Personalități de top TCL anunță noua strategie de business a brandului

Niciun comentariu

miercuri, decembrie 22, 2021

tcl

TCL, unul dintre cei mai mari producători de dispozitive electronice de consum și printre principalii jucători din industria TV la nivel mondial, va prezenta în exclusivitate la CES 2022 ultimele evoluții ale brandului în materie de tehnologie și inovare. 

Producatorul va prezenta in cadrul targul de tehnologie de la inceputul anului ideile sale pentru produse smart home, mesagerie corporate, precum și detalii despre seriile de televizoare Mini LED și gama mobile aflată în plină ascensiune pe piață. Poți afla toate detaliile mai puțin știute despre activitatea TCL chiar înainte de expoziția fizică la CES 2022 de la Las Vegas. 

Mai mult, Juan Du, Chairperson TCL Electronics va găzdui conferința de presa globală, desfășurată în format virtual, pe data de 4 ianuarie 2022. La eveniment vor fi prezenți directori executivi TCL, dar și alți reprezentanți de top ai companiei care vor dezvălui ultimele tehnologii în materie de display și vor prezenta cele mai recente produse inteligente.

În aceeași zi va avea loc și conferința de presă virtuală dedicată Americii de Nord, unde Chris Larson, vice-președinte al TCL North America, alături de echipa TCL, vor prezenta strategia regională a brandului și vor aduce în prim plan ultimele noutăți despre produsele TCL.


Xiaomi duce mai departe parteneriatul cu gradinitele din Bucuresti

Niciun comentariu

Xiaomi Corporation continuă inițiativele de Responsabilitatea Corporatistă Socială din România. Reprezentanții locali au pus la cale o nouă surpriză după ce, de Ziua Copilului, au donat 100 de purificatoare de aer Mi Air Purifier 3C, în 9 grădinițe din București.

La șase luni distanță, în cadrul campaniei „Aer proaspăt de Crăciun”, s-a trecut la înlocuirea filtrelor necesare pentru purificarea aerului. Fiecare dintre aceste filtre este compus din trei straturi de înaltă eficiență. Primul dintre ele are rolul de a reține praful, părul și particulele fine. 

Filtrul True Hepa elimină în proporție de 99.97% particulele cu un diametru egal sau mai mare de 0.3 microni și factorii patogeni, precum bacteriile, virușii și alergenii. Al treilea strat este din carbon activ. Înlătură compușii organici volatili (VOCs) și alte substanțe dăunătoare și, în același timp, absoarbe mirosurile.

Potrivit studiilor, poluarea aerului reprezintă unul dintre cei mai mari factori de risc pentru sănătate la nivelul întregii Uniuni Europene. În zonele urbane, densitatea populației și activitățile economice generează riscuri suplimentare. Aerul poluat poate cauza boli respiratorii, boli cardiace și cancer. Din punct de vedere al calității aerului, Bucureștiul ocupă locul 263 din 323 de orașe europene. 



În acest context, Xiaomi a decis să se implice activ. Primul pas a fost dotarea celor 9 grădinițe de stat din Capitală cu 100 de purificatoare de aer. La șase luni distanță s-a trecut la înlocuirea filtrelor.

„Ne bucură faptul că putem întreprinde astfel de acțiuni în România. Împreună cu partenerii noștri locali vom continua să promovăm dezvoltarea sustenabilă și vom face totul pentru a realiza ceea ce poate părea imposibil. Responsabilitatea Socială Corporatistă este în ADN-ul Xiaomi. Încă de la înființarea companiei, ne-am axat pe dezvoltarea unor produse uimitoare, cu prețuri juste, care să le ofere tuturor oamenilor șansa de a se bucura de o viața mai bună prin intermediul tehnologiei”, declară Jimmy Li, Country Manager Xiaomi România. 

„Acțiunea Xiaomi, Aer proaspăt de Crăciun, are rolul de a susține dezvoltarea într-o ambianță cât mai sigură pentru cei peste 2.000 de copii care învață în aceste 9 grădinițe din București. Avem nevoie ca viitoarele generații să crească într-un mediu sănătos. Suntem bucuroși că am putut face acești primi pași și promitem că inițiativele Xiaomi din România vor continua”, declară Gabriel Fârtat, Go To Market Manager - Ecosistem Xiaomi România.

Mi Air Purifier 3C acoperă suprafețe de până la 106 m2, purifică 320 m3 de aer pe oră și eliberează 53 m3 de aer curat în fiecare minut. Are o formă de turn, design care permite o circulație eficientă a aerului și este mult mai puternic decât produsele similare de pe piață. Utilizatorii îi pot ajusta setările printr-o simplă atingere a display-ului inteligent LED, dar și prin intermediul aplicației Mi Home.


