Românii au depus peste 12,6 milioane de aplicări pe cea mai mare platforma de locuri de muncă

Niciun comentariu

luni, ianuarie 10, 2022

aplicări locuri de muncă

Record absolut pe piața muncii - românii au depus peste 12,6 milioane de aplicări pe eJobs.ro în 2021, cel mai mare număr de candidaturi din ultimul deceniu

Una dintre principalele priorități ale candidaților în 2021 a fost găsirea unui loc de muncă sau schimbarea celui curent. Astfel, anul trecut, românii au aplicat de peste 12,6 milioane de ori la joburi pe eJobs.ro, cea mai mare platformă de recrutare din România. Numărul candidaturilor depuse este cu 34% mai mare ca în 2019 și cu 5% mai mare ca în 2020, 2021 fiind și anul cu cele mai multe aplicări din ultimul deceniu pentru eJobs România. 

În același timp, și oferta de angajare a fost foarte apropiată de nivelul pieței din perioada prepandemică: aproape 365.000 de joburi noi au fost scoase la bătaie în 2021, cu doar 5% mai puține ca în 2019 și, totodată, cu 22% mai multe ca în 2020.

„Dacă în 2020 am văzut candidați nevoiți să facă schimbări profesionale ca urmare a disponibilizărilor și a transformărilor impuse de pandemie, în 2021 s-a resimțit puternic faptul că schimbarea jobului a redevenit o alegere și a încetat să mai fie o constrângere, ca în anul anterior. Am văzut candidați mai curajoși ca oricând, iar asta s-a reflectat în cifre record la nivel de aplicări: 12,6 milioane, cele mai multe din ultimii zece ani”, spune Bogdan Badea, CEO eJobs România, liderul pieței de recrutare. 

Bogdan Badea

Domeniile care au atras cele mai multe CV-uri în 2021 au fost Retail, Prestări servicii, Call-center/BPO, IT/Telecom și Financiar/Banking. Pe de altă parte, cele mai puține aplicări au ajuns la angajatorii care activează în Industria textilă, Asigurări, Educație/Training, dar și Sport & Wellness.

Cei mai mulți candidați dornici de o schimbare în carieră provin din Capitală, care a atras peste un sfert din aplicări. Totodată, marile centre universitare, precum Cluj, Timișoara și Brașov, au venit puternic din urmă, cumulând aproape 19% din totalul aplicărilor. De asemenea, interesul candidaților pentru joburile în afară rămâne la un nivel minim istoric. Anul trecut, doar 1,3% din totalul aplicărilor au fost pentru pozițiile disponibile în străinătate. 

Cei mai activi candidați în 2021 au fost cei cu vârste cuprinse între 25-35 de ani. Aceștia au fost urmați de cei cu vârste între 18-24 de ani și  36-45 de ani. În continuare cea mai mare reticență la schimbare o observăm la categoria 45+, acești candidați aflându-se și în topul celor mai greu angajabili de pe piața muncii, potrivit unui studiu realizat de eJobs în 2021. 

„Cu siguranță, 2022 va fi un an în care piața muncii se va stabiliza și mai mult. Ne vom reîntoarce la o luptă acerbă pentru talente - în multe domenii deja se întâmplă acest lucru - și va crește rata de fluctuație în echipe. De asemenea, va exista o presiune și mai mare pe bugetele pentru salarii și vom vedea creșteri salariale în majoritatea domeniilor. Totodată, candidații vor fi mai selectivi în fața ofertelor de muncă și vor îmbrățișa schimbarea doar dacă oportunitatea profesională le va bifa toate criteriile dorite. Companiile care vor investi în continuare în brandul de angajator și vor ști să-l folosească în favoarea lor vor reuși să iasă câștigătoare din lupta pentru cele mai bune talente”, mai spune Bogdan Badea. 

O perspectivă mai amplă asupra anului 2021, dar și principalele trenduri pentru anul în curs sunt prezentate pe larg în ediția din acest an a raportului Review & Trends, realizat de eJobs România, disponibil aici în varianta integrală. 


Scurgerile de informații personale ale angajaților sunt tipul de breșă de securitate cel mai puțin dezvăluit public

Niciun comentariu
scurgerile de informatii

Raportul Kaspersky Employee Wellbeing 2021 dezvăluie că, deși organizațiile se confruntă în mod regulat cu scurgeri de date ale angajaților, aproape jumătate dintre companii (45%) preferă să nu dezvăluie aceste incidente public. În același timp, este posibil ca personalul să nu aibă cunoștințe de bază în domeniul securității cibernetice pentru a se proteja, deoarece doar 44% dintre companii oferă cursuri în domeniul securității IT.

O apărare cibernetică corporativă de succes este imposibilă fără ca angajații de la toate nivelurile să își unească forțele. Tehnologia este importantă pentru a preveni atacurile cibernetice, dar factorii umani joacă încă un rol crucial, fiind legați de 85% din incidente. Sondajul global al Kaspersky asupra factorilor de decizie din domeniul IT oferă informații despre cât de bine colaborează organizațiile și angajații și cum se protejează pe ei înșiși, cum își protejează clienții, dar și unii pe alții.

În ciuda cazurilor mediatizate de breșe de date care sunt asociate în principal cu furtul de informații despre clienți, datele personale ale angajaților sunt și ele foarte căutate de către infractorii cibernetici. În 2021, mai mult de o treime (35%) dintre organizații nu au fost în măsură să ofere securizare completă a datelor angajaților lor și s-au confruntat cu incidente care implică acest tip de informații. Potrivit sondajului, aceste incidente au fost depășite doar de cele care implică datele de identificare personală ale clienților (43%).

Faptul că 45% dintre organizațiile afectate nu au dezvăluit public o breșă de securitate a datelor personale ale angajaților este un semn că problema este mai mare decât pare. În ceea ce privește restul, 43% au împărtășit informații despre un incident în mod proactiv și 12% au făcut acest lucru după ce acesta a fost divulgat în presă. Acest lucru arată că acest tip de breșă este cel mai puțin dezvăluit, în comparație cu încălcările siguranței datelor corporative sau ale clienților.

„Atunci când o organizație se confruntă cu un incident cibernetic, comunicarea corectă în gestionarea crizei este la fel de importantă ca acțiunile de răspuns și de recuperare. Există mereu riscuri de compromitere a bazelor de date, iar companiile ar trebui să recunoască faptul că dezvăluirea proactivă este preferabilă unei expuneri în presă”, spune Evgeniya Naumova, Executive Vice President, Corporate Business la Kaspersky. „Cu toate acestea, metodele adecvate de comunicare, precise și în timp util, nu numai că minimizează potențialele daune reputaționale, dar pot, de asemenea, atenua foarte mult pierderile financiare directe. Pentru a evita panica sau confuzia, o companie trebuie să ia în considerare elaborarea unui plan clar de criză și pregătirea angajaților în avans. Profesioniștii în comunicare corporativă și echipele de securitate IT ar trebui să colaboreze pentru a face schimb de informații despre securitatea cibernetică și pentru a redacta ghiduri, instrumente, canale potrivite și un limbaj efficient, care ar putea fi de ajutor pentru a gestiona cu acuratețe atât comunicarea internă, cât și cea externă, în caz de urgență”, continuă ea.


Lipsa cunoștințelor externe despre potențialele incidente de securitate cibernetică nu este, de obicei, atenuată de eforturile interne. Potrivit cercetării, doar 44% dintre organizații au implementat deja sesiuni de instruire în materie de securitate pentru a se asigura că angajații primesc informații cruciale. În plus, mai mult de jumătate (64%) dintre aceste companii s-au confruntat cu cel puțin o problemă legată de calitatea acestor servicii. Printre aceste probleme se numără nemulțumirea față de complexitatea ridicată a cursurilor și lipsa de sprijin sau expertiză din partea furnizorului de training.

Angajații cărora nu li s-au furnizat cunoștințe de bază despre importanța măsurilor de protecție nu au cum să respecte regulile. În 2021, conformitatea personalului și combaterea unei culturi insuficiente de securitate a utilizatorului final s-au numărat printre primele trei preocupări majore pentru companii când a venit vorba despre securitatea IT – 42% dintre respondenți au menționat-o printre cele mai alarmante probleme. În practică, companiile se confruntă în mod regulat cu breșe de securitate informațională (41%), utilizarea necorespunzătoare a resurselor IT (42%) și partajarea necorespunzătoare a datelor prin intermediul dispozitivelor mobile (38%).

Prevenirea breșelor de date necesită acțiuni concertate din partea tuturor celor care interacționează cu un sistem corporativ și ar putea fi o țintă potențială pentru atacatori. Pentru a-și securiza mai bine angajații, companiile ar trebui să combine măsuri de protecție fiabile cu menținerea conștientizării securității în rândul echipelor lor. Acest lucru include:

  • Actualizarea promptă a software-ului pentru a preveni pătrunderea atacatorilor în sistem.
  • Implementarea criptării de înaltă calitate pentru datele sensibile și aplicarea acreditărilor puternice și a autentificării cu mai mulți factori.
  • Utilizarea unei protecții eficiente la nivel endpoint cu capabilități de detectare și răspuns la amenințări, pentru a bloca încercările de acces și a serviciilor de protecție gestionate pentru investigarea eficientă a atacurilor și răspunsul specializat.
  • Minimizarea numărului de persoane cu acces la date cruciale. Breșele apar mai degrabă în organizațiile în care prea mulți angajați lucrează cu informații confidențiale și valoroase care pot fi vândute sau utilizate într-un fel sau altul.
  • Echiparea angajaților cu abilitățile de securitate cibernetică de care au nevoie. Pentru a economisi timp și a primi un serviciu de calitate, companiile ar trebui să colaboreze cu furnizori recunoscuți la nivel global care pot asigura un proces de învățare eficient.


