Cum a fost la ediția din acest an a GoTech World 2021

Niciun comentariu

joi, noiembrie 18, 2021



Cea de-a 10-a ediție a celui mai mare eveniment de business din domeniul IT&Digital, din Europa Centrală și de Est, GoTech World, a avut loc săptămâna trecută, pe 10 și 11 noiembrie, online, pe platforma MyConnector.ro.

Pe cele 9 scene virtuale (IT Ops, Java, DevOps, Cybersecurity, Smart City, E-Business & Digital Marketing, Business Transformation, Retail și Main Stage), 134 dintre cei mai cunoscuți speakeri și experți internaționali în diverse domenii de business au susținut 116 prezentări online, dezbateri și workshop-uri.

La aceste sesiuni au participat 15.147 de profesioniști din 5848 de companii aparținând de domenii precum IT, Marketing, E-Commerce, Banking și Servicii Financiare, Telecomunicații, Auto, Retail, Comerț, FMCG, Producție, Energie, Administrație, Servicii, etc. și din toate verticalele de business.

La deschiderea evenimentului au participat alături de Alexandru Măxineanu, Project Manager GoTech World, Octavian Oprea, Președintele Autorității pentru Digitalizarea României, Sabin Sărmaș, Președinte al Comisiei de IT și Comunicații din Camera Deputaților și Răzvan Sighinaș, CIO ING Bank România.

Aceștia au discutat, printre altele, despre prioritățile pe care le au autoritățile statului pentru mediul românesc de business, precum menținerea facilităților pentru companiile IT, creșterea numărului de specialiști în domeniu sau crearea unui cadru legislativ care să sprijine start-up-urile și inovația.

„Anul 2021 a marcat o dublă aniversare: zece ani de la primul eveniment GoTech World È™i zece ani de la lansarea aplicaÈ›iei mobile ING Home’Bank, după ce platforma a fost lansată pentru prima dată acum 15 ani. Astăzi, avem 26 milioane de autentificări în Home’Bank pe lună, iar 95% dintre acestea provin de pe telefonul mobil. Peste 80% dintre clienÈ›ii ING persoane fizice folosesc exclusiv aplicaÈ›ia mobilă pentru operaÈ›iunile lor bancare. AplicaÈ›ia de internet banking a fost unul dintre subiectele principale ale vorbitorilor noÈ™tri pe scenele GoTech din acest an.

După cum spuneam în prezentarea mea de la începutul evenimentului, cea mai importantă monedă a noastră este încrederea clienÈ›ilor È™i lucrăm într-o industrie unde digitalizăm această încredere. AÈ™a că, în paralel cu promovarea strategiei noastre digitale, anul acesta am continuat să vorbim despre securitatea cibernetică È™i la eveniment, în completarea campaniilor de informare È™i educare realizate pe toate canelele băncii, dar È™i pe cele ale partenerilor noÈ™tri.”, a explicat Răzvan SighinaÈ™, Chief Information Officer ING Bank România.

Secretarul General Adjunct NATO, Mircea Geoană, a subliniat importanța securității cibernetice într-un moment în care noile tehnologii transformă lumea cu o viteză foarte mare, subliniind totodată și importanța deosebită pe care o are strategia de inteligență artificială a Alianței.

 “Doresc să subliniez importanță standardului ridicat al AlianÈ›ei, atunci când vine vorba despre utilizarea responsabilă È™i în siguranță a datelor È™i a inteligenÈ›ei artificiale. Spre deosebire de alÈ›i actori care dezvoltă È™i implementează noile tehnologii, însă iau în calcul foarte puÈ›in, sau deloc drepturile omului È™i drepturile internaÈ›ionale, NATO se preocupă, de asemenea, de stabilirea unor norme clare de utilizare responsabilă a inteligenÈ›ei artificiale”, a declarat Mircea Geoană, în deschiderea sesiunilor de pe Scena Cybersecurity.



Noutatea acestei ediții a fost Scena Smart City.

Aici, moderatorul Eduard Dumitrașcu, Președintele Asociației Române pentru Smart City, a dezbătut, împreună cu invitații săi internaționali și locali, subiecte de actualitate în domeniul orașelor inteligente, precum: situația orașelor inteligente din România; automatizarea operațiunilor civice; automatizarea serviciilor publice private și de Stat; mijloacele și sistemele inteligente de transport public și privat din cadrul marilor orașe; energia regenerabilă din cadrul orașelor.

Printre cele mai interesante sesiuni susținute de către invitații internaționali ai GoTech World 2021 se numără:

    • Wieger Wamelink, Ecologist È™i Fermier SpaÈ›ial la Wageningen University & Research (WUR)

Wiegner a explicat în detaliu cum vom putea supraviețui în viitor în spațiu, făcând agricultură pe alte planete. Studiile sale de caz prezentate au fost despre creșterea plantelor pe Marte și Lună, unde, știm cu toții, mediul natural nu permite supraviețuirea organismelor cunoscute pe Pământ. Rezultatele studiilor au arătat că, în anumite condiții și cu ajutorul tehnologiilor de ultimă generație, pe Marte sau Lună, se poate crește porumb, fasole sau roșii cherry.

    • Dr. Newton Howard, Profesor de NeuroÈ™tiință ComputaÈ›ională la Universitatea Oxford

Dr. Newton a prezentat puterile neexploatate ale creierului uman și ultimele cercetări din domeniul neurotehnologiei, explicând cum, în viitorul nu foarte îndepărtat vom putea controla aparatele din viața noastră cu numai propriul nostru gând.

    • Haiyan Zhang, Chief of Staff la Xbox (Microsoft Gaming)

Haiyan este designer de produs și folosește abilitățile sale, concepte din Gaming și tehnologia pentru a îmbunătății viața persoanelor ce suferă de anumite dizabilități sau boli incurabile, precum parkinson. Ea creează dispozitive medicale ce transformă anumite practici zilnice în cazul bolnavilor incurabili, dintr-un chin, într-o activitate plăcută. Un astfel de exemplu este un aparat ce ajută la respirație și, cu fiecare utilizare, pacientul câștigă puncte, depășește niveluri, primește bonificații la jocul video preferat, sau participă la adevărate curse cu mașini de jucărie.

Un alt exemplu, care, cu siguranță se va putea folosi în curând la scară largă, este un smartwatch ce controlează tremurul mâinii la bolnavul de parkinson. În exemplul său, Haiyan a prezentat o pacientă aflată într-un stadiu avansat al bolii care, cu ajutorul acestui dispozitiv, își trăiește visul, acela de a desena de mână.

Haiyan are și o emisiune difuzată la BBC, Big Life Fix, emisiune unde prezintă cu lux de amănunte aceste inovații.

    • Dan Kaufman, Senior Director of Engineering Head of ATAP & Chief Privacy Officer for Hardware Products la ATAP Google

Dan a prezentat la GoTech World care este viitorul nu foarte îndepărtat al fashion-ului internațional, reprezentat de hainele inteligente. Tehnologia a depășit barierele informației și a intrat în viața noastră de zi cu zi. Acum este deja un lucru firesc să știm permanent care ne este pulsul sau saturația de oxigen din sânge, atunci când alergăm, ori să primim permanent pe e-mail rapoarte legate de starea noastră de sănătate. Dispozitivele tech nu mai sunt ascunse doar în telefoane sau computere ci, acum, ele fac parte din pantofii, jacheta sau geanta pe care o purtăm.