S-a triplat valoarea investițiilor în tehnologii care reduc emisiile de carbon

Niciun comentariu
emisiile de carbon

Investițiile fondurilor de private equity și ale celor de capital de risc (venture capital) în tehnologii și soluții pentru reducerea emisiilor de carbon au crescut cu 210% în perioada octombrie 2020 - iulie 2021, la 87,5 miliarde dolari, comparativ cu perioada similară anterioară, arată raportul global PwC State of Climate Tech 2021. Acesta notează însă că mare parte din investiții sunt orientate spre soluții care reprezintă doar 20% din potențialul de decarbonizare.

”Investițiile au urcat exponențial în ultimul an ca urmare a creșterii angajamentului companiilor pentru politici ESG și adoptarea de strategii net zero, dar și a reglementărilor mai stricte în domeniu. Tehnologia și inovația vor avea un rol esențial în accelerarea decarbonizării, inclusiv pentru marii contributori la emisiile CO2 - transportul, energia, industria și sectorul alimentar -, care împreună reprezintă peste 50% din emisiile globale de carbon. În ultimul an și jumătate, fondurile de investiții au alocat mare parte din fonduri către tehnologii de reducere a emisiilor, dar este necesar ca și cei mai mari contributori la emisiile globale să investească mai mult, sumele alocate în prezent fiind insuficiente”, a explicat Gabriel Voicilă, Partener Tehnologie PwC România.


De exemplu, vehiculele electrice cu baterii (BEV) reprezintă doar 3% din potențialul total de reducere a emisiilor până în 2050, dar au primit 60% din finanțarea totală între 2013 și S1 2021. Deși extinderea utilizării vehiculelor electrice este esențială pentru strategiile de decarbonare a transporturilor, există oportunitatea de a investi în sectoare și tehnologii cu potențial mai mare de reducere a emisiilor.

Alte constatări ale raportului

Dimensiunea medie a tranzacțiilor în domeniul tehnologiei climatice aproape s-a cvadruplat în primul trimestru din 2021, la 96 de milioane de dolari, de la 27 de milioane de dolari cu un an înainte.

Aproximativ 1.600 de investitori au fost activi în în primele șase luni ale anului, comparativ cu mai puțin de 900 de investitori activi în S1 2020.

Au fost identificate peste 3.000 de startup-uri de tehnologie climatică.

A existat, de asemenea, o creștere semnificativă a investițiilor climate tech în industrie, producție și managementul resurselor.

Primele cinci tehnologii care reprezintă peste 80% din potențialul viitor de reducere a emisiilor includ: energia solară, energia eoliană, tehnologia deșeurilor alimentare, producția de hidrogen verde și alimente alternative.

Statele Unite deține poziția de lider în investițiile în tehnologia climatică, atrăgând aproape 65% din total (56,6 miliarde dolari). Pe locul secund se situează Europa, cu 18,3 miliarde dolari, determinată de o creștere de aproape 500% (494%) în sectorul mobilității și transporturilor, iar pe trei China, cu 9 miliarde dolari.


Cum va funcționa aplicarea cotei reduse de TVA de 5% pentru locuințe începând cu 2022

Niciun comentariu

luni, decembrie 20, 2021


Plafonul actual de 450.000 lei pentru aplicarea cotei reduse de TVA de 5% pentru vânzările de locuințe către populație va crește până la nivelul de 700.000 lei începând cu anul viitor, conform Ordonanței de urgență nr. 170 publicată sâmbătă, 18 decembrie, în Monitorul Oficial (care include mai multe măsuri în domeniul fiscal-bugetar).

Proiectul de Ordonanță a fost inițial publicat pe site-ul Ministerului de Finanțe pe 15 decembrie, astfel că perioada de dezbatere publică a fost de numai 2 zile.

Noutatea față de promisiunea anterioară din anul 2020 referitoare la majorarea plafonului este reintroducerea limitei de o tranzacție per cumpărător (care era valabilă anterior 2019, dar fusese eliminată).

Astfel, o persoană fizică poate beneficia o singură dată de cota redusă de TVA pentru achiziția unei locuințe de maximum 120 mp2 cu valoare cuprinsă între 450.000 lei și 700.000 lei, în timp ce pentru tranzacțiile în valoare de sub 450.000 lei, nu a fost stabilită această condiție (fiind posibilă achiziționarea mai multor apartamente cu cotă redusă sub acest plafon).

Limita de o tranzacție per cumpărător pe intervalul de valoare 450.000-700.000 lei se va aplica de la 1 ianuarie 2022, nefiind relevant că o persoană fizică a mai efectuat o astfel de tranzacție în anii anteriori.

De asemenea, trebuie ținut cont că se consideră că s-a efectuat o tranzacție în acest interval de valoare, indiferent că achiziția s-a efectuat în mod individual sau în coproprietate cu altă persoană fizică/alte persoane fizice.

Verificarea tranzacțiilor anterioare se va face de către notarii publici prin interogarea unui nou Registru, în format electronic, în care aceștia vor avea obligația să înscrie informațiile din contractele încheiate de vânzători cu persoanele fizice, care au stipulat aplicarea cotei reduse de 5%.

