectării cu acest virus."

Pentru că a îndrăznit să ne ofere niște opinii, experții de la Școala Doctorală Facebook au pornit jihadul:

- un gunoi, un obez, penibil ...

Toate comentarii venite de la experți în vaccinare, imunologie și medicină, care mai decare pregătiți să îți spună că dacă te vaccinezi vei rămâne infertil pănă la a patra generație.

DOZA DE CLARITATE

CNCAV a realizat studiul de eficiență a vaccinării împotriva COVID-19 în rândul persoanelor vaccinate, comparativ cu evoluția persoanelor nevaccinate. Setul de date analizat  a inclus peste 2,7 milioane de teste (pozitive și negative), colectate de la peste 1,7 milioane de persoane unice, cu vârsta de peste 16 ani și cu istoric cunoscut de vaccinare împotriva COVID-19, și s-a efectuat în perioada februarie – mai 2021, atuncicând varianta Alfa a virusului era dominantă în țara noastră.

Concluziile studiului au arătat că în România, vaccinarea împotriva COVID-19 a redus:

  • de peste 5 ori riscul de infecție;
  • de peste 10 ori riscul de spitalizare;
  • de aproape 14 ori riscul de internare în ATI;
  • de peste 20 de ori riscul de deces în urma COVID-19.

O altă concluzie observată a fost că protecția împotriva spitalizării, internării în ATI și a decesului este de peste 50% încă de la administrarea dozei 1, la minim 14 zile de la efectuarea acesteia.  

De reținut: beneficiile maximale se obțin după 14 zile de la efectuarea schemei complete de vaccinare, ceea ce subliniază importanța administrării dozei 2.

Vaccinarea rămâne soluția sigură și eficientă pentru învingerea pandemiei COVID-19, iar vaccinurile utilizate în România sunt autorizate de EMA, cel mai important for decizional, care reunește experți la nivel european.

De reținut este că:

  • vaccinurile împreună cu măsurile de protecție non-farmaceutice sunt principalele căi de a limita efectele pandemiei;
  • vaccinurile pot preveni apariția unor noi variante ale virusului SARS-CoV-2;
  • vaccinurile reduc semnificativ riscul de boală severă și limitează răspândirea virusului; 
  • vaccinurile reduc considerabil riscul de spitalizare;
  • vaccinurile reduc considerabil riscul de deces


Vodafone România anunță rezultatele financiare pentru trimestrul încheiat la 30 septembrie 2021

Niciun comentariu
vodafone romania


Vodafone România anunță principalii indicatori de performanță financiară pentru trimestrul încheiat la 30 septembrie 2021, potrivit rezultatelor raportate astăzi de Vodafone Group Plc. Veniturile din servicii au fost de 196,6 milioane de euro și continuă să fie stabile pe evoluția trimestrială.

În comparație cu aceeași perioadă a anului trecut, veniturile din servicii au înregistrat o creștere cu 0,9%. Iar la finalul lunii septembrie 2021, baza de clienți a Vodafone România a ajuns la 11,4 milioane.  

“Digitalizarea este acum mai mult ca oricând în mintea tuturor și întreaga lume se concentrează pe identificarea și dezvoltarea de soluții care să ne ajute pe toți să ne continuăm activitatea în parametrii normali în ciuda vremurilor tulburi prin care trecem cu toții. 

Iar noi, la Vodafone, am făcut exact asta, ne-am concentrat pe nevoile specifice pe care clienții noștri și societatea le-au avut în acest timp și am decis să facem un pas îndrăzneț și să ne schimbăm modelul de business. 

Trecem acum printr-un proces de transformare, evoluând de la o companie de telecomunicații la un furnizor de servicii digitale și de comunicații electronice de nouă generație. Perioada pe care o traversăm la nivel mondial a accelerat și mai mult adoptarea de noi tehnologii, iar pentru domeniile educație și sănătate a fost esențial să primească suport. 

