evomag.ro

HISTORY Channel România difuzează documentarele istorice despre Regina Maria și Regele Mihai

Niciun comentariu

luni, noiembrie 22, 2021



HISTORY Channel România difuzează la 1 decembrie, de Ziua Națională a României, documentarele istorice despre Regina Maria și Regele Mihai, potrivit unui comunicat al postului.

Documentarul Maria – Inima României va fi difuzat de la ora 15:15 si dureaza o ora.

Documentarul prezintă publicului povestea extraordinară a rolului politic și a interesantei vieți private a Reginei Maria a României. Nepoată a Reginei Victoria, ea s-a căsătorit cu Prințul Moștenitor al României în 1893. Vom vedea cum a condus țara în timpul ororilor Primului Război Mondial, până la victoria de la Conferința de Pace de la Paris din 1919.

Filmul nu evită aspectele mai puțin strălucitoare ale vieții Reginei. Fiul său, Carol, și-a disprețuit părinții și când a devenit Rege a alungat-o pe Maria de la curte. Iar când comuniștii au ajuns la putere, în 1945, au șters-o din istorie.

Filmul a fost realizat pe parcursul a 2 ani cu filmări în 9 țări și o documentare realizată în 14 arhive naționale. Oferă șansa publicului de a auzi vocea originală a Reginei și de a vedea filmări și imagini originale ale epocii, colorizate cu ajutorul tehnologiei moderne și prin implicarea unei echipe interdisciplinare de experți pentru a surprinde cât mai exact realitatea acelor vremuri.

Regele Mihai: Drumul către casă, are durata de 60 de minute si va fi difuzat de la ora 16:15.

Filmul prezintă povestea nespusă a curajosului Rege Mihai al României care, la doar 23 de ani, își risca viața sfidându-l pe Hitler în al Doilea Război Mondial, pentru a fi ulterior exilat din patria sa de comuniștii impuși de Kremlin.

„Regele Mihai: Drumul către casă” preia povestea dramatică a exilului unui tânăr adesea solitar, ținut în marele joc de șah dintre Vest și Rusia Sovietică. A fost prins în încercările CIA de a înființa o rezistență armată în România, iar mai târziu, a fost spionat în exil de agenții temutei Securități a lui Ceaușescu.

Ambele filme sunt narate de aclamatul actor Marcel Iureș și sunt produse de Chainsaw Film Productions.



Telekom anunță primele sale oferte pentru serviciile mobile de la vanzarea serviciilor fixe catre Orange

Niciun comentariu
telekom mobile

Telekom Romania Mobile Communications, compania care opereaza acum serviciile de telefonie mobilă după vânzara operațiunilor fixe, ianunță nouă poziţionare şi promisiune bazate pe ceea ce-şi doresc clienţii. 

Noua abordare a Telekom Mobile se bazează pe o gândire exclusiv axată pe client - și nimic altceva - pornind de la nevoile de bază şi cele mai mari aşteptări şi nemulţumiri ale acestora, atunci când vine vorba de servicii mobile.

Onestitate, transparenţă, simplitate şi calitatea serviciilor promise: acestea sunt lucrurile cele mai importante pe care le aşteaptă românii de la furnizorii lor de telefonie mobilă. Iar Telekom va face toate eforturile pentru a le oferi acestora experiența mobilă pe care și-o doresc, mai simplă și corectă. Oferte nelimitate și comunicare cu preţuri clare, fără restricţii sau costuri ascunse.

Clienții cer ca furnizorul lor de telefonie mobilă să aibă grijă de ei, să îi respecte şi să îi aprecieze pentru loialitatea lor. Uneori sunt nemulțumiți că nu reuşesc să negocieze o ofertă mai bună, mai potrivită nevoilor lor, și că primesc oferte mai scumpe decât cele pe care le văd la televizor în campaniile publicitare dedicate cu precădere atragerii de clienţi noi. Prin urmare, Telekom Mobile oferă acces clienților actuali la aceleaşi oferte agresive valabile până acum doar pentru clienţii noi, iar ofertele sunt valabile şi pentru persoane fizice şi pentru persoane juridice.

Jucător disruptiv pe piață, dedicat în totalitate clienților

Promisiunea noului brand Telekom Mobile este „Mobil așa cum vrei. Simplu și corect.” şi pune clientul în centrul tuturor iniţiativelor companiei, care vor trebui să răspundă în permanenţă la întrebarea: ce putem face diferit, ca să ne ridicăm la înălțimea aşteptărilor clienților? Ce putem schimba pentru a convinge din ce în ce mai mulți români să ni se alăture?

Și, în calitate de companie de telefonie mobilă care concurează împotriva jucătorilor convergenți, noul Telekom Mobile are avantajul de a putea realiza rapid aceste schimbări şi a implementa noua sa strategie.

„Ne pasă de clienții noștri și punem interesele lor pe primul loc. De aceea, ne străduim să le oferim experiența mobilă pe care și-o doresc. Aceasta înseamnă să le oferim mobilitate nelimitată pentru a rămâne conectați oriunde și oricând, pe orice dispozitiv, fără probleme și fără griji. Si, la fel de important, prețuim încrederea lor și ne străduim să o câștigăm, fiind oneşti, corecţi şi onorându-ne promisiunile”, a declarat Dina Tsybulskaya, Director General, Telekom Romania Mobile Communications S.A.

Telekom Mobile face primul pas pentru a elimina decalajul dintre ofertele dedicate atragerii de clienți noi și ofertele de loializare pentru abonații actuali.

„Una dintre cele mai mari dorințe ale clienților români este să beneficieze de un tratament echitabil din partea furnizorilor de telecomunicații și aibă acces uşor la cele mai atractive promoții. Ne bucurăm că astăzi le putem satisface tuturor această dorinţă, fie că este vorba de actualii noștri abonați care vor opta pentru prelungirea contractului, fie de clienții care decid să achiziţioneze un nou abonament sau se portează din altă reţea”, a spus Andreea Cramer, Director Executiv Comercial, Telekom Romania Mobile Communications S.A.

Noua ofertă de iarnă, valabilă până pe 15 ianuarie 2022, se bazează pe două abonamente simple şi avantajoase, ambele disponibile atât pentru persoane fizice, cât şi pentru persoane juridice, clienţi actuali sau noi:

Abonament la 6 euro pe lună, cu date, minute și SMS-uri naționale nelimitate şi fără perioadă contractuală obligatorie.

Oferta cu telefon inclus, la 13 euro pe lună, cu smartphone-uri precum Samsung Galaxy A32, Xiaomi Redmi Note 10s, OppoA74 incluse fără cost suplimentar la pachet cu abonament cu date naționale nelimitate, minute și SMS-uri nelimitate în reţelele naţionale şi roaming în SEE, plus 200 de minute internaționale în SEE şi Zona 1.



Mai mult, oferta de Black Friday, disponibilă în perioada 19 noiembrie – 5 decembrie, va fi dedicată exclusiv clienților existenți Telekom Mobile care doresc să îşi reînnoiască abonamentul sau să achiziţioneze încă un abonament, oferindu-le reduceri substanțiale la smartphone-uri de top precum și beneficii nelimitate - toate împreună cu abonamentul de 15 euro pe lună. Printre telefoanele din oferta de Black Friday se numără Samsung Galaxy A52 la 129 de euro, Xiaomi 11T la 259 de euro, Samsung Galaxy S21 la 459 de euro dar şi multe altele.