Urmează să fie publicată legislație secundară în acest sens, și anume un Ordin ANAF cu consultarea Uniunii Notarilor Publici din România, teoretic în termen de 10 zile de la publicarea Ordonanței.

Drept scurt context legislativ, majorarea plafonului, pentru aplicarea cotei reduse de TVA 5% pentru locuințe, până la nivelul de 140.000 euro (echivalentul aproximativ al actualului plafon propus direct în monedă națională, de 700.000 lei) a fost anunțată încă din vara anului 2020, fiind aprobată prin Legea nr. 248/2020, care ar fi urmat să intre în vigoare de la 1 ianuarie 2021.

Măsura a fost menită să ajusteze plafonul pentru aplicarea cotei reduse de TVA în linie cu evoluția pieței imobiliare.

În decembrie trecut, cu o zi înainte să intre în vigoare, termenul a fost amânat până la 1 ianuarie 2022, prin Ordonanța de urgență nr. 226/2020.

Noul mecanism propus este acum justificat în preambulul Ordonanței prin faptul că “este necesară instituirea urgentă a unor reguli în vederea respectării caracterului social pentru aplicarea cotei reduse de TVA, conform legislației europene în domeniu, în cazul livrărilor de locuințe”.

Însă, sunt câteva aspecte care ridică semne de întrebare. Este această variantă de aplicare a cotei reduse de 5% întru totul armonizată cu prevederile Directivei de TVA? Sau, la nivel mai pragmatic, în ceea ce privește administrarea Registrului. Va conține doar informațiile strict necesare? Va fi permisă interogarea propriilor date de către o persoană fizică? 

Atunci când măsuri importante sunt introduse extrem de rapid, de pe o zi pe alta, prin Ordonanță de urgență, putem eventual doar intui sau spera anumite răspunsuri.

Nu în ultimul rând, apare întrebarea dacă reintroducerea limitării la o tranzacție/cumpărător este într-adevăr de dorit în contextul economic actual. Încurajarea pieței imobiliare și fluidizarea tranzacțiilor ar fi fost un stimulent benefic pentru anul viitor, în final inclusiv pentru bugetul public. Astfel că menținerea angajamentului anterior ar fi fost o măsură pozitivă și o veste (mai) bună.

Un articol de de Izabela Stoicescu, Senior Manager PwC Romania și Cristina Florea, Senior Associate PwC Romania.


Euronews a fost vandut unui fond de investitii portughez in timp ce postul localizat din Romania se va lansa la anul

Niciun comentariu
euronews

Alpac Capital a fost de acord să achiziționeze canalul internațional de știri Euronews de la Media Globe Networks (MGN).

Postul era deținut de șase ani de omului de afaceri egiptean Naguib Sawiris, perioadă care a fost împărțită parțial de postul american NBC, care și-a vândut pachetul de 25% anul trecut. În acest timp, canalul din Lyon a trecut de la formatul fără prezentator la prezentarea contemporană, deși s-a confruntat cu pierderea finanțării Comisiei Europene.

O declarație a Euronews a spus că veniturile din afiliați și parteneriate au crescut cu peste 400%, în timp ce a existat o creștere de 43% a veniturilor din publicitate în ansamblu și o creștere de 67% a publicității digitale, depășind obiectivele pentru anul in curs.

Activitatea de diversificare a veniturilor (afiliați și parteneriate) a crescut cu +400%, contribuind puternic la această creștere, alături de o creștere de +43% a veniturilor din publicitate în ansamblu și o creștere de 67% a publicității digitale. Se anticipează că bugetul pentru 2022 va reduce pierderile din exploatare la jumătate.

Naguib Sawiris, președintele în exercițiu al Consiliului de Supraveghere al Euronews și președintele MGN, a declarat: „Ambiția mea principală a fost întotdeauna să văd Euronews o reușită. Am investit în mass-media pentru că i-am văzut potențialul și ni s-a dovedit că avem dreptate. Euronews este unic prin abordarea sa hotărâtă imparțială și prin angajamentul de a oferi mai multe puncte de vedere publicului său în limba lor maternă.

Alpac Capital este un fond de capital de risc cu sediul în Portugalia, condus de Pedro Vargas David și Luis Santos, care sunt descriși ca europeni angajați. „Aparțin generației care s-a născut și a crescut cu Europa și care o consideră o oportunitate”, a spus David. „Dacă ne-a adus pace de zeci de ani, este, de asemenea, un loc grozav de exprimare și dezbatere. Sunt profund convins că Euronews, datorită calității echipelor și potențialului său, poate fi locul în care se exprimă toate vocile Europei.”

Michael Peters, CEO al Companiei din 2011, a fost numit Președinte al Consiliului de Administrație, înlocuindu-l pe Sawiris într-o structură revizuită.

Tranzacția este de așteptat să fie finalizată în 2022, sub rezerva aprobărilor finale.