Achilleas Kanaris, CEO Vodafone România


Pentru a fi pregătiți pentru cererea continuă de noi soluții care să susțină aceste segmente, precum și altele relevante pentru clienții noștri, am decis să ne mărim echipa internă de IT, astfel că până la sfârșitul anului ne-am propus să găsim 100 de experți în domeniu care să ni se alăture. Mai mult, am investit pe tot parcursul anului în infrastructura noastră mobilă și fixă pentru a susține traficul mare de date înregistrat de la debutul pandemiei și pentru a asigura conexiuni stabile pentru clienții noștri. Și suntem extrem de fericiți că aceste investiții au rezultate vizibile: recent rețeaua noastră 5G a fost desemnată cea mai fiabilă rețea de date din România și am primit certificarea pentru cea mai bună experiență de utilizare de internet fix de la auditorului independent german umlaut. 

Pentru perioada următoare, ne dorim să continuăm creșterea portofoliului nostru de soluții IoT, e-health, smart agriculture sau e-education și investițiile în infrastructură pentru a susține nevoile clienților noștri”, a declarat Achilleas Kanaris, CEO Vodafone România.


GRUPUL DIGI COMMUNICATIONS N.V. ANUNȚĂ REZULTATELE FINANCIARE PENTRU AL TREILEA TRIMESTRU AL ANULUI

Niciun comentariu
grupul digi

DIGI Communications N.V. a anunțat rezultatele financiare aferente celor nouă luni încheiate la 30 septembrie 2021. Grupul a înregistrat venituri în valoare de 1.1 miliarde Euro, în creștere cu 12% comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior, iar baza unităților generatoare de venit (RGU) s-a majorat cu 12%, ceea ce indică o extindere substanțială a serviciilor furnizate (RGU), în cuantum de 19,9 milioane Euro, în contrast cu 17,7 milioane (la 30 septembrie 2020). EBITDA ajustată a fost de 387 milioane de Euro (inclusiv IFRS 16) și 325 milioane de Euro (fără IFRS 16) un progres de 10%, respectiv 8%, în comparație cu perioada anterioară.

DIGI și-a menținut direcția ascendentă în al treilea trimestru al anului 2021, operațiunile centrale din România și Spania reconfirmând performanțele remarcabile ale Grupului. 59% din veniturile consolidate au fost generate de activitățile de pe piața principală, România, căreia îi corespund 69% din totalul unităților generatoare de venituri. În ceea ce privește performanța câștigurilor, Spania continuă să mențină poziția secundară în rândul țărilor, cu o dinamică accelerată în primele nouă luni ale anului, care asigură 26% din totalul veniturilor, urmată de Ungaria (14%) și Italia (2%).

Creșterea semnificativă a bazei de clienți la nivelul întregului Grup constituie motorul care a determinat rezultatele puternice. Serviciile de telecomunicații mobile au atins 7,3 milioane RGU (+ 18%  față de 30 septembrie 2020), serviciile de pay-tv au depășit 6 milioane (+7% RGU față de 30 septembrie 2020) și serviciile de internet fix s-au situat la 4,8 milioane RGU (+17% față de 30 septembrie 2020).

„Grupul DIGI își continuă parcursul de creștere și performanța solidă, cu rezultate consistente în al treilea trimestru al anului 2021, atât din punct de vedere financiar, cât și operațional, ceea ce reprezintă efectul angajamentelor pe care ni le-am asumat față de clienți, investitori și parteneri. Atenția noastră constantă de a furniza clienților noștri servicii de încredere și calitative a dus la o creștere semnificativă a utilizatorilor care ne-au ales. Le suntem recunoscători acestora, precum și echipelor noastre pentru profesionalismul și competența de care dau dovadă în fiecare zi, indiferent de contextul dificil pe care îl traversăm.

Serghei Bulgac, CEO al DIGI Communications N.V.


Suntem convinși că anul viitor va fi plin de provocări, dar și de oportunități semnificative pentru activitatea noastră. Recent, am obținut licențe de spectru în Portugalia, ceea ce va permite Grupului să își extindă activitatea pe o nouă piață, pentru a oferi servicii de telecomunicații de înaltă calitate, la prețuri accesibile, bazate pe cele mai recente tehnologii", a declarat Serghei Bulgac, CEO al DIGI Communications N.V.

