evomag.ro

Actorul Chris Evans a renunțat la vechiul iPhone 6s după ani de zile

Niciun comentariu

luni, iunie 27, 2022

chris evans iphone

Cred că cei mai mulți dintre noi putem fi de acord că, dacă am fi celebrități care au jucat în unele dintre cele mai mari filme din toate timpurile, am avea întotdeauna cea mai recentă și cea mai bună tehnologie. Se pare că nu așa merg lucrurile pentru Chris Evans, Căpitanul America din The Avengers.

Pe 23 iunie 2022, el a postat un mesaj pe Twitter și Instagram că în sfârșit își face upgrade la telefon: „RIP iPhone 6S”, a spus el. „Am avut o călăorie bună împreună.”

În postările sale, Evans spune că va duce dorul butonului de pornire al dispozitivului din 2015 - o fotografie pe care a postat-o ​​arată că face upgrade a ceea ce pare a fi un iPhone 13 Pro - dar nu și faptul că a fost o „bătălie” să încearce să  facă modelul 6S să se încărce.  El mai menționează că nu va rata imaginile granulare de la camera de 12 megapixeli a lui 6S. — puteți vedea exemple ale acestora pe toată pagina sa de Instagram.

Această postare nu este de a îl face de rușine pe Evans pentru că are un telefon vechi. De fapt, mulți ar fi de acord că 6S (un model pe care l-am avut și eu) este cel mai bun telefon pe care Apple l-a făcut vreodată, cu capacitatea sa perfectă de ținere, mufa pentru căști și a doua generație de Touch ID. Nu am decât respect pentru Evans pentru că a continuat să-l folosească. 

Cu toate acestea, era probabil momentul să facă un upgrade; Apple a anunțat recent că următoarea versiune de iOS nu va suporta 6S, care a continuat să primească actualizări de software timp de șapte ani. În plus, 6S nu avea încărcare fără fir, ceea ce înseamnă că atunci când portul Lightning începe să se uzeze, nu ai noroc, trebuie să mergi în service cu el.

Orange anunță extinderea serviciilor 5G în Bacău

Niciun comentariu
orange 5g bacau

Orange România continuă extinderea rețelei 5G și oferă locuitorilor, autorităților publice și companiilor din municipiul Bacău acces la cea mai bună experiență de conectivitate.

Bacău devine al 18-lea oraș din țară în care rețeaua Orange 5G este disponibilă, alături de Brașov (inclusiv Poiana Brașov), București - acoperit 100% 5G, Craiova, Cluj-Napoca, Constanța (inclusiv stațiunea Mamaia), Iași, Timișoara, precum și în Bragadiru, Chitila, Măgurele, Otopeni, Ovidiu, Pantelimon, Popești-Leordeni, Predeal și Voluntari.

Astfel, clienții cu un abonament Orange 5G şi un dispozitiv compatibil vor beneficia de acces la rețeaua 5G din România a celor de la Orange și se vor bucura de viteze maxime de download de până la 1.2 Gbps.

Extinderea reţelei 5G vine în contextul creşterii tot mai mari a consumului de date mobile, dar şi a nevoii clienţilor pentru conectivitate neîntreruptă. În plus, clienții rezidențiali pot alege abonamentul 5G care li se potrivește și au la dispoziție o gamă variată de telefoane 5G în magazinul online Orange. În același timp, companiile și administrațiile publice pot accesa internet fix de mare viteză, chiar și acolo unde nu există fibră optică, datorită soluției Orange Business Services de Wi-Fi 5G la punct fix.

Cu viteze maxime de descărcare de până la 1.2 Gbps şi viteze medii de 600 Mbps, rețeaua Orange 5G este capabilă să ofere utilizatorilor o experienţă similară celei oferite de internetul prin fibră optică, dar deschide și noi oportunități de dezvoltare în zona de inovație și cercetare.


Rețeaua Orange 5G aduce nu doar viteze superioare tehnologiilor existente, ci şi latenţe reduse. Acestea se traduc printr-un timp de răspuns al reţelei extrem de scăzut, de nivelul milisecundelor, ce deschide noi posibilități de business, precum interconectarea mașinilor inteligente, dezvoltarea de soluții de telemedicină, transmiterea unor cantități mari de date necesare transmisiunilor 4K, live și multe altele.

Pentru a oferi clienților săi cele mai înalte standarde de conectivitate 5G, Orange inovează constant în acest domeniu. Astfel, în martie 2021, Orange și Institutul de Cercetare CAMPUS al Universității Politehnica din București au deschis primul laborator 5G din România, un hub în care mediul academic, startup-urile și companiile pot să inoveze și să testeze soluțiile bazate pe tehnologia 5G. De asemenea, în primul trimestru din 2022, capacitățile 5G au fost testate cu succes, în premieră în laboratorul 5G Orange din România, unde a fost realizată prima sesiune de date ce folosește nativ doar infrastructura 5G, respectiv rețeaua de tip StandAlone (5G SA), ceea ce permite uRLLC (Ultra-Reliable Low Latency Communications), oferind latență de sub 5ms și capacitate mare de transfer a datelor în partiții dedicate ale rețelei 5G.

Energia necesară producerii de Bitcoin a scăzut considerabil

Niciun comentariu
bitcoin

După ce s-a scufundat în iunie, prețul Bitcoin a rămas atât de scăzut încât a forțat consumul masiv de electricitate al blockchain-ului să scadă în mod similar. 

În ultimele două săptămâni, consumul de energie al Bitcoin a scăzut cu mai mult de o treime, conform estimărilor privind utilizarea anuală a energiei electrice. 

Foamea de energie a Bitcoin, care i-a alarmat pe ecologiștii și susținătorii consumatorilor îngrijorați de poluare și prețurile la utilități, provine din procesul de extragere a noilor jetoane. Minerii Bitcoin câștigă noi jetoane validând tranzacțiile printr-un proces inerent ineficient din punct de vedere energetic, folosind mașini specializate pentru a rezolva puzzle-uri complexe. Toate acele calcule de către toate acele mașini au dus la un apetit energetic care rivalizează cu cel al națiunilor întregi.

Consumul anual de energie al Bitcoin a scăzut de la aproximativ 204 terawatt-oră (TWh) pe an pe 11 iunie la aproximativ 132 TWh pe an pe 23 iunie. Dar, deși consumul său de energie electrică a scăzut, este încă foarte mare - aproximativ echivalent cu cantitatea de energie electrică pe care Argentina o folosește într-un singur an.

Câtă energie folosește rețeaua Bitcoin este legată de valoarea sa. Cu cât este mai valoroasă, cu atât este un mai mare stimulent pentru mineri să intensifice operațiunile - poate prin cumpărarea de mașini noi. Prețul Bitcoin a atins vârful în noiembrie 2021, ajungând la aproximativ 69.000 USD. De la acel vârf, economiștii au estimat că consumul anual de energie electrică al blockchain-ului a variat între aproximativ 180 și 200 TWh. Este aproximativ aceeași cantitate de energie electrică folosită de toate centrele de date din lume în fiecare an.

Valoarea Bitcoin a scăzut de luni de zile, dar nu a dus la o scădere imediată a consumului de energie, deoarece prețul a rămas peste un prag cheie. Dacă prețul rămâne peste 25.200 USD, rețeaua Bitcoin poate susține operațiuni miniere care consumă aproximativ 180 TWh anual, potrivit cercetătorilor. Deoarece minerii au investit deja în mașinile lor, probabil că le vor menține în funcțiune atâta timp cât vor putea obține niște jetoane.

Problema este că, dacă prețul Bitcoin scade prea mult, atunci minerii riscă să piardă bani din costurile cu electricitatea. Așa că ar putea întrerupe sau retrage mașinile mai vechi, mai puțin eficiente, care devin neprofitabile, ceea ce începem să vedem acum. Valoarea unui Bitcoin a rămas sub 24.000 USD din 13 iunie.

Website-ul ce vă permite să ascultați sunetele naturii din întreaga lume

Niciun comentariu
earth fm

Pentru oamenii cărora le place să descopere sunete noi, există un nou site intrigant care colectează peisaje sonore din întreaga lume.

Site-ul, Earth.fm, se autoproclamă „Ca Spotify, dar pentru peisaje sonore naturale”. Puteți asculta specii de păsări din Malaezia sau India sau sunete de pădure din Ghana. 

Sunetele sunt adunate de la numeroși colaboratori care au experiență în înregistrarea lumii naturale în locuri precum Brazilia, Spania, Norvegia, Noua Zeelandă și Regatul Unit. Site-ul web prezintă sunete din locații precum parcurile naționale și Everglades.