House of Gucci ajunge în cinematografele din România

Niciun comentariu


O adevărată saga dinastică, “House of Gucci / Casa Gucci” este o poveste captivantă despre ambiţie, lăcomie, trădare şi crimă, plasată pe fundalul seducător al lumii modei şi finanţelor înalte. O producţie elegantă din punct de vedere vizual, filmul expune evenimentele care se întind pe trei decenii agitate din istoria imperiului familiei Gucci.

Regizorul filmului este reputatul Ridley Scott, povestea fiind bazată pe un scenariu semnat de Becky Johnston şi Roberto Bentivegna, inspirat din cartea „The House of Gucci” scrisă de Sara Gay Forden. Din distribuţie fac parte Lady Gaga, Adam Driver, Jared Leto, Jeremy Irons, Jack Huston, Salma Hayek şi Al Pacino.

Un nume încărcat de istorie

Brandul Gucci este astăzi recunoscut şi admirat în întreaga lume şi a fost întemeiat de Guccio Gucci, care şi-a deschis primul magazin de articole din piele în Florenţa, Italia, în urmă cu exact o sută de ani.

Povestea din film începe la sfârşitul anilor 1970, într-un moment critic din istoria faimosului imperiu italian al modei. Pe măsură ce familia Gucci şi-a extins afacerea au apărut şi indicii de instabilitate financiară, inovaţie înăbuşită şi ieftinirea brandului. Afacerea Gucci este supravegheată de cei doi fii ai lui Guccio Gucci, vicleanul Aldo (Al Pacino) şi fratele său mai conservator şi detaşat Rodolfo (Jeremy Irons).

Aldo, un individ foarte tenace, nu are nicio intenţie să cedeze controlul asupra brandului familiei, mai ales fiului său fantezist Paolo (Jared Leto), care pare mai interesat să devină designer vestimentarin timp ce fiul mai timid al fratelui său Rodolfo, Maurizio (Adam Driver), ar prefera să studieze dreptul decât să-şi asume conducerea unui imperiu mondial al modei.

Lucrurile se schimbă când Maurizio o întâlneşte pe frumoasa şi ambiţioasa Patrizia Reggiani (Lady Gaga) şi, împotriva dorinţei tatălui său, se căsătoreşte cu ea. Unchiul Aldo îşi găseşte un suflet pereche în vicleana Patrizia şi, împreună, îl conving pe Maurizio să-şi lase deoparte ambiţiile şi să se alăture companiei, devenind astfel prezumtivul moştenitor.



Pentru o scurtă perioadă de timp diverşii membri ai dinastiei Gucci sunt capabili să coexiste. Dar, pe măsură ce rivalii le ameninţă locul de top în ierarhia modei, Patrizia îl îndeamnă pe Maurizio să dea o lovitura. După ce a moştenit poziţia tatălui său în companie, Maurizio preia încet şi pe furiş controlul afacerii. Ei îl convinge pe Paolo să-şi vândă acţiunile. Şi cu ajutorul consilierului financiar al familiei, Domenico De Sole (Jack Huston), la scurt timp după ce Aldo este eliberat din închisoare pentru evaziune fiscală, îi cumpără şi lui partea.

Ca unic şef al companiei şi cu o nouă infuzie de finanţare din partea investitorilor externi, Maurizio începe să se bucure de putere şi de noile privilegii. După ce şi-a trădat familia, acum se întoarce împotriva Patriziei şi începe o aventură cu o prietenă din copilărie, Paola Franchie (Camille Cottin). Cu ambiţiile dejucate şi căsnicia în degradare, Patrizia devine disperată. Când Maurizio cere divorţul, ea formează o alianţă periculoasă cu Pina Auriemma  (Salma Hayek).

Maurizio lansează un plan ambiţios de a revigora numele şi reputaţia brandului Gucci prin angajarea unui designer american, Tom Ford (Reeve Carney). Dar se trezeşte asediat din două părţi: de Patrizia şi de investitorii companiei, care, încurajaţi de consilierul său, De Sole, vor să preia controlul asupra companiei.


Scandalul care fascinează

De la familiile regale şi politică, până la media, scandalurile din cadrul dinastiilor bogate şi puternice au exercitat întotdeauna o fascinaţie asupra publicului. Iar familiile de modă nu sunt cu nimic diferite. Ascensiunea şi decăderea familiei Gucci de-a lungul a trei generaţii, care au inclus extravaganţă, lăcomie, trădarea şi, în cele din urmă, crima, a fost un subiect cu totul irezistibil.

„Proiectul a luat naştere deoarece soţia lui Ridley Scott, Giannina (unul dintre producătorii filmului), a fost un mare fan al cărţii în urmă cu douăzeci de ani”, spune Kevin Walsh, unul dintre producătorii filmului. „A fost impresionată de istoria Gucci şi de lupta pentru putere şi de ceea ce înseamnă pentru o familie să conducă o dinastie de modă. Acest film a fost realizat cu adevărat datorită tenacităţii ei.”

Giannina Scott, producător al filmului, spune: „Fiindcă mi-am petrecut jumătate din viaţă în Italia şi fiindcă sunt foarte fascinată de modă, m-a prins povestea plină de pasiune şi tragică din această carte. Chiar şi atunci când au greşit, tot ce au făcut personajele principale a fost plin de pasiune.”

Iar Ridley Scott adaugă: „Este vorba de o istorie fascinantă a familiei. Dinastia Gucci a fost aproape un imperiu italian în industria modei şi distrugerea sa a venit din interiorul familiei. Cum ar putea să nu fie interesant?”

Plecând de la carte, în dezvoltarea filmului a jucat un rol important, „scriitorul care ne-a dus în cele din urmă acolo, din punctul de vedere al scenariului - Roberto Bentivegna”, spune Walsh. „El a documentat mult subiectul şi, în cele din urmă, a creat propria dinamică a relaţiilor.”

„Roberto a avut o afinitate naturală pentru subiect, deoarece este italian şi el însuşi a crescut într-o familie de modă”, adaugă Giannina Scott. „El a adus mult umor în poveste, iar ideile lui au fost în totală sincronizare cu viziunea lui Ridley.”

„Am crescut în Italia, iar mama mea a fost designer de modă”, spune Bentivegna. „Sunt, de asemenea, familiarizat cu multe dintre locurile pline de farmec în care a trăit familia Gucci. Îmi amintesc că am citit despre crimă şi m-am gândit, wow, asta ar fi un film grozav.”

Bentivegna a cercetat cu atenţie sutele de articole scrise despre dinastia Gucci, precum şi înregistrările judecătoreşti ale procesului de crimă. „Familia Gucci este foarte cunoscută şi există o mulţime de informaţii despre membrii ei”, spune el. „A fost fascinant să stau cu marile ziare italiene şi să citesc ce au avut de spus despre diferiţi indivizi. Am descoperit atât de multe informaţii pe care nu le ştiam, cum ar fi obsesia lui Paolo Gucci pentru porumbei. Iar asta mi-a oferit o perspectivă suplimentară asupra caracterului său.”

Potrivit lui Bentivenga, dinastia Gucci face parte dintr-o tradiţie a marilor familii toscane din perioada Renaşterii, precum clanul di Medici sau clanul Sforza. „Toţi s-au manipulat unul pe celălalt fără să-şi dea seama că ceea ce făceau era să distrugă exact lucrul pe care l-au creat”, observă el. „Şi cred că, atât din punct de vedere literar, cât şi din perspectivă cinematografică, povestea este pregătită pentru a fi spusă. Pentru că totul este despre trădare. Este vorba despre ce fac oamenii în culise unii cu alţii şi despre cum se manipulează.”