Un sfert dintre tinerii între 18 și 24 de ani la nivel mondial și-au pierdut locurile de muncă în timpul pandemiei.

Niciun comentariu

Aproape un sfert dintre tinerii cu vârsta între 18 și 24 de ani la nivel mondial, însemnând circa 325 milioane de persoane, și-au pierdut locurile de muncă sau au veniturile diminuate din cauza pandemiei, iar pe termen mediu și lung automatizarea este următoarea amenințare, relevă raportul ”Reaching YES. Addressing the youth employment and skilling challenge”, realizat de PwC, UNICEF și Generation Unlimited.

Raportul notează că, deși numărul tinerilor cu vârste între 15 și 24 de ani a crescut cu 30% între anii 1999 și 2019, rata de angajare în rândul lor a scăzut cu aproximativ 12% în aceeași perioadă. Dintre tinerii care sunt angajați, mulți se află în economia informală și ocupă locuri de muncă cu salarii mici, condiții de muncă periculoase și cu siguranța redusă. Aceștia au fost cei mai expuși pierderii locurilor de muncă în timpul pandemiei. Dintre cei care au un loc de muncă formal, mulți sunt angajați pe poziții inferioare calificării lor pentru că nu au competențe aliniate cu nevoile angajatorilor sau pentru că oferta pentru pozițiile care li s-ar potrivi este prea mică.

Potrivit Institutului Național de Statistică, în trimestrul al doilea din 2021, rata de ocupare a tinerilor (15-24 ani) din România a fost de 22%, de aproape 3 ori mai mică decât rata de ocupare a populaţiei generale în vârstă de muncă (15-64 ani), de 62,4%.

”Tranziţia de la școală la piaţa muncii este dificilă pentru mulți tineri fie pentru că s-au pregătit pentru profesii unde oferta este prea mică, fie pentru că aptitudinile lor sunt nealiniate cu așteptările angajatorilor, fie pentru că nu vor să urmeze alte programe de învățare, considerând că studiile formale sunt suficiente. Cu alte cuvinte există un decalaj între ceea ce oferă economia reală și competențele generațiilor care intră pe piața muncii. Situația riscă să devină mai complicată în contextul digitalizării accelerate care va necesita o pregătire tot mai sofisticată, însemnând competențe tehnice, dar și creativitate, comunicare, gândire critică și capacitate de a rezolva probleme. Atât sistemele de educație formală, cât și angajatorii au o misiune și o responsabilitate de a ajuta tinerii să se integreze pe piața muncii”, a declarat Dinu Bumbăcea, Country Managing Partner PwC România.

 Multe locuri de muncă care tradițional au fost ocupate de tineri riscă să fie automatizate, într-un ritm accelerat, iar fără programe educaționale, scăderea ratei de angajare și șomajul în rândul acestora pot avea implicații sociale mai largi prin creșterea polarizării, erodarea încrederii instituționale și generarea de tulburări sociale.  Mai îngrijorător este că 63% dintre tinerii între 15 și 24 de ani de la nivel mondial nu au acces la internet acasă pentru a învăța cel puțin competențe digitale de bază.

Dobândirea competențelor potrivite pentru piața muncii de către tineri este o problemă globală și trebuie abordată la nivel național și local, mai ales în contextul în care companiile au pe agendă creșterea productivității prin automatizare.

Peste 40% din directorii generali din România, interesați de creșterea productivității prin automatizare

Potrivit raportului CEO Survey 2021, 83% dintre directorii generali la nivel global au în plan creșterea investițiilor în digitalizare. În același timp, 36% vor să crească productivitatea companiilor lor prin tehnologie și automatizare, ceea ce reprezintă mai mult decât dublul ponderii directorilor executivi care au spus același lucru în 2016. Și în acest context, ei au în topul priorităților crearea unei forțe de muncă calificate, educate și adaptabile.

Procentul este și mai mare în România, unde peste 40% dintre directorii generali se arată interesați de adaptarea strategiei forței de muncă și de creșterea productivității prin automatizare și tehnologizare pentru a asigura competitivitatea propriilor organizații. Circa jumătate dintre directorii generali din România planifică creșteri de peste 10% a investițiilor în transformare digitală.

Mai mult, directorii generali din România spun că disponibilitatea abilităților cheie reprezintă o amenințare pentru dezvoltarea organizațiilor, 82% dintre ei declarându-se preocupați și extrem de preocupați de acest aspect. Astfel, 39% dintre ei sunt interesați să asigure competențele necesare angajaților și să crească posibilitatea acestora de a se adapta la o realitate dinamică și incertă. De asemenea, 61% dintre liderii de organizații din România plasează pe locul trei în topul agendei de priorități a Guvernului dezvoltarea unei forțe de muncă pregătite, educate și flexibile.


Visual Fan (Allview) a primit avizul favorabil din partea Consiliului Concurenței pentru preluarea distribuitorului Akai

Niciun comentariu

vineri, ianuarie 07, 2022

 

visual fan allview

Allview (Visual Fan SA), companie listată la Bursa de Valori București sub simbolul ALW, a primit avizul favorabil din partea Consiliului Concurenței pentru a deveni asociat majoritar, cu o deținere de 51%, în cadrul companiei Intervision Trading RO SRL, distribuitor unic în Europa Centrală și de Est (ECE) al produselor brandului japonez de electronice, AKAI. 

Fondată în 1996, Intervision Trading a avut o evoluție ascendentă pe piața distribuției de sisteme audio, înregistrând o cifră de afaceri de 7,42 milioane de euro (36,57 milioane de lei) în anul 2020. Aria sa de distribuție cu drepturi exclusive asupra produselor AKAI cuprinde, în afara României, țări precum: Bulgaria, Cehia, Croația, Grecia, Polonia, Slovacia, Slovenia și Ungaria. 

Achiziția participației majoritare în cadrul unicului distribuitor din ECE al produselor comercializate sub brandul popular AKAI, reconfirmă poziția Visual Fan între cei mai puternici jucători pe piața IT&C din regiune, obținându-se sinergii la nivelul canalelor de distribuție, atât externe, cât și interne. Prin realizarea acestei achiziții, va fi generată pe termen lung o creștere semnificativă a cifrei de afaceri și a profitabilității ALW. Astfel, aceasta tranzacție este de așteptat să conducă la o creștere de cel puțin 25% a profitului Visual Fan pe anii 2022-2023 față de estimările din memorandumul de listare.

„Preluarea participației majoritare într-o companie de distribuție de succes, precum a demonstrat că este Intervision Trading, propulsează brandul Allview pe noi piețe internaționale, prin multiplicarea canalelor de vânzare și creșterea puterii de penetrare a portofoliului nostru de produse. Experiența de până acum ne-a demonstrat faptul că diversificarea gamei de produse este benefică în industria IT&C, iar produsele AKAI vor îmbogăți oferta Allview, fiind vorba despre echipamente complementare, pe care noi nu le producem.
Mai mult, extinderea portofoliului cu produse complementare generează creșterea profitabilității. În cadrul companiei nou-intrate în familia Visual Fan am găsit aceleași valori care ne-au călăuzit și pe noi, în tot ceea ce am construit - încredere, responsabilitate și respect -, alături de pasiunea pentru tehnologie, astfel că există toate premisele ca această tranzacție să contribuie la dezvoltarea business-ului nostru, în avantajul tuturor acționarilor,” a declarat Lucian Peticilă, CEO și fondator al Visual Fan SA.
Lucian Peticila

Intervision Trading RO SRL a înregistrat profituri în creștere, de cel puțin 16 ani încoace, iar în anul 2020, profitul net s-a situat la 1,20 milioane de euro (5,94 milioane de lei), în timp ce previziunile bugetare pentru 2021 iau în calcul un profit cel puțin la același nivel față de anul trecut. Între produsele AKAI distribuite de Intervision Trading, se numără amplificatoare, sisteme audio (home și auto), boxe active, boxe portabile cu Bluetooth, sisteme DJ și altele.

Din punct de vedere organizațional, CEO-ul și fondatorul Intervision Trading, Dorin Ciobanu, va rămâne la conducerea companiei, urmând să beneficieze de know-how-ul și sprijinul Visual Fan pentru a menține și îmbunătăți performanțele în vânzări ale distribuitorului AKAI. Pentru perioada imediat următoare achiziției, Visual Fan își propune integrarea Intervision Trading și valorificarea celor mai bune practici din cadrul fiecăreia dintre companii. Ulterior, ambele societăți ar urma să beneficieze de rețeaua comercială a celeilalte, pentru maximizarea oportunităților de dezvoltare. 

„Eforturile depuse în ultimii ani şi munca susținută a întregii echipe au făcut ca Intervision Trading să deţină un sistem de business adaptat provocărilor pieţei, ceea ce ne permite creşterea accelerată pe pieţele externe. Planurile de expansiune externă au în vedere atât dezvoltarea pe pieţele unde Intervision Trading este prezentă acum, cât şi accesarea de noi pieţe și canale de distribuție în țări din Europa de Vest, dar și din Europa Centrală și de Est. Pentru îndeplinirea acestei strategii de dezvoltare, ne bazăm pe experiența câștigată, expertiza certificată de rezultate obținute de-a lungul anilor, sprijinul companiei Visual Fan, precum și pe notorietatea brand-ului AKAI,” a declarat Dorin Ciobanu, CEO Intervision Trading RO SRL.