Planurile de lansare pentru Euronews România

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a acordat, in această toamnă licenţă audiovizuală prin reţele de comunicaţii electronice pentru Euronews România, în urma solicitării Universităţii Politehnica din Bucureşti.

Postul de televiziune Euronews România va funcționa ca o divize a universitatii, care detinea un canal cu emisie interna, Sigma TV. Potrivit redactorului-şef al Euronews România, Andra Miron Diaconescu, noul canal, cu un format SD şi HD, va avea o zonă de difuzare naţională şi internaţională (în Republica Moldova), prin reţelele RCS&RDS, Orange şi Vodafone, cu care există "discuţii preliminare", şi o structură de programe în care se regăsesc 60% producţie proprie şi 40% producţii audiovizuale ale altor producători.

La solicitarea Monicăi Gubernat, membru al CNA, Miron a arătat că postul pe care îl reprezintă va oferi ca noutate "o informaţie de context", care va fi obţinută graţie apartenenţei la "marea familie Euronews".

"Vom putea să avem toate punctele de vedere, într-adevăr, atât la nivel naţional, cât şi internaţional, şi venim cu un mod de lucru cu totul nou, care se bazează pe brandul Euronews, pe training-ul şi pe know-how-ul de la Euronews şi, bineînţeles, pe valorile în care noi credem din tot sufletul nostru, care sunt cele de independenţă şi de echidistanţă", a spus Miron.

Din echipa canalului fac parte Cristian Coman, şeful News Desk-ului şi redactor-şef adjunct, jurnalist cu peste 29 de ani de experienţă, trei producători executivi - Robert Ştefanof, Ilie Nicola şi Ştefan Vasile, Adriana Matei, la International Desk, Mari Jeanne Ion fiind directorul de programe.

"Euronews România va avea o componentă foarte puternică digital. Ne dorim să creştem foarte mult conţinutul atât în zona online, cât şi în cea de tv şi să lucrăm integrat pe cele două platforme", a precizat Miron.

Ea a apreciat că primăvara viitoare "ar fi un orizont de timp realist" pentru începerea emisiei postului.


Lovitura pe piata media: Eurosport pierde drepturile Premiere League in fata DigiSport și Look Sport

Niciun comentariu
premier league

Postul de televiziune DigiSport, care este operat de RCS&RDS, a castigat drepturile de transmisiune TV a meciurilor de fotbal din Premier League pentru următoarele trei sezoane impreuna cu canalele Look Sport, detinute de trustul Clever Media. 

Dupa 8 ani de zile, meciurile de fotbal din campionatul Angliei nu se vor mai vedea pe Eurosport 1

Digi Sport va difuza, începând cu anul 2022, următoarele 3 sezoane ale celei mai puternice competiții de fotbal din Anglia, Premier League (2022/2023, 2023/2024, 2024/2025) alături de Look Sport.

Drept urmare, pentru prima dată în istoria sa, Digi Sport, va difuza simultan toate cele cinci ligi europene de fotbal de top – Bundesliga, LaLiga, Ligue 1, Serie A și Premier League.

Comentând evoluția, Serghei Bulgac, CEO Digi/RCS&RDS, a declarat: „„Ne face plăcere să anunțăm că Digi Sport va transmite următoarele trei sezoane ale campionatului Premier League, conținut care completează perfect varietatea de competiții sportive adusă în casele a milioane de fani ai fotbalului și ai sportului în general. Conținutul de calitate, echipa de profesioniști, entuziasmul și experiența lor, și, nu în ultimul rând, notorietatea ne ajută să fim lideri pe piața canalelor sportive din România”, a declarat Serghei Bulgac, CEO DIGI | RCS & RDS.

Abonații Digi vor putea urmări meciurile din Premier League pe canalele Digi Sport, pe Digi 4K, pe site-ul www.digisport.ro, dar și prin aplicația online gratuită Digi.

Pe de alta parte, Look Sport, detinut de grupul Clever Media, va oferi meciurile in direct pe canalele sale dar si prin intermediul platformei sale contra cost Prima Play.

Digi Sport a lansat aplicația pentru smartphone, care le oferă fanilor acces permanent la un conținut dedicat, în funcție de preferințele personale, și, totodată, o varietate de informații și competiții de neratat. Aplicația Digi Sport poate fi descărcată din GooglePlay sau AppStore.

Ironia zilei: Digi a introdus in grila un post de manele pay TV

Niciun comentariu

Ironie sau gluma, DIGI (RCS-RDS) a introdus in grila sa de programe un nou canal de televiziune muzical. La putin timp dupa, acesta a disparut așa cum a si aparut, insa explicatia a aparut in conturile de utilizatori ale abonatilor. Postul de manele este pay TV, adica la fel ca si HBO trebuie sa scoti bani din buzunar daca vrei sa urmaresti Balcan Music TV.

Balcan Music TV este un post de manele ce a obtinut licenta din partea CNA inca din anul 2019. Reprezentantii postului au declarat de atunci ca vor sa fie un post de te televiziune in sistem pay-TV. 