„Roberto a înţeles că povestea este o comedie a erorilor care se transformă într-o tragedie”, spune Scott. La început, Maurizio este timid şi sub papucul tatălui său. Ca o fantomă, Rodolfo Gucci trăieşte foarte mult în trecut, lucru pe care fiul său îl găseşte înăbuşitor. Maurizio nu îşi poate trăi cu adevărat propria viaţă, ceea ce explică de ce în cele din urmă se răzvrăteşte împotriva tatălui său şi se căsătoreşte cu Patrizia.

În Aldo Gucci, găsim opusul lui Rodolfo, susţine Bentivegna. Sub conducerea sa, afacerea familiei Gucci pare să fie înfloritoare şi în continuă expansiune. Dar este în mare parte fum şi oglinzi. „Aldo este o vulpe vicleană şi asta îi face rău  în cele din urmă”, spune Bentivenga.

Fiul lui Aldo, Paolo, poate fi privit ca un prost nobil. În timp ce Aldo îşi iubeşte fiul, el îl consideră un idiot şi nu se teme să spună asta deschis, subminând un ego deja fragil. Ca şi în cazul lui Rodolfo şi Maurizio, „Aldo este o prezenţă atât de mare încât Paolo suferă din cauza faptului că trăieşte constant în umbra lui”, spune Bentivegna.

În timp ce Rodolfo o priveşte de sus pe Patrizia, Aldo o vede ca pe un spirit înrudit. Cineva care este agresiv şi manipulator. Împreună îl convinge pe reticentul Maurizio să se alăture afacerii de familie. Cu Patrizia turnându-i otravă în ureche, Maurizio devine din ce în ce mai încrezător în sine, dar şi cinic şi nemilos, eliminându-i treptat din afacere pe toţi ceilalţi membri ai familiei, inclusiv pe unchiul Aldo.



SINOPSIS:

Filmul “House of Gucci / Casa Gucci” este inspirat din povestea adevărată şi şocantă a familiei din spatele cunoscutei case de modă italiene. Când Patrizia Reggiani, o străină cu origini umile, se căsătoreşte cu familia Gucci, ambiţia ei nestăpânită începe să dezlege moştenirea familiei şi declanşează o spirală nesăbuită de trădare, decadenţă, răzbunare şi, în cele din urmă... crimă.

Regizat de Ridley Scott, filmul spune o poveste bazată pe un scenariu semnat de Becky Johnston şi Roberto Bentivegna, inspirat din cartea „The House of Gucci” scrisă de Sara Gay Forden.

Din distribuţie fac parte Lady Gaga, Adam Driver, Jared Leto, Jeremy Irons, Jack Huston, Salma Hayek şi Al Pacino. Filmul “House of Gucci / Casa Gucci” este distribuit în România de Forum Film şi are premiera în data de 26 noiembrie.

house of gucci


Legrand lansează pe plan local Tabloul Electric Inteligent

Niciun comentariu
legrand


Noile echipamente lansate de Legrand România se integrează în tabloul electric și facilitează controlul consumatorilor alimentați prin circuitele electrice asociate.

”Tabloul electric inteligent Legrand oferă utilizatorilor posibilitatea de a-și personaliza confortul de zi cu zi, prin programarea funcționării aparatelor electrice din locuință și prin urmărirea detaliată a consumului de energie, prin care își pot asigura liniștea pe care cu toții și-o doresc acasă.”, declară Călin Pașcalău, Director General Legrand România.

Tabloul Electric Inteligent Legrand oferă soluții pentru controlul instalației electrice în orice tip de spațiu, fie privat sau în ansambluri de locuințe. Tabloul electric are un rol important în instalația electrică protejând, prin intermediul întreruptoarelor automate, circuitele electrice interioare.

Ușor de instalat și configurat, interfața se integrează ușor în tabloul electric cu ajutorul modulului Netatmo Gateway. Printre caracteristicile sale, acest modul este compatibil cu toate produsele Legrand conectate with Netatmo, făcând posibil controlul pentru întreaga locuință.

Prin intermediul teleruptorului conectat, utilizatorul are posibilitatea să controleze circuitele de iluminat acționate cu butoane la nivel local sau de la distanță, să integreze circuitele de iluminat în programe sau scenarii personalizate și să gestioneze consumul circuitului de iluminare prin intermediul aplicației Home+Control. O altă funcționalitate a aplicației este măsoararea și afișarea în timp real a consumului de electricitate al utilizatorilor alimentați din circuitul electric asociat. 

Mai mult, contactorul conectat permite utilizatorilor să controleze funcționarea aparatelor ce au un consum ridicat de energie (boiler electric, pompă pentru piscină, încălzire electrică, priză pentru încărcarea vehicului electric etc.) de oriunde s-ar afla.


Start-up-ul YEPP a fost evaluat la 2,5 milioane de euro in prima runda de investitii

Niciun comentariu
yepp


YEPP, prima aplicație de pariuri sportive între prieteni dezvoltată în România, își propune să atragă investiții de tip seed în valoare de peste 250,000 EUR prin intermediul SeedBlink, platforma de finanțare participativă. Start-up-ul a obținut deja o investiție în valoare de 300.000 EUR din partea Spyglass Management, o companie privată de investiții din Chicago (SUA). În plus, YEPP a înregistrat o evaluare pre-finanțare de 2,5 milioane de euro, care evidențiază avantajul competitiv și potențialul de business al start-up-ului românesc.  

YEPP își propune să revoluționeze modul în care oamenii interacționează cu evenimentele sportive, permițându-le pasionaților de sport să plaseze pronosticuri pe rezultatele oricăror evenimente sportive și să concureze astfel cu prietenii lor în mod simplu și rapid, într-un mediu digital. Start-up-ul a fost dezvoltat în România și lansat în 2021, în urma unei investiții de 350.000 EUR din partea fondatorilor. 

Aplicația mobilă YEPP este compatibilă cu dispozitivele care rulează atât Android cât și iOS, și este deja disponibilă în 10 limbi diferite, în țări din Europa, America de Nord și Sud. Aplicația le permite utilizatorilor să plaseze pronosticuri sportive alături de prieteni și să localizeze baruri cu specific sportiv, oferindu-le totodată și o imagine de ansamblu a canalelor TV care transmit evenimente sportive. Astfel, utilizatorii YEPP pot beneficia de o experiență socială interactivă și personalizată intereselor lor.

„Această investiție reprezintă mai mult decât un prim pas important pentru YEPP; este o piatră de hotar și o dovadă a încrederii în viziunea noastră, aceea de a le oferi pasionaților de sport un nou mod în care se pot bucura de evenimentele preferate alături de prieteni. Deși suntem la început, avem multiple planuri de extindere! Cu această investiție din partea Spyglass, vom putea să continuăm deblocarea potențialului aplicației noastre și să lansăm YEPP în piețe internaționale importante, pentru a aduce aplicația mai aproape de cât mai mulți fani ai sportului, din întreaga lume.”, a declarat Cosma Wolkonsky, CEO YEPP. 

 

„YEPP a demonstrat că dispune de un potential fantastic și ne bucurăm să le fim aproape în accesarea lui, oferind noi moduri de interacțiune utilizatorilor, pornind de la pasiunile și sporturile favorite ale acestora. Am fost convinși de angajamentul echipei din spatele acestui produs revoluționar, acela de a integra inovația în această industrie și suntem încrezători că este un moment oportun pentru YEPP. Platforma de pariuri sportive importante este o resursă inovatoare și îndrăzneață, cu mult potential comercial.”, a declarat Ted Cominos, Consultant Spyglass Management. 

