Iată cine a câștigat Premiile TV Mania 2021

Niciun comentariu

sâmbătă, noiembrie 27, 2021

Premiile TV Mania 2021


Cel mai longeviv ghid TV din România a anunțat câștigătorii ediției din 2021 ale Premiilor TV Mania.

 Ajuns la ediția cu numărul 20, evenimentul Premiile TV Mania a fost prezentat de actorul Marius Vizante.

La ediția din 2021 au fost nominalizare 56 de emisiuni si au existat 11 categorii. Cititorii revistei au putut vota online favoriții iar gala decernării Premiilor a avut loc in aceasta saptamana. 

Iată câștigătorii pentru Premiile TV Mania 2021

  1. Cea mai bună emisiune de știri: Știrile Pro TV, Pro TV
  2. Cel mai bun show culinar: Chefi la cuțite, Antena 1
  3. Cea mai bună emisiune de divertisment de zi: ‘Neatza cu Răzvan și Dani, Antena 1
  4. Cea mai bună emisiune-concurs: Ce spun românii, Pro TV
  5. Cel mai bun serial românesc: Las Fierbinți, Pro TV
  6. Cel mai bun reality-show cu oameni obișnuiți: Visuri la cheie, Pro TV
  7. Cel mai bun reality-show cu celebrități: Asia Express, Antena 1
  8. Cel mai bun reality-show matrimonial: Căsătoriți pe nevăzute, Pro TV
  9. Cea mai bună emisiune de interviuri-portret: 40 de întrebări cu Denise Rifai, Kanal D
  10. Cea mai bună emisiune de divertisment: Te cunosc de undeva!, Antena 1
  11. Cel mai bun talent-show: Românii au talent, Pro TV
TV Mania a mai acordat si un premiu special emisiunii Starea Nației prezentată de Dragoș Pătraru si difuzată de Prima TV.

Am încercat Smoothie-ul cu fructe de la Edenia

Niciun comentariu
smoothie


Smoothie-ul este o inventie relativ recenta si defineste un amestec de fructe sau legume, iaurt sau lapte vegetal si gheata.

De regula, smoothie-urile sunt consumate dimineata, fie alaturi de un mic dejun sanatos, fie in locul unei mese. Continutul mare de substante nutritive face ca acest amestec semilichid sa ofere satietate si energie de la primele ore ale diminetii sau dupa-amiaza imediat dupa sala.

Un smoothie gustos si plin de nutrienti hraneste fiecare celula a corpului si ii ofera vitaminele si enzimele de care are nevoie si, in acelasi timp, hidrateaza organismul, mentinandu-l, astfel, plin de energie.

Smoothie-ul este o bautura consistenta, care ofera satietate, hidrateaza si contine fructe sau legume, apa sau lapte, gheata. De calitatea ingredientelor alese depinde, intr-un final, nivelul tau de energie din zilele in care alegi sa bei smoothie. Este recomandat sa alegi fructe si legume proaspete, eventual bio, pentru a te bucura atat de consistenta smoothie-ului, cat si de bogatia de vitamine si minerale.

Smoothie-urile au o multime de beneficii la care probabil nu te-ai fi gandit. Mai jos sunt cele mai importante dintre ele: - Te ajuta sa slabesti - consumul regulat de smoothie este un bun adjuvant atunci cand vrei sa dai jos kilogramele in plus si reprezinta o alternativa sanatoasa la sarirea peste mese.

- Fructele, legumele, semintele si laptele furnizeaza suficiente substante nutritive pentru a acoperi lipsurile unei diete restrictive;

- Previn deshidratarea - majoritatea smoothie-urilor au o componenta lichida, asa ca nu va mai trebui sa iti faci griji in privinta deshidratarii. In special vara, cand transpiram mai mult, un smoothie racoros ne hidrateaza si ne ofera energia de care avem nevoie;

- Ofera satietate - in special persoanele care vor sa slabeasca ajung sa ia mai multe gustari intre mesele principale. Pentru a evita acest lucru, este recomandat consumul smoothie-urilor. Acestea ofera satietate prin continutul bogat de fibre;

- Ajuta la controlul poftelor - smoothie-urile sunt aromate si pline de substante nutritive, inclusiv proteine. Acestea ajuta la calmarea poftelor si elimina tendinta de a consuma produse fast-food;

- Sustin digestia - ansamblul de fructe, legume si seminte prezente in majoritatea smoothie-urilor contin cantitati importante de fibre care sustin o evolutie normala a procesului digestiv;

- Contin antioxidanti - atat fructele de padure, cat si pudra de maca sau ceaiul verde contin antioxidanti, un grup de compusi chimici care previn imbatranirea prematura a organismului;

- Sustin imunitatea - sistemul natural de protectie a organismul trebuie intarit, iar acest lucru se face cel mai usor prin ingestie. Pentru rapiditatea asimilarii vitaminelor si mineralelor atat de necesare pentru imunitate, smoothie-urile reprezinta cea mai buna alegere;

- Imbunatatesc aspectul pielii - in special carotenoizii prezenti in mango, seminte de dovleac, morcov si cartofi dulci ajuta la mentinerea pielii sanatoase si elastice;

- Ajuta la detoxifierea organismului - alimente precum papaya, usturoi sau sfecla contin ingrediente care ajuta la purificarea sangelui si eliminarea toxinelor acumulate in tesuturi;

- Sustin memoria si puterea de concentrare - ingrediente precum nuca de cocos, avocado si uleiul de peste contin cantitati importante de acizi grasi Omega 3, esentiali pentru dezvoltarea creierului si functionarea normala a sistemului nervos.