Deși nu este in stare sa introduca in grila sa de programe canale cu continut premium precum Animal Planet, Discovery Science, Film Box, ca sa dam doar un exemplu si nici sa introduca versiuni HD ale unor canale deja existente in grila, Digi s-a aratat extrem de intelegator si deschis sa creeze un pachet extra, pentru un post de manele care nu a fost in stare nici macar sa creeze acele burtiere pentru a afisa titlurile melodiilor redate.

Postul de manele Balcan Music TV vrea 1,4 lei pe luna pentru ca abonatii sa vada un soi de playlist de Youtube, pus pe TV, doar ca pentru asta ar trebui sa scoata niste bani din buzunar.

Vorbim de un canal de televiziune care in 2021 nu are decat o simpla pagina de Facebook.

Colierele anti-5G s-au dovedit a fi de fapt radioactive

Niciun comentariu

sâmbătă, decembrie 18, 2021

colier anti-5g

In frenezia știrilor false care au dus la atacuri si incendieri ale unor antene 5G, unii s-au ales și cu niște sume frumoase de bani de pe urma credulilor. Pe modelul primarului Pandele din Voluntari care a spart banii pe lănțișoare anticovid, în vestul Europei sute de oameni au cumpărat coliere anti-5G. S-a descoperit, însă, că colierele și accesoriile care pretind că „protejează” oamenii de rețelele mobile 5G sunt radioactive.

Autoritatea olandeză pentru securitate nucleară și protecție împotriva radiațiilor (ANVS) a emis un avertisment cu privire la zece produse pe care le-a descoperit că emanau radiații ionizante dăunătoare. Autoritatea le cere oamenilor să nu folosească produsele, care ar putea cauza probleme de sănătate dacă sunt purtate pe termen lung.

Nu există dovezi că rețelele 5G sunt dăunătoare sănătății. Organizația Mondială a Sănătății spune că rețelele mobile 5G sunt sigure și nu sunt fundamental diferite de semnalele 3G și 4G existente.

Rețelele mobile folosesc unde radio neionizante care nu dăunează ADN-ului. În ciuda acestui fapt, au existat atacuri asupra unor stații emisie de către persoane care cred că sunt dăunătoare. Desigur frenezia știrilor false legate de 5G a mai scăzut decând pandemia de coronavirus a devenit noua conspirație mondială. 

Produsele identificate de cei din Olanda au inclus o mască de dormit „Energy Armor”, o brățară și un colier. De asemenea, s-a descoperit că o brățară pentru copii, marca Magnetix Wellness, emite radiații.


„Nu le mai purtați, puneți-le în siguranță și așteptați instrucțiunile de returnare”, a spus ANVS într-un comunicat. „Vânzătorilor din Olanda cunoscuți de ANVS li s-a spus că vânzarea este interzisă și trebuie oprită imediat și că trebuie să își informeze clienții despre acest lucru”.

Teoriile conspirației au alimentat o piață de dispozitive „anti-5G” care de obicei nu au niciun efect. În mai 2020, standardele comerciale ale Regatului Unit au încercat să oprească vânzările unui stick USB de 339 de lire sterline care pretindea că oferă „protecție” împotriva 5G. Așa-numitele „autocolante anti-radiații” au fost vândute și pe Amazon.

Scandal media între Youtube și Rusia din cauza unui canal tv

Niciun comentariu

Autoritatea de reglementare a comunicațiilor din Rusia a declarat vineri că a scris echipei de management a Google, cerând ca accesul să fie imediat restabilit la canalul de YouTube în limba germană al radiodifuzorului RT susținut de stat.

Moscova este în dezacord cu Alphabet cu privire la o serie de probleme, inclusiv dispute cu privire la conținutul interzis. Joi, un om de afaceri rus sancționat a revendicat victoria în fața Google într-un dosar în instanță care ar putea aduce gigantului tehnologic o amendă grea.

RT a declarat că noul său canal „RT auf Sendung” a fost blocat joi, la doar cinci ore după lansare. RT a citat Google spunând că noul canal a fost șters, deoarece a fost creat cu încălcarea restricțiilor anterioare impuse acestuia.

Rusia a amenințat în septembrie că va bloca YouTube, iar Kremlinul a cerut „toleranță zero” față de gigantul care găzduiește videoclipuri după ce a eliminat canalele RT în limba germană de pe site-ul său, spunând că au încălcat politica sa de dezinformare COVID-19.

Autoritatea de reglementare din Rusia, Roskomnadzor, a declarat vineri că a scris către Google, cerând o explicație pentru restricție și numind interdicția un act de cenzură.

În regulile comunității sale, YouTube spune că este posibil ca persoanele sau instituțiile cărora li s-a închis canalul să nu poată folosi, deține sau crea alte canale sau conturi YouTube.  Se spune că proprietarilor de canale li se trimit explicații pentru reziliere prin e-mail.