Pe lângă cele 9 scene, la GoTech World 2021, participanții au putut vizita Zona Expozițională, interacționând cu 64 dintre cele mai importante companii IT&Digital, Digital Marketing, Gaming, Retail sau Auto din România, companii care și-au prezentat cele mai noi soluții și programe ce contribuie semnificativ la digitalizarea și automatizarea afacerilor, indiferent de domeniul de activitate.

Zyxel integrează Avira OEM pentru a ajuta IMM-urile să se apere împotriva amenințărilor zero-day și necunoscute

Niciun comentariu


Zyxel  Networks, lider în furnizarea de soluÈ›ii de afaceri È™i SOHO sigure, bazate pe AI È™i cloud, a anunÈ›at astăzi disponibilitatea API-ului  Cloudbox de la Avira OEM, parte a ofertelor NortonLifeLock.  Serviciul Cloud Sandbox de la Avira se integrează cu firewall-urile Zyxel  Advanced Threat Protection (ATP). Disponibilă acum, această integrare oferă IMM-urilor rate È™i mai mari de detectare a amenințărilor Zero Day È™i pentru a contracara amenințările necunoscute.

 Potrivit informaÈ›iilor de securitate analizate de ZyXEL, aproximativ 100 de milioane de amenințări necunoscute au fost detectate în fiecare an È™i 70% dintre acestea au fost ascunse în fiÈ™iere PDF sau ZIP care pot surprinde cu uÈ™urință angajaÈ›ii sau utilizatorii reÈ›elei. Riscurile tot mai mari fac mai importantă ca niciodată implementarea unei soluÈ›ii care ajută la protejarea companiilor împotriva atacurilor zero-day È™i necunoscute, iar asta oferă integrarea serviciilor Zyxel È™i Avira Cloud Sandbox.  Cu tehnologia sandboxing, firewall-urile ZyXEL pot limita automat fiÈ™ierele rău intenÈ›ionate într-un mediu sigur È™i  pe baza soluÈ›iei sandbox, unde pot fi testate pentru a determina dacă sunt sigure înainte de a fi lăsate să treacă prin firewall.

Prin această integrare a produselor, Zyxel își continuă angajamentul față de clienÈ›i prin furnizarea de soluÈ›ii de securitate all-in-one care sunt concepute special pentru IMM-uri. Utilizatorii vor beneficia de o arhitectură revoluÈ›ionară de sandboxing cu performanÈ›e deosebite, care permite rate de detecÈ›ie mai bune È™i timpi de răspuns mai rapizi la atacurile de tip zero-day. Aceasta înseamnă că administratorii de reÈ›ea sunt dotaÈ›i cu instrumentele potrivite pentru a opri amenințările potenÈ›iale rapid È™i eficient, protejând astfel activele valoroase ale afacerii. 

Pe lângă îmbunătățirile sandbox, utilizatorii firewall-urilor ATP de la Zyxel vor putea profita de un flux continuu de informaÈ›ii despre amenințări de ultimă oră, identificate de alte firewall-uri ATP din întreaga lume. ÃŽn plus față de primirea actualizărilor periodice ale semnăturilor nou semnalizate din surse de încredere, o prezentare a acestei baze de date extinse privind amenințările se va asigura că utilizatorii au o soluÈ›ie cuprinzătoare pentru a-È™i proteja activele de reÈ›ea È™i de afaceri împotriva amenințărilor în evoluÈ›ie. 

"Companiile înÈ›eleg că peisajul amenințărilor evoluează constant È™i că este important să avem măsuri care să poată È›ine pasul. Odată cu integrarea serviciului Cloud Sandbox al Avira, parte a  NortonLifeLock, suntem  capabili să  oferim o soluÈ›ie cuprinzătoare îmbunătățită de sandboxing care vizează în mod specific piaÈ›a IMM-urilor, pentru a le oferi  liniÈ™tea că sunt protejaÈ›i atât de amenințări cunoscute, cât È™i de necunoscute", a declarat dl Nathan Yen, AVP al Unității de afaceri Gateway a Zyxel.  

Noul serviciu Zyxel  este disponibil pentru clienÈ›ii ATP Firewall în pachetul de licenÈ›e Gold Security Pack. Utilizatorii care au achiziÈ›ionat această licență vor fi actualizaÈ›i automat la noul serviciu Zyxel,  fără a fi necesare acÈ›iuni È™i cheltuieli suplimentare. 

82% dintre companii sunt familiarizate cu noua raportare SAF-T la ANAF

Niciun comentariu

miercuri, noiembrie 17, 2021



Majoritatea companiilor (82%) respondente la un sondaj realizat de PwC România sunt familiarizate cu noua raportare privind fiÈ™ierul standard de control fiscal (SAF-T), deÈ™i au încă neclarități, È™i doar 8% au precizat că È™tiu exact ce au de făcut conform noilor prevederi legale. 

Deși obligația va intra în vigoare de la 1 ianuarie 2022 pentru unii contribuabili, 42% dintre respondenți spun că nu au făcut niciun demers pentru noua raportare, în timp ce 22% au arătat că se află în proces de identificare a unei soluții IT, iar alți 22% că au discutat cu diverși consultanți.

”Principalul rol al fiÈ™ierului SAF-T este de a standardiza transferul de informaÈ›ii între administraÈ›iile fiscale È™i contribuabili, iar experienÈ›a altor state membre ne arată că adoptarea acestei raportări va aduce numeroase beneficii atât companiilor, cât È™i administraÈ›iei fiscale, precum: reducerea timpului aferent efectuării inspecÈ›iilor fiscale, inclusiv al rambursărilor de TVA, eliminarea inechităților privind abordarea în cadrul controalelor fiscale, prin adoptarea unor proceduri mai transparente sau descurajarea concurenÈ›ei neloiale pe piață. Prin implementarea SAF-T, România va face un pas important în programul de modernizare È™i de digitalizare a ANAF, necesar pentru îmbunătățirea capacității de colectare a TVA È™i a celorlalte taxe È™i impozite”, a declarat Daniel Anghel, Partener È™i Lider al Departamentului de Consultanță Fiscală È™i Juridică, PwC Romania.



În ceea ce privește calendarul pregătirii pentru implementare, 14% dintre companiile respondente spun că vor fi gata să depună fișierul până pe 28 februarie 2022, în timp ce 39% îl vor putea depune până la 31 iulie 2022, 31% după 1 august anul viitor și 16% în 2023.

”Două treimi dintre respondenÈ›i au arătat că motivele pentru pregătirea insuficientă în vederea respectării termenului legal de depunere SAF-T este timpul necesar pentru adaptarea sistemelor ERP. Alte cauze ale întârzierii îl reprezintă faptul că informaÈ›iile cerute de SAF-T se află în diverse sisteme, nu doar în sistemele ERP, sau lipsa unor explicaÈ›ii clare privind structura fiÈ™ierului de raportare. Pentru a putea demara noua raportare, companiile trebuie să identifice în sistemele proprii elemente obligatorii solicitate prin acest fiÈ™ier, să-È™i alinieze datele la cerinÈ›ele SAF-T È™i să pregătească fiÈ™ierele pe structura È™i formatul solicitate de ANAF”, a arătat Anca Macovei, Director, Tax Technology, PwC România.


Fișierul standard de control fiscal (SAF-T) devine obligatoriu de anul viitor, însă etapizat și diferit în funcție de categoria din care fac parte contribuabilii. ANAF a publicat ordinul 1783/2021 pentru implementarea SAF-T care conține: natura informațiilor care trebuie declarate, modelul de raportare, procedura, condiţiile, termenele şi datele de transmitere.