Cum am facut rețeta de smoothie cu fructe de la Edenia


McDonald’s continuă expansiunea în România și deschide restaurantul cu numărul 90

Niciun comentariu
mcdonald's pallady

Premier Restaurants România, operatorul lanțului de restaurante McDonald’s din România, își extinde rețeaua și deschide un nou restaurant de tip Drive-Thru, în cartierul Pallady din București. Odată cu inaugurarea noii locații, au fost create 60 de noi locuri de muncă. Suma totală a investițiilor se ridică la 9.5 milioane lei. 

„Cu fiecare deschidere de restaurant, venim în întâmpinarea clienților noștri cu un spațiu modern, digitalizat și un meniu diversificat, dar și cu noi oportunități de muncă pentru comunitatea locală. McDonald's Pallady este poziționat într-un punct strategic al capitalei, spre ieșirea din oraș și le va oferi tuturor celor care ne trec pragul acces la cele mai noi tehnologii, pentru o experiență la standarde înalte. Rețeaua noastră națională ajunge la 90 de restaurante, iar până la finalul anului plănuim să inaugurăm alte două noi locații.”, a declarat Paul Drăgan, Directorul General Premier Restaurants România.

McDonald’s Pallady integrează cele mai noi tehnologii, fiind prevăzut cu ecrane digitale pentru prezentarea interactivă a produselor și a ofertelor atât pe linia de drive, cât și în restaurant. Cele 6 kiosk-uri digitale le permit clienților să comande produsele preferate într-un mod rapid și ușor, să plătească cu cardul bancar sau să scaneze aplicația McDonald’s. De asemenea, clienții pot scana codul QR disponibil în secțiunea MyM Rewards din aplicația de mobil, pentru a aduna puncte de loialitate, care ulterior se transformă în produse și meniuri din partea casei.



În plus, în parcarea restaurantului, oaspeții vor putea beneficia de o stație de încărcare electrică pentru automobile. 



Cu un design modern, restaurantul McDonald’s dispune de 98 locuri în interior, de 68 locuri pe terasă și de cafeneaua McCafé, unde clienții își pot comanda diverse specialități de cafea, dar și deserturi variate. Restaurantul funcționează conform măsurilor în vigoare, fiind deschis până la ora 21:00. Clienții pot servi produsele preferate pe terasă sau în restaurant, pot lua comanda la pachet, la McDrive sau prin serviciul McDelivery.  Restaurantul este situat pe Bd. Theodor Pallady, nr 50. Noul restaurant pune la dispoziție  și automate de colectare selectivă a deșeurilor.



Toate restaurantele McDonald’s din România respectă măsurile interne Siguranță+, angajații sunt echipați cu mănuși și măști de protecție, toate suprafețele sunt dezinfectate de mai multe ori pe zi, clienții au acces la soluții dezinfectante și sunt încurajați să plătească cu cardul și să respecte toate măsurile de distanțare fizică. 

McDonald’s își continuă strategia de a se extinde continuu prin deschiderea de noi restaurante, dezvoltarea serviciului de McDelivery și digitalizarea restaurantelor existente. Acesta este un pionier al inovației în restaurante: de la întregul sistem de servire rapidă, până la aplicația de mobil și meniurile digitale și variate.


Mutu propus la naționala mare

Niciun comentariu

vineri, noiembrie 26, 2021

Mutu


Cu un buget astronomic pe care il poate plăti unui antrenor, Federația Română de fotbal pare ca si-a găsit antrenor pentru naționala mare de fotbal. 

Presa speculează că Adrian Mutu a fost ales de Răzvan Burleanu.

Reacțiile nu au întârziat sa apara:

Adrian Mutu ar fi găsit o naționala trista pentru ca a fost părăsita de Rădoi si promite ca echipa noastră de fotbal va avea numai victorii pe linie, chiar dacă in atac suntem praf. 

Mutu promite ca va trezi spiritul de luptători al jucătorilor si ca Arena Naționala o sa rămână fără liniile careului. 

Mutu va schimba si schema de atac, care va fi acum pe doua linii. 

Pe de alta parte , Răzvan Burleanu, președintele FRF a declarat ca după un nou eșec , este timpul ca la naționala sa se tragă linia si sa se ia de la capăt. După câteva analize atente, comitetul executiv al FRF a realizat ca nimeni nu ar fi mai potrivit decat Adrian Mutu.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Textul acestui articol este incadrat la categoria satira iar continutul nu reprezinta neaparat o stire reala. Materialul este un pamflet si trebuie considerat ca atare.

PwC România și Celonis sprijină procesul de transformare a funcției financiare și optimizare a proceselor de afaceri cu soluții de process mining

Niciun comentariu
pwc romania

PwC România se alătură alianței globale dintre PwC și Celonis, producător de software pe bază de AI, și va furniza companiilor locale soluții de process mining pentru transformarea funcției financiare, optimizarea, controlul și auditul proceselor de afaceri.

Process Mining permite o radiografiere a activităților realizate de angajați în aplicațiile de business ale companiilor, astfel încât acestea să descopere mai ușor ineficiențele, să identifice potențialul de automatizare și de asemenea să le monitorizeze în timp real, pentru a asigura îmbunătățirea continuă și controlul lor. 

”Cu expertiza noastră și tehnologia Celonis vom putea ajuta companiile să-și optimizeze operațiunile obținând informații bazate pe fapte asupra proceselor de afaceri complexe. Astfel, companiile pot avea un control mai eficient al operațiunilor și pot să devină mai reziliente la perturbări”, a declarat Mircea Bozga, Partner Audit al riscului PwC România.

Domeniile de colaborare dintre PwC și Celonis sunt digitalizarea și îmbunătățirea proceselor de afaceri, prin identificarea oportunităților și asigurarea conformității, și transformarea funcției financiare pentru tranziția lor către o lume financiară digitală.

