Cum a învățat DeepMind AI să joace fotbal

Bogdan Chirea
0
deepmind ai

Inteligența artificială a învățat să joace fotbal. Învățând din simulări pe computer de zeci de ani, un AI a transformat umanoizii digitali de la bărbați care ratau la jucători pricepuți.

Cercetătorii de la compania de cercetare AI DeepMind au învățat AI cum să joace fotbal într-o simulare pe computer printr-un curriculum atletic care seamănă cu o versiune accelerată a unui copil uman care crește într-un jucător de fotbal. AI a primit controlul asupra umanoizilor digitali cu mase corporale realiste și mișcări articulare.

„Nu punem sugari într-un meci 11 contra 11”, spune Guy Lever de la DeepMind. „Ei învață mai întâi să se plimbe, apoi învață să dribleze o minge, apoi ai putea juca unul împotriva altuia unu sau doi împotriva a  doi.”

Prima fază a curriculumului i-a antrenat pe umanoizi digitali să alerge în mod natural, imitând clipuri video cu captură de mișcare cu oameni care joacă fotbal. O a doua fază a implicat exersarea driblingului și lovirea mingii printr-o formă de învățare automată prin încercare și eroare care a recompensat AI pentru că a rămas aproape de minge.


Primele două faze au reprezentat aproximativ 1,5 ani de timp de antrenament prin simulare, pe care AI i-a accelerat în aproximativ 24 de ore. Dar comportamente mai complexe dincolo de mișcare și controlul mingii au început să apară după cinci ani simulați de meciuri de fotbal. 

„Au învățat coordonarea, dar au învățat și abilități de mișcare pe care nu le-am stabilit în mod explicit ca exerciții de antrenament înainte”, spune Nicolas Heess de la DeepMind.

A treia fază a antrenamentului i-a provocat pe umanoizii digitali să marcheze goluri în meciuri doi la doi. Abilitățile de lucru în echipă, cum ar fi anticiparea unde să primeasca o centare, au apărut pe parcursul a aproximativ 20 până la 30 de ani simulați de meciuri sau echivalentul a două până la trei săptămâni în lumea reală. Acest lucru a condus la îmbunătățiri demonstrate ale evaluărilor oportunităților de marcare în afara mingii ale umanoizilor digitali, o măsură reală a cât de des un jucător ajunge într-o poziție favorabilă pe teren.

Astfel de simulări nu vor duce imediat la roboți sclipitori care joacă fotbal. Umanoizii digitali au fost antrenați pe reguli simplificate care permiteau faulturi, asigurau o delimitare asemănătoare unui perete în jurul terenului și evitau sarcini, cum ar fi aruncările de la margine sau loviturile de la poartă.

Timpul lung de învățare face ca munca să fie mai dificilă de transferat direct la roboți de fotbal adevărați, spune Sven Behnke de la Universitatea din Bonn din Germania. Cu toate acestea, ar fi interesant de văzut dacă abordarea lui DeepMind este competitivă în cadrul RoboCup 3D Simulation League anual, spune el.

Echipa DeepMind a început să învețe roboți adevărați cum să împingă o minge spre o țintă și intenționează să investigheze dacă aceeași strategie de antrenament AI funcționează dincolo de fotbal.

Trimiteți un comentariu

0Comentarii

Comentariul va fi postat dupa aprobare

Trimiteți un comentariu (0)