Utilizatorii își pot crea propriile liste de redare specializate de sunete disponibile pe Earth.fm, trecând din Brazilia în Egipt în câteva minute.

Poți chiar să asculți sunete din România:

Site-ul web notează studii în pagina Despre noi care arată beneficiile peisajelor sonore asupra bunăstării cuiva, inclusiv efectul pozitiv al sunetelor apei și al sunetelor păsărilor pentru stres. 

Situl funcționează, de asemenea, ca un fel de instrument de conservare, menționând că „peisajele sonore sunt din ce în ce mai rare pe măsură ce noi, oamenii, continuăm să distrugem ecosistemele naturale care le produc”. 

Pe lângă ascultarea fiecărei coloane sonore, vă sunt prezentate și organizații non-profit de mediu, cum ar fi unele dedicate plantării de copaci și refacerii naturii. (Organizațiile non-profit pot fi sau nu locale în zonele care sunt legate de un anumit peisaj sonor înregistrat.)

Earth.fm adaugă sunete noi la fiecare trei zile pentru o experiență nouă. Dacă sunteți în căutarea unui moment de zen, este o reamintire grozavă că există o lume frumoasă și zgomotoasă acolo pe care merită să o explorați. 

Am făcut Ouă Menemen ca să îmi aduc aminte de copilărie

Niciun comentariu
ouă menemen

Rețeta de ouă menemen este un fel de mâncare tradițional turcesc și de el mă leagă amintiri din copilărie.

În anii '90 tatăl meu a fost plecat o perioadă de timp în Turcia, lucrând în Istanbul. De acolo s-a întors și cu o rețetă pe care ne-a pregătit-o când eram mici. Nu prea am înțeles noi atunci de ce mâncam ouă prăjite cu atât de multe roșii și ceapă... semăna mai mult cu o tocană de ceapă ceea ce ne pusese el în farfurie.

Pe Netflix am "devorat" toate seriile sau documentarele ce au legătură cu gătitul. Intr-unul din episoadele din "Cineva să-l hrănească pe Phil" am văzut rețeta asta pe care am zis să o încerc și eu.

Abia după ce am pus toate ingredientele în tigaie am realizat că găteam de fapt rețeta tatălui meu.

Am încercat mai multe variații ale modului de gătit, dar de la colegii mei de etnie turcă am înțeles că ouăle se pun bătute.

Menemen, făcut din ouă, roșii, ardei și, uneori, ceapă, este o mâncare confortabilă pentru micul dejun turcesc. Deși este un fel de mâncare ce se poate face pe tot parcursul anului, este deosebit de plăcut vara, cu roșii cu adevărat coapte din grădină sau din piața. 

Evident că poți fii creativ cu acest fel de mâncare: eu am adaugat jumeri, cârnați, ceapă, ardei iute, ierburi proaspete sau tradițional îl faceți doar cu roșii și ouă. Gătiți încet, amestecând rar, până când ouăle formează pufături ondulate. Poți servi acoperit cu brânză feta sau cârnați de miel, cu orice pâine caldă în lateral.

INGREDIENTE REȚETA CLASICĂ OUĂ MENEMEN

  • 4 linguri ulei de măsline extravirgin
  • 1 ceapă albă medie, curățată și tăiată cubulețe
  • ½ linguriță de oregano uscat, după gust
  • ¼ de lingurita de chili, plus mai mult, la nevoie
  • Sare și piper negru proaspăt măcinat
  • 1 ardei verde lung, neiute, dar aromat, cu tulpină, tăiat în jumătate pe lungime, fără sămânță, apoi tăiat cubulețe
  • 1 cană de roșii decojote decojite și tocate sau roșii San Marzano tăiate cubulețe din conserve cu tot cu sucul lor
  • 4 ouă mari
  • pătrunjel proaspăt tocat
  • 1 lingura unt nesarat (optional)
  •  Pâine, prăjită sau neprăjită, pentru servire
În pozele atașate vei observa că eu am folosit trei ouă. Nu am pus chili pentru că am pus ardei iute care a fost destul de picant. De asemenea, în loc de ardei verde am pus roșu. Chiar și cu cele trei ouă, tot nu am putut mânca decât jumătate din retețetă.





PREGĂTIREA

Încinge uleiul într-o tigaie medie antiaderentă la foc mediu-mare. Adăugați ceapa, oregano și ardeiul iute, asezonați cu sare și piper și gătiți, amestecând ocazional, până când ceapa devine translucidă, 7 până la 9 minute. Se adaugă ardeiul verde și se călește până când se înmoaie, 5 până la 7 minute.

În timp ce se gătesc ceapa și ardeiul, tăiați jumătate din roșii într-un robot de bucătărie sau un blender. Odată ce ceapa și ardeiul sunt moi, adăugați roșiile tăiate peste ceapă și ardei. Spargeți ouăle într-un castron mediu și bateți până devine spumos.


Odată ce amestecul din tigaie ajunge la fiert, adăugați 1/4 cană de pătrunjel și untul, dacă folosiți. Reduceți focul la mic, adăugați amestecul de ouă deasupra și gătiți, amestecând din când în când, până când ouăle sunt întărite, dar încă moi, 3 până la 4 minute. Asezonați, adăugând puțină sare, oregano sau piper, dacă este necesar. Se presară pătrunjelul rămas și se servește direct din tigaie, alături de pâine.

Noi concedieri la Netflix din cauza rezultatelor financiare slabe

Niciun comentariu
concedieri netflix

Netflix a anunțat noi concedieri în timp ce se confruntă cu încetinirea creșterii și concurența crescută.

Gigantul de streaming a declarat că va elimina încă 300 de locuri de muncă - aproximativ 4% din forța de muncă - mai ales în SUA, după ce a eliminat 150 de oameni în mai.

Mișcările vin după ce compania a raportat prima pierdere de abonați din mai bine de un deceniu în aprilie.

Firma explorează un serviciu susținut de reclame și reprimă partajarea parolelor în timp ce încearcă să stimuleze creșterea.

„Deși continuăm să investim în mod semnificativ în afacere, am făcut aceste ajustări, astfel încât costurile noastre să crească în concordanță cu creșterea mai lentă a veniturilor”, a declarat Netflix într-o declarație, adăugând că continuă să angajeze în alte domenii.

Deși Netflix are 220 de milioane de abonați la nivel global și rămâne liderul clar pe piața de streaming, s-a confruntat cu o concurență acerbă în ultimii ani odată cu lansarea unor platforme rivale precum Disney Plus, HBO Max și Amazon Prime Video.

De asemenea, compania s-a angajat recent într-o serie de creșteri de preț în SUA, Marea Britanie și în alte părți, care au contribuit la pierderile de abonați.

Firma a spus că se așteaptă ca numărul de abonați să scadă cu încă două milioane, după ce numărul a scăzut cu 200.000 la începutul acestui an.

Sondajele realizate de firma de cercetare Kantar identifică în mod constant economisirea banilor drept motivul numărul unu pentru anularea serviciilor de streaming - chiar și în SUA.

Joi, Ted Sarandos, co-șeful executiv al companiei, a declarat la o conferință de la Cannes că Netflix este în discuții cu multe companii în timp ce explorează noi parteneriate de publicitate pentru a atrage publicul sensibil la preț.

Reducerile de locuri de muncă la Netflix au loc pe fondul îngrijorărilor tot mai mari în SUA că boom-ul pieței muncii de care s-a bucurat țara de când pandemia se apropie de sfârșit.

Câștigătorii celei de-a 21-a ediții a Festivalului Internațional de Film Transilvania

Niciun comentariu
tiff 2022

Câștigătorii celei de-a 21-a ediții a Festivalului Internațional de Film Transilvania au fost aplaudați sâmbătă seară, pe 25 iunie, la Gala de decernare a premiilor, organizată în Piața Unirii din Cluj-Napoca. 

Filmul Casa noastră/ Utama, debutul regizorului Alejandro Loayza Grisi, a fost desemnat marele câștigător din acest an și a fost recompensat cu Trofeul Transilvania, în valoare de 10.000 de euro. Producția boliviană i-a cucerit și pe spectatorii TIFF. În urma voturilor acordate de cinefilii prezenți la festival, filmul a obținut și Premiul Publicului, în valoare de 2.000 de euro, oferit de MasterCard.

O poveste impresionantă despre un cuplu de crescători de lame care se confruntă cu seceta, Casa noastă/ Utama s-a remarcat prin ,,abordarea cinematografică simplă, curată și poetică a regizorului’’. Prezent la eveniment, acesta a urcat pe scena galei pentru a ridica Trofeul Transilvania, înmânat de actrița islandeză Halldóra Geirharðsdóttir, membră a Juriului Competiției Oficiale, alături de regizorul Bogdan George Apetri, producătoarea Gülin ÜstÜn, regizorul Srdan Golubović și Carlos Rodríguez Ríos, Directorul Festivalului de Film de Autor din Barcelona.