”De cele mai multe ori, companiile nu au o vedere clară asupra felului în care procesele de business sunt realizate în aplicații, iar inițiativele de optimizare, automatizare sau implementare a unei noi platforme se fac plecând de la date subiective. Soluțiile de process mining oferă o imagine completă a fiecărui proces, pentru a identifica și elimina cauzele principale ale ineficiențelor procesului”, a arătat Gabriel Voicilă, Partner Tehnologie PwC Romania.

Alianța PwC și Celonis la nivel global datează din 2017 și a creat valoare adăugată pentru companii din peste 40 de țări. Alianța PwC și Celonis la nivel global datează din 2017 și a creat valoare adăugată pentru companii din peste 40 de țări. Celonis este lider global în execution management și oferă companiilor o modalitate modernă de a-și derula procesele de afaceri în întregime pe baza datelor și informațiilor.


Flanco ajunge la 160 de magazine, în urma deschiderilor din Arad și Bârlad

Niciun comentariu
flanco

Flanco își continuă strategia de expansiune eficientă, alegând centre comerciale cu trafic ridicat pentru noile sale magazine din Arad și Bârlad. Odată cu noile deschideri, retailerul ajunge la o rețea de 160 de puncte de vânzare, situate în 112 orașe ale țării.

Flanco a deschis astăzi cel de-al doilea magazin al său din Arad, situat în Atrium Mall. Pe o suprafață de 450 mp, noul magazin Flanco pune la dispoziția clienților o gamă optimizată de produse, oferte speciale de inaugurare, precum și toate serviciile oferite în celelalte magazine ale rețelei.

La finalul lunii, pe 30 noiembrie, va avea loc și deschiderea magazinului din Bârlad, situat, de asemenea, într-un centru comercial – Bârlad Value Center, și al doilea la număr din oraș. Cu o suprafață de 450 mp, magazinul își așteaptă primii clienți în zilele următoare, cu oferte variate, produse de calitate și mărci cunoscute. În plus, începând cu data de 3 decembrie, clienții vor putea utiliza voucherele primite în cadrul programului “Rabla pentru electrocasnice”, profitând, simultan, și de ofertele de inaugurare. 

“În ciuda dificultăților aduse de pandemie și de măsurile de restricție, pe tot parcursul anului am continuat să investim în magazine fizice cu potențial, în paralel cu consolidarea platformelor digitale, ajungând, astfel, la o rețea de 160 de puncte de vânzare”, spune Ionut Cîrstea, Retail Manager Flanco. 

“Deschiderea de magazine în centre comerciale cu trafic ridicat, precum Atrium Mall și Bârlad Value Center, se înscrie în strategia noastră de dezvoltare, trasată în urma reevaluării rețelei de magazine fizice de la finalul anului trecut. Cu produse pre-selectate pentru clienți, astfel încât aceștia să găsească la raft repere de calitate și best seller-uri, dar și servicii de finanțare diverse și posibilitatea de a ridica din magazin comanda online, cele două magazine aduc o experiență omnichannel cumpărătorului, la fel ca celelalte puncte ale rețelei.”



Investiția în cele două magazine s-a ridicat la o valoare de aproximativ 1,5 milioane lei.

Toate cele 160 de magazine din rețeaua Flanco, aflate în 112 orașe ale țării, oferă clienților servicii de finanțare avantajoase, precum cumpărături cu carduri de credit cu până la 40 de rate fără dobândă sau cumpărături în rate, direct în magazin, fără adeverințe. Totodată, serviciul de “Livrare și verificare produs direct în magazin” este disponibil în toată țara, oferind cumpărătorilor transport gratuit și posibilitatea de a verifica în magazin, împreună cu un consultant, produsul comandat online.

Cele două noi magazine Flanco vor fi deschise de luni până duminică, între orele 10-21, la adresele centrelor comerciale – Calea Aurel Vlaicu 10-12 (Atrium Mall Arad), respectiv, B-dul Republicii 320 (Bârlad Value Center).


FORTIM a asistat start up-ul de inovatie Bob Concierge in procesul de relocare in cladirea One North Gate Pipera

Niciun comentariu
bob concierge


FORTIM Trusted Advisors, companie romaneasca, membra a Aliantei BNP Paribas Real Estate, a coordonat procesul de relocare pentru Bob Concierge, un start-up inovational, care a introdus pe piata romaneasca dispozitive automatizate de vanzare de produse si servicii pentru complexele rezidentiale. Noile birouri vor ocupa 1.058 de mp patrati la etajul 3 al One North Gate Pipera, parte din One United Properties. Contractul include de asemenea 30 de locuri de parcare si are o valabilitate de 5 ani.

Necesitatea relocarii birourilor Bob Concierge vine in contextul dezvoltarii business-ului si expansiunii echipei, ceea ce a necesitat un spatiu mai mare pentru desfasurarea activitatii. Bob Concierge, startup-ul romanesc, cu capitalul investit de grupul investitional american NCH Capital, a lansat in 2019 reteaua de automatele inteligente, amplasate in scarile de bloc sau in lobby-urile companiilor. FORTIM a coordonat procesul de relocare, de la consultanta si identificarea celor mai bune oportunitati pe segmentul de birouri, pana la finalizarea contractului de inchiriere a noului spatiu. 

“2021 a fost un an efervescent pe piata inchirierilor si al relocarilor de birouri, mentinandu-ne estimarea de crestere a pietei cu 15-20% pana la finalul anului fata de anul trecut. In plus, calitatea de Green Office a noilor birouri, certificarea Breeam, eficienta energetica si standardele moderne de amenajare a spatiului se pliaza nevoilor unei companii in plina dezvoltare, cum este Bob Concierge, care pune accent pe inovatie, flexibilitate si eficientizare”, a declarat Nicolae Ciobanu, Managing Partner – Head of Advisory FORTIM.
Nicolae Ciobanu, Managing Partner – Head of Advisory FORTIM.