IoTSF plasează politica de securitate IoT a Xiaomi pe primele locuri din lume

Niciun comentariu

marți, noiembrie 16, 2021

xiaomi

Xiaomi Corporation, o companie de electronice de larg consum È™i producÈ›ie inteligentă, a primit un calificativ de top pentru securitatea sa IoT din partea Internet of Things Security Foundation (IoTSF). 

Xiaomi a participat la ConferinÈ›a Virtuală IoTSF 2021, eveniment global desfășurat pe 3 È™i 4 noiembrie, care s-a axat asupra securității cibernetice IoT. Xiaomi, care deÈ›ine cea mai mare platformă AIoT pentru consumatori din lume, È™i-a împărtășit cunoÈ™tinÈ›ele despre securitatea IoT. ÃŽn timpul evenimentului, IoTSF a publicat un raport potrivit căruia Xiaomi se numără printre cele mai de succes companii care implementează politici de divulgare a vulnerabilităților. Raportul demonstrează încă o dată poziÈ›ia de lider a Xiaomi în securitatea IoT. 

IoTSF s-a format în 2015 ca răspuns la pericolele tot mai mari la adresa aplicaÈ›iilor IoT. IoTSF are peste 100 de membri, printre care reprezentanÈ›i ARM, Cisco, BSI, Mastercard È™i Xiaomi, cu toÈ›ii concentraÈ›i asupra descoperirii de noi metode de protejare a securității IoT. ConferinÈ›a Virtuală IoTSF 2021 a ajuns la cea de-a È™aptea ediÈ›ie anuală. DelegaÈ›i ai mai multor companii, instituÈ›ii È™i organizaÈ›ii au discutat despre problemele de securitate IoT È™i au împărtășit ultimele cercetări È™i practici de pionierat pentru construirea unui ecosistem IoT sigur, fiabil È™i de încredere. 

Kevin Song, directorul Departamentului de Securitate È™i Conformitate cu ConfidenÈ›ialitatea din cadrul Xiaomi, a prezentat la conferință lucrarea intitulată "IoT Security Compliance Framework Adoption Practice". ÃŽn prezentarea sa, Kevin a explicat cum Xiaomi È™i-a construit cadrul de conformitate cu securitatea IoT prin folosirea celor mai înalte standarde din industrie, precum IoTSF Compliance Framework È™i ETSI EN 303 645, care sunt unele dintre primele standarde de coeziune în privinÈ›a securității cibernetice din lume. 

IoTSF a publicat Contemporary Use of Vulnerability Disclosure Report, prin care a detaliat politicile de divulgare ale diferitelor companii de tehnologie. Xiaomi s-a aflat pe “Lista Verde”, care conÈ›ine companii care nu doar că întrunesc cerinÈ›ele de bază, ci È™i testele extinse ale IoTSF. Potrivit raportului, există 20 de alte companii din întreaga lume care au fost incluse pe “Lista Verde” alături de Xiaomi, printre care Google, Microsoft, Siemens, Bosch, LG, Panasonic etc. 



John Moor, co-fondator È™i Managing Director al IoTSF, a spus: “Misiunea IoTSF a fost întotdeauna aceea de a ajuta produsele IoT să se conecteze în siguranță. Ca parte din această misiune, am crescut gradul de conÈ™tientizare È™i le-am solicitat furnizorilor IoT să pună pe primul loc securitatea È™i să acorde mai multă atenÈ›ie numărului tot mai mare de amenințări la securitate IoT. Xiaomi este un bun exemplu de furnizor responsabil care a răspuns acestui apel È™i este un bun exemplu de companie care tratează la modul cel mai serios problemele de securitate. Xiaomi È™i-a demonstrat în mod activ angajamentele – de exemplu, prin publicarea Vulnerability Disclosure Policy din 2019 încoace, dar È™i datorită transparenÈ›ei prin care echipele aderă la principiul securității în toate stadiile de producÈ›ie. Suntem mândri că avem un astfel de membru în IoTSF”

Xiaomi este unul dintre cele mai mari branduri de telefoane inteligente din lume. De asemenea, a dezvoltat cea mai mare platformă AIoT pentru utilizatori din lume. Xiaomi oferă sute de produse în calitatea sa de companie de produse inteligente È™i electronice de larg consum È™i are peste 374.5 milioane de dispozitive inteligente (în afară de smartphone-uri È™i laptopuri) conectate la platforma sa, până la data de 30 iunie 2021. Xiaomi se angajează să sporească protecÈ›ia securității produselor sale IoT È™i să îmbunătățească experienÈ›a utilizatorilor.    

Xiaomi este un membru care implementează alianÈ›a ioXt. ÃŽn iulie 2021, Mi 360° Home Security Camera a obÈ›inut Certificarea Kitemark™ pentru Dispozitivele IoT RezidenÈ›iale din partea British Standard Institution (BSI), în timp ce aplicaÈ›ia Xiaomi Home a obÈ›inut Certificarea Kitemark™ pentru AplicaÈ›ii Digitale Sigure. De asemenea, compania a fost unul dintre liderii în dezvoltarea unui laborator specializat pe probleme de securitate IoT, pentru a cerceta tehnologiile de securitate emergente È™i pentru a oferi o protecÈ›ie mai mare stilului de viață inteligent bazat pe tehnologie.    


Razboiul continuă: cine transmite boala mai departe, un vaccinat sau un nevaccinat ?

Niciun comentariu
vaccin


Cu siguranță ați trecut și voi prin asta ! Cu toții avem colegi sau cunoștiințe nevaccinate care îți aruncă în față cu nonșalanță că tu ești de vină că te-ai vaccinat și umbli pe străzi fără restricții putând da boala mai departe și infectând zeci de persoane.

Iar tu, ca om care a avut boala, s-a și vaccinat, nu ai altă reacție decât să îți vezi de treburile tale căci oricum te aflii în fața unei mori de vânt, ca Don Quijote. Școala doctorala Facebook a născut zeci de experți și doctori în imunologie care îți aruncă cu opinii și păreri de la experți precum Diana Șoșoacă și alții.

Următoarea victimă pe lista antivacciniÈ™tilor este Radu Ciornei, doctor în Imunologie, Microbiologie È™i Genetică Molecular, care a îndrăznit să lămurească câteva aspecte din acest război:

“ConcentraÈ›ia de virus activ care nu are anticorpi ataÈ™aÈ›i, exprimată în atmosferă de persoanele nevaccinate, este mult mai mare decât la persoanele vaccinate , astfel că oamenii care s-au vaccinat nu transmit boala la fel de mult.

Vizavi de transmitere, "studiile nu sunt încă 100% clare, pentru că încă suntem în copilăria acestei boli și nu avem toate datele, dar din ceea ce s-a studiat până acum, este clar că vaccinații transmit boala mai puțin.

În actualul context, în care anumite lucruri nu sunt încă bătute în cuie și nu sunt încă studiate până în cel mai mic amănunt, luăm însă măsurile cele mai bune în momentul de față.

Dacă ești vaccinat, păstrezi normele de sănătate și normele de distanțare, eu cred că nu poate nimeni să spună că face rău cuiva", afirmă Radu Ciornei.