Autoritățile germane au declarat vineri că au inițiat proceduri împotriva sucursalei de limbă germană a radiodifuzorului rus RT pentru că operează în țară fără licența corespunzătoare.

Eva Flecken, directorul autorității media MABB din Berlin și statul Brandenburg, a declarat că RT DE nu a solicitat și nici nu a primit o licență de difuzare de la MABB.

RT DE, care are până la sfârșitul anului să răspundă procedurilor, a declarat pe site-ul său că i s-a acordat o licență pentru transmisiile prin cablu și prin satelit în Serbia, ceea ce, în conformitate cu convenția ECTT (Convenția Europeană a Televiziunii Transfrontaliere), îi permite să aibă drepturi de difuzare în Germania.

Flecken a spus că, pe baza evaluării preliminare a MABB, totuși, o astfel de licență nu a fost suficientă.

Carrefour România deschide 6 noi magazine Express

Niciun comentariu
carrefour express

Carrefour România își extinde rapid amprenta formatului de proximitate în mai multe regiuni din țară odată cu deschiderea a șase noi magazine Express în Cluj-Napoca, Sibiu, Zalău și Huși în doar o săptămână. 

Astfel, retailerul încheie anul cu o rețea de 108 magazine Express, dintre care 17 sunt în regim de franciză. Dezvoltarea formatului de proximitate reprezintă unul dintre obiectivele strategice ale Carrefour, aliniate viziunii sale de a fi aproape de clienți cu opțiuni sănătoase și de calitate atât în mediul fizic, cât și online, prin aplicația Carrefour, site-ul Carrefour.ro și platforma Bringo.

Noile magazine sunt adaptate stilului de viață și obiceiurilor de cumpărături ale locuitorilor din fiecare zonă vizată, care vor avea la dispoziție o gamă largă de legume proaspete, BIO, dar și produse locale și vinuri regionale din programul Deschidem Vinul Românesc. 

Spațiile de vânzare din fiecare magazin, cuprinse între 100 mp și 350 mp, sunt optimizate, astfel încât clienții sunt așteptați cu o sortimentație diversificată, cu accent pe produse sănătoase, prin cele 3.500 de produse disponibile, cât și cu un design modern. Un spațiu sigur pentru cumpărături, care îi așteaptă zilnic pe locuitorii din cele patru orașe cu oferte speciale, personalizate.


„Magazinele Express sunt gândite pentru a răspunde unui stil de viață din ce în ce mai dinamic, oferind soluții sănătoase în vecinătatea clienților. Aceștia se pot bucura acum de cumpărături rapide, diversificate și de calitate, mult mai aproape de casă. În 2021, am deschis 23 de noi magazine, dintre care 3 în franciză. Suntem încântați că ne putem apropia, prin intermediul magazinelor Express, de cât mai mulți consumatori din România și intenționăm ca anul viitor să dublăm numărul de magazine Express deschise față de anul acesta și să ne consolidăm astfel prezența națională în acest format, care reprezintă o parte integrală a modelului nostru omnicanal”, declară Vincent Rochefort, Proximity Director Carrefour România.

Noile magazine Express din Cluj-Napoca, Sibiu, Zalău si Huși își așteaptă clienții cu o gamă bogată de legume și fructe proaspete, BIO, dar și cu produse de proveniență locală sau produse proaspete de panificație, pentru o alimentație sănătoasă și accesibilă în fiecare zi. Pentru mai multă varietate și pentru o experiență potrivită fiecărui moment, aceștia pot găsi atât produse dietetice, cât și produse sau specialități internaționale, produse cosmetice și de îngrijire personală, produse pentru întreținerea și îngrijirea casei.


Produsele autentice românești din marca proprie Drag de România disponibile acum și în noile magazine pot fi completate perfect cu gama atent selecționată de vinuri autohtone din programul național Deschidem Vinul Românesc. De la vinuri regionale și până la etichete exclusive sau consacrate, magazinele Express aduc locuitorilor din Cluj-Napoca, Sibiu, Zalău si Huși, vinuri potrivite pentru fiecare ocazie.


Folosind aplicația Carrefour, clienții pot scana produsele direct de la raft, pot verifica prețurile și apoi le pot adăuga în coșul virtual și plăti rapid la casa de marcat, fără să mai așeze produsele pe bandă. Tot prin intermediul aplicației, clienții au acces la programul de loialitate Act for Good, unde săptămânal pot găsi noi oferte și promoții. Orice achiziție realizată pe baza codului Act For Good este răsplătită cu 1 punct pentru fiecare 20 de lei cheltuiți (excepție făcând băuturile alcoolice și tutun), în plus există extra puncte la produsele special semnalizate, iar punctele se cumulează exclusiv în contul individual prin scanarea codului Act For Good.


De asemenea, în interiorul magazinului, clienții au la dispoziție și alte servicii, precum PayPoint, reîncărcare electronică, plată facturi sau viniete. 