Principalele aspecte ale noului raport

Performanța Grupului

Extindere accelerată: veniturile au progresat cu 12% în T3 2021 față de T3 2020, până la 368 milioane de Euro, în timp ce numărul unităților generatoare de venituri (RGU) a atins 19,9 milioane în T3 2021, în creștere cu 12% față de aceeași perioadă din 2020;

Performanță generală solidă, cu EBITDA ajustată de 136 milioane de Euro (inclusiv IFRS 16) și de 114 milioane de Euro (fără IFRS 16) în T3 2021, o creștere cu 10%, respectiv 7%, față de T3 2020;

România – progres susținut

Creșterea excepțională a veniturilor cu 8% în T3 2021 (comparativ cu T3 2020), bazată pe evoluția RGU. Serviciile de pay-tv au progresat cu 9%, la 5,1 milioane, serviciile de internet fix cu 15%, la 3,7 milioane, serviciile de telecomunicații mobile cu 12%, la 4,1 milioane;

Spania - creștere accelerată

Evoluție extraordinară a veniturilor, în creștere cu 32% în T3 2021 față de T3 2020, pe fondul dinamicii RGU.

Serviciile de telefonie mobilă au crescut cu 26% până la 2,8 milioane, serviciile de internet fix cu 134% până la 393.000.


ETERNALS, o nouă mitologie Marvel în cinematografe

Niciun comentariu

luni, noiembrie 15, 2021

eternals


Studiourile Marvel lansează filmul „Eternals / Eternii”, cel de-al 26-lea titlu din Universul cinematografic Marvel, care reprezinta o expansiune a acestuia, prin cei zece supereroi nemuritori care au protejat Pământul şi i-au modelat istoria şi civilizaţiile de la începutul timpului. Când creaturile monstruoase numite Devianţii, despre care se credea că sunt pierdute în istorie, revin în mod misterios, Eternii sunt obligaţi să se reunească pentru a apăra din nou omenirea.

„Este vorba despre un grup de nemuritori incredibili, dar prin călătoria lor ajungem să explorăm ce înseamnă să fii om şi istoria umanităţii pe această planetă” a spus  Chloe Zhao, regizorul filmului.

 „Filmul  are o dimensiune epică, cuprinzătoare, pe măsura multor generaţii, cu o echipă diversă de zece supereroi pe care suntem încântaţi să îi prezentăm lumii”, spune producătorul Kevin Feige. „Deşi continuă tradiţia Universului cinematografic Marvel, filmul deschide, de asemenea, un nou drum şi este un precursor al viitoarelor producţii Marvel”.

În noua peliculă joacă, printre alţii, Richard Madden, Angelina Jolie, Gemma Chan, Kit Harington, Salma Hayek. Filmul este produs de Kevin Feige şi Nate Moore şi regizat de Chloé Zhao, care a câştigat recent Oscarul pentru cel mai bun regizor pentru „Nomadland / Ţinutul nomazilor”. Louis D’Esposito, Victoria Alonso şi Kevin de la Noy sunt producătorii executivi. Scenariul este semnat de Chloé Zhao şi Chloé Zhao & Patrick Burleigh şi Ryan Firpo & Kaz Firpo.



Un nou regizor în Universul Marvel

De data aceasta, Studiourile Marvel au ales să lucreze cu Chloé Zhao, un regizor multipremiat, cunoscut pentru abordarea sa diferită şi inovatoare.

Nate Moore, producător al noului film, afirmă: „Chloé este un cineast rar, este abilă în a crea momente umane, reale, pe măsură ce elaborează şi livrează ficţiune. Am fost atât de încântaţi să o vedem lucrând cu actorii. Ea a surprins acele momente speciale care oferă filmelor Marvel emoţie şi credibilitate şi i-a permis fiecăruia dintre cei zece Eterni să aibă o voce şi o prezenţă distincte. În plus, nu se teme să recurgă la umor în momente neaşteptate. Viziunea şi pasiunea ei pentru proiect sunt de neegalat”.