Începând cu luna ianuarie a anului 2022, YEPP se va axa pe creșterea prezenței sale operaționale în 9 orașe majore din Europa, printre care Berlin, Londra, Madrid, Milano și Paris. De asemenea, în anticiparea Campionatului Mondial de Fotbal din Qatar din 2022, planurile YEPP de expansiune vor viza noi orașe majore la nivel global, cu tradiție sportivă importantă. 

YEPP este o aplicație destinată pariurilor sportive între prieteni dezvoltată în România, își propune să revoluționeze modul în care pasionații de sport interacționează, permițându-le să plaseze pronosticuri despre rezultatele evenimentelor sportive și să concureze astfel cu prietenii lor în mod simplu și rapid, într-un mediu digital. Start-up-ul dezvoltat în România a fost fondat de Cosma Wolkonsky și Paul Radu, ambii cu vastă experiență în business și sport. Aplicația YEPP a fost lansată în 2021, în urma unei investiții de 350.000 EUR din partea fondatorilor. 

Cum a fost primit serialul Wheel of fortune (Roata Timpului) de către critici

Niciun comentariu

duminică, noiembrie 21, 2021

wheel of time


Pentru toți cei care încă nu au aflat Amazon oferă tuturor celor care s-au săturat de Netflix sau HBO GO o alternativă interesantă de filme și seriale, mare parte din ele, traduse și in limba română.

Daca nu ai apucat să folosești serviciul Amazon Prime Video, am scris un articol detaliat pe www.itmaniatv.com, pe care il poti citi aici.

Amazon investește și el sume serioase de bani pentru productii proprii iar serialul Wheel of fortune (trd. Roata Timpului) este un serial extrem de asteptat si este disponibil inclusiv în România.

Există o roată grozavă care se învârte și se întoarce, iar istoria se întoarce odată cu ea. Când își încheie circuitul, sufletele plecate din era anterioară se întorc în forme noi. Aceasta este cosmologia noului serial fantastic al Amazon Prime Video, „Roata timpului”, de unde și titlul. Este, de asemenea, o filozofie a adaptării TV, în care vechiul devine nou din nou. 

„Game of Thrones” a părăsit scena serialelor fantastice, cu monștrii, dragoni și alte vietăți în 2019 și nu este deloc exagerat să presupunem că Amazon speră ca „Wheel of fortune”, ale cărui prime episoade au fost lansate vineri, să fie un succes.

Trebuie să menționăm că serialul se bazează pe o serie de romane fantastice. Ciclul de 14 romane al lui Robert Jordan (plus lecturi suplimentare) a început cu ani înainte de cărțile lui George R.R. Martin care au stat la baza „Game of Thrones”. Și atât Jordan, cât și Martin urmăreau sau răspundeau unor oameni ca cei cei care au citit seria lui J.R.R. Tolkien „Stăpânul inelelor”. Pentru a completa cercul sau pentru a învârti din nou roata, Amazon va avea și o serie din saga „Stăpânul Inelelor” anul viitor.)

Vestea bună pentru telespectatorii înfometați de fantezie este că acest serial luxuriant și ambițios se apropie rapid de „Game of Thrones” și chiar de filmele lui Peter Jackson Tolkien, în grandoare. În verva vieții și profunzimea personajelor însă, „Roata” este cu câteva revoluții în urmă.

Serii vaste precum cea a lui Jordan (care a fost finalizată de Brandon Sanderson după moartea lui Jordan în 2007) se pot transforma în eșecuri monumentale când sunt adaptate pentru TV sau marele ecran. Un episod pilot eșuat a fost difuzat pe FX în 2015. Această nouă încercare, dezvoltată de Rafe Judkins, sugerează o lume și o mitologie mamut care urmează să fie construite, bazate pe o combinație de filozofii atât estică cât și vestică.

Serialul începe simplu și abordabil, în ceea ce ați putea numi Modul de căutare a lui Frodo modificat: există o profeție, un vrăjitor, o trupă de oameni obișnuiți cufundați în istorie, o călătorie periculoasă, un dușman întunecat și vorbesc despre o bătălie finală decisivă.

Figura gandalfiană de aici este Moiraine (Rosamund Pike) din Aes Sedai, un ordin feminin de vrăjitori care împletesc fire de magie fumurii. Ea apare în Two Rivers, o regiune cuibarită în mijlocul munților „Sound of Music”, pentru că sorții spun că unul dintre tinerii locali este întruparea Dragonului.

Întorsătura este că Moiraine nu știe cine este întruparea Dragonului, așa că recurtează patru tineri. Când o armată de trolloci – slujitori cu chip de fiară ai Întunericului nevăzut – apare pentru a dezlănțui ravagii din Dungeons & Dragons, ea fuge la Two Rivers împreună cu spadasinul ei, Lan (Daniel Henney), și o mulțime de potențiali salvatori reticenți.

Călătoria lor către fortăreața Aes Sedai, care ocupă o mare parte din cele șase episoade proiectate pentru critici (din opt în primul sezon), ne oferă timp pentru a admira peisajul și a cunoaște personajele.

Rand (Josha Stradowski) este băiatul unui cioban, îndrăgostit de Egwene (Madeleine Madden), ucenicul empatic al vindecătoarei din sat, Nynaeve (Zoë Robins). Fierarul Perrin (Marcus Rutherford) este un gigant blând; Mat (Barney Harris) este un cinic cu un trecut trist și un talent pentru probleme. Două dintre cele mai distinctive apariții vin de la antagoniști: Álvaro Morte ca lider al unei revolte și Abdul Salis ca inchizitor pentru o trupă de fanatici religioși care se opun lui Aes Sedai.



Volumul dramatic al serialului vine de la Pike, care îi dă lui Moiraine un rol foarte important în serial. Ideile din spatele „Wheel pf fortune” au potențial. Viziunea sa asupra lumii nu este la fel de realpolitică precum cea din „ Urzeala Tronurilor”, dar conceptul său despre bine și rău este promițător de complicat.

Soții Aes Sedai, de exemplu, sunt înțelepți, dar nemiloși, rupți de politica internă și nu au încredere nici măcar unul în altul. Există îndoieli dacă Dragonul proorocit va fi mântuirea sau cel care va distruge lumea. Chiar și unii adepți ai Celui Întunecat – până acum, o vagă amenințare în afara ecranului – cred că stăpânul lor vrea să facă bine prin ruperea unui ciclu istoric de suferință.

Dinamica de gen a seriei poate fi cea mai prietenoasă caracteristică a sa. Femeile controlează magia în lumea „Roții” din motive istorico-mitologice – ceva-ceva despre Puterea Unică fiind contaminată într-un mod care îi afectează pe bărbații care încearcă să o folosească – ceea ce, la rândul său, îi duce pe unii bărbați la resentimente sau la teama de a fi de prisos.

„Roata Timpului” are timp să se dezvolte; a fost deja preluat pentru un al doilea sezon. Ceea ce îi lipsește este o voce. Sau, mai degrabă, are una, dar este dialectul rigid New Agey al fanteziei. Încă din primele minute, „Roata timpului” are o amploare epică. Dar până în primul său sezon, nu este încă la scară umană. Este frumos de privit, totuși. Devreme, rătăcitorii se refugiază într-un oraș blestemat, cu străzile pustii mărginite de arhitectură și statuare baroc. „Roata”, ca producție, se simte așa. Este un edificiu uluitor de detaliat, fără oameni în el.