 “Birourile din cladirea One North Gate Pipera au corespuns cel mai bine cerintelor noastre. Ne-am dorit sa oferim angajatilor un spatiu de lucru modern, confortabil si sa ne asiguram ca in interiorul lui putem lucra eficient si dezvolta rapid businessul. Noul nostru sediu va avea o mai buna vizibilitate, fiind intr-o zona usor accesibila si bine conectata la mediul de business din capitala”, a declarat Mihail Girnet, CEO Bob Concierge.

Tranzactia vine dupa ce la inceputul acestei luni Fortim a asistat Grohe Romania in procesul de relocare in cladirea Millo Offices, incadrata in clasa A, unde a ocupat 520 mp. Aceasta noua tranzactie confirma faptul ca, in procesul de relocare, companiile se aliniaza standardelor moderne de sustenabilitate, optand pentru birouri spatioase si cu un nivel ridicat de eficienta energetica.

In ceea ce priveste disponibilitatea birourilor moderne, studiile Fortim indica un stoc total de 3,85 milioane mp in Q3 2021, urmand ca acesta sa creasca la 4 milioane de mp in 2022, odata cu livrarea de dezvoltatori a noilor proiecte. Valoarea medie pentru chiria "prime" se mentine constanta la valoarea de 18,5-19 euro/mp/luna.


Auchan lanseaza conceptul de magazin de proximitate Family Market

Niciun comentariu
family market


Compania IULIUS şi retailerul Auchan îşi consolidează parteneriatul pe care îl au în Iaşi, prin două noi supermarketuri care vor fi deschise, anul viitor, în proiectele Family Market din cartierul Bucium şi comuna Miroslava. 

Supermarketurile vor fi ancore pentru primele două proiecte dezvoltate sub noul concept, pe care compania IULIUS îl implementează în zone satelit ale Iaşului. Family Market reprezintă un format de retail de dimensiuni mai mici, personalizat zonelor rezidenţiale în expansiune şi axat pe oferirea unui mix de servicii şi facilităţi necesare zilnic, în imediata proximitate.

„Auchan România este un partener de cursă lungă, prezent de mulţi ani în proiectele noastre – Palas Iaşi, Iulius Town Timişoara, Iulius Mall Cluj şi Iulius Mall Suceava – şi ne bucură faptul că ne va fi alături şi în noile proiecte Family Market. Strategia de a furniza facilităţi esenţiale comunităţilor care se dezvoltă în zonele - satelit ale oraşelor coincide cu viziunea Auchan, un retailer foarte bine integrat în viaţa românilor. Auchan are o echipă puternic ancorată în realitatea pieţei de profil şi inovatoare, care ne va surprinde şi de această dată cu un concept nou, adaptat proiectelor Family Market. Mixurile specifice acestor noi proiecte sunt concentrate pe magazine specializate, servicii şi branduri locale, care completează oferta unor mari retaileri  internaţionali”, a spus Oana Diaconescu, Head of Leasing IULIUS.

 

„Suntem bucuroşi că avem ocazia să deschidem două magazine în cadrul noilor proiecte Family Market din Iaşi, ale partenerului nostru tradiţional, IULIUS. Acestea vin ca o continuare a testelor realizate până acum în alte locaţii şi confirmă dorinţa noastră de a dezvolta supermarketuri de mari dimensiuni. Auchan Miroslava şi Auchan Bucium îşi propun să aducă o nouă experienţă de cumpărare ieşenilor, printr-un parcurs rapid şi facil, într-o atmosferă convivială, cu game largi de produse alimentare la preţuri mici zi de zi, inclusiv game sezoniere, printr-o ofertă extinsă de produse proaspete fabricate în locaţie şi o sortimentaţie variată de produse nealimentare de uz cotidian. În plus, vom avea spaţii dedicate producătorilor locali şi un loc amenajat unde clienţii vor putea servi masa. De asemenea, magazinele vor pune la dispoziţia clienţilor servicii de livrare expres a comenzilor online”, a declarat Ioana Toşa, Director Teritoriu Nord Auchan Retail România.  

Magazinul din Family Market Bucium va avea o suprafaţă de aproximativ 2.500 mp, iar cel din comuna Miroslava de peste 2.200 mp. Cu o suprafaţă de vânzare foarte mare, poziţionată la limita superioară a formatului, supermarketul Auchan propune o acoperire largă a nevoilor alimentare şi nealimentare ale clienţilor, oferind atât produse proaspete (carmangerie, brutărie, pescărie, fructe, legume, mezeluri, brânzeturi, lactate, ready to eat, ready to cook, piaţa Auchan etc.), produse de băcănie (dulciuri, preparate sărate), articole Bio&Eco, cât şi o gamă din categoriile nealimentare: articole de îngrijire şi frumuseţe personală, îngrijirea casei, auto, bricolaj, textile, bagaje, grădină şi multe altele. Clienţii vor găsi aici atât produsele proprii, marca Auchan, cât şi brandurile naţionale şi internaţionale binecunoscute, iar membrii MyAuchan Club vor beneficia de promoţii exclusive în baza cardului de fidelitate.



Despre Family Market

Centrat pe oameni şi pe calitatea vieţii lor, Family Market înseamnă un loc în care ai acces la toate serviciile necesare, aproape de casă, punând accent pe eficienţă, sustenabilitate şi valorificarea timpului, prin limitarea dependenţei de maşină.

Proiectat din dorinţa de a susţine dezvoltarea urbană în afara graniţelor oraşului şi de a răspunde cerinţelor locuitorilor pentru servicii imediate, conceputul Family Market integrează o zonă de retail, spaţii verzi şi de relaxare. Astfel, ambele Family Market includ un supermarket Auchan şi un mix personalizat de servicii, asigurat de producători şi antreprenori locali, care include: băcănie, carmangerie, brutărie, cofetărie, coffee shop, produse naturiste, farmacie, librărie, croitorie şi curăţătorie, mobile service, florărie, pet shop, coafor, agenţie bancară, produse pentru casă şi fashion.