Regizarea unui film Marvel, un proiect imens, a fost o provocare binevenită pentru Zhao, care a fost întotdeauna un fan al supereroilor. „Universul Marvel este plin de emoţie - o lume plină de personaje grozave şi aventuri epice”, spune ea. „E o lume creată de oameni cărora le plac cu adevărat poveştile şi au un respect imens pentru fanii lor. Am intrat în proces atât ca cineast, cât şi ca fan. Să facem împreună un film independent, dar şi să sărbătorim istoria Marvel, să extindem mitologia şi să modelăm viitorul, toate sunt o provocare mai mult decât interesantă”.

„Chloé Zhao a venit cu un pitch grozav”, spune Kevin Feige, „şi imediat am fost atraşi de viziunea ei. Pasiunea ei pentru proiect combinată cu stilul de regie şi abilitatea de a vedea imaginea de ansamblu au făcut-o alegerea perfectă pentru regie”.

Comentând alegerea Studiourilor Marvel, Angelina Jolie, care o joacă pe Thena, spune: „Chloé este o alegere extraordinară. Ştiam că va aduce ceva diferit. Filmul are o dimensiune imensă, mai ales în ceea ce priveşte efectele, dar şi conceperea lumii noi. Este imens prin faptul că avem zece personaje noi, cu tot ce înseamnă asta, adică personalităţile lor, mediile lor, istoriile şi tipul lor de luptă. Nu ştiam cum a reuşit să creeze un aşa echilibru în film. Acest film epic se simte foarte personal, foarte emoţional şi foarte uman. Cred că acesta este darul ei”.

Cine sunt eternii

Volumele de benzi desenate originale „Eternals” ale lui Jack Kirby, care au fost publicate pentru prima dată în 1976, au fost sursa de inspiraţie a filmului. Eternii sunt o rasă de extratereştri nemuritori de pe îndepărtata planetă Olympia care au sosit pe Pământ cu mii de ani în urmă pentru a proteja omenirea de o serie de prădători extratereştri - Devianţii. Eternii au fost alertaţi cu privire la ameninţarea Deviantă de către Celestiali, o rasă de constructori cosmici care au fost întâlniţi în „Guardians of the Galaxy”.

Misiunea Eternilor de a petrece mii de ani pe Pământ pentru a proteja umanitatea, civilizaţia şi planeta derivă din gândirea contemporană despre modul în care oamenii comunică între ei pe tot globul. Aşa cum spune Moore, „cred că este ceva cu care publicul va rezona pentru că începem să abordăm relaţia noastră cu acest pământ. Asta este o temă importantă, de explorat. Şi acţiunea va fi acolo. Dar tematic, acesta este genul de povestire pe care cred că o doreşte publicul, astea sunt lucrurile cu care ne confruntăm în fiecare zi”.

Eternii de pe Pământ sunt un grup divers şi puternic - o combinaţie de gânditori şi luptători, împărtăşind aceeaşi energie cosmică, care se traduce în puteri diferite pentru fiecare. Când lucrează împreună, aceste puteri se completează reciproc.

„Ceea ce îi face diferiţi de alte grupuri pe care le-am avut, inclusiv Răzbunătorii şi Gardienii Galaxy, este că îşi pot pune în comun energia şi pot crea ceva numit Uni-Mind”, explică Moore. „Uni-Mind este un concept care a fost împrumutat de la Jack Kirby şi care permite eternilor să amplifice puterea oricăruia dintre ei. Cu toate acestea, toţi trebuie să fie oarecum conectaţi pentru a face acest lucru. Deci ei nu pot fi în părţi opuse ale lumii şi dacă vor să creeze o Uni-Mind”.

Povestea se desfăşoară pe două perioade de timp. O parte în trecut când au funcţionat ca o echipă formidabilă şi o unitate familială apropiată. A doua poveste este în prezent, când grupul s-a fracturat şi s-a despărţit, mulţumit să trăiască printre oameni, practic ascunzându-se la vedere. Însă ameninţarea Devianţilor înseamnă că Eternii trebuie să-şi lase diferenţele deoparte şi să se regrupeze.

Moore mai spune: „Vrem ca publicul să descopere un colţ al universului Marvel pe care nu l-a mai văzut până acum. Vrem ca ei să descopere o nouă mitologie care stă la baza unui film SF, dar care are şi multă emoţie. Şi vrem să întâlnească zece eroi cu care, sperăm, să poată empatiza”.