The Wheel of Time, noul serial fantasy de pe Amazon Prime, este ceea ce se întâmplă atunci când Jeff Bezos îți ordonă să vii cu un hit de tip Game of Thrones. Această adaptare a seriei de 11 romane a lui Robert Jordan funcționează, de asemenea, ca o soluție intermediară, în timp ce fanii așteaptă prequel-ul Amazon Lord of the Rings – Povestirea „povestilor neexplorate” bazată pe lucrările lui JRR, dar cu restricții creative impuse de moșie! – care este de așteptat să fie lansat la sfârșitul anului viitor.

Între timp avem povestea unui pământ matriarhal supravegheat de doamnele magice ale Aes Sedai, care canalizează Puterea Unică pentru a păstra pacea. Bărbații obișnuiau să folosească și ei puterea, până când ei – conduși de ceea ce trebuie să presupunem că era o figură destul de carismatică numită Dragonul – au ruinat totul. Acum, cei câțiva bărbați magici rămași sunt vânați și uciși de surori.

Primele șase episoade din „Roata timpului” o găsesc pe Moiraine și noii ei recruâi scăpând de monștri nu prea convingători, trecând cu greu prin fundaluri de pădure nedescrise și despărțindu-se pentru a întâlni mai multe personaje secundare și pentru a avea mici mini-aventuri proprii. Seria este ca și cum te uiți iar la „Stăpânul inelelor”, dar pe repede înainte, așa că renunți la tot interesul uman și doar obții esenta generală a unei aventuri globetrotting.



Cum se face că un serial TV cu tot timpul din lume a reușit să ocolească cea mai mare parte din dezvoltarea personajelor ? Este cu adevărat derutant cât de superficială se simte povestirea în „Roata timpului”. Există răspunsuri la aproape fiecare întrebare care nu-i afectează în mod semnificativ pe protagoniștii noștri – ținute cu coduri de culori, arme fermecate, partituri de mult pierdute – dar tuturor tinerilor vedete li se oferă povești rudimentare care apoi sunt uitate pe drum.

Este tentant să compari „Roata timpului” cu „Game of Thrones” – iar serialul te roagă practic să faci asta. Numai secvența de titlu, care desenează imagini ale elementelor majore ale poveștii folosind arte și meșteșuguri învechite, este garantat să plaseze seria de fantasy HBO cândva impresionantă, acum terminată, în primul rând în capul tău. Dar incursiunea Amazon în fantezie nu se poate egala cu „Urzeala Tronurilor” în valorile de producție – suferă de efecte vizuale slabe, costume care arată de parcă nimeni nu le-a mai purtat vreodată și decoruri care arată de parcă nimeni nu le-a locuit vreodată. Mai rău, spectacolului îi lipsește răbdarea necesară pentru a ne convinge că mitologia sa este realitate pentru personaje.

„Roata timpului” este atât de ocupat să se explice, încât nu își justifică niciodată toate explicațiile și este păcat, pentru că există ceva aici. Acest lucru este valabil mai ales pentru remarcabila Rosamund Pike, a cărui versiune a vrăjitorului atotștiutor care ajută noi eroi în căutarea lor este lipsită de fanfara tipică, obișnuită în portretele arhetipurilor Merlin/Gandalf/Dumbledore. Oboseala ei elegantă este o schimbare binevenită de ritm în jocul fanteziei, de altfel, prea tipic. 

În timp ce ordinea mondială matriarhală sună interesant pe hârtie, și poate că pe hârtie a fost, seria nu reușește să încorporeze organic această idee în multe, multe puncte ale intrigii. Până acum, „Roata timpului” a ratat o oportunitate de a-și extinde construcția sa igienizată, subcaracterizată și generică a lumii și de a construi ceva semnificativ și distinct.

Deocamdată, acest serial doar învârte roțile. Pentru foarte, foarte mult timp.


roata timpului

Postul TraLaLa TV a început să emită

Niciun comentariu

vineri, noiembrie 19, 2021

tralala tv


Postul de televiziune pentru copii TRALALA TV a inceput sa emita la aproApe un an de la obtinerea licentei de la CNA. 

TraLaLa este un brand care, de peste 8 ani, aduce bucurie copiilor, părinților și educatorilor din România. Lansat în 2012, TraLaLa este acum canalul numărul 1 de YouTube din România, avand peste 7.5 MILIOANE DE VIZITATORI UNICI ȘI PESTE DE 100 DE MILIOANE DE VIZUALIZĂRI lunar.


Oficialii postului spun ca in ultimele luni au avut de indeplinit mai multi pasi legislativi si ca abia in luna octombrie oficialii CNA au autorizat studio-ul si functionarea postului.

Fondatoarea brandului TraLaLa, Cristina Badan, a declarat că structua programului tv „se bazează pe programul zilnic ideal al unui preşcolar, de aceea sunt foarte bine gândite plasările de programe. Dimineaţa începe cu melodii educative dar dinamice, care încurajează la mica înviorare, iar după-amiază emisiunile vor permite copiilor să se odihnească puţin, mai ales că vor avea si o oră de engleză. Programul de seară va descărca energia de peste zi a celor mici şi îi va pregăti pentru seară. Începând cu ora 21:00, cântecele TraLaLa, atât de îndrăgite de către copii şi părinţi, îi va ajuta pe cei mici să adoarmă.”


Momentan, postul de televiziune este disponibil pentru preluare gratuita de catre operatorii de cablu interesati, nici unul din marii operatori neintroducand postul tv in grila sa. Parintii interesati pot solicita celor de la Orange, Digi sau Vodafone, introducerea postului in grila de programe. 

Programele Tralala TV sunt disponibile pentru retransmisie atat in format SD cat si in format HD.

In România eficiența se plătește când primul ministru dictează, șeful ANPC a fost demis

Niciun comentariu
ANPC


Anul acesta luna octombrie și noiembrie au fost un adevărat festin pentru români care au privit cum drepturile lor de cetățeni au fost respectate de către o instituție a statului.

Mai precis, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a demarat mai multe controale la diverși operatori ecomici de renume pentru a scoate la iveală nereguli și abateri.

Începute inițial cu controale la mai multe centre comerciale unde s-au dispus amenzi, suspendări de activitate și măsuri de închidere tempoaraă campania ANPC a culminat anul acesta cu infiintarea unui comandament special care a demonstrat tuturor că toți comercianții își înșeală utilizatorii cu ocazia evenimentului de Black Friday.

Nivelul de amenzi record de aproape 10 miliarde de lei vechi și rezultatele controalelor au dus, surpriză, la demiterea lui Claudiu Daniel Dolot, președintele ANPC.

Destituirea din funcție a fost făcută de nimeni altul decât primul ministru interimar Florin Cîțu, în stilul său caracteristic. Fostul președinte ANPC spune că nu știe de ce a fost demis și că a fost informat de către secretara sa că a fost demis. 

Schimbarea lui Dolot de la conducerea ANPC vine după ce în ultimele săptămâni instituția s-a făcut remarcată prin controale la mari retaileri și prin sancțiunile acordate. Printre lanțurile de magazine care au fost amendate de inspectori ANPC se numărără: Cora, Mega Image, Altex, Auchan, Kaufland, Carrefour, eMag etc. Comercianții au fost sancționați atât pentru condițiile insalubre din magazine, cât și pentru reclamele mincinoase, în special cele făcute în timpul campaniilor de Black Friday.