Dorin Ciobanu

În procedura de avizare de către Consiliul Concurenței, compania Visual Fan a fost asistată de către Firma de Avocatură Grecu și Asociații.

Listată pe Segmentul Multilateral de Tranzacționare al BVB, la 26 iulie 2021, Visual Fan SA urmărește să folosească instrumentele pieței de capital pentru finanțarea strategiei de dezvoltare, atât pe plan intern, cât și internațional. Compania își propune să mențină un nivel de motivare ridicat pentru investitori, atât prin creșterea performanțelor financiare, cât și prin derularea recurentă de majorări de capital, având în vedere operațiuni periodice de capitalizare a profitului prin distribuirea de acțiuni gratuite, dar și majorări viitoare cu aport de capital.


2022 va fi anul reformei sistemului de taxare cu impact în viitor

Niciun comentariu

Consolidarea fiscală este marea provocare a orizontului de referință 2022 – 2025, arată Ministerul de Finanțe în documentele care fundamentează bugetul.

Auzim deja de câțiva ani cât de importantă este consolidarea fiscală pentru finanțele publice și pentru stabilitatea macroeconomică. Deocamdată, măsurile concrete au fost sporadice, situație motivată de incertitudinea celor aproape doi ani de pandemie care au impus pachete de susținere financiară din partea statelor pentru companii și populație. Contextul sanitar a suspendat temporar procesul de consolidare fiscală. Dar ce înseamnă și ce impact are acest proces asupra taxelor? 

Scopul consolidării fiscale este reducerea deficitului bugetar sub plafonul de 3% din PIB. Pentru a-l atinge, guvernul și-a asumat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) o creștere a veniturilor fiscale, adică a încasărilor din taxe și impozite, de 3% din PIB până la finalul aplicării PNRR. 

Remarcabil este, însă, că această majorare ar urma să fie obținută preponderent dintr-o mai bună colectare a taxelor și impozitelor existente, respectiv 2,5% din PIB, în vreme ce 0,5% ar trebui să vină dintr-o reașezare a sistemului de taxare actual, prin eliminarea unor facilități, scutiri, distorsiuni. Prin urmare, miza pe termen scurt este eficientizarea ANAF. Fără a puncta exact în PNRR care sunt acele prevederi din Codul fiscal care vor fi modificate, Ministerul de Finanțe a lăsat practic o marjă de manevră foarte mare în care poate acționa până la finalul anului 2022 când s-a angajat să publice o analiză a sistemului fiscal și modificările legislative care vor fi făcute în 2023, cu implementare etapizată. 

Așadar, avem o veste bună: schimbările imprevizibile care au bulversat ani la rândul mediul de afaceri nu ar mai fi posibile. Cu toate acestea, în contextul formării unei noi coaliții de guvernare la sfârșitul lui 2021 și, în pofida angajamentelor din PNRR, au fost resuscitate în dezbaterea publică teme vechi care fuseseră abandonate la momentul inițial al propunerii lor tocmai pentru că nu garantau nicio eficiență din perspectiva consolidării fiscale, dar aveau potențial să afecteze negativ climatul economic - impozitul progresiv, taxa de cifra de afaceri, declarația de avere depusă de către toți cetățenii etc. 

Aceste idei au fost receptate cu îngrijorare de către companii. În sondajul HR Barometru, efectuat de PwC România la mijlocul lunii decembrie, 65% dintre respondenți spuneau că impozitul progresiv este propunerea fiscală care le-ar afecta business-ul cel mai mult, iar 35% menționau taxa de solidaritate. 

Este o axiomă că majorarea taxelor într-o perioadă incertă, de criză reprezintă un mare risc pentru revenirea economiei și chiar dacă aceste inițiative au rămas, din fericire, la stadiul de discuție, simpla lor vehiculare în spațiul public influențează negativ percepția afacerilor. Totuși, potrivit aceluiași sondaj, 50% dintre respondenți spun că perspectivele de business pentru 2022 sunt mai bune decât în 2021, 46% că sunt similare și doar 4% că sunt mai slabe.

Măsuri fiscale în PNRR pentru 2022

Știm că percepția companiilor este decisivă pentru evoluția economiei în anul viitor și dacă guvernul va urma planul de măsuri din PNRR va reuși să asigure predictibilitatea mult dorită de mediul de afaceri și în privința taxării. Așa cum spuneam, conform PNRR, va fi făcută o analiză a sistemului fiscal care va fi publicată în ultimul trimestru din 2022 și care se va concentra pe: eliminarea graduală a stimulentelor fiscale și breșelor din legislație în ce privește taxarea veniturilor, taxarea companiilor contribuțiile sociale și taxele pe proprietate (taxe locale) trecerea către o "fiscalitate verde" Măsurile vor fi transpuse în legislație gradual până în ianuarie 2024, iar unele dintre ele vor fi implementate efectiv până în 2028. De exemplu, stimulentele fiscale pentru angajații din construcții vor fi retrase gradual începând din 2025 și vor fi complet eliminate până la final de 2028.

Pentru 2022, prin PNRR guvernul își asumă că va intra în vigoare legislația care face obligatorie înrolarea în SPV a tuturor contribuabililor persoane juridice, precum și a celor care desfășoară activități independente și profesii liberale, că va intra în vigoare ordinul ANAF care clasifică plătitorii de taxe în funcție de risc, precum și un nou cadru legal pentru activitatea de control fiscal cu scopul de a combate mai eficient evaziunea la nivel național, dar și transfrontalier. Tot în anul următor, Antifrauda fiscală și ITM vor avea un plan comun de acțiune vizând firmele cu risc fiscal ridicat, dar și pentru cele cu risc de a utiliza muncă la negru sau gri. 

Până atunci, o serie de modificări au fost deja aprobate prin OUG 130/2021, pe care le voi recapitula pe scurt. OUG nr. 130/2021 a adus modificări și completări atât Codului fiscal, cât și altor acte normative, precum Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea și combaterea evaziunii fiscale, OUG nr. 120/2021 privind factura electronică RO e-Factura, Codul muncii, Legea nr. 296/2020 și  OUG nr. 226/2020, privind unele măsuri fiscale, Codul de procedură fiscală. 

Noutăți în Codul fiscal în 2022

Valoarea cadourilor în bani și/sau în natură, inclusiv tichetele-cadou,  care pot fi acordate de angajatori și sunt neimpozabile, cu diverse ocazii speciale se majorează de la 150 de lei la 300 lei. Totodată, tichetele cadou vor putea fi acordate doar propriilor salariați ai angajatorilor, nu și altor persoane fizice, ca până acum, în cadrul campaniilor de marketing, studiul pieței, promovarea pe piețe existente sau noi, pentru protocol, pentru reclamă și publicitate. Mai mult, tichetele cadou se cuprind în baza lunară de calcul al contribuțiilor sociale obligatorii doar dacă sunt oferite cu ocaziile speciale și în limitele prevăzute de lege. Ocaziile speciale pentru care sunt oferite tichete-cadou angajaților și pentru copiii minori ai acestora sunt: ziua de 8 martie, ziua de 1 iunie, Paștele, Crăciunul.

Pensionarii nu mai sunt exceptați de la plata CASS pentru veniturile din pensii pentru venitul care depășește suma de 4.000 lei lunar inclusiv, pentru fiecare drept de pensie. Venitul impozabil lunar din pensii se stabilește prin deducerea sumei neimpozabile lunare de 2.000 lei și a CASS datorate, dacă este cazul. 

Măsura suspendării plății unor sume de către angajator pentru educația timpurie a copiilor angajaților se prelungește până la data de 31 decembrie 2022 inclusiv.

Se introduce, de la 1 ianuarie 2022, cota redusă de TVA de 5% pentru livrarea de locuințe care au o suprafață utilă de maximum 120 mp, exclusiv anexele gospodărești, a căror valoare, inclusiv a terenului pe care sunt construite, depășește suma de 450.000 lei, dar nu depășește suma de 700.000 lei, exclusiv TVA, achiziţionate de persoane fizice în mod individual sau în comun cu altă persoană fizică/alte persoane fizice. Cota redusă se aplică numai în cazul locuințelor care în momentul livrării pot fi locuite ca atare și pentru o singură locuință ce îndeplinește condițiile de mai sus. 

Alte noutăți legislative cu impact fiscal

Facturile electronice se vor emite obligatoriu prin RO e-Factura în cazul comercializării produselor cu risc fiscal ridicat comercializate în relația B2B, începând cu 1 iulie 2022. Pentru perioada 1 aprilie - 30 iunie 2022, furnizorii de produse cu risc fiscal ridicat pot transmite facturile emise în sistemul național RO e-Factura, indiferent dacă destinatarii sunt sau nu înregistrați în Registrul RO e-Factura. Lista produselor  cu risc fiscal ridicat va fi definitivată prin ordin ANAF în 30 de zile de la intrarea în vigoare a OUG 130/2021. 

În Codul muncii se completează dispozițiile legale referitoare la aplicabilitatea salariului de bază minim brut pe țară, respectiv se prevede că acesta poate fi acordat unui salariat pentru o perioadă de maximum 24 de luni de la data semnării contractului individual de muncă. După această perioadă salariatul va fi încadrat cu un salariu de bază superior salariului de bază minim brut pe țară. Vor beneficia de aceste măsuri și salariații încadrați cu salariul de bază minim brut pe țară, care au deja încheiate contracte individuale de muncă cu o durată de peste 24 de luni.