Premiul pentru cea mai bună regie, în valoare de 3.500 de euro, i-a revenit cineastului Guðmundur Arnar Guðmundsson, recompensat pentru ,,universul credibil, original și strălucitor'' pe care a reușit să îl creeze în Făpturi de vis/ Beautiful Beings. Pentru rolurile excepționale din filmul Amanți de o noapte/ The Night Belongs to Lovers, actorii Laura Müller și Schemci Lauth, au fost distinși cu Premiul pentru cea mai bună interpretare, în valoare de 1.000 de euro, oferit de Conceptual Lab by Theo Nissim.

,,Un film ce pornește de la o bucată de viață concretă și firească, dar care ajunge să se transforme într-o subtilă și profundă viziune asupra existenței’’, Ficțiune despre viață/ Feature Film About Life (r. Dovile Sarutyte) a obținut Premiul Special al Juriului, în valoare de 1.500 de euro, oferit de CEMACON. O Mențiune specială i-a fost acordată actriței Eszter Csonka, pentru rolul din filmul Tandrețe/ Gentle (r. Laszlo Csuja, Anna Nemes).

Gala prezentată de Tudor Giurgiu, președintele festivalului, alături de jurnalista Amalia Enache, a fost transmisă live pe pagina de Facebook și pe canalul de YouTube al festivalului, oferindu-le iubitorilor de film de pretutindeni ocazia de a se bucura de la distanță de surprizele serii. Împreună cu cei peste 2000 de spectatori prezenți la eveniment, aceștia au savurat în direct cele două momente muzicale speciale oferite de The Mono Jacks și Mihail, și au admirat aparițiile pe covorul roșu ale invitaților. Printre aceștia s-au numărat actorii Marius Manole, Mălina Manovici, Adrian Titieni, Emanuel Pârvu, producătorii Ada Solomon și Claudiu Mitcu, sau vedetele de televiziune Andi Moisescu, Andreea Esca și Pavel Bartoș. David Popovici, înotătorul român proaspăt sosit de la Campionatul Mondial de nataţie cu medalii de aur la probele de 100 și 200 metri liber, i-a surprins pe cei prezenți cu un mesaj video de mulțumire adresat susținătorilor săi din Cluj-Napoca.

Un moment cu totul special a fost cel al discursului actriței Maia Morgenstern, câștigătoarea Premiului de Excelență, oferit de Mercedes-Benz. 

,,Acest moment al omagiului mă emoționează foarte profund, în mod sincer. E un moment al evaluării. Când te întrebi, la ce a trebuit să renunți? Și sunt profund recunoscătoare TIFF și tuturor celor care au făcut posibil acest moment. Sunt recunoscătoare fiecăruia dintre dumneavoastră!’’, a declarat actrița care și-a dedicat peste patru decenii din viață scenei și marelui ecran.  

Miracol, cel de-al doilea lungmetraj regizat de Bogdan George Apetri, a obținut Premiul Zilele Filmului Românesc pentru secțiunea Lungmetraj, în valoare de 10.000 de euro (constând în role de film și servicii de post-producție), oferit de Cinelab România. Premiul Zilele Filmului Românesc pentru Debut, în valoare de 1.000 de euro, oferit de Banca Transilvania i-a fost acordat Alinei Grigore, autoarea filmului Crai Nou, distins în 2021 cu Marele Premiu la San Sebastián.

Juriul ZFR a acordat și o Mențiune Specială filmului Om-Câine, în regia lui Ștefan Constantinescu. Cel mai votat film autohton la această ediție, Capra cu trei iezi, debutul lui Victor Canache, a fost distins cu Premiul Publicului pentru cel mai popular film românesc, în valoare de 1.500 de euro, oferit de Dacin Sara și înmânat pe scena galei de Mircea Geoană, Secretar General Adjunct NATO.

Premiul Zilele Filmului Românesc pentru secțiunea Scurtmetraj, în valoare de 5.000 de euro, în servicii constând în echipament, cameră, electrică și grip oferite de CutareFilm, i-a fost acordat filmului Aurică, viață de câine, regizat de Mihai Dragolea. În aceeași secțiune, juriul a oferit și două Mențiuni speciale filmelor Moștenirea, regizat de Marian Fărcuț, și Fragmentări, regizat de Miruna Minculescu. Premiul FIPRESCI, oferit de juriul Federației Internaționale a Criticilor de Film unui film din secțiunea ZFR, a fost cucerit de lungmetrajul Imaculat, regizat de Monica Stan și George Chiper-Lillemark.

Documentarul Pentru mine tu ești Ceaușescu, regizat de Sebastian Mihăilescu, a fost desemnat câștigător al Premiului secțiunii What’s up, Doc?, în valoare de 2.000 de euro, oferit de TenarisSilcotub. În aceeași secțiune, devenită competițională începând cu această ediție, a fost acordată și o Mențiune specială filmului Atlantida/ Atlantis, în regia lui Yuri Ancarani.


Lista completă a câștigătorilor

Trofeul Transilvania, în valoare de 10.000 de euro – Casa noastră/ Utama, în regia lui Alejandro Loayza Grisi
Premiul pentru Cea mai bună regie, în valoare de 3.500 de euro – Guðmundur Arnar Guðmundsson, pentru filmul Făpturi de vis/ Beautiful Beings
Premiul Special al Juriului, în valoare de 1.500 de euro, oferit de CEMACON - Ficțiune despre viață/ Feature Film About Life, regizat de Dovile Sarutyte
Premiul pentru Cea mai bună interpretare, în valoare de 1.000 de euro, oferit de Conceptual Lab by Theo Nissim – Laura Müller și Schemci Lauth, pentru rolurile din Amanți de o noapte/ The Night Belongs to Lovers
Mențiunea specială a juriului – actrița Eszter Csonka, pentru rolul din filmul Tandrețe/ Gentle, regizat de Laszlo Csuja și Anna Nemes
Premiul secțiunii “What’s up, Doc?”, in valoare de 2.000 de euro, oferit de TenarisSilcotub – Pentru mine tu ești Ceaușescu, regizat de Sebastian Mihăilescu
Mențiunea specială a juriului “What’s up, Doc?” - Atlantida/ Atlantis, în regia lui Yuri Ancarani
Premiul FIPRESCI, oferit de juriul Federației Internaționale a Criticilor de Film unui film din secțiunea Zilele Filmului Românesc – Imaculat, regizat de Monica Stan și George Chiper-Lillemark
Premiul Publicului, în valoare de 2.000 de euro, oferit de MasterCard - Casa Noastră / Utama, în regia lui Alejandro Loayza Grisi
Premiul Publicului pentru cel mai popular film românesc, în valoare de 1.500 de euro, oferit de Dacin Sara  - Capra cu trei iezi, regizat de Victor Canache
Premiul de Excelență, oferit de Mercedes-Benz  - actrița Maia Morgenstern
Premiul Zilele Filmului Românesc pentru secțiunea Lungmetraj, în valoare de 10.000 de euro (constând în role de film și servicii de post-producție), oferit de Cinelab România – Miracol, în regia lui Bogdan George Apetri
Premiul Zilele Filmului Românesc pentru Debut, în valoare de 1.000 de euro, oferit de Banca Transilvania - Crai Nou, regizat de Alina Grigore
Mențiunea Specială Zilele Filmului Românesc pentru secțiunea  Lungmetraj - Om Câine, în regia lui Ștefan Constantinescu
Premiul Zilele Filmului Românesc pentru secțiunea Scurtmetraj, în valoare de 5.000 de euro (constând în echipament, cameră, electrică și grip), oferit de CutareFilm - Aurică, viață de câine, regizat de Mihai Dragolea
Mențiuni speciale ale juriului Zilelor Filmului Românesc pentru Scurtmetraj – Moștenirea, regizat de Marian Fărcuț, și Fragmentări, regizat de Miruna Minculescu