Medicul Radu Ciornei


Radu Tudor Ciornei este medic, doctor in Imunologie, Microbiologie și Genetică Moleculară, după studiile doctorale la University of Kentucky din Lexington, continuate cu un contract de cercetător postdoctoral la University of Missouri. În 2010, a câştigat un prestigios proiect european, Marie Curie International Incoming Fellow (IIF), acordat de Comisia Europeană, implementat în cadrul Universităţii de Medicină din Viena. Radu Tudor Ciornei este în prezent cercetător asociat la proiectul European microDIAB în cadrul Universității Ștefan cel Mare din Suceava, este deputat USR și membru al Comisiei de Sănătate din Camera Deputaților.

Tot medicul ne răspunde și la întrebarea de ce ai nevoie și de vaccin, chiar dacă ai trecut prin boală:

Trecând prin boală, anticorpii se dezvoltă și împotriva capsulei nucleare, anticorpi antinucleocapsidă, dar aceia nu au aceeași capacitate de neutralizare - de a împiedica intrarea virusului în celulă - precum cei post-vaccinare.

O altă problemă care este scoasă în față, amintește medicul Radu Ciornei, este aceea că vaccinul nu are o eficacitate de 100%, "dar gândiți-vă mai bine că în toate terapiile pe care le facem, operațiile, pastilele pe care le luăm, nimic nu are nicio eficiență de 100%. În plus, nicio manevră medicală nu este lipsită de riscuri".

"Dar vreau să întreb așa, retoric: fiecare dintre noi cunoaște multe persoane care au pierdut lupta cu virusul. Întrebând pe toți din jurul meu dacă cunosc pe cineva care a avut o complicație post-vaccinală severă, măcar o persoană, toată lumea ridică din umeri. Numai în România s-au vaccinat peste 7 milioane de persoane cu cel puțin o doză de vaccin. Dar nu ne putem uita în jur și nu putem spune: uitați, aceste 3 persoane pe care le cunosc au suferit niște reacții post-vaccinale extraordinar de severe. Pe când, uitându-ne în jur, vedem cazuri de oameni care nu mai sunt din cauza infectării cu acest virus."

Pentru că a îndrăznit să ne ofere niște opinii, experții de la Școala Doctorală Facebook au pornit jihadul:

- un gunoi, un obez, penibil ...

Toate comentarii venite de la experți în vaccinare, imunologie și medicină, care mai decare pregătiți să îți spună că dacă te vaccinezi vei rămâne infertil pănă la a patra generație.

DOZA DE CLARITATE

CNCAV a realizat studiul de eficiență a vaccinării împotriva COVID-19 în rândul persoanelor vaccinate, comparativ cu evoluÈ›ia persoanelor nevaccinate. Setul de date analizat  a inclus peste 2,7 milioane de teste (pozitive È™i negative), colectate de la peste 1,7 milioane de persoane unice, cu vârsta de peste 16 ani È™i cu istoric cunoscut de vaccinare împotriva COVID-19, È™i s-a efectuat în perioada februarie – mai 2021, atuncicând varianta Alfa a virusului era dominantă în È›ara noastră.

Concluziile studiului au arătat că în România, vaccinarea împotriva COVID-19 a redus:

  • de peste 5 ori riscul de infecÈ›ie;
  • de peste 10 ori riscul de spitalizare;
  • de aproape 14 ori riscul de internare în ATI;
  • de peste 20 de ori riscul de deces în urma COVID-19.

O altă concluzie observată a fost că protecÈ›ia împotriva spitalizării, internării în ATI È™i a decesului este de peste 50% încă de la administrarea dozei 1, la minim 14 zile de la efectuarea acesteia.  

De reținut: beneficiile maximale se obțin după 14 zile de la efectuarea schemei complete de vaccinare, ceea ce subliniază importanța administrării dozei 2.

Vaccinarea rămâne soluția sigură și eficientă pentru învingerea pandemiei COVID-19, iar vaccinurile utilizate în România sunt autorizate de EMA, cel mai important for decizional, care reunește experți la nivel european.

De reținut este că:

  • vaccinurile împreună cu măsurile de protecÈ›ie non-farmaceutice sunt principalele căi de a limita efectele pandemiei;
  • vaccinurile pot preveni apariÈ›ia unor noi variante ale virusului SARS-CoV-2;
  • vaccinurile reduc semnificativ riscul de boală severă È™i limitează răspândirea virusului; 
  • vaccinurile reduc considerabil riscul de spitalizare;
  • vaccinurile reduc considerabil riscul de deces


Vodafone România anunță rezultatele financiare pentru trimestrul încheiat la 30 septembrie 2021

Niciun comentariu
vodafone romania


Vodafone România anunță principalii indicatori de performanță financiară pentru trimestrul încheiat la 30 septembrie 2021, potrivit rezultatelor raportate astăzi de Vodafone Group Plc. Veniturile din servicii au fost de 196,6 milioane de euro și continuă să fie stabile pe evoluția trimestrială.

ÃŽn comparaÈ›ie cu aceeaÈ™i perioadă a anului trecut, veniturile din servicii au înregistrat o creÈ™tere cu 0,9%. Iar la finalul lunii septembrie 2021, baza de clienÈ›i a Vodafone România a ajuns la 11,4 milioane.  

“Digitalizarea este acum mai mult ca oricând în mintea tuturor È™i întreaga lume se concentrează pe identificarea È™i dezvoltarea de soluÈ›ii care să ne ajute pe toÈ›i să ne continuăm activitatea în parametrii normali în ciuda vremurilor tulburi prin care trecem cu toÈ›ii. 

Iar noi, la Vodafone, am făcut exact asta, ne-am concentrat pe nevoile specifice pe care clienÈ›ii noÈ™tri È™i societatea le-au avut în acest timp È™i am decis să facem un pas îndrăzneÈ› È™i să ne schimbăm modelul de business. 

Trecem acum printr-un proces de transformare, evoluând de la o companie de telecomunicaÈ›ii la un furnizor de servicii digitale È™i de comunicaÈ›ii electronice de nouă generaÈ›ie. Perioada pe care o traversăm la nivel mondial a accelerat È™i mai mult adoptarea de noi tehnologii, iar pentru domeniile educaÈ›ie È™i sănătate a fost esenÈ›ial să primească suport. 

Achilleas Kanaris, CEO Vodafone România


Pentru a fi pregătiÈ›i pentru cererea continuă de noi soluÈ›ii care să susÈ›ină aceste segmente, precum È™i altele relevante pentru clienÈ›ii noÈ™tri, am decis să ne mărim echipa internă de IT, astfel că până la sfârÈ™itul anului ne-am propus să găsim 100 de experÈ›i în domeniu care să ni se alăture. Mai mult, am investit pe tot parcursul anului în infrastructura noastră mobilă È™i fixă pentru a susÈ›ine traficul mare de date înregistrat de la debutul pandemiei È™i pentru a asigura conexiuni stabile pentru clienÈ›ii noÈ™tri. Și suntem extrem de fericiÈ›i că aceste investiÈ›ii au rezultate vizibile: recent reÈ›eaua noastră 5G a fost desemnată cea mai fiabilă reÈ›ea de date din România È™i am primit certificarea pentru cea mai bună experiență de utilizare de internet fix de la auditorului independent german umlaut. 

Pentru perioada următoare, ne dorim să continuăm creÈ™terea portofoliului nostru de soluÈ›ii IoT, e-health, smart agriculture sau e-education È™i investiÈ›iile în infrastructură pentru a susÈ›ine nevoile clienÈ›ilor noÈ™tri”, a declarat Achilleas Kanaris, CEO Vodafone România.