În ce privește amnistia fiscală, se prelungește termenul de depunere a cererilor de anulare a obligațiilor fiscale accesorii aferente obligațiilor fiscale principale cu scadențe anterioare datei de 31 martie 2020 (inclusiv cele rezultate din inspecții fiscale) de la data de 31 ianuarie 2022 la data de 30 iunie 2022.

Raportarea SAF-T demarează în 2022

Fișierul standard de control fiscal (SAF-T) devine obligatoriu de anul viitor, însă etapizat și diferit în funcție de categoria din care contribuabilii fac parte. Astfel, pentru contribuabilii mari care au făcut parte din această categorie și în anul 2021, obligația de raportare începe cu data de 1 ianuarie 2022; pentru contribuabilii mari care nu au făcut parte din această categorie în anul 2021 obligația începe din iulie 2022; contribuabilii mijlocii și instituțiile de credit, instituțiile financiare nebancare și societățile de asigurare/ reasigurare sunt obligate să raporteze din anul 2023, iar contribuabilii mici - începând cu anul 2025. Prin implementarea SAF-T, România va face un pas important în programul de modernizare și de digitalizare a ANAF, necesar pentru îmbunătățirea capacității de colectare a TVA și a celorlalte taxe și impozite.  

România continuă să aibă unele dintre cele mai mici venituri fiscale din UE, precum și cel mai mare deficit de încasare a TVA – o treime din TVA nu e colectată conform Comisiei Europene. Având în vedere că prin PNRR decalajul de TVA ar trebui să scadă cu cinci puncte procentuale și că per ansamblu colectarea taxelor trebuie îmbunătățită astfel încât veniturile fiscale să crească cu 2,5% din PIB, implementarea cu succes a SAF-T va fi decisivă pentru consolidarea fiscală și aplicarea reformelor din PNRR.

Abordarea reformelor fiscale din PNRR este centrată pe transparența procesului legislativ și consultare publică, pe eficiența colectării, extinderea bazei de impozitare și marginal pe creșterea taxelor. Dacă măsurile asumate prin PNRR vor fi aplicate întocmai ar fi pentru prima dată de la rescrierea Codului fiscal când schimbarea sistemului de taxare va fi predictibilă și transparentă. Concluzionând, în 2022 ar trebui să aflăm, pe baza unei analize realizate împreună cu instituții internaționale, care sunt cele mai eficiente modificări ale actualului sistem de taxare pentru a asigura o colectare mai bună, dar și o mai mare echitate fiscală pentru contribuabili. 

Daniel Anghel, Partener și Lider al Departamentului de Consultanță Fiscală și Juridică, PwC România

Cum arată adeverința lui Djokovic de nu l-au crezut australienii

Niciun comentariu

joi, ianuarie 06, 2022

Novac Djokovic


De doua zile vuiește tot Internetul si se aduna deja cetele de spartani care vor merge calare pe canguri sa protesteze ca Novac cel Mare nu e lăsat sa între intr-o tara pentru ca nu poate dovedi ca se respecta legea acelui stat.

Numărul 1 mondial al tenisului, sârbul Novac Djokovic a zburat spre Australia cu o scutire medicală care ar arata ca el este atât de alergic ca nu are voie sa facă un vaccin anti-covid. 

Se pare ca acea comisie independentă a emis un document ce nu are nici un fel de acreditare sau recunoaștere din partea autorităților la nivel internațional, adică nu e ca si cum ar fi emis un document similar cu cel al unui Certificat Verde Covid.

Scutirea medicală a lui Nole, cum il alinta fanii, arată cam asa in fata autorităților:


Pentru ca e pe cale sa piarda cam vreo 2 milioane de dolari, tatal sau, un adevarat lider spartan, care are descendenti din neamul Sosoaca, a starnit un adevarat scandal international si diplomatic.

După ce alți participanți la turneu si nume mari din tenis dar si oameni de rând s-au arătat scandalizați de posibila favorizare a lui Djokovic, se pare ca ajuns cu adeverința aia in vama din aeroportul din Australia, sârbul nu a fost capabil sa prezinte documentele necesare care sa ateste ca prezintă afecțiuni incompatibile cu vaccinarea anticovid.

Are voie un om sa nu se vaccineze ? Desigur … fiecare om decide dacă o face sau nu, in pofida tuturor dovezilor științifice care demonstrează ca vaccinurile pot reduce puterea unui virus de a deveni mortal.

Poate un om sa fie alergic la reacțiile adverse si sa ii fie contraindicat sa facă un vaccin ? Desigur … cu condiția ca scutirea medicală sa fie emisă de niște medici autorizați si care pot emite documente recunoscute. 

Exista cineva mai presus de lege ? In mod normal nimeni nu e mai presus de lege… in realitate, prin țările Balcanice se întâmpla des ca oamenii cu influență sa aibă parte de un tratament preferențial. Legile ar trebui respectate de toți, indiferent ca ne place sau nu. Cand ești oaspete intr-o țara străină ai obligația sa te supui legilor acelui stat. In Australia nu poți intra fără sa fi vaccinat… deci e de înțeles de ce mulți au ridicat din sprâncene.

Între timp spartanul Novac Djokovic a devenit un fel de victima intr-un scandal diplomatic între Serbia si Australia. Pentru ca e campion in tenis , statul sârb considera ca a sta intr-un hotel de imigranți înseamnă condiții mizere. O exagerare evidenta. 

Legile sunt foarte clare și e clar că oamenii cu drept de decizie din Australia se bazează pe acestea, fiind greu de crezut că ar avea ceva personal cu tenismenul. Evident, există încă multe semne de întrebare privind vinovații pentru creearea acestei situații delicate, iar răspunsul va fi dat în următoarele zile.

Update: Intre timp aflam ca AUSTRALIENII SUSŢIN CĂ DJOKOVIC AR FI VRUT SĂ INTRE ÎN ŢARĂ MINŢIND. 

Conform informaţiilor sursei citate, Djokovic a susţinut în demersul de a obţine derogarea că ar fi avut COVID-19 în ultimele 6 luni. La celelalte 3 categorii care i-ar fi permis să nu facă vaccinul nu se încadra. Doar că, dacă comisiile care i-au acordat dispensa, nu au ştiut despre cine e vorba - numele fiind confidenţial -, la vamă lucrurile s-au schimbat. Concret, sârbul - care, după toate probabilităţile nu a avut coronavirus în ultima jumătate de an - ştia că cei care analizează iniţial dosarul nu îi vor cunoaşte numele. Astfel a şi obţinut dispensa, dosarul fiind "corect" din punct de vedere al datelor furnizate (exista o parafă dată de un medic de la un laborator, care susţinea că Djokovic ar fi avut COVID). Nole ar fi mers astfel "pe burtă", crezând că a reuşit să înşele vigilenţa tuturor, doar că poliţia de frontieră îl avea acum în faţă şi existau deja semnale că sârbul încearcă să intre în Australia folosind un pretext fals. În momentul în care a fost rugat să prezinte şi alte probe clare care să întregească dosarul, numărul unu mondial nu a putut să facă acest lucru.
"Dovada care să ateste derogarea lui Djokovic a fost minimă şi a fost susţinută de un singur doctor. Surse din cadrul poliţiei de frontieră au explicat că, spre deosebire de dosarul celorlalţi jucători care au fost scutiţi medical pentru a juca la Australian Open, al lui Nole a fost mult mai subţire. Când a fost rugat să vină cu mai multe documente necesare, nu a fost capabil să ofere altceva", notează theage.com.au.
Subiectul pe larg il citesti pe Eurosport, click aici.

Am căutat CV-ul expertului Răzvan Cherecheș ca sa văd ce-l recomandă ca sa creeze panica

Niciun comentariu

miercuri, ianuarie 05, 2022

Cv chereches

De luni de zile apare pe la televizor un personaj care este promovat drept expert in sănătate publică, e client fidel la Digi 24, postul la care am renunțat să mai citesc știri pe Facebook de si mai multă vreme.

Din păcate, pentru știri tv ramân tot pe Digi, printre știrile normale văd însă apocalipsa cu fiecare jurnal de știri difuzat. In ceea ce privește pandemia de coronavirus, expertul in sănătate publica e unul din cei mai consultați specialiști.

Dacă vrei sa critici orice măsura luată de autorități care pare prea blândă il suni pe Răzvan, el o sa iti spună mereu ca trebuia sa stam închiși in casa in ultimii doi ani, de exemplu.

Ultima lui estimare e ca prin mai o sa avem zeci de mii de morți de COVID, asa cum scrie RFI aici

Declarația domnului Cherecheș e halucinantă si promovată fără jenă de postul de radio:

Până la final de februarie Omicron va înlocui tulpina Delta în populație. Creșterea de acum e cauzată în principal de tulpina Omicron. (...) Valul 5 va fi mai sever și cu impact mult mai mare decât celelalte pentru că fiind mult mai contagios virusul va putea infecta mult mai multă populație. Mă aștept până la finalul primăverii (aprilie, mai) să ajungem la zeci de mii de morți. Secțiile ATI vor fi pline încă de la finele acestei luni. Oamenii vor avea nevoie de servicii de terapie intensivă, dar nu vor fi disponibile. A fost o mare greșeală faptul că, înainte de perioada sărbătorilor, autoritățile, inclusiv ministrul Rafila, au fost de partea relaxărilor și au relativizat pericolul Omicron.

