Gigantul media german Axel Springer va înființa o echipă dedicată fuziunilor și achizițiilor pentru a analiza firmele specializate în inteligență artificială, a declarat CEO-ul Matthias Doepfner într-un podcast intern adresat angajaților, obținut de Reuters.

Centrul de competențe M&A „trebuie să se concentreze în întregime pe achiziții - achiziții în faza incipientă sau achiziții în faza ulterioară în companii de IA - care pot fi, din diverse motive, importante sau atractive pentru Axel Springer", a spus Doepfner.

„Poate că facem cinci alegeri și de cinci ori nu funcționează”, a spus Doepfner despre potențialele preluări. Dar strategia ar putea, de asemenea, să devină următorul StepStone al lui Axel Springer, a adăugat el.

Dacă mediul de piață se îmbunătățește, Axel Springer își propune să facă publicitatea StepStone, un popular portal online de locuri de muncă, în acest an.

Doepfner a spus că este deosebit de interesat de tehnologia AI care încearcă să perturbe modelele de afaceri ale lui Axel Springer de publicitate, comerț electronic și jurnalism.

La fel ca StepStone, AI este o provocatre pentru afacerea tradițională a ziarelor companiei, a spus el.

„Dacă cineva vrea să omoare jurnalismul, în regulă, să înțelegem cum și de ce, iar noi, jurnaliștii, să o facem singuri”.

Compania, ale cărei titluri de ziare germane includ tabloidul de tiraj în masă Bild, și-a pus recent ochii pe piața din SUA prin achiziția publicației de știri politice Politico.