GRUPUL DIGI COMMUNICATIONS N.V. ANUNȚĂ REZULTATELE FINANCIARE PENTRU AL TREILEA TRIMESTRU AL ANULUI

Niciun comentariu
grupul digi

DIGI Communications N.V. a anunțat rezultatele financiare aferente celor nouă luni încheiate la 30 septembrie 2021. Grupul a înregistrat venituri în valoare de 1.1 miliarde Euro, în creștere cu 12% comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior, iar baza unităților generatoare de venit (RGU) s-a majorat cu 12%, ceea ce indică o extindere substanțială a serviciilor furnizate (RGU), în cuantum de 19,9 milioane Euro, în contrast cu 17,7 milioane (la 30 septembrie 2020). EBITDA ajustată a fost de 387 milioane de Euro (inclusiv IFRS 16) și 325 milioane de Euro (fără IFRS 16) un progres de 10%, respectiv 8%, în comparație cu perioada anterioară.

DIGI și-a menținut direcția ascendentă în al treilea trimestru al anului 2021, operațiunile centrale din România și Spania reconfirmând performanțele remarcabile ale Grupului. 59% din veniturile consolidate au fost generate de activitățile de pe piața principală, România, căreia îi corespund 69% din totalul unităților generatoare de venituri. În ceea ce privește performanța câștigurilor, Spania continuă să mențină poziția secundară în rândul țărilor, cu o dinamică accelerată în primele nouă luni ale anului, care asigură 26% din totalul veniturilor, urmată de Ungaria (14%) și Italia (2%).

CreÈ™terea semnificativă a bazei de clienÈ›i la nivelul întregului Grup constituie motorul care a determinat rezultatele puternice. Serviciile de telecomunicaÈ›ii mobile au atins 7,3 milioane RGU (+ 18%  față de 30 septembrie 2020), serviciile de pay-tv au depășit 6 milioane (+7% RGU față de 30 septembrie 2020) È™i serviciile de internet fix s-au situat la 4,8 milioane RGU (+17% față de 30 septembrie 2020).

„Grupul DIGI își continuă parcursul de creÈ™tere È™i performanÈ›a solidă, cu rezultate consistente în al treilea trimestru al anului 2021, atât din punct de vedere financiar, cât È™i operaÈ›ional, ceea ce reprezintă efectul angajamentelor pe care ni le-am asumat față de clienÈ›i, investitori È™i parteneri. AtenÈ›ia noastră constantă de a furniza clienÈ›ilor noÈ™tri servicii de încredere È™i calitative a dus la o creÈ™tere semnificativă a utilizatorilor care ne-au ales. Le suntem recunoscători acestora, precum È™i echipelor noastre pentru profesionalismul È™i competenÈ›a de care dau dovadă în fiecare zi, indiferent de contextul dificil pe care îl traversăm.

Serghei Bulgac, CEO al DIGI Communications N.V.


Suntem convinși că anul viitor va fi plin de provocări, dar și de oportunități semnificative pentru activitatea noastră. Recent, am obținut licențe de spectru în Portugalia, ceea ce va permite Grupului să își extindă activitatea pe o nouă piață, pentru a oferi servicii de telecomunicații de înaltă calitate, la prețuri accesibile, bazate pe cele mai recente tehnologii", a declarat Serghei Bulgac, CEO al DIGI Communications N.V.

Principalele aspecte ale noului raport

Performanța Grupului

Extindere accelerată: veniturile au progresat cu 12% în T3 2021 față de T3 2020, până la 368 milioane de Euro, în timp ce numărul unităților generatoare de venituri (RGU) a atins 19,9 milioane în T3 2021, în creștere cu 12% față de aceeași perioadă din 2020;

Performanță generală solidă, cu EBITDA ajustată de 136 milioane de Euro (inclusiv IFRS 16) și de 114 milioane de Euro (fără IFRS 16) în T3 2021, o creștere cu 10%, respectiv 7%, față de T3 2020;

România – progres susÈ›inut

Creșterea excepțională a veniturilor cu 8% în T3 2021 (comparativ cu T3 2020), bazată pe evoluția RGU. Serviciile de pay-tv au progresat cu 9%, la 5,1 milioane, serviciile de internet fix cu 15%, la 3,7 milioane, serviciile de telecomunicații mobile cu 12%, la 4,1 milioane;

Spania - creștere accelerată

Evoluție extraordinară a veniturilor, în creștere cu 32% în T3 2021 față de T3 2020, pe fondul dinamicii RGU.

Serviciile de telefonie mobilă au crescut cu 26% până la 2,8 milioane, serviciile de internet fix cu 134% până la 393.000.


ETERNALS, o nouă mitologie Marvel în cinematografe

Niciun comentariu

luni, noiembrie 15, 2021

eternals


Studiourile Marvel lansează filmul „Eternals / Eternii”, cel de-al 26-lea titlu din Universul cinematografic Marvel, care reprezinta o expansiune a acestuia, prin cei zece supereroi nemuritori care au protejat Pământul ÅŸi i-au modelat istoria ÅŸi civilizaÅ£iile de la începutul timpului. Când creaturile monstruoase numite DevianÅ£ii, despre care se credea că sunt pierdute în istorie, revin în mod misterios, Eternii sunt obligaÅ£i să se reunească pentru a apăra din nou omenirea.

„Este vorba despre un grup de nemuritori incredibili, dar prin călătoria lor ajungem să explorăm ce înseamnă să fii om ÅŸi istoria umanităţii pe această planetă” a spus  Chloe Zhao, regizorul filmului.

 „Filmul  are o dimensiune epică, cuprinzătoare, pe măsura multor generaÅ£ii, cu o echipă diversă de zece supereroi pe care suntem încântaÅ£i să îi prezentăm lumii”, spune producătorul Kevin Feige. „DeÅŸi continuă tradiÅ£ia Universului cinematografic Marvel, filmul deschide, de asemenea, un nou drum ÅŸi este un precursor al viitoarelor producÅ£ii Marvel”.

ÃŽn noua peliculă joacă, printre alÅ£ii, Richard Madden, Angelina Jolie, Gemma Chan, Kit Harington, Salma Hayek. Filmul este produs de Kevin Feige ÅŸi Nate Moore ÅŸi regizat de Chloé Zhao, care a câştigat recent Oscarul pentru cel mai bun regizor pentru „Nomadland / Å¢inutul nomazilor”. Louis D’Esposito, Victoria Alonso ÅŸi Kevin de la Noy sunt producătorii executivi. Scenariul este semnat de Chloé Zhao ÅŸi Chloé Zhao & Patrick Burleigh ÅŸi Ryan Firpo & Kaz Firpo.



Un nou regizor în Universul Marvel

De data aceasta, Studiourile Marvel au ales să lucreze cu Chloé Zhao, un regizor multipremiat, cunoscut pentru abordarea sa diferită şi inovatoare.

Nate Moore, producător al noului film, afirmă: „Chloé este un cineast rar, este abilă în a crea momente umane, reale, pe măsură ce elaborează ÅŸi livrează ficÅ£iune. Am fost atât de încântaÅ£i să o vedem lucrând cu actorii. Ea a surprins acele momente speciale care oferă filmelor Marvel emoÅ£ie ÅŸi credibilitate ÅŸi i-a permis fiecăruia dintre cei zece Eterni să aibă o voce ÅŸi o prezenţă distincte. ÃŽn plus, nu se teme să recurgă la umor în momente neaÅŸteptate. Viziunea ÅŸi pasiunea ei pentru proiect sunt de neegalat”.