Premii în cadrul programelor TIFF

Premiul “Full Moon Script Contest” pentru cel mai bun episod pilot de serial/miniserie, în valoare de 1.500 euro – Squash a bug for me, scenariu de Alex Olteanu
Transilvania Pitch Stop
Premiul Chainsaw Europe, constând în servicii de post-producție în valoare de 25.000 de euro – Avanos, regizat de Panagiotis Charamis, produs de Konstantinos Baliotis - 2D2R (Grecia)
Premiul de dezvoltare Transilvania Pitch Stop, oferit de Avanpost Media & TIFF, în valoare de 5.000 de euro – 40, Maria Luisa Boulevard, regizat de Kristina Spassovska, produs de Maya Vitkova-Kosev - Viktoria Films (Bulgaria)
Premiul Centrului Național al Cinematografiei Republica Moldova, oferit în cadrul Transilvania Pitch Stop, în valoare de 1.500 euro – As Shadows Fade, regizat de Burcu Aykar, produs de Muge Ozen (Turcia)
Premiul CoCo, oferit de Connecting Cottbus Co-Production Market - Where Elephants Go?, regizat de Gabi Sarga și Cătălin Rotaru, produs de Gabriela Suciu-Pădurețu - Atelier de Film (România)
Premiul VILLA KULT Development, în valoare de 500 de euro, dedicat cheltuielilor de dezvoltare și cercetare pentru un proiect din Romania/Moldova - Light, regizor Maxim Baraliuc, producător Ana Volosinovici - MADS (Republica Moldova)

Competiția Locală

Premiul Competiției Locale, în valoare de 1.500 de euro, oferit de Banca Transilvania, și servicii de producție în valoare de 15.000 de euro pentru următorul proiect de film al regizorului, acordate de Numa Film - Emilia Hosu are H.I.V, regizat de Ioana Păun
Mențiune specială a juriului, constând în servicii de post-producție în valoare de 7.000 de euro, oferite de Numa Film - Dragoste în vremea coronei/ Szerelem a korona idején, realizat de Szucher Ágnes-Bernadett

Alte premii

Bursa Alex. Leo Șerban, în valoare de 2.500 de euro, oferită în parteneriat cu Conceptual Lab by Theo Nissim - proiectul Nu mă lăsa să mor, lungmetraj în dezvoltare, semnat de Andrei Epure și Ana-Maria Gheorghe
Mențiune specială în cadrul Bursei Alex. Leo Șerban, în valoare de 500 euro, oferită de Asociația Festivalul de Film Transilvania - proiectului Cinefilia, dezvoltat de Andreea Alexandra Vraja
Mențiune specială în cadrul Bursei Alex. Leo Șerban, în valoare de 1.000 de euro, acordată în parteneriat cu Conceptual Lab by Theo Nissim unui tânăr actor român care s-a remarcat într-un scurtmetraj sau un lungmetraj a cărui premieră a avut loc în anul 2021 – Conrad Mericoffer, pentru rolul din Câmp de maci
Premiul Juriului Tinerilor Francofoni, oferit de TV5 Monde, Institutul Francez, RFI România - L'Événement, regizat de Audrey Diwan (Franța)

Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării a finalizat Ordonanța de urgență privind Platforma de Cloud Guvernamental

Niciun comentariu

vineri, iunie 24, 2022

Cloud Guvernamental

În urma dezbaterii publice, a observațiilor primite de la alte instituții, inclusiv Comisia Europeană și Banca Mondială, Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării a finalizat și publicat textul Ordonanței de urgență privind unele măsuri pentru adoptarea sistemului de guvernanță a Platformei de Cloud Guvernamental, precum și pentru stabilirea cadrului legal de organizare și funcționare a infrastructurilor informatice și a serviciilor de tip cloud în procesul de transformare digitală.

Acesta poate fi accesat la: www.research.gov.ro/ro/articol/1029/transparenta-decizionala#avizare%20interinstitutionala.

Sebastian Burduja, ministrul cercetării, inovării și digitalizării: “Ne exprimăm convingerea că această formă este adecvată momentului actual, conform angajamentelor României din Planul Național de Redresare și Reziliență, pentru a îndeplini obiectivele de modernizare a statului în relația cu cetățenii, de a crea servicii publice sigure, transparente și rapide, de a eficientiza cheltuielile publice aferente echipamentelor și soluțiilor IT, cu respectarea celor mai riguroase standarde în domeniu. Totodată, Cloud-ul guvernamental va asigura reziliența datelor gestionate de autoritățile publice pe sisteme mai sigure, transparente și moderne. Sunt elemente la care țin în mod deosebit și pe care le-am enunțat inclusiv public, încă de la începutul mandatului meu. Apreciem în mod deosebit dezbaterea publică a acestui proiect, având convingerea că acest schimb constructiv de idei va continua, pe măsură ce acest demers fundamental pentru modernizarea statului român va evolua.”

Ce este Cloud-ul Guvernamental

Așa-numitul „Cloud Guvernamental” ar oferi infrastructura necesară instituțiilor statului pentru digitalizarea activității și relației cu publicul. Cloud-ul Guvernamental „are capacitatea de a optimiza funcționarea tuturor serviciilor publice electronice din România”, spune ADR.

Specialiștii în domeniu precizează că „în spatele” acestui cloud se află un ansamblu de tehnologii, softuri și soluții, aflate în centre de date care conțin servere.

„Cloud”-ul este fostul „host”-ing (găzduire). Diverși furnizori (Microsoft, IBM, Google, Oracle etc.), oferă servicii publice de cloud. Cloud-ul Guvernamental este „închis”, publicul nu are acces la el. Există și cloud-uri hibride, soluții care folosesc servicii din ambele zone.

Textul final al ordonanței de urgență include câteva componente importante:

Protejarea drepturilor și libertăților individuale prin dezvoltarea unor aplicații de jurnalizare și notificare a activității de prelucrare a datelor cetățenilor, destinată utilizatorilor finali ai serviciilor publice furnizate de entitățile publice găzduite în Cloud-ul Privat Guvernamental. În mod concret, aceasta înseamnă că orice cetățean va putea vedea ce instituție, când și în ce scop i-a accesat datele. Acest sistem de jurnalizare nu va putea fi șters sau modificat, având în vedere folosirea unor tehnologii de tip blockchain. În ceea ce privește relația cu cetățeanul, datele acestuia vor fi gestionate astfel încât confidențialitatea și viața privată vor fi protejate la modul absolut.

2. Auditarea sistemului de către Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării cel puțin anual, respectiv de către instituțiile găzduite, la cerere. Activitățile de audit vor viza protecția, calitatea, securitatea și trasabilitatea datelor, în vederea asigurării transparenței utilizării acestora. Rapoartele vor fi publice și vor fi transmise de către instituțiile mandatate, în mod obligatoriu, comisiilor pentru tehnologia informației și comunicațiilor ale Camerei Deputaților și Senatului.

3. Documentul propus în forma sa finală prevede, în premieră, un catalog de aplicații și soluții IT – marketplace, cu participarea mediului privat, după modelul celor mai bune practici la nivel internațional, inclusiv în Marea Britanie. Din acest “magazin virtual” autoritățile vor putea compara și achiziționa soluții IT de care au nevoie.

4. Totodată, în urma propunerilor societății civile, s-a introdus implicarea DNSC în asigurarea securității cibernetice. ADR, SRI, STS și DNSC își exercită atribuții clar și expres partajate, doar în limita legilor lor de organizare și funcționare, cu scopul de a asigura integritatea infrastructurii Cloud și a siguranței datelor cetățenilor.

5. În fine, proiectul de Ordonanță de urgență clarifică regimul proprietății cu privire la echipamentele și soluțiile IT la nivel guvernamental, în sensul respectării drepturilor de proprietate intelectuală și a garantării unui echilibru just între interesul mediului privat și interesul public al statului român.

Ministerul precizează că prezentul proiect de ordonanță de urgență nu prevede dreptul unei autorități implicate de a desfășura activități de restrângere a exercițiului unor drepturi și libertăți fundamentale. Orice restrângere a exercițiului unor drepturi și libertăți fundamentale se poate face doar în temeiul legislației aflată deja în vigoare și care nu are nicio legătură cu activitatea Cloud-ului Guvernamental.

MCID își exprimă aprecierea pentru dialogul viu și comentariile constructive transmise pe marginea celor două versiuni anterioare ale proiectului de OUG Cloud, în scris și în cadrul dezbaterii publice organizate la începutul acestei săptămâni.

Proiectul rămâne în continuare contestat

Președinta ActiveWatch, Liana Ganea, a spus la RFI care sunt nemulțumirile organizațiilor neguvernamentale: 

”Nu am avut sentimentul că argumentele puse pe masă de către participanți erau ascultate. Avea loc acolo o permanentă combatere a argumentelor noastre și o permanentă asigurare a faptului că va fi bine. Să ne înțelegem, nu va fi bine!”. Nu se poate ca SRI-ul să asigure securitatea cloud-ului guvernamental, fără să aibă acces la conținut. De ce? Pentru că există diverse nivele de atacuri cibernetice și în anumite situații, oricât de automatizat ar fi sistemul, nu se poate asigura această protecție, fără acces la date. SRI-ul nu poate avea acces la aceste date, pentru că SRI-ul nu poate să protejeze datele cu caracter personal, deoarece conform legii sale de funcționare, rolul său este de colecta și utiliza astfel de date”.