Domnul expert Cherecheș nu se obosește câtuși de puțin să pomenească ceva despre primele concluzii si declarații ale OMS legate de severitatea acestei noi versiuni:

„Sunt din ce în ce mai multe studii care arată că Omicron infectează partea superioară a corpului, spre deosebire de alte variante care ar putea provoca pneumonie severă”, a declarat managerul pentru monitorizarea COVID-19 din cadrul OMS, Abdi Mahamud, în cadrul unei conferinţe de presă la Geneva, subliniind că aceasta ar putea fi o „veste bună”.

Acum, tot OMS spune că Omicron e periculos pentru persoanele care au deja boli grave…

Propaganda asta cu zeci de mii de morți e ca o moară stricată care nu face altceva decât să inducă panica… de fapt să o alimenteze. 

Domnul Cherecheș, expert in politici publice de sănătate, nu vorbește nimic despre faptul că in cei aproape doi ani de pandemie in România s-au infectat 1.821.849 de români iar1.749.20, 96.01% din total, de români s-au vindecat. Datele oficiale arată că în doi ani, 58.896 de persoane, 3.23% din total, au decedat, fiind infectați cu COVID-19. Datele sunt disponibile oficial pe https://datelazi.ro/.

Institutul Național de Statistică publică pe site-ul propriu faptul ca populația rezidentă a țării este de 19,1 milioane de locuitori. Tragem concluzia, așadar, ca in cei doi ani de zile s-a infectat sub 10 la suta din populația țării. Ati citit câteva rânduri mai sus ca 96 la suta din cei infectați s-au vindecat , da ?

Simt nevoia sa va fac o precizare, toată familia mea a fost infectata si a trecut prin boală, si de asemenea toți ne-am vaccinat, de luni bune, fără ca statul sa ma păcălească cu bani.

Nu l-am auzit însă niciodată pe expertul în sănătate publica Răzvan Cherecheș să vorbească despre statisticile publice actuale și totuși am vrut sa aflu de ce îl înjură lumea și ce il recomandă pentru funcția de expert in politici publice de sănătate si mai ales ce il recomandă sa dea sfaturi legate de virusologie, evoluția unei boli contagioase precum COVID-19.

Așa că am facut o lecturare a CV-ului sau, disponibil public pe site-ul Universității Babeș-Bolyai… cu tot cu multe date personale ce țin de protecția datelor personale.

Il găsiți online intr-o versiune de 17 pagini, in care sunt trecute inclusiv toate lucrările sale de cercetare. Faceti click aici ca sa citiți CV-ul. 

Aflu așadar că domnul Răzvan are o diploma de licență in medicină generală. Apoi el a facut un masterat in Management Sanitar si Doctorat in Sănătate Publică si Management Sanitar. In 2002 el a fost pentru un an medic stagiar (a început sa facă stagiarura), pentru ca in 2003 a devenit Membru in Consiliul de Administrație al Casei de Asigurări de Sănătate Satu Mare. In următorii doi ani a activat oferind servicii medicale la doua societăți comerciale. Din 2005 a devenit asistent universitar de politici publice de sănătate la Universitatea Babeș-Bolyai. In 2007 a fost pentru câteva luni manager general al Spitalului Județean Satu Mare. Iar activitatea lui continua pana in prezent ca profesor universitar atât in România cât si in SUA.

O trecere in revista a lucrărilor sale de cercetare, scrise fie singur, fie in colaborare cu alți autori, nu releva nimic legat de pandemii, viruși, Infecții care sa afecteze oamenii. In SUA spune ca a participat la studii legate de gripa aviară.

Lista de titluri de cercetare, in limba română sau engleză, este lunga, însă nimic care sa ne confirme ca domnul Răzvan Cherecheș are autoritatea de a ne da sfaturi legate de pandemia de Coronavirus si sa facă predicții legate de zeci de mii de morți.

In CV-urile publice, găsite online, nu descoperim vreo mențiune ca domnul Răzvan Cherecheș a fost medic la vre-un spital sau cabinet medical. Știm doar ca se pricepe de minune sa scrie si sa dea sfaturi despre un domeniu pe care l-a studiat. Nimic despre viruși, boli respiratorii, Infecții care sa ii permită sa prevadă apocalipsa.

Nu am comentat niciodată aspectul cuiva si nici alegerile făcute, dar in cazul vedetei noastre, transformată in personaj de Advertoriale sub titlul “Proful de Sănătate Publică” care demonta fake News-urile legate de covid, cred ca pot sa remarc un lucru. 

Acum, bloggerul Zoso i-a pus o întrebare relevantă, cum se descurca un expert cu protejarea de viruși si purtarea măștii de protecție, si mai ales cum o poarta cu asemenea barbă ? Domnul a înțeles ca in loc de răspuns sa șteargă comentariul.

Noi am citit, de exemplu ca, un studiu britanic arată că virusul poate supravieţui şi pe părul lung sau pe barbă, iar o persoană se poate contamina mai repede cu SARS-Cov-2 dacă obişnuieşte să atingă suprafeţe şi să nu se dezinfecteze frecvent, scrie Mediafax.

Un infografic al CDC indică dintre zecile de stiluri care sunt cele mai compatibile cu măştile. Cea mai mare eficienţă o au măştile purtate pe un ten bărbierit. Potrivit infograficului, pentru un bărbat cu barbă completă purtatul măştii este inutil, dar nu numai, scrie Adevarul. 

Medicii recomandă ca, pe durata epidemiei de coronavirus, barba și mustața să fie tunse până când părul facial nu mai este vizibil. Acesta este mesajul transmis fără echivoc de Patrick Pelloux, președintele Asociației medicilor de urgență din Franța, transmite rtl.fr

Întrebat de un telespectator la postul BFMTV care dorea să știe dacă virusul ar putea sta pe barba sau mustață după ce tușește sau strănută, doctorul a răspuns fără echivoc: ”Da, desigur”.

Acum, poate ca nu ar trebui sa aruncam cu pietre doar in domnul Răzvan, el spune de multe ori ce vrea sa audă presa. Iar presa e mereu avida de senzațional fără sa îi mai pese câtuși de puțin ca lumea s-a cam saturat si plictisit.

Netflix lanseaza continuarea pentru Rebelde - are oare capacitatea de a avea acelasi succes ?

Niciun comentariu
rebelde

Din 2004 până în 2008, Rebelde a condus viețile adolescenților și fanilor muzicii. A fost un reboot al telenovelei argentiniene Rebelde Way. Telenovela mexicană a fost o senzație globală care a creat și o trupă, RBD, care a fost la fel, dacă nu mai populară ca serialul. Serialul a avut 440 de episoade. Fenomenul nu imi este deloc strain, am avut ocazia sa îi cunosc în realitate pe toti membrii formatiei, intr-un meet and greet cu fan cluburile oficiale, sa asist la concertele lor din Bucuresti si sa cunosc mii de alti fani. 

Din toata perioada nebuna de atunci inca ramane activ Forumul Rebelde, care a fost la acea perioada cea mai mare comunitate de fani. Il poti accesa aici: http://forum-rebelde.myforum.ro/

Aproape 20 de ani mai târziu, Netflix aduce pe platforma sa de continut la cerere un nou grup de adolescenți rebeli, ca o continuare pentru seria Rebelde.

Reboot-ul Rebelde speră să valorifice nostalgia care este atât de răspândită în industria filmului și televiziunii și cu fanii de film și televiziune. Cu toate acestea, Rebelde de la Netflix vrea să atragă și generația Z și să creeze o nouă generație de fani. 

Noul serial Rebelde (tradus Rebelii) este disponibil de azi pe Netflix, intr-un singur sezon ce are doar 8 episoade...

Producția a început în martie 2021 și probabil s-a încheiat la câteva luni după. Acest lucru înseamnă cel mai probabil că distribuția și echipa au avut suficient timp pentru reînregistrări și editare pentru a produce o versiune care să atragă fanii noi și vechii Rebelde.

În ciuda faptului că Rebelde de la Netflix este comercializat ca un reboot, nu este unul. În schimb, serialul nu este decat un fel de continuare cu 8 episoade. Serialul nu încearcă să facă copii ale lui Mia (Anahí), Roberta (Dulce Maria), Lupita (Maite Perroni), Miguel (Alfonso „Poncho” Herrera), Diego (Christopher von Uckermann) și Giovanni (Christian Chavez).

Scopul este de a crea personaje noi unice, cu propriile lor personalități și lupte, păstrând în același timp spiritul care a făcut serialul mexican atât de popular. Noul Rebelde arată clar că acesta este conceput pentru a prezenta o nouă generație de elevi ai Școlii Elite Way și că personajele originale există în acest univers.

Din vizionarea prezentarilor actorilor si a personajelor, este greu de negat că Jana (Azul Guaita) și Esteban (Sergio Mayer Mori) sunt creați să semene mult cu Mia și Miguel, din serialul mexican. Pentru mine, asta înseamnă că serialul dorește cel puțin să se bazeze pe unele comparații cu serialul original, în special să atragă milenialii care ar putea căuta alte forme de familiaritate între această serie și original.


Rebelde este format din opt personaje principale de adolescenti. Aceste personaje sunt Jana Cohen (Azul Guaita), Esteban (Sergio Mayer Mori), MJ (Andrea Chaparro), Dixon (Jeronimo Cantillo), Luka Colucci (Franco Masini), Andi (Lizeth Selene), Sebastian Langarica-Funtanet (Alejandro Puente) și Emilia (Giovanna Grigio). Deși majoritatea distribuției de actori sunt din Mexic, câțiva membri ai distribuției principale sunt din alte țări vorbitoare de spaniolă sau din America Latină, cum ar fi Brazilia, Columbia și Argentina.