SERSI (Gemma Chan)

Sersi este o gânditoare, iar energia ei cosmică se manifestă ca transmutaţie a materiei. Ea este capabilă să manipuleze şi să schimbe un obiect în altul. Este de încredere, grijulie şi îşi foloseşte mintea şi puterile pentru a-i ajuta pe cei care au nevoie.

IKARIS (Richard Madden)

Ikaris este un luptător, are o putere supremă şi o forţă incredibilă. Energia lui cosmică îi permite să zboare şi să arunce cu raze puternice din ochi. Îşi ia în serios responsabilităţile ca Etern şi este foarte hotărât. Este independent, cu o mentalitate clară şi îi place să deţină controlul.

AJAK (Salma Hayek)

Ajak este o gânditoare şi singura dintre Eterni care are olegătură directă cu Celestialii. Ea este simbolul matriarhatului şi conducătorul spiritual al Eternilor.

THENA (Angelina Jolie)

Thena este un Etern foarte puternic şi o luptătoare incredibilă. Alături de prietenul ei apropiat, Ghilgameş, este unul dintre cei mai puternici războinici ai grupului.

DRUIG (Barry Keoghan)

Druig este un gânditor, iar energia sa cosmică este puterea de a controla mintea. El îşi poate folosi puterea pentru a-şi influenţa semenii Eterni şi a folosit-o pentru a controla mintea oamenilor.

KINGO (Kumail Nanjiani)

Kingo este un luptător şi este capabil să creeze explozii puternice de energie cosmică din mâinile sale. Este entuziast şi încrezător şi are şi atitudine şi fler. Kingo îl admiră foarte mult pe Ikaris şi vrea să fie un erou important ca el.

PHASTOS (Brian Tyree Henry)

Phastos este un gânditor, iar energia sa cosmică îi oferă puterea de a ajuta la progresul omenirii. El este unul dintre cei mai deştepţi oameni din univers, fiind tehnopat şi maestru inventator. La fel ca Sersi, Phastos a format un ataşament faţă de oameni şi se bucură de compania lor.

GILGAMESH (Don Lee aka Ma Dong-Seok)

Ghilgameş este un luptător, fiind cel mai puternic Etern. El îşi poate folosi energia cosmică pentru a crea un exoschelet care îi amplifică puterea. Când nu este în luptă, Ghilgameş este amabil şi relaxat şi îi place să se bucure de viaţă.

MAKKARI (Lauren Ridloff)

Makkari este o luptătoare, iar energia ei cosmică o face cea mai rapidă femeie din univers. Ea face totul în viteză, de la alergare până la lectură. Aleargă mai repede decât viteza sunetului. În prezent, ea este dezamăgită şi un pic plictisită de viaţa de pe Pământ.

SPRITE (Lia McHugh)

Sprite este un luptător şi un povestitor. Ea are puterea de a crea iluzii din energia ei cosmică şi se poate face invizibilă pe sine şi pe ceilalţi. Are 7.000 de ani şi există în corpul unei fete de 12 ani, ceea ce este frustrant pentu că nu vrea să fie tratată ca un copil.

DANE WHITMAN (Kit Harington)

Dane Whitman lucrează la Muzeul de Istorie Naturală din Londra actuală şi are o legătură specială cu Sersi.

KARUN (Harish Patel)

Karun este valetul şi videograful lui Kingo. El a fost cel mai bun prieten al lui Kingo de zeci de ani şi legătura sa cu umanitatea. Îl ţine pe Kingo ancorat în realitate.



SINOPSIS:

Aceasta este saga celor cunoscuţi ca Eternals / Eternii, o rasă nemuritoare care a trăit cândva pe Pământ, modelându-i istoria şi civilizaţiile şi apărând planeta de răufăcători.

Noul film este produs de Kevin Feige şi Nate Moore şi regizat de Chloé Zhao. Louis D’Esposito, Victoria Alonso şi Kevin de la Noy sunt producătorii executivi. Scenariul este semnat de Chloé Zhao şi Chloé Zhao & Patrick Burleigh şi Ryan Firpo & Kaz Firpo.

