PwC Autofacts: Vânzările de vehicule noi vor crește ușor în România în 2024, producția va avansa cu 8,5%

Bogdan Chirea
0
vehicule noi

Conform raportului PwC Autofacts, vânzările de vehicule noi în România vor încheia anul 2024 cu o creștere moderată. Vânzările de autoturisme vor crește cu 1,7% față de anul trecut, în timp ce vânzările de vehicule comerciale ușoare vor avansa cu 0,6%. Aceste date sunt parte a unei analize care acoperă cinci piețe din Europa Centrală.


„După un început de an mai slab, influențat și de reducerea facilităților pentru achiziția de vehicule verzi, era de așteptat o creștere modestă pentru întregul an. Primele semne de revenire au apărut în aprilie, când s-a înregistrat o creștere de peste 34%, coincizând cu încheierea primei sesiuni a programului Rabla Plus. Vestea bună pentru industria auto este că producția se află pe un trend pozitiv, în special în segmentul vehiculelor comerciale ușoare,” a declarat Daniel Anghel, Partener și Lider al industriei auto la PwC România.


În primul trimestru al anului 2024, vânzările de autoturisme au scăzut cu 10,2% comparativ cu aceeași perioadă din 2023. Totuși, acesta este al doilea trimestru consecutiv în care s-au vândut peste 30.000 de unități. Dacia rămâne cel mai bine vândut brand, iar Tesla și-a dublat vânzările, urcând 11 poziții și intrând în top 10.


Producția auto din România a avut un prim trimestru foarte bun, crescând cu 7%. Se estimează că producția totală pe 2024 va crește cu 8,5%, în principal datorită creșterii producției de vehicule comerciale ușoare (LCV). În schimb, producția de autoturisme este prognozată să scadă cu 7,1%.


Perspective Regionale

La nivelul celor cinci piețe analizate în Europa Centrală, vânzările totale de vehicule ar urma să crească cu 4,6% în acest an. Ungaria se așteaptă să înregistreze cea mai mare creștere, de 8,7% față de 2023.


Producția de vehicule ușoare în aceste piețe va scădea însă cu 0,8% în 2024 comparativ cu 2023. Aceasta se datorează unei reduceri de 4% în segmentul autoturismelor, deși se așteaptă o creștere semnificativă de 35% în producția vehiculelor comerciale ușoare. Cehia și Slovacia, cele mai mari piețe de producție dintre cele cinci, vor vedea producția scăzând cu 1,6% și respectiv 3,5%.


Producția de Vehicule Electrice

Producția de vehicule electrice în țările analizate din Europa Centrală continuă să crească, cu o estimare de plus 15,6% în 2024 față de 2023. Până în 2030, se așteaptă un avans uriaș de 208,4%. În 2024, performanța vehiculelor electrice pe baterie (BEV) va fi cea mai slabă (-2,3%), dar aceasta va fi compensată de creșterea vehiculelor plug-in hybrid (PHEV, +24,0%) și full hybrid (FHEV, +27,9%). Începând cu 2027, BEV-urile vor fi cel mai popular tip de propulsie electrificată pentru patru dintre cele cinci piețe (cu excepția României), unde se vor produce în special vehicule FHEV.


Concluzii

Industria auto din România și din Europa Centrală se află într-o perioadă de tranziție, cu creșteri moderate ale vânzărilor și o accentuare a producției de vehicule electrice și comerciale ușoare. Aceste tendințe subliniază importanța sustenabilității și adaptabilității în fața schimbărilor din piața auto globală.

Trimiteți un comentariu

0Comentarii

Comentariul va fi postat dupa aprobare

Trimiteți un comentariu (0)

#buttons=(Am înțeles!) #days=(30)

Acest website folosește cookie-uri pentru a optimiza experiența de navigare. Vezi
Ok, Go it!