Dacă ați crescut uitându-vă la Rebelde, sunt șanse să vă amintiți emblematica uniformă Elite Way School și modul în care fiecare personaj a stilat-o pentru a se potrivi cu personalitățile sale. De asemenea, vă puteți aminti de culoarea părului în continuă schimbare a lui Giovanni și de modul în care moda a evoluat cu fiecare personaj. Moda a fost o parte importantă a originalului, așa că are sens că va juca din nou un rol major.

Elle Magazine Mexico a vorbit cu designerul de costume pentru noul serial Rebelde, Nayeli de Alba. Ea a vorbit despre utilizarea Instagram, Tik-Tok și a altor magazine populare din Gen Z pentru a inspira moda. Ea a mai spus că a lăsat distribuția și personajele lor să ajute in călătoria lor în modă pe tot parcursul sezonului.

Ceva care face ca moda de aici să fie puțin diferită de seria originală este un accent pe utilizarea designerilor și mărcilor mexicane în serial. Potrivit Harper’s Bazaar, originalul s-a bazat în mare măsură pe moda și mărcile din SUA pentru a dezvolta stilul personajelor. Nayeli de Alba s-a asigurat că rădăcinile modei Rebelde ale Netflix sunt foarte mult inrădăcinate în Mexic.

RBD a devenit cea mai de succes foramatie mexicana din toate timpurile până la despărțirea lor în 2009. Inainte de premiera de azi, Netflix a lansat un teaser cu piesa iconica din serialul original, cu un remix mai actual. Azi, a fost postat si un videoclip de tip karaoke, cu Y soy rebelde original:


Între timp am descoperit ca pe YouTube avem si un canal cu muzica de pe coloana sonora a acestui nou serial. Aflam așadar  a avem cover-uri de pe piesele originale, cântate si de RBD:

- Y soy rebelde

- Salvame

- Solo quedate en silencio

Le puteți asculta aici: Youtube

Acum, descrierea serialului suna cam asa:

„Bine ați venit la EWS, prestigiosul internat în care drumul dificl către celebritate nu este pentru cei slabi de inimă. Rebelde este reboot-ul iubitei telenovele pentru adolescenți care a dat naștere la telenovele separate în Argentina și Mexic la începutul anilor 2000. In regia lui Santiago Limón și Yibran Asaud, Rebelde se dezvoltă pe holurile Școlii Elite Way, cu o nouă generație de elevi, povești și personaje, (plus câteva lucruri familiare pe care fanii nostalgici le vor recunoaște). Pe parcursul a opt episoade, Rebelde urmărește un grup de studenți care fac tot posibilul pentru a câștiga Battle of the Bands de la EWS, concursul muzical cheie pentru ca aceștia să reușească la începutul carierei muzicale. Pe parcurs, dragostea și prietenia înfloresc între ei în timp ce o societate secretă misterioasă aruncă o umbră asupra viselor lor de a deveni următoarea mare vedetă a muzicii.”

Actorii din serial, pe scurt:

Azul Guaita

Azul Guaita

Actrița născută în Mexico City este cea care conduce distribuția acestei noi versiuni a telenovelei care a marcat o epocă la începutul anilor 2000. Azul Guaita, despre care se așteaptă să fie o versiune modernă a Miei Colucci (interpretată de Anahí în versiunea mexicană), va fi responsabilă să preia rolul Janei Cohen.

Rol in serial: Jana Cohen Gandía, o vedetă pop deja celebră, vrea să facă muzică serioasă la Elite Way School. Are nevoie și de o pauză de la mama ei.

Cariera: Înainte de Rebelde, Azul Guaita a apărut ca Yolotl în serialul mexican My Husband Has Family, Camila Paz în Single with Daughters, Susana Vega în La Negociadora și ca Renata în Get on My Moto.În afara ecranului, Guaita este un ambasador al bijuteriilor Lazarena. Legătura ei cu Rebelde este profundă, deoarece a postat pe Instagram o fotografie din copilărie cu ea purtând uniforma Rebelde și îmbrățișând-o pe Anahí, care a interpretat-o pe Mía Colucci în telenovela originală mexicană.

Sergio Mayer
Sergio Mayer Mori

Tânărul de în vârstă de 23 de ani este de așteptat să facă un salt în lumea actoriei cu rolul din serialul regizat de Santiago Limón.

Rol in serial: Estebán Torres, un tanar care a aruncat în aer în mod misterios o seră, este la EWS pentru a se regăsi - și câteva răspunsuri despre trecutul său.

Andrea Chaparro

Andrea Chaparro

Cunoscută pentru apariția ei într-un show de talente când era doar o copilă, Andrea Chaparro o va juca pe M.J. (Maria Jose). Ea va juca rolul Robertei Pardo, însă, într-o avanpremieră dezvăluită de platforma de streaming, actrița și-a descris personajul drept „un pic conservator” cu o rebeliune ușor ascunsă.

ROL: Având o educație religioasă în California, María José „MJ” Sevilla a revenit la rădăcinile familiei ei mexicane, înscriindu-se la EWS. Este dornică să-și găsească propria voce și independență departe de repertoriul conservator pe care l-a cunoscut dintotdeauna.

Jeronimo Cantillo

Jerónimo Cantillo

Actorul columbian în vârstă de 29 de ani, care are și o carieră muzicală, a fost văzut în producții precum Verdad Oculta, Los Morales și Aníbal Sensation Velázquez. Guillermo „Dixon” Álvarez, este un rapper și beatboxer din Columbia, și vrea să-și mențină credința pe stradă și să devină „Dixon”, nu Guillermo. Unghiile curcubeu și mohawk-ul skunk sunt lucruri imporatne pentru el.

Franco Masini
Franco Masini

Cunoscut pentru participarea sa in filmul argentinian El Clan, Franco Masini se alătură distribuției lui Rebelde în rolul lui Luka Colucci. Un semn clar din cap către personajul interpretat de Anahí în versiunea mexicană și de Luisana Lopilato în versiunea originală.

Lizeth Selene

Debutul actritei nascute in Acapulco, Mexic, va fi tocmai in serialul Rebelde sub rolul lui Andi Agosti. Cu toate acestea, mexicana este deja bine cunoscuta în lumea muzicii sub numele de Selene.

In serial Andrea „Andi” Agosti nu poate scăpa de mama ei și de iubitul ei nepoliticos suficient de repede când pășește în campusul EWS. O rockeră rebelă, această bateristă își bate joc de orice regulament, de la ceea ce poartă la cu cine se întâlnește între repetițiile pentru Battle of the Bands.

Alejandro Puente
Alejandro Puente

Actorul mexican este deja o veche cunoștință a Netflix datorită rolului sau dim El Club, alături de Alejandro Speitzer. In serialul Rebelii, îl interpreta pe Sebastián Langarica-Funtanet. El este un golden boy senior și fiul primarului, și nu știe ce înseamnă „nu poți obține întotdeauna ceea ce îți dorești”.

Giovanna Grigio

Originară din São Paulo, Brazilia, actrița cunoscută pentru rolul lui Mili în remake-ul brazilian al telenovelei pentru copii Chiquititas, va fi responsabilă de interpretarea lui Emilia. Emilia Alo, cea mai populară fată de la EWS, vrea să câștige Battle of the Bands mai mult decât orice în ultimul an.

Cu siguranta vom vedea si ceva muzica in cele 8 episoade, pentru ca povestea se refera la o competitie de muzica.



PS: Estefanía Villarreal, pe care o stim din serialul original, in rolul lui Celina Ferrer, este prezenta si in serialul celor de la Netflix, cu același nume dar având rol de directoare.

Va avea serialul același succes ca originalul ?

E greu de crezut că vom ajunge sa prindem drag de un personaj in doar opt episoade. Serialul original mexican a avut 440 de episoade si chiar si o continuare denumita RBD: La Familia.

Cele 440 de episoade din seria mexicana le-au permis producătorilor sa contureze povesti aprofundate pentru multe din personaje iar fanii au avut posibilitatea sa dezvolte chiar ei povesti si sa între in familiile fiecărui personaj. 

Serialul Rebelde a fost difuzat la TV, in timp ce Netflix este o platforma VOD contra cost, ceea ce ii limiteaza oarecum acoperirea. Diferența e ca nu ești obligat sa urmărești la o anumită ora un episod anume. Chiar si asa, parca ne e dor de poveștile acelea mai lungi de pe vremuri .

Serialul Rebelii de pe Netflix este o incercare similară cu un alt spinoff la un titlu de succes, Gossip Girl, care a revenit pe HBO Max/Go pentru 12 episoade (6 difuzate in urma cu cateva luni). Reteta pare similara iar serialul american nu a avut acelasi "lipici" ca seria originala care a lansat adevarata vedete iconice. 

Rebelde este unul dintre serialele Netflix care a starnit interesul nostalgicilor. Va fi interesant de văzut daca Netflix va profita de nostalgia fanilor vechi cu acest spinoff, făcându-l în același timp relevant pentru generația Z.

Pentru a fi relevant pentru noua generație e plin de stereotipuri, elemente împrumutate de la americani, conversații in limba engleza, accent exacerbat pe moda si accesorii…obsesia folosirii rețelelor sociale.

Specialistii se intreabă dacă amnistia fiscală e oportună în 2022

Niciun comentariu

Adoptată la final de decembrie, Ordonanța Guvernului nr. 130/2021 a marcat introducerea unui număr semnificativ de măsuri legislative importante fiscal-bugetare despre care s-a scris și vorbit destul de mult. 