„Eternals / Eternii” este distribuit în România de Forum Film şi are premiera la cinema  în data de 5 noiembrie 2021 în formatele IMAX 3D, Dolby Atmos, 4DX, 3D si 2D.

Regatul lui Enroh, un nou joc de societate captivant

Niciun comentariu




Copiii cu vârsta de peste 6 ani vor fi încântaţi să descopere lumea basmului şi să se întreacă în forţă jucând Regatul lui Enroh. Acesta ste un joc de societate nou, de poveste, în care autorul, Alin Horne, a reuşit să capteze farmecul basmului “Tinereţe fără bătrâneţe şi viaţa fără de moarte” şi să dea viaţă multor altor personaje fascinante!

Jocul spune o poveste şi, totodată, îi invită pe cei mici, dar şi pe cei mari, să îşi folosească imaginaţia, forţele, magia şi câştigurile (Orn de cupru, de argint sau de aur) pentru a se înzestra şi a deveni mai puternici.

Regatul lui Enroh se poate găsi în două variante diferite, astfel încât părinţii să poată alege exact ce este mai potrivit pentru vârsta copilului.

Jocul de bază este pentru copiii cu vârsta peste 14 ani, se poate juca în doi jucători și se va lansa în noiembrie 2021, urmând ca în primăvara 2022 să fie disponibile şi extensiile pentru jocul în patru. Varianta Junior 6+, care se poate juca direct în patru jucători, va fi lansată la începutul anului 2022.

Dacă pentru jocul în doi este suficientă harta de bază cu patru teritorii, două principale şi două secundare, în cazul în care la masă se strâng 3 sau 4 jucători, în continuarea teritoriilor secundare trebuie ataşate şi extensiile.

Urmează împărţirea Ornilor (aurului) în funcţie de versiune de joc, dar şi de numărul jucătorilor, iar pentru a face corect acest lucru, trebuie citite cu atenţie regulile care sunt foarte detaliate.

Pentru a stabili ordinea de joc, fiecare jucător va da cu zarurile - cel care dă numărul cel mai mare are dreptul să îşi aleagă castelul cu care va juca, iar cel din stânga lui va începe jocul.

Rolul de Vistier al Regatului va fi atribuit unei persoane care nu joacă, dar care va avea unul dintre cele mai importante roluri şi anume acela de a menţine echilibrul jocului şi de a gestiona eroii disponibili, ornii şi cărţile speciale. În lipsa unui jucător liber, Visteria va fi ţinută de către unul dintre jucători.

Reguli esenţiale de boardgame

Regulamentul jocului Regatul lui Enroh este bine explicat în cartea jocului care spune şi un basm. Întrucât logica jocului urmează firul naraţiunii acestuia, este important ca micii participanţi să înţeleagă cât mai bine povestea, să intre în pielea personajelor şi să acţioneze ca atare.

Tocmai aceasta este frumuseţea jocului şi nu trebuie ratată! Basmul se deapănă zar după zar, iar copiii devin personaje din poveste, îşi urmează iubirea sau dorinţa de a găsi tinereţea fără bătrâneţe şi viaţa fără de moarte! Şi, în final, binele, care învinge întotdeauna, va triumfa în Cetatea lui Enroh!



Jocul le ofera celor mici şansa de a petrece timp de calitate în compania prietenilor şi a basmelor româneşti. Acest boardgame este o varianta utila de care poti să fii sigur că cel mic s eva bucura si va uita de computer şi de tableta şi că se va distra de minune cu acest joc care este 100% românesc.

Frizon devine prima companie agricolă românească automatizată integral

Niciun comentariu
frizon


Frizon Group (”Frizon”), producător de cereale, anunță automatizarea integrală a operațiunilor sale. 

Compania a finalizat integrarea unei rețele de informații care dezvoltă o soluție de inteligență artificială (AI) și a unui program de gestiune complet care sprijină luarea deciziilor de management – tehnic, financiar, investiții – în baza informațiilor statistice. Automatizarea integrală a sistemelor permite generarea scenariilor de operațiuni cu șapte ani în avans, cu impact semnificativ în reducerea riscurilor și cheltuielilor.

