smartphone america de nord

Piața de smartphone-uri din America de Nord a atins 35,4 milioane de unități livrate în T2 2022, în scădere cu 6,4% anual, pe fondul provocărilor economice, inflației ridicate și cererii sezoniere slabe, se arată în cel mai raport al companiei de cercetare Canalys.

Apple a crescut cu 3% și a dominat peste jumătate din regiunea Americii de Nord timp de trei trimestre consecutive, datorită cererii solide pentru iPhone 13, combinată cu performanța unui trimestru complet a modelului său entry-level, iPhone SE (a treia generație). Livrările Samsung au crescut cu 4%, pe măsură ce dispozitivele din seria S și seria A au continuat să fie livrate. Lenovo (Motorola), TCL și Google s-au adaugat in top 5, având 9%, 5% și 2% cote de piață.

„După o performanță recuperată rapid în 2021, valul s-a schimbat pe piața de smartphone-uri din America de Nord”, a declarat Runar Bjørhovde, analist de cercetare Canalys. „O combinație de inflație ridicată, scăderea încrederii consumatorilor și o încetinire economică reduce cererea în America de Nord, care era anterior cea mai rezistentă piață din lume. Vânzătorii răspund rapid la scăderea cererii și se concentrează pe reducerea riscului de supraoferta în timp ce se pregătesc pentru noi lansări în a doua jumătate a anului 2022. Majoritatea furnizorilor de top și-au egalat livrările din T2 2021, iar scăderea volumului a fost cauzată de golul lăsat de LG, rămânând parțial neîmplinit.”

„Interesul consumatorilor pentru dispozitivele low-end și high-end susține piața, în timp ce apetitul pentru dispozitive mid-range dispare rapid”, a declarat analistul de cercetare Canalys, Brian Lynch.

 „Performanțele iPhone SE (a treia generație), Galaxy A53 și Galaxy A33 sunt mai slabe decât se aștepta inițial. Scăderea puterii de cumpărare îi obligă pe cumpărătorii care ar considera în mod normal dispozitive care costă între 250 și 600 USD să caute opțiuni mai ieftine, deoarece consumatorii continuă să simtă presiunea financiară a inflației asupra cheltuielilor de zi cu zi. 

La gama low-end, cererea rămâne solidă, dar concurența între furnizori este acerbă. G Power reîmprospătat de la Motorola, modelele A13 de la Samsung și noile lansări ale lui TCL cu Tracfone, Verizon și T-Mobile oferă numeroase opțiuni economice, care sunt din ce în ce mai solicitate. Performanța high-end a rămas, de asemenea, puternică, cu seria iPhone 13 de la Apple și seria Galaxy S de la Samsung găsind oportunități. Pentru Samsung, S Pen din Galaxy S22 Ultra a fost un element de diferențiere eficient între dispozitivele Android premium, făcându-l cel mai performant model Samsung de pe piață.”


„Preocupările legate de cerere în a doua jumătate a anului 2022 au fost mari atât pentru furnizori, cât și pentru operatorii teleco, ceea ce a condus la un control mai strict asupra stocurilor și a altor costuri”, a continuat Lynch. „Se așteaptă ca vânzătorii să investească mult în marketing și să ofere promoții și pachete pentru a accelera vânzarea. Acest efort va fi esențial pentru competitorii de piață low-end care doresc să-și crească cota de piață și să apere sloturile operatorilor.”