Create pentru a răspunde unui stil de viață care combină nevoia de siguranță în magazin cu dorința de a avea la îndemână opțiuni de alimentație sănătoasă, de proveniență locală, magazinele Carrefour Express se potrivesc perfect locuitorilor din proximitate. 

Totodată, rețeaua Express are un rol esențial în susținerea livrării rapide, în doar 30 de minute, a produselor Carrefour prin Bringo. În acest moment, serviciul lansat în august anul acesta acoperă șase orașe din țară - București, Iași, Cluj, Timișoara, Constanța și Brașov. Serviciul este menit să traducă proximitatea și în mediul online.


300 de copii de la Casa Bună primesc PC-uri și tablete care să-i ajute să studieze

Niciun comentariu

vineri, decembrie 17, 2021

casa buna

Sâmbătă, pe 18 decembrie, în cadrul Gaming Marathon, streamerii și comunitățile lor de sute de mii de gameri sprijină educația copiilor de la Casa Bună. ONG-ul creat de Valeriu Nicolae are ca scop accesul copiilor din familii marginalizate la educație, astfel că în timpul maratonului, streamerii și partenerii evenimentului vor dona zeci de echipamente care să-i ajute pe cei mici să își continue studiile. 

Gaming Marathon are loc pe www.gaming-marathon.ro, începând cu ora 10.00.

PC-urile, laptopurile, telefoanele mobile, monitoarele și alte multe dispozitive vor veni în sprijinul programului de gamificare al asociației, care răsplătește copiii cu dispozitive dacă aceștia participă la cât mai multe ore și adună cât mai multe puncte. Participanții la eveniment pot dona și ei direct pe site-ul asociației.

“Implicarea este cel mai important motiv pentru care Gaming Marathon există de aproape 2 ani. Evenimentul a dovedit în mai multe ediții cât de uniți și dornici să ajute sunt gamerii din România, fie că vorbim de doctorii din prima linie, fie de copiii care au nevoie de acces la educație digitală. Iar în acest decembrie am ales să dăruim, ajutăndu-i pe copiii din programul Casa Bună cu zeci de pc-uri și tablete care să le faciliteze continuarea studiilor și, mai ales, să-i ajute să-și găsească o vocație.”, a precizat Tudor Dăescu, co-fondator Gaming Marathon.

“La Casa Bună, ne dorim ca toți copiii din program să aibă acces la o educație completă. Iar jocurile video sunt instrumente prin care copiii se pot apropia mai ușor de cunoaștere. Mulți dintre ei îi urmăresc pe streamerii care vor fi prezenți la Gaming Marathon și se vor bucura enorm de cadourile pe care le vor primi din partea comunității. Cu ajutorul echipamentelor primite, vom continua cu aceștia munca de mentoring în carieră. Am fi extrem de mândri ca la Casa Bună să se formeze viitori programatori sau streameri de succes.”, a declarat Valeriu Nicolae, inițiatorul proiectului Casa Bună.

Streamerii din Good Gaming League, liga creatorilor care fac gaming pentru bine, vor purta discuții despre importanța de a ajuta și a dona. Ovvy, Antonia Nuckle, IceManLucky, Gannicus, Jaxi, Tedereu, ZaSami, Mădălin și AmyClaire își vor încuraja comunitățile să se implice în discuție, iar la final vor dona tablete pentru copiii de la Casa Bună.

La maraton, gamerii au parte de educație financiară într-un mod inedit de la creatorii preferați. Aceasta lipsește atât în viața reală, cât și în jocuri, dar e o parte determinantă pentru succes în ambele. Werty (CS:GO), Tudor Buțan (FIFA), iSilent (Minecraft) și Mădălin (Clash Royale) vor oferi tips & tricks gamerilor despre cum să-și gestioneze cât mai bine banii și resursele în jocuri.

Jaxi și Tedereu vor primi challenge-uri în CS:GO și PUBG și dacă le vor rezolva, își vor dona telefoanele personale, în timp ce specialiștii din industria dezvoltatoare de jocuri video vor recomanda live cele mai inteligente și educative jocuri video pe care copiii de la Casa Bună să le joace pe PC-urile și telefoanele pe care le vor primi.


Sancționarea penală a simplelor greșeli fiscale revine pe agenda legislativă

Niciun comentariu

La vremuri noi, metehne vechi? Sancționarea penală a simplelor greșeli fiscale revine pe agenda legislativă

Se pare că devine deja o cutumă ca, o dată la 2 ani, să fie reintrodusă brusc pe agenda modificărilor legislative sancționarea cu închisoarea a procedurii de administrare a impozitelor reținute la sursă. Astfel, în 2017 și 2019 s-a încercat incriminarea nereținerii sau neîncasarea, respectiv, reținerea sau încasarea, urmate de neplata  unor impozite și contribuții supuse regimului reținerii la sursă, de fiecare dată proiectul legislativ fiind abandonat în urma argumentelor logice și coerente invocate de către mediul de afaceri în procedura transparenței decizionale.