Regizarea unui film Marvel, un proiect imens, a fost o provocare binevenită pentru Zhao, care a fost întotdeauna un fan al supereroilor. „Universul Marvel este plin de emoÅ£ie - o lume plină de personaje grozave ÅŸi aventuri epice”, spune ea. „E o lume creată de oameni cărora le plac cu adevărat poveÅŸtile ÅŸi au un respect imens pentru fanii lor. Am intrat în proces atât ca cineast, cât ÅŸi ca fan. Să facem împreună un film independent, dar ÅŸi să sărbătorim istoria Marvel, să extindem mitologia ÅŸi să modelăm viitorul, toate sunt o provocare mai mult decât interesantă”.

„Chloé Zhao a venit cu un pitch grozav”, spune Kevin Feige, „ÅŸi imediat am fost atraÅŸi de viziunea ei. Pasiunea ei pentru proiect combinată cu stilul de regie ÅŸi abilitatea de a vedea imaginea de ansamblu au făcut-o alegerea perfectă pentru regie”.

Comentând alegerea Studiourilor Marvel, Angelina Jolie, care o joacă pe Thena, spune: „Chloé este o alegere extraordinară. Åžtiam că va aduce ceva diferit. Filmul are o dimensiune imensă, mai ales în ceea ce priveÅŸte efectele, dar ÅŸi conceperea lumii noi. Este imens prin faptul că avem zece personaje noi, cu tot ce înseamnă asta, adică personalităţile lor, mediile lor, istoriile ÅŸi tipul lor de luptă. Nu ÅŸtiam cum a reuÅŸit să creeze un aÅŸa echilibru în film. Acest film epic se simte foarte personal, foarte emoÅ£ional ÅŸi foarte uman. Cred că acesta este darul ei”.

Cine sunt eternii

Volumele de benzi desenate originale „Eternals” ale lui Jack Kirby, care au fost publicate pentru prima dată în 1976, au fost sursa de inspiraÅ£ie a filmului. Eternii sunt o rasă de extratereÅŸtri nemuritori de pe îndepărtata planetă Olympia care au sosit pe Pământ cu mii de ani în urmă pentru a proteja omenirea de o serie de prădători extratereÅŸtri - DevianÅ£ii. Eternii au fost alertaÅ£i cu privire la ameninÅ£area Deviantă de către Celestiali, o rasă de constructori cosmici care au fost întâlniÅ£i în „Guardians of the Galaxy”.

Misiunea Eternilor de a petrece mii de ani pe Pământ pentru a proteja umanitatea, civilizaÅ£ia ÅŸi planeta derivă din gândirea contemporană despre modul în care oamenii comunică între ei pe tot globul. AÅŸa cum spune Moore, „cred că este ceva cu care publicul va rezona pentru că începem să abordăm relaÅ£ia noastră cu acest pământ. Asta este o temă importantă, de explorat. Åži acÅ£iunea va fi acolo. Dar tematic, acesta este genul de povestire pe care cred că o doreÅŸte publicul, astea sunt lucrurile cu care ne confruntăm în fiecare zi”.

Eternii de pe Pământ sunt un grup divers şi puternic - o combinaţie de gânditori şi luptători, împărtăşind aceeaşi energie cosmică, care se traduce în puteri diferite pentru fiecare. Când lucrează împreună, aceste puteri se completează reciproc.

„Ceea ce îi face diferiÅ£i de alte grupuri pe care le-am avut, inclusiv Răzbunătorii ÅŸi Gardienii Galaxy, este că îşi pot pune în comun energia ÅŸi pot crea ceva numit Uni-Mind”, explică Moore. „Uni-Mind este un concept care a fost împrumutat de la Jack Kirby ÅŸi care permite eternilor să amplifice puterea oricăruia dintre ei. Cu toate acestea, toÅ£i trebuie să fie oarecum conectaÅ£i pentru a face acest lucru. Deci ei nu pot fi în părÅ£i opuse ale lumii ÅŸi dacă vor să creeze o Uni-Mind”.

Povestea se desfăşoară pe două perioade de timp. O parte în trecut când au funcţionat ca o echipă formidabilă şi o unitate familială apropiată. A doua poveste este în prezent, când grupul s-a fracturat şi s-a despărţit, mulţumit să trăiască printre oameni, practic ascunzându-se la vedere. Însă ameninţarea Devianţilor înseamnă că Eternii trebuie să-şi lase diferenţele deoparte şi să se regrupeze.

Moore mai spune: „Vrem ca publicul să descopere un colÅ£ al universului Marvel pe care nu l-a mai văzut până acum. Vrem ca ei să descopere o nouă mitologie care stă la baza unui film SF, dar care are ÅŸi multă emoÅ£ie. Åži vrem să întâlnească zece eroi cu care, sperăm, să poată empatiza”.



SERSI (Gemma Chan)

Sersi este o gânditoare, iar energia ei cosmică se manifestă ca transmutaţie a materiei. Ea este capabilă să manipuleze şi să schimbe un obiect în altul. Este de încredere, grijulie şi îşi foloseşte mintea şi puterile pentru a-i ajuta pe cei care au nevoie.

IKARIS (Richard Madden)

Ikaris este un luptător, are o putere supremă şi o forţă incredibilă. Energia lui cosmică îi permite să zboare şi să arunce cu raze puternice din ochi. Îşi ia în serios responsabilităţile ca Etern şi este foarte hotărât. Este independent, cu o mentalitate clară şi îi place să deţină controlul.

AJAK (Salma Hayek)

Ajak este o gânditoare şi singura dintre Eterni care are olegătură directă cu Celestialii. Ea este simbolul matriarhatului şi conducătorul spiritual al Eternilor.

THENA (Angelina Jolie)

Thena este un Etern foarte puternic şi o luptătoare incredibilă. Alături de prietenul ei apropiat, Ghilgameş, este unul dintre cei mai puternici războinici ai grupului.

DRUIG (Barry Keoghan)

Druig este un gânditor, iar energia sa cosmică este puterea de a controla mintea. El îşi poate folosi puterea pentru a-şi influenţa semenii Eterni şi a folosit-o pentru a controla mintea oamenilor.

KINGO (Kumail Nanjiani)

Kingo este un luptător şi este capabil să creeze explozii puternice de energie cosmică din mâinile sale. Este entuziast şi încrezător şi are şi atitudine şi fler. Kingo îl admiră foarte mult pe Ikaris şi vrea să fie un erou important ca el.

PHASTOS (Brian Tyree Henry)

Phastos este un gânditor, iar energia sa cosmică îi oferă puterea de a ajuta la progresul omenirii. El este unul dintre cei mai deştepţi oameni din univers, fiind tehnopat şi maestru inventator. La fel ca Sersi, Phastos a format un ataşament faţă de oameni şi se bucură de compania lor.

GILGAMESH (Don Lee aka Ma Dong-Seok)

Ghilgameş este un luptător, fiind cel mai puternic Etern. El îşi poate folosi energia cosmică pentru a crea un exoschelet care îi amplifică puterea. Când nu este în luptă, Ghilgameş este amabil şi relaxat şi îi place să se bucure de viaţă.