Investiția în echipamente și module informatice a început în 2014 prin automatizarea deciziilor specifice producției agricole și are ca obiectiv obținerea unei soluții autonome, din categoria inteligenței artificiale (AI). Anul 2021 este anul în care integrarea sistemelor și modulelor a ajuns la 100%, până în 2022 urmând să fie puse la punct scripturile AI, astfel încât, în 2025, soluția de inteligență artificială să atingă stadiul self learning, să se autoperfecționeze.

Teofil Dascălu, CEO Frizon Group: “Marele nostru avantaj competitiv este că am început devreme. Am avut timp să corelăm noile sisteme de informații și să lăsăm mașina să învețe, să acumuleze date și să își perfecționeze scenariile. Această automatizare începe de la informația din teren și merge până la digitalizarea fluxului de documente, de la stațiile meteo la recunoașterea optică a informațiilor din documentele contabile. Eliminarea erorilor umane, dar și a întârzierilor, se traduce în economii substanțiale și în dezvoltarea unui model de afaceri inovator pentru sectorul agricol din România. În prezent, gestionam 4.200 ha teren cu doar 23 angajați, bazându-ne pe beneficiile automatizării integrate”.

Teofil Dascălu, CEO Frizon Group

Sarcinile atribuite către AI-ul fermei sunt numeroase și complexe, încât strategiile rezultate se bazează pe niveluri de elemente separate interconectate. Aceste niveluri includ: modulul de lucrări și consumuri, modulul de rotație a culturilor și obținerea informației geografic referențiată, modulul datelor climatice, modulul financiar contabil, modulul de poziționare a evenimentelor. În completare, a fost implementat un program de contabilitate optimizat prin proceduri de OCR-izare , care permite digitalizarea documentelor contabile și corelarea lor cu categorii de cheltuială și conturi contabile.

Teofil Dascălu, CEO Frizon Group: „În acest moment avem prognoze până în anul 2028, bazate pe procesarea datelor integrate precum: informația georeferențiată, date de la Spectral Vegetation Index, date meteo oferite de Copernicus, minimodul cu date de producție și calitate, minimodul cu suprafețele în arendă, minimodul cu lucrări. Aceleași date ne optimizează deciziile. De exemplu, în prezent, pornind de la datele stației meteo, calculăm, la începutul fiecărei perioade de vegetație, rezerva umidității din sol. Apoi, comparând cu istoricul precipitațiilor medii multianuale, putem să evaluăm producția pentru acel an. La fel, pentru a decide tratamentele contra dăunătorilor, folosim capcane cu feromoni sexuali, iar stațiile meteo au mecanisme de identificare fotografică care declanșează recomandările de intervenție.”



Digitalizarea și inovația a permis companiei operarea unor suprafețe mai mari cu costuri mai mici, prezicerea unei soluții critice în anul 2020, când a fost evitat efectul dezastruos al secetei prin încheierea unei asigurări împotriva specializate.


Subway lansează meniu nou de inspirație italiană

Niciun comentariu
subway


Subway introduce noi produse inspirate din bucătăria italiană în meniul său. Supreme Pizza Wrap, Chicken Pizziola Sub, Margherita Toastie și Pepperoni Sub Ciabatta sunt deliciile noi din Pizza Collection disponibile în restaurante.

O masă în stil italian este o modalitate excelentă de a petrece timpul alături de cei dragi. Noile gustări Subway sunt perfecte pentru serile de film cu prietenii sau cina cu familia. Noul meniu include produse precum: Supreme Pizza Wrap – creată special pentru persoanele pentru care nu există niciodată prea multă carne pe pizza. 



O tortilla mare umplută cu friptură, bacon și pepperoni, însoțită de brânză delicioasă și legume proaspete - ceapă, ardei, măsline și jalapenos. Chicken Pizziola Sub – ca o delicioasă felie de Italia în pâine crocantă și aromată. Margherita Toastie - o gustare crocantă tocmai scoasă din cuptor cu sos marinara, roșii, mozzarella și oregano. Pepperoni Sub Ciabatta - pâine crocantă cu sos marinara, pepperoni, brânză și legume.