România ocupa locul 6 în topul țărilor cu cele mai mari valori ale inflației din cadrul UE

Niciun comentariu
inflatie romania

Cult Research a realizat în iunie 2022 un desk research cu privire la situația economică din prezent, prin analiza unor date statistice din surse relevante, precum Eurostat și Institutul Național de Statistică.

La nivelul Uniunii Europene, în luna aprilie 2022, rata anuală a inflației a ajuns la 8,1%, înregistrând un trend ascendent cu 0,3% față de luna precedentă. Statele cu cele mai mici valori ale ratei anuale a inflației în luna aprilie a acestui an au fost Franța (5,4%), Malta (5,4%) și Finlanda (5,8%). 

Pe de altă parte, Estonia (19,1%), Lituania (16,6%), Cehia (13,2%), Letonia (13,1%), Bulgaria (12,1%) și România (11,7%) sunt statele în care s-au semnalat cele mai ridicate valori ale ratei anuale a inflației. Astfel, în luna aprilie, România ocupa locul 6 în topul țărilor cu cele mai mari valori ale inflației din cadrul Uniunii Europene.

În România, comparativ cu perioada decembrie 2021, în mai 2022, rata inflației a ajuns la 9,2%, potrivit Institutului Național de Statistică. Prin comparație cu aceeași perioadă a anului trecut, inflația a înregistrat în luna mai, o rată anuală de 14,5%. 

Inflația determină o diminuare a puterii de cumpărare, astfel este necesară o sumă mai mare de bani pentru a achiziționa aceleași bunuri sau servicii. Această consecință are un impact puternic asupra populației, prin creșterea costului general de trai, evidențiat prin scumpirile apărute atât în magazine, cât și în benzinării.

O contracție a consumului pe fondul inflației va avea loc gradual deoarece obișnuința de consum a fiecăruia dintre noi se va educa pe măsură ce va interacționa cu noile prețuri.

Există în percepția cetățeanului o disonanță între peisajul economic pesimist influențat și de războiul de la graniță și tendința de revenire la viața de acum mai bine de 2 ani, înainte de pandemie. Reflexul este să se recupereze timpul pierdut aproape indiferent de contextul financiar mediatizat din ce în ce mai mult la emisiunile de specialitate. Un moment de revenire la realitate va fi în ultimul trimestru al anului, când efectele scumpirilor din energie se vor resimți mai puternic punând în dificultate bugetele românilor., spune Alexandru Zodieru, Director General la Cult Research

Principalele cauze ale inflației sunt legate de insuficiența produselor sau serviciilor, care nu se mențin la același nivel cu cererea, creșterea costurilor de producție a bunurilor și serviciilor sau creșterile salariale cerute de angajați concomitent cu creșterea prețurilor.

În luna mai a acestui an s-a înregistrat o creștere a prețurilor de consum cu 1,2% față de luna aprilie 2022, conform Institutului Național de Statistică. Rata ridicată a inflației încurajează cheltuielile. O explicație este aceea că înainte de a se mări prețurile în continuare, consumatorii vor dori achiziționarea de bunuri sau servicii. 

Un exemplu în acest sens este reprezentat de cozile uriașe create la benzinăriile din țară pentru a face plinul mașinilor, înainte de scumpirea anunțată a carburanților. De asemenea, pentru persoanele care realizează economii este o perioadă dificilă întrucât puterea de cumpărare a banilor acumulați scade față de momentul economisirii.

Românii vor fi nevoiți să improvizeze strategii de combatere a inflației. Acest comportament va fi o reacție comună la lipsa de educație financiară la nivel populației. Actualul context este scenariul perfect pentru stârnirea unui sentiment colectiv de frustrare și neputință, însă poate fi privit și ca o oportunitate de evaluare și regândire a stilului nostru de viață. Poate unii români vor apela la transportul în comun sau la mersul pe jos mai des decât înainte, poate alții vor fi mai atenți la risipa alimentară, iar alții la consumul de energie electrică. Indiferent ce măsuri vom lua, acestea nu vor avea impact doar asupra bugetelor noastre, ci și asupra mediului înconjurător, fiind fiecare dintre noi parte din schimbarea în bine., a declarat Alexandra Vîjeu, Qual Manager la Cult Research.


Oferte la Altex și Mediagalaxy pentru cei înscriși în programul Rabla pentru electrocasnice

Niciun comentariu
altex rabla

Retailerul Altex, unul din liderii pieţei electro-IT din România, a pregătit o gamă largă de produse şi super-oferte pentru toţi românii care s-au înscris în programul national Rabla pentru electrocasnice. 

Începând de azi și până pe data de 14 iulie, toţi cei care vor să îşi schimbe electrocasnicele vechi cu unele noi, sunt aşteptaţi cu voucherul Rabla în magazinele Altex şi Media Galaxy, dar şi online.

”Altex se implică constant în procesul de colectare şi reciclare a echipamentelor uzate, mari consumatoare de energie şi poluante. Salutăm şi susţinem iniţiativa Ministerului Mediului pentru acest program şi încurajăm românii să profite de oportunitate ca să îşi înlocuiască aparatele vechi cu unele noi de ultimă generaţie care sunt mult mai performante, mult mai eficiente energetic, dar şi mult mai prietenoase cu mediul înconjurator. Ca şi în ediţiile anterioare a programului Rabla pentru electrocasnice, şi anul acesta îi aşteptam pe clienti cu o gamă variată de produse la cele mai bune preţuri, servicii şi consultanţă de specialitate, în toate magazinele Altex şi Media Galaxy. Pentru cei care preferă comenzile online, voucher-ul Rabla se poate folosi si pe site-urile noastre”, spune Edvin Abdulachim, Director Comercial Altex România.

Programul naţional Rabla Electrocasnice este derulat de Ministerul Mediului, prin intermediul Administraţiei Fondului pentru Mediu (AFM). În perioada, 24 iune – 14 iulie, toţi care s-au înschis în platforma AFM, după generare, pot folosi voucherul Rabla pentru achiziţionarea de electrocasnice noi, conform etapelor programului naţional.

Procedura de înscriere pentru obţinerea voucherului rabla s-a făcut, exclusiv, online, doar în perioada 17 – 23 iunie, prin intermediul platformei AFM, iar voucherul este transmis solicitantului, pe e-mail, în format PDF.

Etapele programului naţional Rabla pentru electrocasnice:

  • 24 – 30 iunie: generarea voucherelor pentru maşini de spălat rufe, maşini de spălat vase şi aparate frigorifice – 400 lei/voucher;
  • 01 – 07 iulie: generarea voucherelor, pentru laptopuri şi tablete – 500 lei/voucher laptop, 300 lei/voucher tabletă;
  • 08 iulie – 14 iulie: generarea voucherelor pentru aparate de aer condiţionat, uscătoare de rufe şi aspiratoare – 400 lei/voucher aer condiţionat şi uscătoare, 200 lei/voucher aspiratoare.

Toţi cei care aleg să îşi schimbe electrocasnicele vechi cu unele noi din magazinele Altex şi Media Galaxy, dar şi din online beneficiază de ridicarea aparatelor vechi, direct de la domiciliu. În plus, toţi clienţii Altex şi Media Galaxy pot alege serviciul de livrare cu doi curieri a produselor voluminoase.

În anul 2021, Altex a fost una dintre cele mai mari  companii româneşti eco-friendly care a reuşit să colecteze de la clienţii săi peste 480.000 de aparate electrice şi electrocasnice, aproximativ 19.000 de tone de DEEE.

În ultimul deceniu, compania a contribuit semnificativ la recilarea echipamentelor electrice şi electrocasnice şi a reuşit să colecteze peste 116.000 de tone de DEEE, mai bine de 20% din totalul naţional.

Cheltuielile IT ale guvernelor vor crește la nivel mondial cu 5% în 2022

Niciun comentariu
cheltuielile it

Potrivit rezultatelor unui recent studiu dat publicității de Gartner, cheltuielile guvernamentale pentru IT la nivel mondial se estimează că vor totaliza 565,7 miliarde USD în 2022, în creștere cu 5% față de valorile înregistrate în 2021.

„Ultimii câțiva ani marcați de provocări persistente generate de pandemie au mobilizat un val de activități de transformare digitală în interiorul organizațiilor guvernamentale din întreaga lume,”  „Guvernele desfășoară activități inovatoare prin valorificarea tehnologiei pentru a eficientiza serviciile digitale, pentru a avansa procesele de automatizare și pentru a dezvolta experiențele cetățenilor.” - a declarat Daniel Snyder, analist director la Gartner.