Am remarcat însă că - în mod nemeritat, poate - una dintre modificări a trecut total neobservată: prelungirea efectelor juridice a anulării obligațiilor bugetare accesorii până la data de 30 iunie 2022. Încercăm să descifrăm de ce s-a întâmplat acest lucru și, mai ales să anticipăm, ce perspective ar putea aduce această modificare legislativă în anul următor. 

Astfel, Ordonanța 130/2021 pare să întărească un trend din ultimii doi ani în care Statul Român, în contextul dificultăților financiare generate de pandemia Covid, mai acordă o șansă contribuabililor săi pentru a-și achita debitele fiscale principale restante și a beneficia de anularea obligațiilor fiscale accesorii. 

Suntem deja la a treia astfel de șansă și pare ca ne îndreptăm spre o banalizare a acestei instituții, dacă nu se intervine urgent, în opinia noastră, și în privința unor elemente esențiale care să revitalizeze interesul imediat și direct al tuturor contribuabili pentru aplicarea acesteia.   

Spunem aceasta întrucât, deși termenul pentru aplicarea amnistiei a fost prelungit până la mijlocul anului 2022, termenul de referință a obligațiilor fiscale principale care intră în sfera de aplicare a amnistiei a rămas la nivelul anului 2020. Mai exact, doar dobânzile și penalitățile fiscale aferente debitelor fiscale principale având scadențe anterioare datei de 31 martie 2020 pot fi anulate prin cereri depuse până la data de 30 iunie 2022.

În aceste condiții, chiar dacă este binevenită, desigur, ca orice facilitate fiscală în favoarea contribuabililor, ne întrebăm dacă această prelungire a termenului este de natură să mențină amnistia fiscală ca un instrument eficient și util de ajutorare a contribuabililor și, pe de altă parte, de stimulare a acumulării veniturilor de la bugetul de stat prin plata debitelor fiscale din inspecții fiscale și conformare voluntară.

Ce avantaje aduce în mod practic contribuabililor această prelungire a termenului? În opinia noastră, în esență, ar fi două aspecte relevante:

  • pe de o parte, această prelungire este benefică pentru contribuabilii care încă nu și-au ”făcut curățenie” în evidențele fiscale și contabile pentru a identifica eventuale erori care să genereze riscul unor obligații fiscale suplimentare și, deci, care să fie rectificate, obligațiile fiscale principale rezultate - plătite, iar cele accesorii – anulate. Asemenea contribuabili vor avea, din nou, un termen prelungit până în 30 iunie 2022 pentru a aplica amnistia, dacă nu au efectuat corecții în ultimii doi ani.
  • pe de altă parte, este mărită sfera inspecțiilor fiscale care intră în domeniul de aplicare a amnistiei fiscale și care va cuprinde inspecțiile începute până la data de 30 iunie 2022, iar nu doar cele în curs sau începute până la data de 31 ianuarie 2022.

Și totuși, indiferent de momentul efectuării corecțiilor și/sau demarării inspecțiilor fiscale, acestea nu pot să vizeze decât obligații fiscale principale de dinainte de 31 martie 2020.

Or, în contextul  în care perioadele de dinainte de 2020 au făcut deja, în multe cazuri obiectul controalelor fiscale din partea ANAF, dar și ținând cont de faptul că intrăm în al treilea an de când contribuabilii se lupta cu efectele pandemiei COVID, iar valul al 5-lea este pe cale să traverseze (și) România cu consecințe greu de prezis și estimat la acest moment (dacă ne uităm în aceste momente la impactul din vestul Europei), considerăm că este absolut necesară și redefinirea obiectului amnistiei, iar nu doar a termenului de aplicare a acesteia.

Cum deja învățăm să coexistăm cu pandemia COVID, devenită între timp o nouă realitate care ne marchează existența, apreciem că și măsurile fiscale ar trebui în mod corespunzător adaptate și individualizare acestor noi realități. 

Astfel, Noul An 2022  - al treilea și, deci, cel care ar trebui potrivit folclorului autohton, să fie cel norocos - ar trebui să marcheze tranziția amnistiei de la o măsură fiscală (extrem de benefică și uzitată atât de contribuabili, dar și pentru bugetul de stat) care i-a ajutat pe aceștia să plătească debitele fiscale anterioare pandemiei în timpul acesteia, într-una de sprijin a acestora să achite debitele fiscale principale născute în timpul pandemiei, mai ales cele din primul an pandemic, care s-a dovedit a fi cel mai dificil și cu consecințele cele mai grave atât pentru stat, cât și pentru contribuabili.

Dintr-o astfel de perspectivă, apreciem că, în plus față de prelungirea termenului de depunere la 30 iunie 2022, o devansare și a termenului de referință de la 30 martie 2020 la 30 martie 2021 ar fi un excelent început și ar revigora acest instrument care s-a dovedit a fi unul vital atât pentru Statul Român, dar și pentru contribuabilii acestuia în aceste vremuri dificile.

Un articol de Dan Dascălu, Partener coordonator litigii fiscale D&B David și Baias, societatea de avocatură corespondentă PwC în România și Mihail Boian, Partener D&B David și Baias

Numiri strategice în Grupul Carrefour. Cătălin Samara devine Director al Bringo Internațional

Niciun comentariu
carrefour

Începând cu 3 ianuarie 2022, Cătălin Samara, Director Operațional și E-commerce și membru al Comitetului Executiv al Carrefour România, preia funcția de Director al Bringo Internațional, având responsabilitatea de a coordona activitatea internațională a serviciului de personal shopping și livrare. 

Poziția nou creată vine ca urmare a dezvoltării Bringo, un concept de business românesc, exportat cu succes în patru alte țări, care va funcționa de acum, ca parte dintr-o organizație globală. Cătălin a avut o contribuție esențială la dezvoltarea locală a conceptului de business și a serviciului, supervizând activitățile de e-commerce ale Carrefour România și planul de extindere constantă a parteneriatului cu Bringo.

„Doresc să-i mulțumesc sincer lui Cătălin pentru rezultatele obținute în Carrefour România și pentru rolul său esențial în cadrul echipei noastre. De-a lungul unei cariere cu adevărat semnificative, Cătălin s-a remarcat prin proiecte importante cu impact real în organizație și a evoluat într-un lider puternic, pregătit să-și valorifice talentul, ambiția și perseverența alături de o echipă internațională în cadrul grupului. Mă bucur că a acceptat această nouă provocare și că a ales să-și continue parcursul profesional alături de Carrefour, într-un mediu care încurajează și recompensează performanța atât la nivel local, cât și global. Mult succes noii echipe și lui Cătălin în viitoarele proiecte!”, a declarat Julien Munch, CEO Carrefour România.  

Ținând cont de evoluția puternică a conceptului Bringo la nivel mondial, Grupul Carrefour a considerat ca fiind un pas necesar crearea unei structuri internaționale, parte din grup, care să coordoneze eforturile locale din fiecare țară și strategiile de dezvoltare la nivel internațional, sub supervizarea directă a lui Cătălin. Compania este acum activă sub diferite branduri în cinci țări: România, Argentina, Belgia, Franța și Maroc.

“Sunt onorat să pornesc în această nouă provocare profesională și să fiu și mai implicat în activitatea Bringo. Este un serviciu în care am avut mare încredere dintotdeauna și care are un potențial de creștere în toate țările în care este prezent, întrucât consumatorii doresc să aibă opțiuni flexibile pentru a-și face cumpărăturile și pentru a se bucura de mai mult timp pentru ei, indiferent de locul în care trăiesc. Modelul Bringo le oferă întocmai acest beneficiu și, iată, că a dovedit prin succesul dobândit în doar câțiva ani de la lansare. Vom lucra împreună cu echipele grupului Carrefour pentru a duce activitatea Bringo Internațional la nivelul următor.”, a adăugat Cătălin Samara, noul Director al Bringo Internațional.

Cătălin Samara este de 21 de ani în Carrefour România, alăturându-se companiei în 2000, fiind printre primii angajați ai săi, cu câteva luni de zile înainte de deschiderea primului magazin în România. Până în prezent, a deținut o serie de poziții strategice în cadrul companiei, de la Director Operațional de Hipermarketuri, la Director Marketing, Digital și E-commerce, Servicii clienți și Omnicanal, fiind și membru al Comitetului Executiv din 2011. În funcția sa de Director Operațional & E-commerce, 


Cătălin Samara era responsabil cu operațiunile tuturor formatelor de magazine fizice din rețeaua Carrefour România: hipermarketuri, supermarketuri, proximitate și Supeco. Pe lângă responsabilitățile de management ale Activelor, Caselor și Organizarea Proceselor, Cătălin a coordonat și dezvoltarea modelului de business omnicanal ce cuprinde strategia de e-commerce și operațiunile de transformare digitală.

În doar patru ani, Bringo s-a extins în 37 de orașe din România și include în acest moment în aplicație peste 100 de magazine Carrefour în toate formatele (hipermarket, supermarket, express și Supeco). În plus, recent a lansat serviciul de livrare rapidă a produselor Carrefour, în 30 de minute, în București, Iași, Cluj, Timișoara, Constanța și Brașov, serviciul fiind bazat pe linia de supermarketuri și, mai ales, pe cea de magazine express din rețeaua Carrefour. Dezvoltarea parteneriatului a presupus o implicare directă din partea lui Cătălin, în calitate de coordonator e-commerce. Nu în ultimul rând, modelul Bringo a fost exportat cu succes în acest timp în patru alte piețe.