Proiectele vor deveni şi puncte de atracţie socială, fiind amenajate zone verzi şi de recreere, cu arbori maturi şi alei de promenadă. În acelaşi timp, vor fi create locuri de parcare, noi conexiuni şi accese pietonale, prin investiţii de remodelare a infrastructurii din zonă.

Cele două proiecte Family Market reprezintă o investiţie de 17 milioane de euro, iar CEC Bank, unul dintre principalii susţinători ai antreprenorilor locali, este partenerul IULIUS în finanţarea acestora.

Auchan România are în portofoliu 33 hipermarketuri Auchan, o reţea de 109 magazine de proximitate MyAuchan, dintre care 100 în staţiile Petrom, şi 5 supermarketuri Auchan. Cu peste 280.000 mp suprafaţa netă de vânzare, o cifră de afaceri cu taxe de peste 1,2 miliarde de euro, Auchan propune celor circa 5 milioane de locuitori din oraşele în care sunt prezente magazinele sale un comerţ modern, de calitate, cu cele mai largi game de produse şi un concept de discount responsabil, cu toate preţurile mici, permanent.


Antena 1 mută Acces Direct pe Antena Stars si isi face alt jurnal de stiri

Niciun comentariu
ACCES DIRECT


După ce s-a desctorosit de show-ul lui Capatos, Antena 1 s-a decis sa scape si de alta emisiune care s-a transformat într-o pată neagră greu de scos. Acces Direct, show-ul prezentat de Mirela Vaida, care a adus amenzi usturatoare statiei urmează să fie scos din grila de programe a postului Antena 1.

Acces Direct va fi mutat de la incepului anului 2022 pe Antena Stars, conform informatiilor din piata,  insa pentru finalul an se pare că mutarea se va baza pe slotul orar de la Antena 1. Mai exact, din 2 decembrie Acces Direct se va vedea doar o ora pe zi , de la ora 16.

Din 2 decembrie, Antena 1 va avea un jurnal la ora 17. Noul Observator se mută de pe slotul orar 16-16:30 și urmează să fie difuzat de la 17, avand 3 prezentatori: Laura Nureldin, Cătălin Oprișan și Florin Căruceru, plecat de la Prima TV.

Antena 1 difuzează un promo în care anunță schimbarea, noul jurnal urmând să fie difuzat de luni - vineri inainte de emisiunea concurs Prețul Corect.



Acces Direct s-a remarcat în ultimii ani cu amenzi de la CNA ce au culminat cu intreruperea transmisiei postului Antena 1 pentru 10 minute. Un fel de info magazin, Acces Direct s-a remarcat prin exploatarea unor personaje usor de manipulat, precum Vulpita si Viorel. Dar producatorii emisiunii au exagerat la maxim si cazuri sociale diverse, accidente sau crime.

La Antena Stars a fost mutata si emisiunea lui Dan Capatos, Xtra Night Show, care a fost extinsă atât ca durată cât și ca zile de difuzare. Sefii Intact și-ar dori ca Acces Direct să beneficieze de același tratament, și anume extinderea numărului de ore.

Mutarea de pe Antena 1 i-a revoltat atât pe Mirela Vaida cât și pe producătorul emisiunii care nu sunt de acord cu această decizie. Reacțiile staff-ului n-ar fi fost deloc pe placul șefilor de la Intact. Astfel că toți cei care s-au „răzvrătit” au fost înștiințați că ori acceptă mutarea, ori li se desface contractul, inclusiv prezentatoarea Mirela Vaida care ar incasa un salariul lunar de 5000 de euro si care nu ar fi de acord sa presteze mai mult pentru aceiasi bani.


România e pe locul 3 în UE la consumul de antibiotice

Niciun comentariu
antibiotice

România e printre țările campioane din Uniunea Europeană la consumul de antiobiotice. Prescrierea eronată în cazul infecției cu SARS-CoV-2 și automedicația influențată de fake news, printre cauzele creșterii consumului în 2020.

Informațiile au fost prezentate în cadrul conferinței Antibioticele între acces și exces: utilizăm responsabil – oprim rezistența organizate de către Societatea Română de Microbiologie care a avut loc cu ocazia Săptămânii Mondiale a Conștientizării asupra utilizării Antibioticelor, marcată în fiecare an în perioada 18-24 noiembrie. 

Conferința online a fost accesată de 678 de profesioniști în sănătate care au urmărit rapoarte la zi privind problema rezistenței la antibiotice în România ca pericol real și imediat precum și abordarea unei probleme spinoase: comunicarea cu pacienții, în contextul în care aceștia au acces limitat la consult de specialitate, dar nelimitat la rețele sociale, TV, opinii populare dar nefundamentate științific, mituri si fake-news.

Milioanele de vieți salvate ale pacienților cu infecții severe sau prevenite sunt dovada clară a faptului că antibioticele reprezintă cel mai mare progres în domeniul medical al secolului trecut. Din nefericire, unele erori în administrarea de antibiotice au generat rezistența la antimicrobiene care a devenit în timp o amenințare din ce în ce mai mare pentru sănătatea publică, în toată lumea.

Rezistența la antimicrobiene (AMR) apare atunci când microbii supraviețuiesc unui tratament  insuficient sau neadecvat, dobândesc rezistență și nu mai răspund la acel tip de tratament.

Primul afectat de aceasta rezistență este chiar pacientul care a luat antimicrobiene în mod eronat. Acesta nu va putea fi tratat la infecțiile următoare și, în plus, va transmite microbii rezistenți și către alte persoane, propagând această problemă.