MAKKARI (Lauren Ridloff)

Makkari este o luptătoare, iar energia ei cosmică o face cea mai rapidă femeie din univers. Ea face totul în viteză, de la alergare până la lectură. Aleargă mai repede decât viteza sunetului. În prezent, ea este dezamăgită şi un pic plictisită de viaţa de pe Pământ.

SPRITE (Lia McHugh)

Sprite este un luptător şi un povestitor. Ea are puterea de a crea iluzii din energia ei cosmică şi se poate face invizibilă pe sine şi pe ceilalţi. Are 7.000 de ani şi există în corpul unei fete de 12 ani, ceea ce este frustrant pentu că nu vrea să fie tratată ca un copil.

DANE WHITMAN (Kit Harington)

Dane Whitman lucrează la Muzeul de Istorie Naturală din Londra actuală şi are o legătură specială cu Sersi.

KARUN (Harish Patel)

Karun este valetul şi videograful lui Kingo. El a fost cel mai bun prieten al lui Kingo de zeci de ani şi legătura sa cu umanitatea. Îl ţine pe Kingo ancorat în realitate.



SINOPSIS:

Aceasta este saga celor cunoscuţi ca Eternals / Eternii, o rasă nemuritoare care a trăit cândva pe Pământ, modelându-i istoria şi civilizaţiile şi apărând planeta de răufăcători.

Noul film este produs de Kevin Feige ÅŸi Nate Moore ÅŸi regizat de Chloé Zhao. Louis D’Esposito, Victoria Alonso ÅŸi Kevin de la Noy sunt producătorii executivi. Scenariul este semnat de Chloé Zhao ÅŸi Chloé Zhao & Patrick Burleigh ÅŸi Ryan Firpo & Kaz Firpo.

„Eternals / Eternii” este distribuit în România de Forum Film ÅŸi are premiera la cinema  în data de 5 noiembrie 2021 în formatele IMAX 3D, Dolby Atmos, 4DX, 3D si 2D.

Regatul lui Enroh, un nou joc de societate captivant

Niciun comentariu




Copiii cu vârsta de peste 6 ani vor fi încântaÅ£i să descopere lumea basmului ÅŸi să se întreacă în forţă jucând Regatul lui Enroh. Acesta ste un joc de societate nou, de poveste, în care autorul, Alin Horne, a reuÅŸit să capteze farmecul basmului “TinereÅ£e fără bătrâneÅ£e ÅŸi viaÅ£a fără de moarte” ÅŸi să dea viaţă multor altor personaje fascinante!

Jocul spune o poveste şi, totodată, îi invită pe cei mici, dar şi pe cei mari, să îşi folosească imaginaţia, forţele, magia şi câştigurile (Orn de cupru, de argint sau de aur) pentru a se înzestra şi a deveni mai puternici.

Regatul lui Enroh se poate găsi în două variante diferite, astfel încât părinţii să poată alege exact ce este mai potrivit pentru vârsta copilului.

Jocul de bază este pentru copiii cu vârsta peste 14 ani, se poate juca în doi jucători și se va lansa în noiembrie 2021, urmând ca în primăvara 2022 să fie disponibile şi extensiile pentru jocul în patru. Varianta Junior 6+, care se poate juca direct în patru jucători, va fi lansată la începutul anului 2022.

Dacă pentru jocul în doi este suficientă harta de bază cu patru teritorii, două principale şi două secundare, în cazul în care la masă se strâng 3 sau 4 jucători, în continuarea teritoriilor secundare trebuie ataşate şi extensiile.

Urmează împărţirea Ornilor (aurului) în funcţie de versiune de joc, dar şi de numărul jucătorilor, iar pentru a face corect acest lucru, trebuie citite cu atenţie regulile care sunt foarte detaliate.

Pentru a stabili ordinea de joc, fiecare jucător va da cu zarurile - cel care dă numărul cel mai mare are dreptul să îşi aleagă castelul cu care va juca, iar cel din stânga lui va începe jocul.

Rolul de Vistier al Regatului va fi atribuit unei persoane care nu joacă, dar care va avea unul dintre cele mai importante roluri şi anume acela de a menţine echilibrul jocului şi de a gestiona eroii disponibili, ornii şi cărţile speciale. În lipsa unui jucător liber, Visteria va fi ţinută de către unul dintre jucători.

Reguli esenţiale de boardgame

Regulamentul jocului Regatul lui Enroh este bine explicat în cartea jocului care spune şi un basm. Întrucât logica jocului urmează firul naraţiunii acestuia, este important ca micii participanţi să înţeleagă cât mai bine povestea, să intre în pielea personajelor şi să acţioneze ca atare.

Tocmai aceasta este frumuseţea jocului şi nu trebuie ratată! Basmul se deapănă zar după zar, iar copiii devin personaje din poveste, îşi urmează iubirea sau dorinţa de a găsi tinereţea fără bătrâneţe şi viaţa fără de moarte! Şi, în final, binele, care învinge întotdeauna, va triumfa în Cetatea lui Enroh!



Jocul le ofera celor mici şansa de a petrece timp de calitate în compania prietenilor şi a basmelor româneşti. Acest boardgame este o varianta utila de care poti să fii sigur că cel mic s eva bucura si va uita de computer şi de tableta şi că se va distra de minune cu acest joc care este 100% românesc.

Frizon devine prima companie agricolă românească automatizată integral

Niciun comentariu
frizon


Frizon Group (”Frizon”), producător de cereale, anunță automatizarea integrală a operaÈ›iunilor sale. 

Compania a finalizat integrarea unei reÈ›ele de informaÈ›ii care dezvoltă o soluÈ›ie de inteligență artificială (AI) È™i a unui program de gestiune complet care sprijină luarea deciziilor de management – tehnic, financiar, investiÈ›ii – în baza informaÈ›iilor statistice. Automatizarea integrală a sistemelor permite generarea scenariilor de operaÈ›iuni cu È™apte ani în avans, cu impact semnificativ în reducerea riscurilor È™i cheltuielilor.

Investiția în echipamente și module informatice a început în 2014 prin automatizarea deciziilor specifice producției agricole și are ca obiectiv obținerea unei soluții autonome, din categoria inteligenței artificiale (AI). Anul 2021 este anul în care integrarea sistemelor și modulelor a ajuns la 100%, până în 2022 urmând să fie puse la punct scripturile AI, astfel încât, în 2025, soluția de inteligență artificială să atingă stadiul self learning, să se autoperfecționeze.

Teofil Dascălu, CEO Frizon Group: “Marele nostru avantaj competitiv este că am început devreme. Am avut timp să corelăm noile sisteme de informaÈ›ii È™i să lăsăm maÈ™ina să înveÈ›e, să acumuleze date È™i să își perfecÈ›ioneze scenariile. Această automatizare începe de la informaÈ›ia din teren È™i merge până la digitalizarea fluxului de documente, de la staÈ›iile meteo la recunoaÈ™terea optică a informaÈ›iilor din documentele contabile. Eliminarea erorilor umane, dar È™i a întârzierilor, se traduce în economii substanÈ›iale È™i în dezvoltarea unui model de afaceri inovator pentru sectorul agricol din România. ÃŽn prezent, gestionam 4.200 ha teren cu doar 23 angajaÈ›i, bazându-ne pe beneficiile automatizării integrate”.