Primul ministru interimar nu a oferit nici o explicație pentru destituire dar nu e greu de înțeles ce s-a întâmplat după aceste amenzi aplicate de ANPC.

TCL câștigă două premii la CES 2022 Innovation Awards

Niciun comentariu
tcl


TCL, unul dintre cei mai mari producători de dispozitive electronice de consum și printre principalii jucători din industria TV la nivel mondial, anunță, în premieră, că două din produsele companiei au fost declarate câștigătoare ale premiilor CES® 2022 Innovation Awards. Astfel, seria X9 (X925 PRO) 8K OD Zero Mini LED TV a câștigat prestigiosul premiu Best of Innovation, iar Sweeva 6500, aspiratorul robot, a câștigat premiul Innovation Awards honoree. 

CES Innovation Awards, eveniment deţinut şi produs de CTA, este o competiţie anuală care onorează design-ul şi inovaţia în 27 de categorii de produse tehnologice de larg consum. Produsele cu cel mai mare rating primesc distincţia „Cea mai bună inovaţie”. 

„Este o onoare deosebită pentru TCL ca două din produsele noastre să fie desemnate câștigătoare ale premiilor CES® 2022 Innovation Awards. Pe această cale, le mulțumim mult celor de la Consumer Technology Association (CTA)® pentru această recunoaștere. Această distincție este, pe de o parte, încă o dovadă a efortului nostru continuu de a depăși granițele inovației pentru a aduce pe piață excelența, iar, pe de altă parte, reflectă dorința noastră de a stârni imaginația și de a fi o sursă de inspirație pentru toată lumea. Ca-ntotdeauna, rămânem dedicați utilizatorilor noștri, propunându-ne să le oferim cea mai bună tehnologie posibilă pentru momente de neuitat. Așteptăm cu nerăbdare să ne întâlnim și fizic la CES 2022 în luna ianuarie”, a declarat Shaoyong Zhang, CEO al TCL Electronics.



X9 (X925 PRO) este primul televizor care dispune de cea mai recentă generație de iluminare de fundal Mini LED TCL, tehnologia de afișare OD Zero™. Televizorul Mini LED de 85 de inchi oferă performanțe incredibile ca imagine, claritate, contrast și luminozitate deosebite, vine cu un design ultra-subțire și oferă capacitați de sunet cu adevărat captivante, ca și cum te-ai afla într-o sală de cinema. În plus, totul este ușor de utilizat și personalizat în funcție de preferințe și nevoi prin experiența Google TV™.

TCL X9 (X925 PRO) are o rezoluție excepțională de afișare, de 8K, cu peste 33 de milioane de pixeli, care este de patru ori mai clară decât televizoarele 4K, ceea ce face ca experiența de vizionare să fie extraordinar de precisă. Pe lângă performanța impresionantă a afișajului, TCL X9 (X925 PRO) oferă o experiență audio aparte prin tehnologia de sunet de la Onkyo combinată cu procesarea audio premium Dolby Atmos® 3D, astfel încât vei simți o legătură mult mai puternică față de personajele preferate din filmele și serialele pe care le urmărești cu sufletul la gură. 

Excelența este motto-ul TCL, iar aspiratorul robot Sweeva 6500, laureatul CES Innovation Awards honoree, este produsul de top al companiei din această gamă. Este echipat cu un compartiment de praf cu auto-golire și cel mai recent sistem de navigație LDS pentru a oferi cea mai bună experiență de curățare a locuinței. Folosește tehnologia de navigare LiDAR pentru a vă mapa întreaga casă și pentru a curăța în rânduri strânse, asigurându-se că nu ratează niciun loc murdar. În plus, datorită tehnologiei UVC LED sterilizează podeaua în timp ce mătură, ucigând bacteriile și virușii, adăugând un scut de protecție întregii locuințe. Utilizatorii pot avea un control total al aspiratorului de la distanță prin aplicațiile TCL Home App, Amazon Alexa și Google Assistant. Prin intermediul aplicației TCL Home App, utilizatorii pot crea, de asemenea, o hartă de curățare personalizată a casei lor și pot configura cu ușurință un plan specific de aspirare. Hărțile multiple pot fi memorate pentru o curățare mai ușoară în viitor.

Inovațiile prezentate fac parte din strategia AI x IoT a TCL, realizate sub deviza #ExperienceMore, prin care TCL prezintă cele mai noi echipamente dotate cu inteligență artificială (AI) și dispozitive de zi cu zi, dotate cu senzori (IoT,) într-o gamă largă și impresionantă de oferte.


Cum sunt legate între ele obiceiurile părinților și ale copiilor cand vine vorba de utilizarea tehnologiei

Niciun comentariu


Un nou studiu realizat de Kaspersky a arătat o corelație directă între timpul petrecut de părinți pe dispozitivele mobile și timpul petrecut de copiii lor. Cu 82% dintre adulți și 70% dintre copii petrecând cel puțin trei ore pe gadget-uri în fiecare zi, datele arată că este probabil ca aceștia să copieze timpul petrecut de părinți utilizând dispozitive.

Copiii observă și copiază mereu ceea ce fac părinții lor – acest lucru este valabil și atunci când vine vorba despre obiceiurile lor digitale. Când copiii văd că părinții lor își folosesc în mod constant dispozitivele, consideră un astfel de comportament normal și petrec mult timp online. Deși uneori poate fi greu să fie un model de comportament, părinții ar trebui să fie conștienți de acțiunile lor asupra comportamentului copiilor și să încerce să dea un exemplu bun atunci când vine vorba despre regulile legate de timpul petrecut în fața ecranelor.

Rezultatele studiului demonstrează corelația dintre timpul petrecut de părinți în fața ecranelor și cel petrecut de copii. Majoritatea copiilor și adulților – 48% dintre aceștia – își folosesc dispozitivele simultan în timpul zilei, timp de 3-5 ore. În plus, majoritatea părinților sunt convinși că atât ei (62%), cât și copiii (58%) petrec suficient timp online.



Rezultatele arată că cei mici adaptează în mod activ modul în care folosesc dispozitivele în funcție de timpul de utilizare observat la părințiilor lor. De exemplu, când 80% dintre părinți petrec mai puțin de 2 ore pe zi pe dispozitive, la fel fac și copiii lor. Între timp, dacă adulții își folosesc gadget-urile mai mult de 2 ore pe zi, copiii sunt, cel mai probabil, dispuși să facă același lucru. Doar 19% dintre cazuri arătă că cei mici care sunt expuși la acest exemplu petrec timpul folosind gadget-uri mai puțin de 2 ore pe zi.

În același timp, conform rezultatelor rapoartelor, copiii ai căror părinți folosesc în mod regulat dispozitive, petrec mai mult timp în fața ecranului cu diverse alte obiceiuri digitale. De exemplu, copiii, ai căror părinți folosesc în mod obișnuit gadget-uri, petrec încă 39 de minute online în timpul meselor. Între timp, trimiterea de mesaje text în timpul conversațiilor adaugă copiilor o medie de 41 de minute de timp în fața ecranului, iar partajarea fotografiilor de familie pe rețelele de socializare adaugă încă 31 de minute pe zi. 

„După cum vedem din date – cu cât părinții petrec mai multe ore pe gadget-uri, cu atât copiii sunt predispuși să petreacă mai multe ore pe dispozitivele lor. Toți părinții doresc să asigure un echilibru mai bun între timpul petrecut în fața ecranului pentru copiii lor, dar principala problemă este cum să realizeze acest lucru. Astăzi există instrumente care îi pot ajuta pe părinți să îmbunătățească starea de bine a copiilor lor în mediul digital și să se asigure că timpul petrecut în online este sigur și echilibrat. Exemplul personal este o opțiune excelentă”, comentează Marina Titova, Vicepreședinte, Consumer Product Marketing la Kaspersky.