Fără antibiotice eficiente infecțiile sunt mai greu de tratat și crește riscul de răspândire a bolilor, a formelor severe de boală și riscul de deces. Se estimează că 700.000 de oameni mor în fiecare an din cauza infecțiilor cu bacterii multirezistente, dintre care 33.000 în Uniunea Europeană.

România se află în topul țărilor privind această amenințare, iar trendul nu este unul optimist, ci din contră. Pe parcursul ultimului deceniu, inclusiv în ultimul an, s-a înregistrat o creștere a consumului de antibiotice cu spectru larg, antibiotice cu un risc mai mare de rezistență bacteriană. Astfel, țara noastră, alături de țări precum Bulgaria și Grecia, se situează în top 3 atât în privința consumului de antibiotice cu spectru larg, cât și al rezistenței la antimicrobiene (AMR).

Deși virozele nu se tratează cu antibiotice, în România, în anul 2020, consumul de macrolide (o clasă de antibiotice) a crescut cu 44% în contextul infecției cu SARS-CoV-2. Dintre acestea, consumul azitromicinei, în special, a înregistrat o creștere de 193% față de 2019.

“Ceea ce s-a întâmplat la noi anul trecut, când cel puțin în prima parte a pandemiei, antibioticele erau invocate ca și tratamente în infecția cu SARS-CoV-2, probabil că a creat un anumit pattern care a continuat și s-a amplificat în anul 2021. Asta vizavi de tratamentul cu macrolide al acestui tip de infecție virală, lucru care s-a dovedit neadevăr și, din păcate, și periculos”, a menționat  Prof. Dr. Alexandru RAFILA, Președintele Societății Române de Microbiologie

“Vorbind de evoluția consumului de macrolide, la noi se folosesc eritromicina, spiramicina, azitromicina, claritromicina, iar virozele nu se tratează cu antiobiotice. Ce s-a întâmplat la noi în 2020? Iată, aproape o triplare a consumului de azitromicină, care ajunge la valorile consumului întregii clase de macrolide din anul 2019. Brusc, de la o poziție aflată undeva pe la jumătatea clasamentului în UE, sărim pe locul 3, exact din cauza acestui consum ridicat de azitromicină” - Prof. Dr. Gabriel POPESCU, Institutul Național de Boli Infecțioase "Prof. Dr. Matei Balș"



Valori ale indicelui de utilizare a antibioticelor cu risc mare de a selecta bacterii rezistente în spitale, în anii 2019 – 2020.

Pe când media ponderată, raportată la numărul de locuitori din UE, arăta o utilizare 37% (2019) și 38,6% (2020), România a înregistrat un procent de utilizare de 55,4 % în 2019 și 55, 1% în 2020, ceea ce ne situează pe locul 2 în UE la acest capitol, cu aproape 20% peste media europeană.  

Pentru anul 2020, au fost colectate datele de la 16 laboratoare care fac parte din sistemul de supraveghere de tip sentinelă din România, prin care se poate caracteriza profilul de rezistență la principalele opt specii bacteriene care determină infecțiile invazive. Astfel, specialiștii din cadrul Institutului Național de Sănătate Publică (INSP) au constatat că, nivelul de rezistență este și rămâne unul ridicat pentru aproape toate speciile bacteriene la antibioticele analizate.

“Suntem pe locul 2 în UE în topul rezistenței extinse la antibiotice când vine vorba de bacterii precum: Pneumonia aeruginosa, Staphylococcus aureus, Klebsiella pneumoniae. Pe locul 3 în UE ne situăm în privința rezistenței la antibiotice în cazul bacteriei Acinetobacter spp, iar și pe locul 5 la Enterococcus faecium”, a menționat Dr. Roxana ȘERBAN, INSP

“Se estimează că, până în 2030, consumul uman global de antibiotice va crește cu peste 30%. Cele mai pesimiste estimări arată o creștere chiar de 200% dacă ratele actuale de consum vor continua să crească”, a declarat Carmen Mazilu, Președinte OAMGMAMR – București

Fenomenul consumului de antibiotice ‘cu pumnul’ chiar și la o banală infecție respiratorie sau o afecțiune dentară, este răspândit în Romania pe de-o parte din cauza prescrierii eronate din partea medicilor prescriptori, iar de cealaltă parte, într-un procent semnificativ, din cauza automedicației realizate pe considerente nefundamentate științific, mituri și fake-news. Sunt extrem de des întâlnite situațiile când pacienții vin, mai ales în cabinetele medicilor de familie, și cer chiar ei antibiotice pentru că ‘asta știu că trebuie’.

Dr. Sandra Alexiu, Președinte Asociația Medicilor de Familie București – Ilfov: “Lăsând la o parte faptul că pacienții au pe acasă niște antibiotice păstrate, iau de la vecini sau primesc din farmacii fără rețete, există și această prescriere eronată din partea medicilor, iar excesul se înregistrează mai ales în ambulatoriu. Dacă vorbim de exemple de boli în care nu avem nevoie de tratamente antibiotice și totuși dăm tratamente antibiotice, cele mai frecvente sunt infecțiile acute de căi respiratorii și includem aici și Covid-19. Despre această situație spunem că, atunci când se va trage linia și se va face o socoteală, vor fi înregistrate prescrieri de antibiotice cu kilogramele pentru această boală în ambulatoriu, și mai nou, în unitățile de primări urgențe și la Salvare.”

