xiaomi

Compania chineză Xiaomi Corp a înregistrat vineri o scădere abruptă a veniturilor din al doilea trimestru, pe măsură ce cea mai mare piață de smartphone-uri din lume s-a redus, lovită de restricțiile stricte legate de COVID.

Vânzările au scăzut cu 20% de la un an la altul, până la 70,17 miliarde de yuani (10,31 miliarde de dolari), potrivit estimărilor, marcând o scădere mai accentuată față de trimestrul precedent, când compania a înregistrat prima scădere a veniturilor de la listare.

Venitul net a scăzut cu 67%, până la 2,08 miliarde de yuani, lipsind, de asemenea, estimările analiștilor.

„Pe piața chineză, a avut loc o reapariție a pandemiei, așa că, în consecință, cererea a fost dificilă și slabă”, a declarat președintele Xiaomi, Wang Xiang, la un apel pentru venituri.

Wang a adăugat că creșterea prețurilor la combustibil, a costurilor inputurilor și a inflației au afectat și vânzările în străinătate. Profitul net a scăzut ca urmare a presiunii de lichidare a stocurilor prin vânzări și promoții.

Consumul consumatorilor din China s-a luptat să revină din cauza impactului blocajelor din Shanghai și din alte orașe în prima jumătate a anului.

Datele din această săptămână au arătat că cea de-a doua cea mai mare economie a lumii a încetinit în mod neașteptat în iulie, în timp ce se străduia să atenueze impactul asupra creșterii din trimestrul iunie din cauza restricțiilor COVID, ceea ce a determinat o reducere a ratei băncii centrale.

Sectorul de telefoane mobile din China, care stagnează de o perioadă lungă de timp, a fost afectat în mod special de recesiune, cu 10% livrări de unități pe an în al doilea trimestru, potrivit companiei de cercetare Canalys.

Vânzările de smartphone-uri Xiaomi, care generează mai mult de jumătate din veniturile totale ale companiei, au scăzut cu 29%.

În 2021, Xiaomi a înregistrat o creștere a vânzărilor după ce a preluat cota de piață de la rivalul Huawei Technologies Co Ltd, a cărui capacitate de a achiziționa componente a fost afectată de sancțiunile SUA.

Cu toate acestea, explozia a fost de scurtă durată, iar prețul acțiunilor companiei a scăzut cu aproape 40% de la începutul anului 2022, lovit de încetinirea economiei chineze și de slăbirea creșterii de peste mări.

În India, cea mai puternică piață a Xiaomi din afara Chinei, compania a fost supusă unor anchete guvernamentale pentru că ar fi încercat să ocolească autoritățile de reglementare fiscale.

Autoritățile fiscale indiene au confiscat în aprilie 725 de milioane de dolari în active de la companie, pretinzând că a transferat ilegal fonduri în străinătate sub pretextul plăților de redevențe. Xiaomi a negat orice faptă greșită.

Piața slabă a smartphone-urilor din China și la nivel global a determinat compania să caute noi oportunități și a declarat la începutul acestei luni că a început să testeze vehicule cu conducere autonomă în anumite orașe din China.