 

„Copiii beneficiază mult mai mult de interacțiunea tangibilă cu lumea reală decât de consumul de informații digitale. Copiii mai mici de doisprezece ani, de exemplu, mai au încă un drum lung de parcurs înainte ca nivelul capacității lor de abstractizare să fie comparabil cu cel al unui adult. Mai întâi trebuie să învețe să simtă, să audă, să vadă, să miroasă și să «guste» lumea.

Și în practica noastră, utilizarea de către părinți și familii a mijloacelor digitale este întotdeauna un subiect proeminent. Mulți părinți sunt convinși că este suficient să reglementeze în mod clar timpul petrecut online de copiii lor și să controleze tipul de conținut la care au acces. Dar în loc să-și facă griji cu privire la pedepse eficiente, părinții ar trebui, mai întâi, să-și reducă consumul propriu de media”, susțin terapeuții Birgitt Hölzel și Stefan Ruzas de la cabinetul Liebling + Schatz din München.

Raportul complet este disponibil aici.

Dacă doriți să vă ajutați copiii și să vă asigurați că folosesc dispozitivele într-un mod sigur, puteți:

  • Să petreceți mai mult timp comunicând cu copiii despre măsurile de siguranță online. Încercați să acordați atenție propriilor obiceiuri - folosiți smartphone-ul când mâncați sau discutați cu cei mici despre diverse lucruri? Observați dacă există un alt model care îi determină pe copiii să facă același lucru sau dacă aceștia reacționează într-un mod diferit atunci când dumneavoastră puneți telefonul deoparte.
  • Luați în considerare descărcarea aplicațiilor de control parental și discutați acest subiect cu copilul dumneavoastră pentru a-i explica cum funcționează astfel de aplicații și de ce are nevoie de ele pentru a rămâne în siguranță online.
  • Explicați copilului importanța confidențialității, să nu accepte nicio setare de confidențialitate fără a cere ajutorul părinților. Adulții ar trebui să se obișnuiască să citească și orice acord de confidențialitate.

Despre sondaj

În septembrie 2021, Kaspersky a contractat Sapio să efectueze un sondaj online cu 11.000 de respondenți pentru a explora rolul obiceiurilor digitale sănătoase în familie, precum și efectul obiceiurilor parentale asupra copiilor și invers. Sondajul a implicat adulți care locuiesc cu copiii lor, cu vârste cuprinse între 7-12 ani, program zilnic full-time. Eșantionul a inclus 1.000 de respondenți din Marea Britanie, Franța și Germania; și 500 din fiecare dintre următoarele: SUA, Turcia, Egipt, Brazilia, Columbia, Rusia, Africa de Sud, Malaezia, Singapore, Emiratele Arabe Unite, Arabia Saudită, Nigeria, Peru, Chile, Argentina și Mexic.


Cum să obții poze reușite cu camera telefonului tău

Niciun comentariu

joi, noiembrie 18, 2021



Înainte de zilele smartphone-urilor – dacă vă amintiți o astfel de perioadă – a face o fotografie grozavă era un proces care necesită multă muncă. Ar trebui să cumpărați o cameră de lux și un software de editare pentru computerul dvs. desktop și să investiți ceva timp și energie în a învăța cum să le utilizați.

Dar, datorită dispozitivelor noastre mobile și aplicațiilor de editare care vin cu ele, acum putem face fotografii de înaltă calitate și le putem edita fără prea multe bătăi de cap - toate de pe același dispozitiv pe care îl folosim pentru a efectua apeluri.

Vrei să faci o fotografie mai bună pe smartphone? În zilele noastre, toată lumea are o cameră foto prin intermediul telefonului.

A face o fotografie grozavă pe smartphone-ul tău nu este la fel de simplu ca a îndrepta și a fotografia. Există o mulțime de fotografii proaste ale smartphone-ului acolo - sunt sigur că ați văzut măcar câteva.

Atunci, care este secretul pentru a face fotografii grozave cu smartphone-ul tău? După cum se dovedește, există câteva dintre ele.

Capturați mai multe fotografii

Unul dintre cele mai bune lucruri despre fotografia de pe smartphone este că puteți face câte fotografii doriți și nu este nevoie să le imprimați pentru a vedea rezultatele. Acest lucru facciliteaza îmbunătățirea rezultatele tale. Fotografiile în rafală sunt bune de folosit atunci când utilizați smartphone-ul pentru fotografie, acestea vă permit să faceți mai multe fotografii pe măsură ce subiectul se mișcă. După ce ați realizat un set de fotografii în rafală, puteți selecta cele mai bune fotografii.

Aflați ce poate face camera dvs

Începeți prin a aloca ceva timp pentru a afla exact de ce este capabilă camera telefonului dvs. Analizați modul automat și uitați-vă la modul în care focalizează și ia o expunere la lumină, acest lucru se face în mod normal atingând ecranul unde doriți să fie punctul de focalizare, dar este bine să verificați.

Rămâneți la exterior și folosiți lumină naturală acolo unde este posibil

Foarte puține smartphone-uri pot produce fotografii excelente în interior datorită senzorilor lor mici. Ca atare, cel mai bine este să faceți fotografii în aer liber în condiții de iluminare adecvate pentru a obține rezultate mai bune. Iluminarea determină nu numai luminozitatea și întunericul, ci și starea de spirit, tonul și atmosfera fotografiei. Prin urmare, încercați să utilizați lumina naturală atunci când faceți fotografii pe un smartphone.

Evitați zoom-ul digital

Zoomul digital produce aproape întotdeauna rezultate slabe, deoarece reduce rezoluția imaginii. Evitarea acestuia este unul dintre sfaturile de bază pentru fotografiere pentru a realiza fotografii mai bune. Totuși, zoom-urile optice sunt bune, deoarece nu afectează calitatea fotografiei și acestea devin din ce în ce mai frecvente pe smartphone-uri. Dacă aveți doar un zoom digital, atunci în loc să îl utilizați, pur și simplu vă apropiați pentru a menține calitatea imaginii.

Folosiți HDR

Modul HDR înseamnă High Dynamic Range și este din ce în ce mai comun pe multe smartphone-uri. Adaugă detalii din zonele întunecate și luminoase pentru a oferi o expunere mai echilibrată. Cu alte cuvinte, va împiedica cerul să fie prea luminos sau pământul prea întunecat și se potrivește cu adevărat fotografiei de peisaj. Dacă există o diferență mare între cele mai luminoase și cele mai întunecate părți ale scenei dvs., utilizarea funcției HDR este o opțiune bună.



Setați focalizarea camerei.

Camerele de astăzi ale telefonului se concentrează automat pe primul plan al cadrului dvs., dar nu fiecare fotografie pe care o faceți pe telefon are un subiect evident. Pentru a regla locul în care doriți să focalizeze obiectivul camerei, deschideți aplicația pentru cameră și atingeți ecranul unde doriți să clarificați vederea.