”Pentru că antibioticele sunt considerate panaceu universal, medicii care nu le prescriu, nu mai sunt considerați medici adevărați. Noi, având un tip special de comunicare cu pacienții, suntem puși în doua situații, în acest ultim an și jumătate. Una în care pacienții primesc, de exemplu în cazul Covid, un antibiotic sau medicație de la camerele de gardă sau de la serviciile de ambulanță. Atunci, întreabă: <Doamna doctor, ce să fac, să iau aceste medicamente sau să nu le iau? Asta este partea bună, când pacientul are încredere și te sună să te întrebe, iar tu poți să intervii și sa faci cumva ajustarea medicației. A doua situație este de genul: ”, a adăugat Dr. Sandra Alexiu 

TVR s-a răzgândit... vrea la Eurovision 2022

Niciun comentariu

joi, noiembrie 25, 2021

eurovision romania

Deși a trecut de mult termenul când ar fi trebuit să anunte EBU planurile de participare la ediția din 2022 a Eurovision, TVR a anunțat că va participa la concurs... deși inițial se vehicula că nu va fi așa.

Consiliul de Administraţie (CA) al SRTv a aprobat participarea României la cea de-a 66-a ediţie a Eurovision Song Contest (ESC). Decizia privind participarea Romaniei la ESC 2022 a fost luată în cadrul ședinței din această săptămână a Consiliului.

Televiziunea Română va organiza, în perioada următoare, Selecția Națională, pentru alegerea reprezentantului țării noastre la ESC 2022.

„Mă bucur că voi trăi, din nou, emoțiile competiției Eurovision și sper că revenirea la sistemul selecției naționale să fie de bun augur. Orice competiție atrage performanță și oferă o șansă fiecărui artist care dorește să își reprezinte țara pe scena celui mai mare concurs muzical din lume”, a declarat Iuliana Marciuc, manager de proiect al ediției din acest an.
Pentru mine este o mare provocare, am experiența mai multor selecții naționale, am avut onoarea de a fi șefa delegației României și cred cu tărie în capacitatea noastră, a echipei TVR, de a obține o nouă calificare în finala Eurovision”, a adăugat vedeta TVR.

În următoarele zile, echipa de organizatori va definitiva toate detaliile legate de Selecția Națională, urmând ca acestea să fie comunicate în cel mai scurt timp: 

„Până la sfârșitul săptămânii, vom anunța startul înscrierilor pentru Selecția Națională și regulamentul competiției, astfel încât să aflăm cât mai repede cu cine mergem la Torino și să avem cât mai mult timp pentru pregătirea show-ului”, a dezvăluit Iuliana Marciuc.

Italia organizează pentru a treia oară Eurovision Song Contest, la Torino, cu semifinalele pe 10 şi 12 mai şi finala pe 14 mai 2022.

România nu a obținut calificarea în finala de anul acesta după ce reprezentanta noastră, Roxen, a avut o evoluție neconvingătoare.

Nu este clar dacă postul public va merge pe aceiași rețetă, semnarea unui parteneriat cu o casă de discuri care va oferi un artist, urmând să fie aleasă o piesă câștigătoare, dintr-o serie de propuneri. 

Encanto, aduce buna dispoziţie pe marile ecrane

Niciun comentariu
encanto


Chiar înainte de a alege decorurile şi de a se gândi cum să fie personajele, echipa Studiourilor Walt Disney Animation a decis care să fie tema centrală a noului film de animaţie “Encanto”, şi anume, familia. Astfel că pelicula explorează relaţiile profunde şi complicate din familii, mai ales din cele multi-generaţionale.

“Encanto” spune povestea tinerei Mirabel Madrigal, o fată din Columbia care trebuie să trăiască zi de zi cu frustrarea de a fi singurul membru al familiei sale care nu posedă puteri magice. Chiar şi casa ei este fermecată, dansând în ritmul vieţii de zi cu zi.

“Ne-am gândit ce grozav ar fi să spunem povestea unei familii extinse. Am vrut să celebrăm ideea de familie şi, în acelaşi timp, să înţelegem cum funcţionează dinamica într-o familie complexă. Cât de bine ne cunoaştem familiile? Cât de bine ne cunosc ceilalţi pe noi?”, spune regizorul Byron Howard.

“Este o poveste despre faptul că oamenii cei mai apropiaţi nouă, mai ales cei din familie, nu ne văd aşa cum suntem, nici nu ne înţeleg aşa cum suntem. Şi, bineînţeles, nici noi nu le arătăm celor pe care îi iubim cine suntem cu adevărat şi facem asta din mai multe motive. Povestea noastră arată cum un membru al unei familii care se simte prea puţin văzut şi înţeles învaţă să îşi cunoască întreaga familie şi, într-un final, să se descopere pe sine”, adaugă co-regizorul şi co-scenaristul Jared Bush.

“Encanto” redă povestea unei familii extraordinare, Madrigal, care locuieşte în munţii ascunşi din Columbia, într-o casă magică dintr-un oraş vibrant, un loc uimitor numit Encanto. Magia localităţii Encanto constă în faptul că fiecare copil din familie este înzestrat cu un dar unic, o super putere de vindecare.

Singura excepţie este Mirabel. Când însă descoperă că magia care înconjoară Encanto e în pericol, Mirabel decide ca ea, cea mai comună dintre Madrigali, să fie cea care salvează totul.

Fiecare dintre copiii familiei Madrigal a primit darurile speciale într-o ceremonie la împlinirea vârstei de 5 ani. “Atunci o uşă a apărut în casa lor şi s-a deschis către un spaţiu magic, vrăjit, unde fiecare a văzut exact care va fi rolul lui în cadrul familiei şi cum va servi comunitatea”, spune Howard.

De exemplu, sora mijlocie a lui Mirabel, Luisa, care este puternică – un fel de stâncă a familiei – are super puterea de a reloca obiecte sau fiinţe, putând să mute o clădire sau să schimbe cursul unei ape. Isabela, sora mai mare, este copilul de aur al familiei, cea care are puterea de a face plantele să crească şi florile să se deschidă la fiecare pas al ei. Frumuseţea şi graţia ei îi încântă pe toţi, mai puţin pe Mirabel care se chinuie să înţeleagă şi să ajungă la această minunată persoană.