„Ne dorim să oferim în continuare clienților noștri produsele delicioase cu care i-am obișnuit, dar să aducem și noutăți în meniul din restaurantele noastre. Astfel că începând de acum, iubitorii de pizza se vor bucura de o varietate de produse noi, inedite, create special pentru ei. Mai mult decât atât, așa cum se obișnuiește în restaurantele noastre, produsele pot fi personalizate în funcție de preferințele fiecăruia pentru a satisface și cele mai pretențioase gusturi.”, a declarat Andrei Trifan, Business Developer of Subway brand.

Varietatea și posibilitatea de a crea propriile preparate reprezintă un diferențiator important față de alte restaurante. Ingredientele proaspete și un meniu extins înseamnă că fiecare gust în parte va fi satisfăcut. De asemenea, brandul nu uită de persoanele care evită carnea și produsele de origine animală în alimentația lor. Produsele vegetariene și vegane reprezintă acum până la 24% din întregul meniu. Aceasta înseamnă că toată lumea se va putea bucura de meniul Subway.

Rețeaua de imagistică dentară DigiRay, cu acționar majoritar Black Sea Fund, cumpără clinicile Dental Scan

Niciun comentariu
DigiRay


Rețeaua de imagistică dentară si maxilo-facială DigiRay, cu acționar majoritar fondul de investiții Black Sea Fund, a cumpărat clinicile Dental Scan din București intrând astfel pe piața din Capitală cu alte două unități. Compania are în prezent 14 clinici, iar până la finalul anului ar putea ajunge la 21-26 de unități atât prin deschideri proprii cât și prin achiziții.

DigiRay este o rețea de clinici de imagistică dentară si maxilo-facială fondată în 2011 de medicul Cristian Pop în orașul Zalău. La finalul 2020, DigiRay a atras ca investitor fondul de investiții Black Sea Fund, care a cumpărat pachetul majoritar de acțiuni.

Planuri: Clinici în toate orașele României care au peste 40.000 de locuitori

Achiziția Dental Scan, companie care are două clinici în București (în zona Floreasca și Obor), face parte din strategia de extindere a DigiRay în toate orașele României care au peste 40.000 de locuitori.

“Această achiziție consolidează poziția DigiRay pe piața din București, o piață extrem de importantă pentru noi în care ne doream de mai multi ani să ajungem. De asemenea, suntem în discuții cu încă două companii și sperăm să finalizăm și aceste tranzacții cât de curând. Avem obiective mari de creștere până la finalul anului, dar și pentru 2022, susținerea Black Sea Fund fiind una esențială pentru extinderea companiei”, afirmă Cristian Pop, fondator și CEO al DigiRay.

În prezent, DigiRay are o rețea de 14 clinici deschise în Zalău, Satu-Mare, Baia-Mare, Cluj-Napoca, Târgu-Mureș, Bistrita-Năsăud, Sibiu, Craiova, Constanța și București. De asemenea, compania are un laborator de tehnică dentară în Cluj-Napoca.

Alte două tranzacții în discuție

DigiRay va deschide încă șapte unități până la sfârșitul lui decembrie în Botoșani, Suceava, Galați, Brăila, Râmnicu-Vâlcea și Pitești. Reteaua ar putea încheia anul cu între 21 și 26 de unități, numărul variind în funcție de momentul finalizarii tranzactiei cu cele două clinici Dental Scan și alte două tranzacții care ar putea fi încheiate tot în 2021 pentru București și Cluj-Napoca. 

“DigiRay este o companie care a crescut foarte mult anul acesta și va menține acest ritm accelerat și în 2022. Dacă anul acesta rețeaua lor se mărește cu aproximativ zece clinici, anul viitor vor să se extindă cu 15 unități, dezvoltarea urmând să fie atât organică cât și prin achiziții. De asemenea, din octombrie și-au depășit targetul de profit operational, ceea ce ne reconfirmă încrederea pe care le-am acordat-o în urmă cu un an”, declară Matei Păun, cofondator Black Sea Fund, fond de investiții care deține pachetul majoritar de acțiuni al DigiRay. 



Nu pierde
© all rights reserved
made with by templateszoo