Dacă fotografiați ceva în mișcare, de exemplu, poate fi dificil pentru camera dvs. să urmărească acest subiect și să se reorienteze după cum este necesar. Atingeți ecranul pentru a corecta focalizarea camerei telefonului dvs. chiar înainte de a face fotografia pentru a vă asigura că subiectul în mișcare are cât mai multă focalizare posibil. O pictogramă pătrată sau circulară ar trebui să apară apoi pe ecranul camerei dvs., schimbând focalizarea fotografiei asupra întregului conținut din interiorul acelei pictograme.

Găsiți perspective diferite.

Realizarea fotografiilor dintr-un unghi unic, neașteptat, le poate face mai memorabile - tinde să creeze o iluzie de adâncime sau înălțime cu subiecții. De asemenea, face ca imaginea să iasă în evidență, deoarece majoritatea fotografiilor de pe mobil sunt făcute fie direct, fie din vedere de pasăre.

Încercați să faceți o fotografie direct în sus și să jucați cu cerul ca spațiu negativ, ca în prima fotografie de mai jos. Sau, puteți încerca să o luați într-un unghi ușor în jos.

Evitați să măriți.

Când faceți o fotografie de la distanță, este tentant să măriți ceva anume pe care încercați să îl capturați. Dar, de fapt, este mai bine să nu măriți - în acest fel, fotografia poate apărea granulată, neclară sau pixelată.

În schimb, încercați să vă apropiați de subiectul dvs. - cu excepția cazului în care este un animal sălbatic, caz în care vă sfătuim să vă păstrați distanța - sau faceți fotografia de la o distanță implicită și decupați-o mai târziu. În acest fel, nu veți compromite calitatea și este mai ușor să vă jucați sau să optimizați o imagine mai mare.



Dacă utilizați blițul, faceți acest lucru numai în timpul zilei.

Uneori, utilizarea blițului camerei poate îmbunătăți o fotografie, dar rareori face acest lucru noaptea. Deoarece fotografiile întunecate dezvăluie un contrast mult mai clar față de blițul telefonului dvs., poate face ca orice bliț să arate invaziv și neuniform

În spațiile deja bine iluminate, totuși, un bliț poate ajuta la atenuarea unor umbre întunecate în spatele sau sub subiectul principal.

Când încadrați următoarea fotografie, priviți pe sol sau pe suprafețele verticale pentru orice umbre întunecate pe care doriți să le eliminați. Dacă vedeți vreunul, porniți manual blițul în aplicația pentru cameră. Setarea blițului camerei telefonului la „automat” nu va garanta că telefonul va observa umbrele de care doriți să scăpați. Nu uitați să opriți din nou blițul când ați terminat.

Luați în considerare importanța blițului pentru îmbunătățirea sau ascunderea anumitor linii și caracteristici data viitoare când fotografiați produs.

Curățați lentila telefonului dvs.

O cameră pentru smartphone ar putea fi mai convenabilă de transportat decât camera unui fotojurnalist cu drepturi depline, dar vine cu prețul protecției.

Telefonul este de obicei în buzunar sau în geantă atunci când ieși din casă. În tot acest timp, obiectivul camerei dispozitivului adună tot felul de praf și scame. Asigurați-vă că curățați acest obiectiv cu o batistă moale înainte de a face o fotografie. S-ar putea să nu vă puteți da seama cât de murdar a fost obiectivul până când nu începeți să vă editați fotografia, iar asigurandu-va că obiectivul este clar înainte de a face o fotografie vă poate împiedica să începeți de la zero.

Cum sa alegi laptopul potrivit pentru nevoile tale

Niciun comentariu
laptop


Alegerea laptopului este o provocare imensă chiar și pentru cunoscători. Presupunând că știi tot ce înseamnă acele specificații de pe etichetă, este greu să te decizi exact ce anume ai nevoie și, mai ales, să găsești în magazine configurația pe care ți-o dorești.

Am pregătit un ghid care să te ajute să navighezi printre ofertele actuale. Există explicații detaliate despre modelele de laptopuri, iar informațiile sunt explicate într-un limbaj uzual.

Primul pas pentru a decide ce categorie de laptop îți dorești. Acesta este importantă pentru modul în care vei utiliza laptopul. De exemplu te interesează laptopuri de gaming Asus, Lenovo sau MSI sau mai degrabă laptopuri pentru afaceri?

Iată care sunt principalele categorii de laptopuri:

Laptopuri de bază

Sunt modelele de plecare, care nu oferă funcții deosebite, dar asta nu însemnă că nu merită să fie achiziționate. Cu cât ești mai specific în setarea nevoilor pe care le ai de la un laptop, cu atât vei putea economi niște bani. Aceste laptopuri sunt de multe ori alese pentru școala online sau ca laptop secundar.

Laptopurile 2 în 1

Sunt modele versatile de laptopuri, care combină facilitatea unei tablete cu funcționalitatea unei tastaturi. Sunt incluse aici două tipuri de laptopuri: decapotabile și detașabile. Prima categorie se caracterizează prin răsucirea tastaturii sub ecran, iar cea de-a doua printr-o tastatură detașabilă. Ambele variante arată și se simt exact ca un laptop normal. Dezavantajul lor este prețul ridicat și greutatea mai mare decât a celorlalte tipuri de laptopuri.

Ultrabooks

Este denumirea oficială utilizată de Intel pentru a caracteriza laptopurile portabile și foarte ușoare. Acestea au mare avantaj al unei baterii cu o durată de viață prelungită și includ SSD-uri și procesoare Intel Core eficiente din punct de vedere energetic.

Laptopuri pentru gaming

Acestea pot fi recunoscute ușor, în special deoarece sunt mai voluminoase. Spațiul generos din interior este destinat pentru a cuprinde procesoare puternice, baterii mari și procesoare grafice de calitate. Display-ul acestor laptopuri este mai mare și are rezoluție superioară. De asemenea, rata de refresh este mare , astfel încât, chiar și cele mai complexe jocuri să poată rula fără obstacole.

Laptopuri pentru afaceri

Sunt acele modele care împacă perfect performanța și portabilitatea. Deoarece sunt purtate peste tot este vital să fie ușoare, dar în același timp să poată rula mai multe programe în paralel. Sunt caracterizate prin bateria cu durată de viață extindă, menită să ofere independență energetică chiar și la drumuri lungi.

Alte detalii importante  la care trebuie să fii atent atunci când alegi un laptop sunt:

Display-ul

Cel mai important criteriu este dimensiunea. Există laptopuri cu ecrane de la 11 la 17 inchi. O dimensiune medie acceptabilă este de 13 inchi.

Tastatura

O tastatură universală este perfectă pentru majoritatea modurilor de utilizarea a laptopului, cu excepția gaming-ului. Pentru această situație specială, este indicat să alegi un laptop cu tastatură adecvată, care oferă o funcționalitate diferită

Porturi

Chiar dacă trăim într-o lume wireless, producătorii au ales să fie prevăzători și să nu renunțe încă la porturile USB sau HDMI. Acestea din urmă sunt utilizate specific pentru date video și conectarea la un afișaj extern.  Pe lângă acestea, o mufă pentru căști poate fi un detaliu important la un moment dat, iar un slot pentru card SD te va scuti de multe bătăi de cap.

Camera web

În această perioadă, când totul se desfășoară online, un laptop cu cameră încorporată este cea mai potrivită alegere. Va trebui să acorzi atenție locului în care este amplasată camera. Majoritatea modelelor au camera deasupra ecranului, dar există și varianta în care avem camera web amplasată sub ecran. Modelele mai noi prezintă o cameră suplimentară, pop-up, încorporată în tastatură.

Translate

Citește-ne și pe Google News

litera.ro
Nu pierde
© all rights reserved
made with by templateszoo