Un personaj cu care empatizezi instant

“Mirabel este simbolul fiecăruia dintre noi. Este membrul comun al familiei, într-un clan plin de oameni extraordinari, cu puteri magice. Mulţi dintre noi sigur am simţit asta cel puţin o dată în viaţă, ne-am simţit înconjuraţi de staruri, ne-am simţit intimidaţi, am suferit de sindromul impostorului. Nu contează cine eşti sau ce ai realizat, întotdeauna cineva se va descurca mai bine decât tine şi va realiza mai mult. Din acest punct de vedere, Mirabel este genul de personaj cu care empatizăm cu toţii”, spune Jared Bush, co-regizor.   

Timp de 10 ani Mirabel a zâmbit şi a încercat să accepte faptul că dintr-un motiv necunoscut, la cea de-a cincea aniversare a ei, nu a fost înzestrată cu nicio putere magică. “Mirabel e genul de persoană care vrea să le facă mereu pe plac celorlalţi, simte mereu nevoia să compenseze pentru faptul că nu a fost înzestrată cu niciun dar. Mereu şi-a spus că se simte confortabil cu dinamica din familia ei, dar, adevărul este că nu se simte deloc aşa. Chiar vrea să facă o schimbare. Călătoria ei este să recunoască propria valoare şi să îşi găsească locul în sânul familiei,” subliniază co-regizorul şi scenaristul Charise Castro Smith.

Povestea lui Mirabel a început cu mulţi ani înainte, când bunicii ei, Alma şi Pedro, au fost nevoiţi să fugă din casa lor cu tripleţii nou-născuţi. Alma şi-a pierdut soţul şi, într-un moment de disperare, în timp ce se ruga având în faţă o lumânare aprinsă, s-a petrecut un miracol. Lumânarea a răspuns rugăciunii, oferindu-i Almei şi urmaşilor ei un refugiu sigur într-un loc fermecat numit Encanto.  “Fiecare generaţie de Madrigali îşi împarte darurile cu comunitatea. Iar povestea noastră are nu doar personaje cu puteri magice, ci abundă în magie. Casa prinde viaţă şi e acolo cu rolul de a-i ajuta şi proteja pe membrii familiei, este ea însăşi un personaj”, afirmă producătorul Clark Spencer.

Magia se regăseşte din plin în Encanto. Cuvântul “encanto” este un termen folosit uneori pentru a descrie un loc magic şi plin de spiritualitate înaltă, unde lucruri extraordinare se petrec, explică Castro Smith. “Este un loc plin de minuni naturale unde peisajul este infuzat de nenumărate posibilităţi magice”, adaugă Castro Smith.

Dar, subliniază Howard, nu e genul de magie pe care o întâlneşti în fiecre zi. “E o anumită magie în lume, dar e ancorată în realitate. Realismul magic, o inspiraţie pentru filmul nostru, este ancorat în emoţii şi evenimente reale şi este profund şi meditativ. Nu e doar un răspuns uşor la probleme, este o formă de reflectare a experienţelor pe care le ai zi de zi, fie că sunt un succes sau o provocare”, spune Howard.



O coloană sonoră unică, un decor special

Pornind de la ideea de a aduce un omagiu tradiţiei Disney de a reda poveşti prin muzică, şi în “Encanto” se regăsesc opt piese originale compuse de Lin-Manuel Miranda, un adevărat reper în industrie.

Miranda spune că ceea ce l-a atras cel mai mult la acest film a fost ideea de bază de la care pleacă, aceea de familie, iar asta l-a făcut să compună un anume tip de muzică potrivit cu tematica şi care ar putea cuprinde şi reda complexitatea şi legăturile puternice din cadrul unei familii.

“Multe ritmuri columbiene îmi sunt familiare, dar orchestraţia şi instrumentele sunt diferite şi unice în Columbia”, spune Miranda. Acţiunea filmului se petrece în Columbia, iar pelicula reflectă valori ca diversitate, cultură, oameni şi muzică. Locaţia a fost aleasă pe baza poveştii despre o familie numeroasă. Iar America Latină este o combinaţie de moşteniri indigene, africane şi europene.

“Columbia este considerată intersecţia Americii Latine şi exact ideea asta am vrut să o redăm în film”, spune Bush. Howard, Bush, Miranda, tatăl lui Miranda, Luis şi directorul muzical Tom MacDougall au călătorit în Columbia în 2018 şi au fost uimiţi de diversitatea şi frumuseţea ţării, de sentimentul de magie pe care l-au regăsit pretutindeni. “Sperăm că am surprins din plin frumuseţea Columbiei şi a oamenilor ei, de la Valea Cocora până în Regiunea Eje Cafetero şi până în adâncul pădurilor tropicale”, spune producătorul Yvett Merino.

SINOPSIS:

“Encanto”, cea mai recentă animaţie de la Studiourile Disney Animation, spune povestea lui Mirabel Madrigal, o tânără din Columbia care trebuie să trăiască zi de zi cu frustrarea de a fi singurul membru al familiei sale care nu posedă puteri magice.

Un film despre familie şi complexitatea legăturilor dintre membrii ei regizat de Jared Bush, Byron Howard, Charise Castro Smith, “Encanto” redă frumuseţea Columbiei şi surprinde magia şi unicitatea ei.

Din distribuţie fac parte Stephanie Beatriz, Diane Guerrero, Wilmer Valderrama, Angie Cepeda şi Rhenzy Feliz.

“Encanto” este distribuit în România de Forum Film şi are premiera în data de 26 noiembrie 2021 în format 3D şi 2D, dublat şi subtitrat.

Nu pierde
© all rights reserved
made with by templateszoo