Costul pentru fabricarea vehiculelor electrice ar putea să nu scadă la nivelul mașinilor pe benzină decât după 2030, când procesul ar deveni mai simplu și mai puțin intensiv în muncă, a declarat Jim Farley, directorul executiv al Ford Motor Co .

În cadrul unei conferințe cu investitori, Farley a spus că, pentru mulți producători de automobile, vehiculele electrice vor rămâne mai costisitoare decât omologii lor cu motoare cu ardere internă până când modelele de a doua și a treia generație vor intra în producție mai târziu în acest deceniu.

Analiştii au prezis că paritatea costurilor vehiculelor electrice ar putea veni imediat în 2025.

Între 2030 și 2035, a adăugat Farley, o mare parte din economiile industriei de costuri cu vehiculele electrice vor proveni din „conținutul de forță de muncă dramatic mai scăzut”, deoarece vehiculele vor fi mai simplu de construit, cu mai puține piese și vor fi echipate cu baterii mai mici, care folosesc materiale mai ieftine.

El a prezis, de asemenea, că industria ar putea realiza costuri de distribuție mai mici din vânzarea de vehicule electrice online, precum și venituri mai mari din noile servicii digitale bazate pe software.

Farley a spus că afacerea de servicii software a Ford are 600.000 de abonați, triplu față de numărul de acum un an.

Aceasta include 200.000 de clienți retail care plătesc pentru sistemul de asistență al șoferului Blue Cruise al companiei și 400.000 de clienți comerciali Ford Pro care plătesc pentru o gamă de servicii, inclusiv managementul flotei, încărcarea vehiculelor electrice, rutare dinamică și multe altele.

Pe măsură ce compania își extinde capacitatea de a colecta date de la vehicule și șoferi, Ford ar putea urma alți producători de automobile, inclusiv Tesla Inc și General Motors Co, în oferirea de asigurări, a spus el.

Întrebat despre potențialul de consolidare la nivel de industrie în următorii cinci ani, Farley a prezis în schimb o „accelerare a cooperării”, citând astfel de acorduri precum acordul recent al Ford de a utiliza rețeaua de supraalimentare a Tesla pentru viitoarele sale vehicule electrice.

„Cooperarea este esențială”, a spus el, în special pentru companiile care nu au resursele necesare pentru a construi un ecosistem complet de vehicule electrice.