Acum, proiectul legislativ revine în atenția publică, după ce în toată perioada de timp scursă de la ultima discuție asupra sa nu s-au mai derulat niciun fel de analize și dezbateri pentru rezolvarea marilor probleme pe care le ridică această abordare agresivă și nepotrivită a raporturilor juridice fiscale. Dintr-o dată, deci, fix în data de 15 decembrie 2015, urgența iminentă a unor probleme ignorate ani de zile impune desigur adoptarea unei ordonanțe de urgență publicată cu câteva ore înainte de aprobarea sa, spre a fi bifată (și) formalitatea consultării publice.

Acum, ca și în trecut, proiectul este prezentat public ca o reintroducere a unei infracțiuni care a existat anterior declarării neconstituționale, fiind reglementată de art. 6 din Legea evaziunii fiscale nr. 241/2005, cu intenția de a fi mai ușor acceptat de către destinatarii legii, dar și cu speranța că poate așa nu vor mai fi remarcate marile sale deficiențe. 

Reamintim, astfel, că Decizia nr. 363/2015 a CCR a declarat neconstituțională prevederea originară din Legea evaziunii fiscale pentru rațiuni de ordin formal, anume lipsa de predictibilitate și previzibilitate a dispoziției legale de ordin penal care, pur și simplu, nu permitea a stabili care tipuri de impozite intră în sfera sa de aplicare. Astfel, urma ca legiuitorul să aducă clarificările necesare, enumerând categoriile de impozite și contribuții cu reținere la sursă care intră sub incidența faptei de infracțiune.

În 2017, conformând-se acestei solicitări, Ministerul de Finanțe propunea o listă de impozite și contribuții ce intră în sfera de aplicare a proiectului reglementării propuse, dar, totodată, introducea o incriminare „nou-nouță” care nu avea nicio legătură cu vechea reglementare declarată neconstituțională. Proiectul de ordonanță de urgență a și fost, de altfel, la acel moment abandonat, tocmai pentru că ridica probleme majore, dar acum este reluat și pus în dezbatere publică pe site-ul ministerului. 

Într-un stat de drept și democratic, o simplă dispută fiscală cu privire la măsura în care ar fi sau nu cazul să se rețină sau încaseze impozitele nu poate să reprezinte infracțiune la începutul secolului XXI; neplata datoriilor fiscale, ca efect al aplicării eronate a legii fiscale nu poate să reprezinte infracțiune, cu atât mai mult cât este notoriu că în România textele sunt de multe ori atât de neclare încât nici măcar organele fiscale nu pot să dea un răspuns corespunzător contribuabililor atunci când li se adresează întrebări în procedura de îndrumare și asistență. 

Introducerea unui asemenea text legislativ va putea aduce din nou în actualitate invocarea legislației penale ca mijloc de șicanare și intimidare a contribuabililor în cadrul controalelor fiscale, așa cum nu de mult se întâmpla când aproape toate disputele fiscale erau susceptibile să ducă la sesizări penale, în realitate fiind de-a dreptul infim numărul acestora finalizate până la urmă cu condamnări, după ani și ani în care cauzele au rămas în nelucrare. 

Este absolut necesar, însă, să facem deosebirea între cele două fapte prevăzute de acest articol din proiectul de lege și, anume, între nevărsarea la buget a sumelor reținute la sursă ca impozite și contribuții, respectiv nereținerea la sursă sau neîncasarea unor impozite.

Prima dintre ele – nevărsarea la buget a sumelor reținute la sursă – ar putea fi la limită considerată din perspectivă conceptuală a avea în esență menirea unui substitut al infracțiunii de delapidare (sancționată penal). În schimb, cea de-a doua – nereținerea la sursă sau neîncasarea sumelor datorate ca impozite – nu este și nu ar trebui să fie niciodată mai mult decât o simplă dispută fiscală. Aceasta întrucât ea poate avea nenumărate cauze. Cea mai importantă și periculoasă dintre acestea poate fi legată de faptul că plătitorul venitului ar putea avea o interpretare asupra unei anumite operațiuni înregistrate în contabilitatea sa, care la final se dovedește a fi una contrară celei împărtășite de organul fiscal. Acest lucru exclude practic sub orice formă incidența evaziunii fiscale, fiind o problemă care trebuie rezolvată la instanțele de contencios administrativ fiscal.

În concluzie, aspectele legate de sancționarea penală a nevărsării sumelor reținute la sursă trebuie discutate,  inclusiv cu mediul de afaceri, pentru ca factorii de decizie politică să aibă siguranță că implementează o măsură legislativă care are și adeziunea celor care activează acolo unde urmează a se aplica, pentru a-i asigura gradul necesar de eficiența și adeziune socială. În schimb, se impune cu necesitate renunțarea la măsura legislativă de incriminare a nereținerii la sursă.

Un articol Dan Dascălu, Partener coordonator litigii fiscale D&B David și Baias, societatea corespondentă PwC în România


Translate

libris.ro
Nu pierde
© all rights reserved
made with by templateszoo