Teofil Dascălu, CEO Frizon Group

Sarcinile atribuite către AI-ul fermei sunt numeroase și complexe, încât strategiile rezultate se bazează pe niveluri de elemente separate interconectate. Aceste niveluri includ: modulul de lucrări și consumuri, modulul de rotație a culturilor și obținerea informației geografic referențiată, modulul datelor climatice, modulul financiar contabil, modulul de poziționare a evenimentelor. În completare, a fost implementat un program de contabilitate optimizat prin proceduri de OCR-izare , care permite digitalizarea documentelor contabile și corelarea lor cu categorii de cheltuială și conturi contabile.

Teofil Dascălu, CEO Frizon Group: „ÃŽn acest moment avem prognoze până în anul 2028, bazate pe procesarea datelor integrate precum: informaÈ›ia georeferenÈ›iată, date de la Spectral Vegetation Index, date meteo oferite de Copernicus, minimodul cu date de producÈ›ie È™i calitate, minimodul cu suprafeÈ›ele în arendă, minimodul cu lucrări. AceleaÈ™i date ne optimizează deciziile. De exemplu, în prezent, pornind de la datele staÈ›iei meteo, calculăm, la începutul fiecărei perioade de vegetaÈ›ie, rezerva umidității din sol. Apoi, comparând cu istoricul precipitaÈ›iilor medii multianuale, putem să evaluăm producÈ›ia pentru acel an. La fel, pentru a decide tratamentele contra dăunătorilor, folosim capcane cu feromoni sexuali, iar staÈ›iile meteo au mecanisme de identificare fotografică care declanÈ™ează recomandările de intervenÈ›ie.”



Digitalizarea și inovația a permis companiei operarea unor suprafețe mai mari cu costuri mai mici, prezicerea unei soluții critice în anul 2020, când a fost evitat efectul dezastruos al secetei prin încheierea unei asigurări împotriva specializate.


Subway lansează meniu nou de inspirație italiană

Niciun comentariu
subway


Subway introduce noi produse inspirate din bucătăria italiană în meniul său. Supreme Pizza Wrap, Chicken Pizziola Sub, Margherita Toastie și Pepperoni Sub Ciabatta sunt deliciile noi din Pizza Collection disponibile în restaurante.

O masă în stil italian este o modalitate excelentă de a petrece timpul alături de cei dragi. Noile gustări Subway sunt perfecte pentru serile de film cu prietenii sau cina cu familia. Noul meniu include produse precum: Supreme Pizza Wrap – creată special pentru persoanele pentru care nu există niciodată prea multă carne pe pizza. 



O tortilla mare umplută cu friptură, bacon È™i pepperoni, însoÈ›ită de brânză delicioasă È™i legume proaspete - ceapă, ardei, măsline È™i jalapenos. Chicken Pizziola Sub – ca o delicioasă felie de Italia în pâine crocantă È™i aromată. Margherita Toastie - o gustare crocantă tocmai scoasă din cuptor cu sos marinara, roÈ™ii, mozzarella È™i oregano. Pepperoni Sub Ciabatta - pâine crocantă cu sos marinara, pepperoni, brânză È™i legume.

„Ne dorim să oferim în continuare clienÈ›ilor noÈ™tri produsele delicioase cu care i-am obiÈ™nuit, dar să aducem È™i noutăți în meniul din restaurantele noastre. Astfel că începând de acum, iubitorii de pizza se vor bucura de o varietate de produse noi, inedite, create special pentru ei. Mai mult decât atât, aÈ™a cum se obiÈ™nuieÈ™te în restaurantele noastre, produsele pot fi personalizate în funcÈ›ie de preferinÈ›ele fiecăruia pentru a satisface È™i cele mai pretenÈ›ioase gusturi.”, a declarat Andrei Trifan, Business Developer of Subway brand.

Varietatea și posibilitatea de a crea propriile preparate reprezintă un diferențiator important față de alte restaurante. Ingredientele proaspete și un meniu extins înseamnă că fiecare gust în parte va fi satisfăcut. De asemenea, brandul nu uită de persoanele care evită carnea și produsele de origine animală în alimentația lor. Produsele vegetariene și vegane reprezintă acum până la 24% din întregul meniu. Aceasta înseamnă că toată lumea se va putea bucura de meniul Subway.

Rețeaua de imagistică dentară DigiRay, cu acționar majoritar Black Sea Fund, cumpără clinicile Dental Scan

Niciun comentariu
DigiRay


Rețeaua de imagistică dentară si maxilo-facială DigiRay, cu acționar majoritar fondul de investiții Black Sea Fund, a cumpărat clinicile Dental Scan din București intrând astfel pe piața din Capitală cu alte două unități. Compania are în prezent 14 clinici, iar până la finalul anului ar putea ajunge la 21-26 de unități atât prin deschideri proprii cât și prin achiziții.

DigiRay este o rețea de clinici de imagistică dentară si maxilo-facială fondată în 2011 de medicul Cristian Pop în orașul Zalău. La finalul 2020, DigiRay a atras ca investitor fondul de investiții Black Sea Fund, care a cumpărat pachetul majoritar de acțiuni.

Planuri: Clinici în toate orașele României care au peste 40.000 de locuitori

Achiziția Dental Scan, companie care are două clinici în București (în zona Floreasca și Obor), face parte din strategia de extindere a DigiRay în toate orașele României care au peste 40.000 de locuitori.

“Această achiziÈ›ie consolidează poziÈ›ia DigiRay pe piaÈ›a din BucureÈ™ti, o piață extrem de importantă pentru noi în care ne doream de mai multi ani să ajungem. De asemenea, suntem în discuÈ›ii cu încă două companii È™i sperăm să finalizăm È™i aceste tranzacÈ›ii cât de curând. Avem obiective mari de creÈ™tere până la finalul anului, dar È™i pentru 2022, susÈ›inerea Black Sea Fund fiind una esenÈ›ială pentru extinderea companiei”, afirmă Cristian Pop, fondator È™i CEO al DigiRay.

În prezent, DigiRay are o rețea de 14 clinici deschise în Zalău, Satu-Mare, Baia-Mare, Cluj-Napoca, Târgu-Mureș, Bistrita-Năsăud, Sibiu, Craiova, Constanța și București. De asemenea, compania are un laborator de tehnică dentară în Cluj-Napoca.

Alte două tranzacții în discuție

DigiRay va deschide încă È™apte unități până la sfârÈ™itul lui decembrie în BotoÈ™ani, Suceava, GalaÈ›i, Brăila, Râmnicu-Vâlcea È™i PiteÈ™ti. Reteaua ar putea încheia anul cu între 21 È™i 26 de unități, numărul variind în funcÈ›ie de momentul finalizarii tranzactiei cu cele două clinici Dental Scan È™i alte două tranzacÈ›ii care ar putea fi încheiate tot în 2021 pentru BucureÈ™ti È™i Cluj-Napoca. 

“DigiRay este o companie care a crescut foarte mult anul acesta È™i va menÈ›ine acest ritm accelerat È™i în 2022. Dacă anul acesta reÈ›eaua lor se măreÈ™te cu aproximativ zece clinici, anul viitor vor să se extindă cu 15 unități, dezvoltarea urmând să fie atât organică cât È™i prin achiziÈ›ii. De asemenea, din octombrie È™i-au depășit targetul de profit operational, ceea ce ne reconfirmă încrederea pe care le-am acordat-o în urmă cu un an”, declară Matei Păun, cofondator Black Sea Fund, fond de investiÈ›ii care deÈ›ine pachetul majoritar de acÈ›iuni al DigiRay. 



Nu pierde
© all rights reserved
made with by templateszoo