Se estimează că în 2022 cheltuielile guvernamentale pentru IT vor crește în toate segmentele, cu excepția serviciilor interne și a serviciilor de telecomunicații. Continuând tendința din 2021, se preconizează că software-ul va înregistra în 2022 cea mai puternică creștere în toate segmentele. Deoarece modernizarea sistemelor cu grad mare de vechime de utilizare continuă va fi o prioritate în organizațiile guvernamentale, creșterea segmentului de sisteme de centre de date va continua să scadă în perioada de prognoză, așa după cum reiese și din datele prezentate în tabelul de mai jos.

Guvernele continuă să investească în aplicații software critice care sprijină direct interfețele utilizatorului final, conducând la o creștere puternică în acest segment. Cheltuielile pentru serviciile de telecomunicații vor scădea în 2022, pe măsură ce guvernele reduc cheltuielile pentru sistemele vechi costisitoare în favoarea modelelor de livrare a serviciilor digitale.

Modelul „Anything-as-a-Service” se impune pe măsură ce modelul de plată la utilizare câștigă tot mai multă popularitate

Anything-as-a-Service (XaaS) câștigă popularitate în cadrul organizațiilor guvernamentale, deoarece oferă o rentabilitate mai bună a investiției, evidențiind cheltuielile IT în timp, făcând bugetarea pentru IT mai previzibilă, evitând în același timp acumularea datoriilor de natură tehnică. Gartner previzionează că până în 2026, majoritatea noilor investiții în IT ale agențiilor guvernamentale vor fi făcute în soluții XaaS.

„Pandemia a accelerat adoptarea de către sectorul public a soluțiilor cloud și a modelului XaaS pentru modernizarea accelerată a sistemelor învechite și implementările de noi servicii,” a subliniat Snyder, completând: „54% dintre directorii IT din mediul guvernamental care au răspuns la sondajul Gartner CIO Survey din 2022 au indicat că se așteaptă să aloce fonduri suplimentare platformelor cloud în 2022, în timp ce 35% vor reduce investițiile în infrastructura învechită și tehnologiile centrelor de date.”.

Având în vedere provocările continue cu care se confruntă organizațiile în materie de resurse specializate, XaaS simplifică sarcina organizațiilor guvernamentale de a găsi specialiștii potriviți prin intermediul modelelor de operare XaaS. Modelele de livrare XaaS necesită seturi interne diferite de abilități IT și solicită mai puțin organizațiile de a dezvolta sau dobândi noi competențe IT, adesea greu de găsit și greu de menținut de către organizațiile guvernamentale.

Peste o treime dintre directorii executivi estimează scăderea afacerilor în anul următor

Niciun comentariu
scaderea afacerilor

Directorii executivi din Europa Centrală și de Est (ECE), inclusiv din România, sunt mai îngrijorați decât omologii lor de la nivel global de riscurile cu care se confruntă companiile în prezent, precum competiția, modelul operațional, securitatea cibernetică sau contextul geopolitic, dar, în același timp, acționează și cheltuiesc mai puțin pentru a le reduce, reiese din raportul Global Risk Survey 2022 realizat de PwC.

Preocuparea față impactul riscurilor se poate observa din unul dintre principalele rezultate ale sondajului: 36% dintre respondenții din regiune cred că veniturile lor vor scădea în următorul an din cauza riscurilor, în comparație cu doar 15% la nivel global. 

”Pandemia a perturbat piața muncii și lanțurile de aprovizionare, iar acum mediul geopolitic volatil exacerbează constrângerile legate de aprovizionare, sporește riscurile cibernetice, introduce sancțiuni care evoluează rapid și pune siguranța în prim-planul tuturor deciziilor. În acest context, instabilitatea cauzată de războiul din Ucraina este unul dintre motivele pentru care directorii din ECE, și în special din România și Polonia, sunt mai îngrijorați decât colegii lor de la nivel global, iar organizațiile trebuie să-și adapteze strategiile de management al riscului pentru a-și atinge obiectivele de dezvoltare a afacerilor”, a declarat Mircea Bozga, Partener Auditul Riscului, PwC România.

Investiții mai mici în tehnologie în ECE decât la nivel global

Liderii de afaceri la nivel global intenționează să crească cheltuielile pentru tehnologia de gestionare a riscurilor într-o măsură mai mare decât cei din Europa Centrală și de Est, posibile explicații pentru această situație fiind pe deoparte lipsa împuternicirii pentru a acționa, din cauza structurilor corporative în care lucrează, dar și lipsa unei imagini complete a riscurilor la care sunt expuse companiile.

Spre comparație, 18% dintre directorii executivi din ECE intenționează să majoreze investițiile în automatizarea proceselor de detectare a riscurilor, față de 31% la nivel global. În același timp, 21% vor să aloce mai mulți bani pentru tehnologii de detecție și monitorizare a riscurilor, față de 29% la nivel global.

Totuși, același număr de lideri din ECE și de la nivel global (57%) vor să crească numărul de angajați în cadrul funcției de risc, iar mai mulți dintre ei (74% față de 57%) se așteaptă la cheltuielile mai mari pentru servicii externalizate sau co-sourcing.

De remarcat este faptul că directorii din ECE sunt mai puțin îngrijorați decât omologii lor la nivel mondial cu privire la modul de gestionare a riscurilor într-un mediu politic imprevizibil, impredictibilitatea fiind o caracteristică a regiunii în ultimii 30 de ani.

Sondajul Global Risk Survey 2022 este un sondaj realizat în rândul a 3.584 de directori generali și de risc, audit și conformitate la nivel global. Eșantionul pentru Europa Centrală și de Est este format din răspunsuri din Republica Cehă, Polonia și România.


Număr record de participanți la summit-ul de bussiness Brand Minds

Niciun comentariu
brand minds

Cu un număr record de 6100 de profesioniști care au participat în acest an, cea de-a 10-a ediție  BRAND MINDS a fost un eveniment în cadrul căruia profesioniști din peste 50 de țări au învățat structuri de lucru de referință, au râs, au trăit momente extraordinare de insighturi și s-au întâlnit cu alți profesioniști din domenii variate. 

Directori executivi, investitori, fondatori de startup-uri, experți în vânzări, marketing și publicitate, dezvoltatori de afaceri și mulți alți profesioniști din diverse industrii s-au reunit pentru a crea noi conexiuni și oportunități de afaceri.

BRAND MINDS este cel mai mare eveniment de business din România și unul dintre cele mai mari 5 evenimente de business din Europa.

Pentru următoarea ediție, BRAND MINDS anunță în premieră participarea a 4 experti de business si strategie noi, pentru prima dată în România: JAMES CLEAR - Autorul bestsellerului „Atomic Habits", LYNDA GRATTON - Future of Work Strategy Expert la LONDON BUSINESS SCHOOL, RENÉE MAUBORGNE - The #1 Management Thinker in the World by Thinkers50 și DUNCAN WARDLE - Innovation Expert & Former Creative Director la DISNEY

Printre elementele cheie ale ediției din 2022, organizatorii au scot în evidență PRINCIPII UNICE PENTRU O AFACERE ȘI O CARIERĂ DE SUCCES, de la  cei mai importanți speakeri ai ediției din 2022:

DANIEL PINK - Noile reguli de vânzare și influență

1. Oamenii își petrec 40% din timp vânzând, chiar dacă nu lucrează în vânzări.

2. Profesioniștii de succes în vânzări învață un nou set de reguli de bază în vânzări, un nou „ABC”: armonizare (sau acordare), capacitatea de a „pluti” și claritate. Acordarea oferă perpectiva de a vedea lucrurile din punctul de vedere al unei alte persoane. Capacitatea de „plutire” este modul de a rămâne la suprafață, într-o „mare” de respingere. Claritatea este reprezentată de înțelegerea și alegerea celor mai relevante informații, într-o lume dominată de un exces la acest capitol. 

DAN ARIELY - Cum să schimbi comportamentul 

1. Eliminarea fricțiunii: identificarea tipului de efort depus pentru fiecare lucru mărunt și reducerea acestuia. De asemenea, autorul recomandă alinierea unui comportament firesc, la îndemână, cu cel dorit.

2. Crearea și adăugarea de motivații suplimentare pentru a influența comportamentul oamenilor: mai mult timp cu familia, mai mulți bani, îmbunătățirea sănătății și a statutului social.

GABOR MATÉ - Relația dintre corp și minte și legătura dintre stres și boală

1. Persoanele care se identifică cu locul de muncă sunt mai predispuse la boli induse de stres. „Voi nu sunteți locul de muncă”, spune Dr. Mate.

