investițiile media

Cheltuielile globale pentru conținut sunt estimate să crească cu doar 2% de la an la an în 2023, cea mai scăzută creștere din peste un deceniu, excluzând scăderea cauzată de COVID din 2020.

Potrivit Ampere Analysis, acest lucru este în contrast puternic cu 2022, în care se estimează că cheltuielile globale pentru conținut au crescute cu 6%, până la 238 de miliarde de dolari, determinate în principal de platformele SVOD. În ciuda unui anumit grad de prudență în a doua jumătate a anului trecut, serviciile SVOD au cheltuit împreună peste 26 de miliarde de dolari pe conținut original în 2022.

Ampere adaugă că instabilitatea economică contrară din întreaga lume va pune presiune asupra cheltuielilor gospodăriilor și a investițiilor în publicitate, determinând companiile să implementeze măsuri de economisire a costurilor și să reducă cheltuielile pentru conținut. De exemplu, după prima scădere globală a abonaților Netflix, serviciul a anunțat că își va analiza atent investițiile în conținut în 2023.

Dar povestea nu este uniformă între grupurile media – unele vor continua să stimuleze investițiile până în 2023, în timp ce altele vor reduce aceste investiții.

Ampere estimează că în 2023, Disney și nou formata Warner Bros. Discovery vor depăși Comcast și filialele sale pentru a deveni cei mai importanți investitori în conținut original — Disney ajungând la 10,5 miliarde de dolari și Warner Bros. Discovery depășind 9,5 miliarde de dolari. Netflix va continua să conducă cheltuielile dedicate SVOD, contribuind cu peste 25% din investiția globală în conținutul original SVOD.

Ampere observă, de asemenea, că investițiile în conținut ale radiodifuzorilor comerciali și publici continuă să rămână sub nivelurile pre-pandemie, cauzate de scăderea veniturilor din publicitatea de difuzare TV ca urmare a slăbiciunii economice mai ample și a trecerii continue a audiențelor către platformele de streaming. În 2023, se preconizează că radiodifuzorii comerciali se vor confrunta cu o scădere cu 3% a investițiilor în conținut.

Hannah Walsh, manager de cercetare la Ampere Analysis, a declarat: „Serviciile SVOD vor înregistra în continuare o creștere a investițiilor totale în conținut în 2023, dar o creștere mai mică de 8% de la an la an, comparativ cu 25% în 2022. Serviciile vor continua să se concentreze pe conținut original și să concureze pe o piață aglomerată, sensibilă la costuri, dar asistăm deja la o schimbare în punerea în funcțiune a conținutului pentru a încorpora un volum mai mare de formate fără scenariu mai ieftine”.