Amazon Prime Video, Netflix și Paramount+ au fost cele mai populare trei servicii de streaming în al doilea trimestru. Apple TV+, serviciu nedisponibil în România, a fost pe locul patru,  atrăgând cei mai mulți abonați noi.

Apple TV+ a avut o creștere exponențială în acest trimestru, deoarece comedia-dramă Ted Lasso a devenit cel mai vizionat titlu SVOD, conform celor mai recente date Kantar Entertainment on Demand (EoD). The Mandalorian și NCIS au fost celelalte titluri SVOD cele mai vizionate în acest trimestru, Manifest, o productie Netflix, fiind cel mai vizionat titlu în iunie.

Kantar raportează că abonații care pleacă și vin sunt în creștere, deoarece telespectatorii anulează serviciile care nu oferă suficient timp de vizionare. Anulările plănuite de abonament Netflix pentru următorul trimestru au crescut de la an la 5% de la 4% din baza totală de abonamente.

Serviciile de streaming și cei care se bazează pe conținut din Statele Unite se confruntă cu o provocare semnificativă, deoarece grevele în curs ale scriitorilor și actorilor au oprit noile producții, ceea ce duce la o scădere potențială a noilor abonamente. Telespectatorii au fost atrași în mod tradițional de serviciile de streaming de emisiuni noi, motorul numărul 1 al noilor abonamente.

Lipsa noilor lansări și raportul calitate-preț perceput sunt primele două puncte dure pentru serviciile de streaming, chiar și fără impactul unei greve a scriitorilor/actorilor, spune Kantar. Percepțiile despre valoare sunt acum împletite cu frecvența de utilizare a serviciilor în mintea consumatorilor.

Kantar spune că serviciile de streaming cu cataloage substanțiale, cum ar fi Disney+, sunt mai bine poziționate pentru a menține un echilibru în această perioadă dificilă. Platforma are un catalog extins care cuprinde o gamă largă de francize îndrăgite, câștigând în special satisfacția maximă a abonaților pentru varietatea sa largă de conținut, iar 41% dintre abonați declarând că sunt mulțumiți de cantitatea de conținut original, pe locul doi după Netflix, cu 47% . Toate acestea sunt susținute și mai mult de prezența durabilă și puternică a mărcii Disney.

Cea mai puternică performanță a mărcii este observată în SUA/Marea Britanie în timp ce Germania prezintă cea mai slabă performanță a mărcii în ceea ce privește impactul direct asupra noilor abonați Disney+.

În ciuda represiunii privind partajarea parolelor, Netflix continuă să domine timpul general de vizionare, peste jumătate dintre abonații săi accesând serviciul zilnic. Cu toate acestea, abonații își manifestă interes pentru conținutul altor platforme, în special seria Apple TV+, apreciată de critici, Ted Lasso, care a devenit cel mai vizionat titlu printre abonații Netflix în acest trimestru. The Night Agent, un serial original Netflix, a urmat îndeaproape, pe locul doi.