2. Interpretarea pe care o dăm evenimentelor care ni se întâmplă este sursa de stres, nu situația în sine.


JORDAN B. PETERSON - 12 reguli pentru o carieră și o viață de succes

1. Înconjoară-te de oameni foarte competenți și oferă-le autonomie, evită să faci micromanagement.

2. Cea mai importantă abilitate a unui lider: rezumă ceea ce spun ceilalți oameni, chiar dacă nu ești de acord cu ei. Le arăți atenție, care este moneda socială esențială.


ANGELA OGUNTALA - Cum să îți regândești compania pentru viitor

1. Tiparele de prejudecăți, ancorare și status-quo sunt toxice procesului de inovare.

2. Explorarea ideii de „Ce ar fi dacă...”, în special pentru lucrurile care nu au funcționat.


MARK MANSON - Cum să vă îmbunătățiți leadershipul personal

1. Este esențial să definiți măsura corectă a succesului.

2. Indiferent ce alegem să optimizăm, renunțăm mereu la altceva, fie că ne dăm seama sau nu.


WHITNEY JOHNSON - Cele mai bune tactici pentru a construi o echipă extraordinară 

1. Cea mai bună echipă este formată din 20% angajați la punctul de lansare, 60% la punctul optim și 20% la stadiul de perfecționare.

2. Suntem conectați pentru a crește. Creșteți-vă pe voi înșivă pentru a vă crește oamenii, iar acest lucru vă va crește compania.


GARY VAYNERCHUK - Strategiile supreme pentru a construi afaceri excepționale

1. Cea mai mare oportunitate de la internet și social media încoace este Blockchain-ul.

2. Asociați abonamentul de servicii cu un NFT și veți avea un nou venit în afaceri.


gânditorii globali care se alătură BRAND MINDS 2023:


JAMES CLEAR - Bestselling Author of Atomic Habits

Autorul bestseller James Clear, unul dintre cei mai importanți experți din lume în formarea obiceiurilor, va vorbi la ediția BRAND MINDS 2023. James Clear creează standarde decizionale de succes pentru îmbunătățirea continuă. Cartea sa Atomic Habits a atins o notorietate extraordinară în întreaga lume, deținând titlul de cartea nr. 1 în topul New York Times al celor mai bine vândute titluri, timp de peste un an. El inspiră peste 1,5 milioane de oameni să obțină rezultate excelente prin intermediul popularului său newsletter 3-2-1, împărtășind idei remarcabile și concepte excepționale.


LYNDA GRATTON - Future of Work Strategy Expert @ LONDON BUSINESS SCHOOL

Lynda Gratton este expertă în practici de management respectată la nivel internațional și profesoară la London Business School, cu o experiență academica incredibilă de 33 de ani și lider de opinie premiat în ceea ce privește viitorul muncii și rolul corporațiilor.

A făcut parte din „Consiliul pentru proiectarea unei societăți cu o durată de viață de 100 de ani" al fostului prim-ministru japonez Abe și este un membru apreciat al Consiliului Forumului Economic Mondial.


RENÉE MAUBORGNE - Bestselling Author of Blue Ocean Strategy & Blue Ocean Shift

Renée Mauborgne este unul dintre cei mai renumiți strategi de afaceri din lume. Bazată pe studiul său de 10 ani privind mișcările strategice de afaceri din 30 de industrii, strategia sa unică îi învață pe lideri cum să descopere noi piețe.

Cartea ei, „Blue Ocean Strategy”, s-a vândut în peste 4 milioane de exemplare în întreaga lume și este recunoscută ca fiind una dintre cele mai emblematice și de impact cărți de strategie scrise vreodată. Financial Times a numit-o "una dintre cele mai bine vândute cărți de afaceri ale secolului". A fost selectată în mod special ca membru al Forumului Economic Mondial și al Davos și a fost aleasă pentru Leadership Hall of Fame de către Fast Company.


DUNCAN WARDLE - Innovation Expert & Former Creative Director at DISNEY

Timp de 25 de ani a fost șeful departamentului de inovație și creativitate la una dintre cele mai iubite companii de pe glob: The Walt Disney Company. Duncan Wardle este un expert renumit în dezvoltarea de branduri inovatoare și magice, de povești captivante și de experiențe creative care conduc la rezultate. În semn de recunoaștere a abordării sale globale și unice a gândirii în materie de design, a primit premiul Duke of Edinburgh Award. 

În cea de-a doua zi a BRAND MINDS 2023, Duncan Wardle va susține masterclass-ul său premium „CREATIVITY MASTERCLASS”, care îi ajută pe lideri să încorporeze inovația în ADN-ul echipei lor prin învățarea „instrumentelor pentru dezvoltarea ideilor revoluționare”. 


Un sfert din angajații din farma câștigă peste 4.000 de lei net

Niciun comentariu
angajatii farma

Industria farmaceutică din România a crescut constant în ultimii ani, iar evoluția s-a văzut și în nevoia companiilor de a-și extinde echipele. 

Cu aproximativ 6.000 de joburi postate în prima jumătate a anului, numărul de poziții deschise pentru cei care vor să lucreze în domeniu a fost cu 60% mai mare decât în aceeași perioadă a anului trecut. Pentru acestea au fost înregistrate mai mult de 170.000 de aplicări în ultimele șase luni. 

Farma este, însă, un domeniu atrăgător pentru candidați nu doar din punctul de vedere al angajărilor, ci și al salariilor oferite de angajatori. Astfel, potrivit datelor Salario, comparatorul de salarii marca eJobs, aproape un sfert dintre angajații din această industrie câștigă lunar peste media netă la nivel național, respectiv peste 4.000 de lei. 

Cei mai mulți dintre cei care lucrează în Farma (31,8%) au salarii cuprinse între 2.000 și 3.000 de lei, 25,3% câștigă între 3.000 și 4.000 de lei, iar 24,6% între 4.000 și 7.000 de lei. Procentul celor care ajung să depășească suma de 7.000 de lei este de doar 4,2% și mai puțin de 2% declară că au un salariu lunar de peste 10.000 de lei.

”Deși vorbim despre un procent marginal din totalul celor care lucrează în Farma, acest prag, de 10.000 de lei, este depășit semnificativ, până la peste 30.000 de lei, după cum arată datele Salario. Este vorba nu doar de salariile celor care conduc companiile din poziția de CEO, ci și ale directorilor financiari, de vânzări sau de logistică”, spune Roxana Drăghici, Head of Sales la eJobs, liderul pieței de recrutare din România.

Cu o medie de 3.500 de lei, angajatorii din Farma oferă salarii similare cu cei din Financiar / Contabilitate, Transport / Distribuție, Asigurări sau Producție. Se află, în schimb, la distanță mare față de IT Software, unde media salarială ajunge la 5.850 de lei sau de Inginerie, Auto / Echipamente, Telecomunicații, Petrol / Gaze sau Audit / Consultanță (toate cu medii de 4.000 de lei).

”Farma este de ani buni unul dintre marii angajatori ai economiei, nu doar prin numărul mare de locuri de muncă disponibile, ci și prin salariile peste media din alte industrii. În fiecare lună, peste 1.000 de joburi în acest domeniu sunt disponibile pe eJobs.ro. Cele mai multe se adresează candidaților din București, Iași, Cluj-Napoca, Timișoara și Constanța. Peste 26.000 de aplicări sunt înregistrate lunar pentru pozițiile deschise în farma”, adaugă Roxana Drăghici.

În ceea ce privește angajații din farmacii, un farmacist câștigă, în medie, 3.050 de lei, un diriginte de farmacie 4.000 de lei, iar un asistent farmacist 2.200 de lei. Media salarială pentru reprezentanții de vânzări medicale este de 3.600 de lei, în timp ce specialiștii în farmacovigilență sau în studii clinice au salarii lunare de 4.000 de lei, după cum arată datele Salario. 