În noua sa funcție, Cătălin va coordona activitatea Bringo în cele 5 țări în care serviciul este activ sub diverse branduri: România, Argentina, Belgia, Franța, Maroc, având, printre altele, rolul de a integra din punct de vedere tehnic și operațional aceste filiale. Ca urmare a acestei numiri internaționale, responsabilitățile lui Cătălin în cadrul Carrefour România vor fi redistribuite intern.


Cat de realizabile sunt festivalurile si concertele de top cu atatea valuri de COVID ?

Niciun comentariu

marți, ianuarie 04, 2022

La inceput de an am tot vazut la TV reportaje la posturile de stiri cu marile concerte si festivaluri ce vor avea loc anul acesta în România.

Mai mult, prin feed-ul meu de noutati mai rasar reclame personalizate pe baza intereselor mele. Asa am aflat ca, de exemplu, prin februarie are un loc un prim mare festival denumit Winterfest, in Poiana Brasov. Conceptul e un mix intre competitii de ski si concerte la care sunt invitati artisti precum Argatu & Mos Martin, CTC, Spike, Sucarpati, Gojira sau DJ Shiver.

Prin martie britanicul Sting ar urma sa cante pe la Cluj Napoca, iar din iunie ar incepe nebuniile cu marile festivaluri gen Saga, Neversea, Electric Castle, Untold, Summer Well.

Marea majoritate a festivalurilor au deja nume de artisti anuntate dar si bilete puse la vanzare. 

Dupa doi ani de pandemie stim cu totii ca, indiferent de faptul ca avem nume deja anuntate, industria de evenimente ramane in continuarea cea mai grav afectata si imprevizibila.

Romania , de exemplu, tot anunta ca se pregateste să intre in valul cinci al pandemiei cauzat de noua varianta Omicron... cea mai infectioasa de pana acum.

Varianta Omicron a facut deja ravagii in intreaga lume, prin numarul mare de imbolnaviri. Din fericire,  informatiile par sa confirme ca avem de-a face cu o varianta mai putin mortala si ca ea da simptome mai usoare ale bolii.

„Sunt din ce în ce mai multe studii care arată că Omicron infectează partea superioară a corpului, spre deosebire de alte variante care ar putea provoca pneumonie severă”, a declarat managerul pentru monitorizarea COVID-19 din cadrul OMS, Abdi Mahamud, în cadrul unei conferinţe de presă la Geneva, subliniind că aceasta ar putea fi o „veste bună”.

Totuşi, a adăugat el, transmisibilitatea ridicată a Omicron înseamnă că noua variantă va deveni dominantă în câteva săptămâni în numeroase locuri, reprezentând o ameninţare în ţările în care o parte mare a populaţiei rămâne nevaccinată.

Chiar si asa, statele din intreaga lume au adoptat noi masuri mult mai restrictive, carantinari, interziceri de evenimente. 

Stirile si mai demoralizatoare anunta ca Austria cere deja doze booster pentru cei vaccinati cu Jhonson & Jhonson si care au facut doar o monodoza, nerecunoscand astfel un certificat verde european care, la momentul implementarii lui, promitea valabilitate de un an.

Acum, daca domnul Abdi Mahamud estimeaza ca in cateva saptamani Omicron va deveni varianta dominanta si statele se dau peste cap cu masuri restrictive , e greu de crezut ca evenimente cu mii de oameni ar trebui sau ar putea avea loc.

Pana in vara, e greu de estimat ce se va intampla, pentru ca valurile nu vor disparea. De fapt, o stire anunta azi ca in Spania, Regiunea spaniolă Catalonia a identificat mai multe cazuri de ”flurona”, adică infectarea simultană cu gripă şi coronavirusul SARS-CoV-2.

Noile variante de COVID-19, cum este si Omicron, au scazut eficacitatea vaccinurilor actuale. De fapt, New York Times scrie ca Toate vaccinurile par să ofere încă un grad semnificativ de protecție împotriva bolilor grave de la Omicron, care este cel mai important obiectiv. Dar numai vaccinurile Pfizer și Moderna, atunci când sunt întărite de un rapel, par să aibă succes inițial în oprirea infecțiilor, iar aceste vaccinuri nu sunt disponibile în cea mai mare parte a lumii.

Celelalte vaccinuri – inclusiv cele de la AstraZeneca, Johnson & Johnson și vaccinurile fabricate în China și Rusia – nu fac mai nimic sau nimic pentru a opri răspândirea Omicron, arată cercetările timpurii. Și pentru că majoritatea țărilor și-au construit programele de inoculare în jurul acestor vaccinuri, decalajul ar putea avea un impact profund asupra cursului pandemiei.

Pe de alta, parte, un comunicat de presa al producatorului Jhonson & Jhonson de la finalul anului 2021 contrazice aceste date si sustine ca vaccinul are o eficacitate de 85% impotriva Omicron.

Acum, continuand, rata de vaccinare in România a ajuns la 40% la jumatatea lunii decembrie. Nu o sa fac teoria de ce nu a mers campania de vaccinare în România, dar gandidu-mă cum ieseau presedintele Klaus Iohannis si premierul Florin Catu sa ne spuna ca vaccinarea ma scapa de COVID si imi reda libertatea sau ca am invins, prin vara cand toate certificatele de vaccinare vor expira... ceea ce inseamna ca toti românii vor trebui să fie convinsi sa faca un nou vaccin. Desigur, exista deja multi care au facut doza booster, dar suntem din ce in ce mai sceptici, pana si noi, cei trecuti prin boala si vaccinati ca ne vom face bine vreodata.

Ritmul de vaccinare nu va creste cu siguranta avand in vedere faptul ca statul român nu se grăbeste sa introduca vreo obligatie de vaccinare. Apoi, daca studiile preliminare arata ca unele din vaccinurile actuale nu fac mai nimic impotriva noilor variante de COVID.

Sa luam de bune insa declaratiile tot mai dese cum ca varianta Omicron este cea care ar urma sa ne scape de COVID... pentru ca imunitate de turma si pentru ca devenind dominanta, cu forme mai usoare, va ridica presiunea de pe sistemul sanitar. Desigur, datele sunt tot preliminare iar cei mai increzatori sunt tot danezii, aia care au ridicat toate restrictiile si apoi le-au pus la loc.

As zice ca sa fim optimisti, daca au facut anul trecut UNTOLD sau SAGA, cu zeci de mii de participanti, putem spera ca vom avea ocazia sa ne reintoarcem la lucruri care inainte erau normale... cu tot cu un virus pe langa noi.

Cati bani au cheltuit serviciile de streaming pe continut digital la cerere

Niciun comentariu

miercuri, decembrie 29, 2021

serviciile de streaming

Cheltuielile globale pentru conținut au înregistrat o creștere de două cifre și se așteaptă să depășească 220 de miliarde de dolari în acest an.

Potrivit unui nou raport al Ampere Analysis, creșterea a fost determinată de platformele SVOD. Investițiile au crescut cu 14% față de anul trecut, reprezentând o creștere de peste 20 de miliarde de dolari.

Se adaugă că Apple TV +, Disney +, HBO Max, Peacock și Paramount + au investit peste 8 miliarde de dolari în conținut original în 2021.

Cheltuielile pentru conținut ale radiodifuzorilor comerciali și de servicii publice s-au limitat în acest an, după ce au fost afectate în 2020 de reducerile cheltuielilor publicitare și de oprirea producției în fazele anterioare ale pandemiei de Covid-19. În ciuda acestei recuperări, cheltuielile pentru conținut de la aceste grupuri rămân în continuare sub nivelurile din 2019, în mare parte din cauza presiunilor continue asupra veniturilor (în primul rând veniturile din publicitate TV) - o consecință a unui amestec de treceri de vizionare către videoclipuri online și a efectelor economice persistente care influențează cheltuielile agenților de publicitate.

Cu toate acestea, serviciile OTT cu abonament au crescut investițiile în conținut cu 20% în 2021, la aproape 50 de miliarde de dolari. Față de 2019, aceasta reprezintă o creștere de peste 50%, un factor al succesului pieței de streaming în perioada de carantinare, iar în acest interval de timp, Apple TV+, Disney+, HBO Max, Peacock și Paramount+ s-au extins rapid și împreună prin continutul lor original, au contribuit cu peste 8 miliarde USD la cheltuielile pentru conținut în 2021.


Comentând concluziile raportului, Hannah Walsh, manager de cercetare la Ampere Analysis, a declarat: „În 2022, ne așteptăm ca investițiile în conținut să depășească 230 de miliarde de dolari, determinate în principal de serviciile de streaming prin abonament, pe măsură ce lupta în arena conținutului original se intensifică - atât în SUA, dar și pe piețele globale care sunt din ce în ce mai cheie pentru creștere”.

Netflix continuă să domine investițiile în conținut SVOD, contribuind cu 30% din cheltuielile totale în conținut SVoD și cu 6% din investiția totală în conținut global în 2021. Netflix este al treilea cel mai mare investitor în conținut video profesional la nivel de grup (14 miliarde USD), în urma Comcast (csre detine HBO) și filialele sale (22,7 miliarde dolari) și Disney (18,6 miliarde dolari).

Walsh a continuat: „Comcast și Disney investesc mult în drepturi sportive, care – alături de investițiile lor considerabile în conținut original – au contribuit la pozițiile lor de lider în clasament. Drepturile sportive au reprezentat peste o treime din cheltuielile Comcast și Disney în 2021.”

Translate

libris.ro
Nu pierde
© all rights reserved
made with by templateszoo