Cele mai mici salarii MEDII nete introduse până în acest moment de către angajații din Farma, sunt pentru joburile:

Farmacist - 3.050 lei

Tehnician laborator chimie – 2.800 lei

Operator producție - 2.600 lei 

Asistent farmacist - 2.200 lei

Lucrător depozit - 1.900 lei 

Orașele cu cele mai mici salarii MEDII nete din Farma sunt:

Mediaș: 2.000 lei

Buftea: 2.350 lei

Slobozia: 2.500 lei

Brăila: 2.600 lei

Sighetu Marmației: 2.800 lei


Orașele cu cele mai mari salarii MEDII nete din Farma sunt:

București : 4.000 lei

Ploiești: 3.500 lei

Brașov: 3.400 lei

Cluj-Napoca: 3.200 lei

Timișoara: 3.000 lei


Iată și care sunt pozițiile pentru care s-au înregistrat cele mai mari valori salariale din acest domeniu:

Director General: salariul mediu net la nivel național - 9.000 lei, salariul maxim introdus în Salario - 30.000 lei 

Director Financiar: salariul mediu net la nivel național - 9.000 lei, salariul maxim introdus în Salario - 30.000 lei

Director de vânzări: salariul mediu net la nivel național - 7.000 lei, salariul maxim introdus în Salario - 30.000 lei 

Director de logistică: salariul mediu net la nivel național - 6.500 lei, salariul maxim introdus în Salario - 7.500 lei 

Manager de produs: salariul mediu net la nivel național - 5.400 lei, salariul maxim introdus în Salario – 6.400 lei 


SeedBlink devine partener TDCX pentru a ajuta companiile din portofoliu să obțină noi clienți

Niciun comentariu
seedblink

SeedBlink, platforma de investiții online care conectează investitorii cu start-upuri tehnologice, anunță  o colaborare cu TDCX , un furnizor de soluții pentru experiența digitală a clienților (CX) pentru  companiile de tehnologie și blue-chip. Scopul parteneriatului este de a ajuta companiile din portofoliu să-și accelereze vânzările și să ofere o mai mare satisfacție clienților.

Colaborarea cu TDCX accentuează susținerea pe care SeedBlink o oferă com-paniilor din portofoliu în faza post-investiție. Având acces la expertiza TDCX, start-upurile își pot propune să-și extindă echipele mai rapid și să obțină performanțe mai bune. Acest lucru le permite, la rândul său, start-upurilor să folosească mai eficient capitalul obținut prin SeedBlink.

Furnizarea de experiențe plăcute pentru clienți este crucială pentru toate companiile, în special pentru start-upurile care doresc să-și consolideze relația cu clienții. Cer-cetările1 au arătat că unul din trei consumatori (33%) ar renunța la un brand pe care îl iubește după o singură experiență negativă.

Portofoliul de start-upuri SeedBlink va putea folosi soluțiile TDCX pentru experiența clienților, care acoperă vânzări și marketing digital, experiența clienților pe toate canalele și moderarea conținutului. TDCX este partener pentru multe dintre bran-durile de top din lume în sectoare precum e-commerce, fintech și tehnologie, oferind soluții externalizate în domenii precum customer service, suport tehnic și vânzări interne.

Crikle, o companie cu sediul în Londra, care dezvoltă o soluție de vânzări simplă și de la distanță pentru reprezentanții de vânzări la nivel mondial, folosește TDCX de la sfârșitul anului 2021, după ce a strâns o rundă seed de 575.000 de euro prin Seed-Blink.

„Este o reală plăcere să lucrăm cu echipa SeedBlink, care răspunde rapid nevoilor noastre. Ne-au adus împreună cu TDCX pentru a crește exponențial afacerea, a ne extinde echipa și a ne dezvolta abilitățile. Lucrul cu un partener externalizat cu expe-riență are ca rezultat o eficiență mai mare, costuri de operare mai mici, mai multă flexibilitate și un timp de lansare mai rapid pe piață”, spune Diwaker Singh, CEO Crikle.

Andrei Dudoiu, Managing Partner la SeedBlink, spune: „Când start-upurile noas-tre reușesc, SeedBlink reușește. Scopul nostru este ca start-upurile să vină la SeedBlink și să descopere un sprijin real pentru extindere și noi oportunități dincolo de capital - cu o serie de parteneri care le înțeleg nevoile și stadiul lor de creștere. Parteneriatul cu TDCX, un furnizor global de customer experience, ne duce cu un pas mai departe în călătoria noastră dincolo de investițiile crowd în start-upuri tehno-logice”.

Daniel Mereuță, Country Director TDCX România, declară: „Am ajutat companiile să se extindă mai rapid și să obțină performanțe mai bune, oferind experiențe ex-cepționale pentru clienți. Înțelegem provocările cu care se confruntă start-upurile și ne bucurăm că am reușit să sprijinim aceste proiecte promițătoare. Suntem gata să ajutăm alte start-upuri să-și construiască și să-și consolideze capacitățile de custom-er experience, iar colaborarea noastră cu SeedBlink ne va permite să ajungem la mai multe companii și să le ajutăm să-și transforme soluțiile de customer experi-ence.”

Prin această colaborare, SeedBlink este gata să joace un rol mai important în dez-voltarea ecosistemului tehnologic european. Cea mai importantă platformă de co-investiții pentru start-upurile tehnologice din Europa Centrală și de Est le ajută să se extindă prin acces la capital, expertiză pe piață și o rețea de parteneri de încredere în ecosistem.


Birourile Nooka Space au ajuns și la Constanța

Niciun comentariu
nooka space constanța

Start-up-ul irlandez Nooka Space, ce s-a lansat pe piața din România în anul 2021 aducând conceptul revoluționar de birouri smart de proximitate, inteligente și mobile, are de acum o astfel de unitate și în Constanța.

Birourile Nooka Space au fost concepute pentru a le oferi tuturor celor care lucrează de acasă sau în sistem hibrid o nouă alternativă de lucru, în condiții de maximă siguranță.

Conceptul Nooka Space a luat naștere pe fondul pandemiei COVID-19 și a schimbărilor care au loc pe piața muncii la nivel global și propune un mod de lucru inteligent, flexibil și eficient, prin crearea unei rețele de birouri de proximitate hi-tech, complet echipate și sigure, care pot fi închiriate prin intermediul unei aplicații mobile, la costuri accesibile.

Inteligente și compacte, aceste birouri smart Nooka Space sunt concepute să funcționeze ca o rețea de micro birouri, amplasate în proximitatea utilizatorilor, putând fi transportate cu ușurință în spațiile dorite, datorită dimensiunilor, mobilității și a funcționalităților acestora.

În Constanța, veți găsi un astfel de spațiu în proximitatea City Park Mall.

Conform anunțului de lansare publicat anul trecut pe www.itmaniatv.com, birourile mobile Nooka se pot închiria și pe termen lung, la prețuri cuprinse între 299 și 599 euro/lună, în funcție de modelul și configurațiile alese, după ce în prealabil se achită un avans inițial de 1000 euro. 

Birourile de proximitate pot fi inchiriate și cu ora, tariful de închiriere fiind afisat in aplicația dedicată Nooka Space.



Digi va oferi servicii de telefonie mobilă în Belgia

Niciun comentariu

joi, iunie 23, 2022

digi belgia

RCS & RDS S.A., prin intermediul asocierii cu Citymesh NV, parte a grupului IT Cegeka, a câștigat drepturile de utilizare a unor frecvențe din spectrul mobil, ca urmare a participării la licitația organizată de Institutul Belgian pentru Servicii Poștale și Telecomunicații („BIPT”).

Obținerea frecvențelor mobile în Belgia face parte din strategia ambițioasă a Grupului de a-și extinde operațiunile pe piețele din Europa de Vest. 

Autoritatea care reglementează serviciile de telecomunicații din Belgia a oferit asocierii dintre cele două societăți, drepturile de utilizare a frecvențelor în benzile de 700 MHz, 900 MHz, 1800 MHz, 2100 MHz și 3600 MHz, ceea ce va le permite să construiască o nouă (a patra)  rețea de comunicații mobile. Prețul total pe care părțile îl vor plăti este de 114.330 milioane EUR, sumă ce va fi achitată pe parcursul perioadei de utilizare a drepturilor de frecvență.

„După România, Spania, Italia și Portugalia (piață în care am câștigat spectru de frecvențe pentru un nou intrat în 2021), suntem încântați să începem pregătirea pentru construirea de rețele de nouă generație și pentru oferirea de servicii pentru clienții rezidențiali din Belgia. Mai multe detalii vor fi anunțate mai târziu, în cursul acestui an. Suntem încrezători că, în curând, vom dezvolta rețele și servicii de cea mai înaltă calitate, la prețuri accesibile", a transmis Valentin Popoviciu, vicepreședinte DIGI.

Drepturile de utilizare vor fi atribuite definitiv printr-o decizie care va fi luată de către BIPT în perioada următoare. Intrarea DIGI pe piața din Belgia, în parteneriat cu Citymesh, va impulsiona concurența dintre operatori și va influența pozitiv diversitatea de comunicații, conținut și servicii suplimentare, de care consumatorii belgieni vor beneficia în mod direct.

Operatorul român a dovedit, de-a lungul anilor, că deține experiența și know-how-ul necesare construirii și operării de rețele de telecomunicații de calitate și care utilizează cele mai noi tehnologii, în raport cu specificul și particularitățile fiecărei piețe, la prețuri accesibile tuturor categoriilor de consumatori.

Translate

Citește-ne și pe Google News

litera.ro
Nu pierde
© all rights reserved
made with by templateszoo